Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tyst som i graven rundt smittede atleter, man får krigstyper i mediene når de har testa positivt, så dønn stille...PCR-testene fungerer dårlig. Kanskje han ikke er smittet...

Vidic med gode poeng der.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Treffende tweet om Pogba, understreket av feiringen hans da han scoret via ryggen på en motstander i går:

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, den tweeten var treffende, det er vel litt av problemet i troppen, den har litt ubalanse. Bruno, Pogba og DvdB kjemper egentlig om samme posisjon, det er i hvert fall der jeg ønsker de skal spille...Men det blir fort Pogba/Matic og Bruno...DvdB kan vel brukes i flere posisjoner, men han er jo god å ha høyere i banen...
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Må ærlig innrømme at nå er jeg (igjen) blitt mektig lei av Pogba. Han gjør så forbanna lite på banen, og når han heller ikke har sine geniale pasninger og av og til mål, hva gir han oss egentlig? Føles jo som vi starter kamper med 10 mann.

Håper jeg må bite ordene i meg (helst snart), men blir ikke lei meg om han blir solgt. Håper bare vi får veldig mye penger for ham. Slik han spiller nå, så har han ikke noe å gjøre på banen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pogba drømmer om Madrid, men elsker United. Godt å vite...Tenker artikkelen i spanske AS stemmer bra. Mbappé, Haaland og ikke minst det enorme talentet Camavinga prioriteres lenge før Pogba...Camavinga har jo tatt plassen til Pogba på landslaget kan det se ut til, og scora på en fin brasse.

Det blir nok ikke lett å få solgt Pogba til den prisen Joel Glazer ønsker...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Litt "worst case scenario" her nå, men: Det hadde vært typisk United å vente så lenge med å selge Pogba at vi ikke engang får gitt ham bort, med gullkomboen svake prestasjoner på banen og skyhøy lønn. La oss si han er like svak hele denne sesongen som han har vært til nå. Da får vi knapt 60 millioner for ham, langt mindre 120. Han vil tross alt være 28 år, med flere middelmådige sesonger bak seg og masse spørsmålstegn rundt karakter og holdninger.

Kan ikke fri meg fra tanken om at Ferguson i glansdagene hadde solgt Pogba enten i sommer eller kanskje til og med for ett år siden. Der var det en som ikke var redd for å kvitte seg med stjerner, gjerne hakket før resten av verden så at det var riktig.

"Merkevaren" Pogba har nok fortsatt betydelig verdi, men fotballargumentene for at noen vil kjøpe ham for blodpris blir færre og færre.
post liked by: Blodfink

Red Devils
Posts: 27
Joined: 25 Apr 2020, 01:03
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 12

Beste scenario er om han finner tilbake sitt sanne jeg. Pogba er ikke et deffensivt anker. Han er best høyt i banen. Et luksus problem på en måte med de spillerne vi har i de posisjonene. Spørsmålet er vel om Ole greier finne plass til han som en offensiv indreløper. Kan McTom bli et alternativ som anker ? For meg ser det ut som Pogba virkelig mistrives i den posisjonen. Kroppsspråk, innsats etc. Ole bør se det samme håper jeg.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 12 Oct 2020, 15:00 Litt "worst case scenario" her nå
Tror du er midt i blinken her jeg. Pogba ble jo henta av to grunner, merkevare og fotball. Han har falt med 18 millioner pund siden 2019. 72 mill. pund er markedsverdien pr april 2020.
Red Devils wrote: 12 Oct 2020, 15:41 Spørsmålet er vel om Ole greier finne plass til han som en offensiv indreløper.
Ja, Pogba blir brukt feil synes jeg også. Han må høyere i banen.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Så nesten hele kampen mellom Frankrike og Portugal i går og fulgte ekstra god med Pogba, men det var lite fotball han fikk til, ser direkte utrent og ikke inntresert i noen spurter og kjemping av ball, nei gutten har virkelig tapt seg nu. Har vært Pogba fan, men han trenger virkelig en vekkelse for å begynne å fungere igjen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg så deler av kampen med ett øye, men synes egentlig det virket som Pogba klarte seg greit. Nå er landslagsfotball noe helt annet enn Premier League og i tillegg er det nok enklere å prestere bedre når man har Kanté ved siden av seg til å gjøre grovjobben. Men vi trenger at Pogba kommer seg tilbake form og begynner å levere varene for oss også..
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå var det flere enn Pogba som spilte svakt mot Arsenal, men personlig begynner jeg å gi opp Prosjekt Pogba.

Ja da, god i Juventus, verdensmester og høyt toppnivå blablablabla.
Men nå har han vært tilbake i United i over fire år. Kun i svært korte perioder og enkeltkamper har han prestert på det toppnivået prisen, lønna og statusen hans tilsier. Da Solskjær tok over var han glimrende i en måneds tid (etter å stinket over lengre tid for Mourinho). Det er snart to år siden, har han spilt en skikkelig god kamp siden den gang? Når var han sist Uniteds eller banens beste? Vi har prøvd ham i mange posisjoner, formasjoner og med mange ulike medspillere med ulike kvaliteter for å få det beste ut av ham. Hele tiden har leksa vært at vi skal bygge laget rundt ham.

Det er på tide å stikke fingeren i jorda: Vi kan ikke bygge et topplag rundt Paul Pogba.
Hva han enn måtte ha av talent og egenskaper, klarer han ikke å utnytte det godt nok - og det er kun hans egen feil. Verdensklassespillere presterer godt (i alle fall bedre enn Pogba) selv om forutsetningene ikke er ideelle, de preger kamper selv på mindre gode dager. Det er jo heller ikke bare det at han ikke gir oss nok av det gode framover - men han er også en risiko bakover, med ballmist, manglende defensiv jobbing og klønete involveringer (forårsaket tre straffer bare denne sesongen). For meg virker han rett og slett ikke mentalt sterk nok. Det går på selvmotivasjon, arbeidsvilje, fotballklokskap og håndtering av motgang og press. I en alder av 27 spiller han fortsatt fotball som en junior. I tillegg kommer alle rykter, agentstøy og greier som hadde vært tålelig dersom prestasjonene hadde vært gode men som blir absurde når han ikke presterer bedre enn han gjør. Skader har vært et problem, men forklarer langt fra alt.

Han bør i første omgang benkes på ubestemt tid. Så får vi se hvordan han reagerer på det - om han tar seg selv i nakken er det ingen ting som er bedre enn det, om han begynner å furte er det bare å forberede salg.

Han kommer sikkert til å prestere bedre et annet sted, irriterende nok. Tipper han kan fungere godt i et etablert topplag i flytsonen, der han kan være krydderet på toppen. For en outsider som må kjempe seg opp med nebb og klør, er han ikke mannen.
post liked by: Blodfink, messilingard, Pangaea, aregran
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Siden dette ble tatt opp som et tema i United.no sin nye videoserie... kopierer inn hva jeg skrev "over there" i stedet for å skrible opp stort sette samme opplegget her.

Jeg har blitt mer og mer frustrert over Pogba gjennom årene, og etter hvert egentlig gitt opp håpet om at han skal bli den spilleren vi alle trodde han skulle bli. Det er et godt eksempel på ordtaket om «a square peg in a round hole». Han passer rett og slett ikke inn, har svakheter det blir «dyrt» å kompensere for. På et etter annet tidspunkt må man bare gjøre opp regninga og konkludere at det ikke går lenger.

Godt mulig det hadde funka bra om vi hadde en spiller som Kante eller Carrick bak ham, men det har vi ikke. Selv når vi prøver med to defensive bak ham, så går det rett og slett ikke. Vi mister balansen på midtbanen, og klarer ikke å skape nok offensivt, og spillet henger ikke helt sammen.

Det var ganske interessant at vi spilte best forrige sesong (etter corona) FØR Pogba kom inn igjen i laget, og vi hadde også bedre flyt da. Jeg håper Solskjær går tilbake til å vrake Pogba, og heller bruker van de Beek mer aktivt. Pogba er en luksusspiller, og vi har ikke god nok stall til å «bære» en slik spiller, vertfall ikke i dagens PL. Vi ser det gang på gang. Han mister ballen i farlige posisjoner og eier knapt defensive fibre. Vi snakker ikke her om den komplette midtbanespiller slik som Scholes var. Og som Bjarte var inne på, for en spiller som liksom skal være vår kreative kraft, hjernen i spillet sentralt og offensivt, så kommer han ikke godt nok med i spillet. Er rett og slett ikke sentral nok, bidrar ikke nok.

Nesten litt synd han ikke ble solgt i sommer, det kunne finansiert et Sancho-kjøp (så sant ikke blodiglene hadde blitt iltre da også, for innhugg i utbyttet «deres»).

Vi kan jo spekulere i hva Sir Alex hadde gjort med en slik spiller. Vel.. egentlig ikke. Vi vet hva han hadde gjort. Nok av historier av store navn som ble sendt på dør.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det var vel Bjarte Valen som sa det, det er umulig for manageren å stole på Pogba. Han utfører ikke oppgavene sine, bidrar for lite, for sjelden og uforutsigbart.
Ikke alle skal være "arbeidsmaskiner" som Darren Fletcher og Scott McTominay, men du bør være pålitelig på et eller annet nivå for å forsvare en startplass. Bruno mislykkes også ofte, men du ser at han hele tiden prøver å løse oppgaven sin og har en annen intensitet. Selv på dårlige dager vil han delta i kampen og involverer seg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Har Pogba blitt overflødig? Hvor skal han spille? Det er tydelig at Solskjær sliter litt med å finne plass til ham.

Jeg ser ikke noen annen mulighet enn å selge ham egentlig.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Sånn som han nu spiller så er han nok overflødig ja, og trur ikke han har hjerte i klubben heller så et salg er vel det beste for bare han og MU.
post liked by: Blodfink
Post Reply