Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

RaoulDuke wrote: 07 Sep 2018, 13:00Lei fyren. Selg!
Jeg begynner å bli enig. En ting er at dette er utrolig provoserende for oss fans, men det må skape rimelig mye uro/misnøye i spillergruppa i tillegg. Hvorfor skal resten av gjengen gi 100% og oppføre seg som profesjonelle når den kanskje største stjerna får holde på sånn.

Synd hvis det ender med salg, men jeg vil heller ha en spiller med lavere toppnivå som gir 100% enn en uengasjert Pogba. Og hva er poenget med å komme med slike uttalelser etter at overgangsvinduet er stengt? Har han lyst til å sitte på benken frem til jul?

Jeg lurer på om det er et alternativ å si til Raiola at hvis han ikke slutter å skape støy så kommer United aldri mer til å hente noen av "hans" spillere.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Har sagt min mening om Pogba lenge nå. Jeg er lei av primadonna nykkene hans.

Hvorfor spille med blått hår mot City(tross av fransk landslags match i forkant)?
Hvorfor uttale seg gjentatte ganger om uvissheten rundt hans klubb og kontrakt. Mino Railoa ikke fnugg bedre.

Nå må klubben sette en standard, fort som fy! Er han 100% dedikert for klubb og tropp?
Om ikke, tribunen neste. Hans valg!

Jeg er av den oppfatning at dersom han virkelig er glad i klubben - avkreft rykter umiddelbart. Gå ut og si at jeg spiller for United og det skal jeg i fremtiden.

Om han er så klar for Barcelona, greit nok. Men, spill og gi alt du kan for laget til neste sommer. United slipper han for et godt tilbud på 150-200 mill pund. For de pengene kan vi hente vel så god erstatter(e).

Han ødelegger sitt eget rykte. Han har potensiale til å herje i PL. Hvorfor ødelegge ditt forhold til fansen?
Nå er United supporterne splittet til de grader. Noen skriker selg, mens andre mener han har for høy stjerne til at vi kan selge.

Pogba er i stand til å splitte garderoben. Hva tenker Jesse, Lukaku, Martial, Matic med fler. Begynner de også bli lei?

Håper klubben tar en alvorsprat med han straks han lander i Manchester. Dette må ta slutt snarest!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lei av såpeoperaen Woodward/Mourinho/Pogba/Martial. Alle må ut? 8-)
LUHG!
User avatar

MartinR
Posts: 3
Joined: 09 Sep 2018, 13:30

Det er så mange myter rundt Pogba. At han må ha «fri rolle», «at Pogba blir brukt feil», «at spillet må bygges rundt Pogba..». Det jeg kanskje stusser mest over alle som sier «Pogba var så mye bedre i Juventus».

– Det har nærmest blitt en vedtatt sannhet både blant hos oss supportere og eksperter. Jeg tror det mest av alt skyldes at vi i Norge og i England ser for lite på italiensk fotball. Og det faktum at Pogba gikk gratis fra United til Juve – forsterket hver gode prestasjon. Han hadde også noen forrykende langskudd som hjalp veldig på helhetsinntrykket.

Men sannheten var at også mange Juve-supportere rev seg i håret over Pogbas varierende prestasjoner. Det var også svært mange som mente United betalte altfor mye da vi hentet ham tilbake.

Vi betalte for potensialet til Pogba. Det må vi ikke glemme opp i alt gørret. Vi har heller ikke fått satt et ordentlig lag. Disse faktorene gjør at jeg ikke synes vi skal konkludere med at Pogba er en flopp riktig enda. Han har også så og si helt like stats fra tiden i Juventus.

Vi må heller se på spillerkjøp som Alexis som kommer inn i klubben og får en lønn som setter de andre stjerne helt i skyggen. Det er bare å forestille seg selv hvordan vi hadde reagert om en på arbeidsplassen vår hadde fått dobbelt så mye i lønn.

– Hvordan føles det for Pogba? Han ble hentet inn for å bli verdens beste fotballspiller. Det var det Mourinho lokket ham med. Mourinho sa at i Barcelona vil du kom i skyggen av Messi og i Real Madrid av Ronaldo.

Da kan jeg godt forstå at han nå begynner å stille spørsmålstegn om Manchester United i 2018 er riktig sted for ham. Derfor synes jeg det også er forståelig at en kynisk agent som Raiola begynner å presse Manchester United. For hva ønsker egentlig Mourinho og Manchester United?

– Er vi en klubb som vil dominere fotballkamper. En klubb som vil kjempe om Premier League og Champions League. Eller er vi bare på tur i tåka?
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

MartinR wrote: 09 Sep 2018, 15:18 Vi må heller se på spillerkjøp som Alexis som kommer inn i klubben og får en lønn som setter de andre stjerne helt i skyggen. Det er bare å forestille seg selv hvordan vi hadde reagert om en på arbeidsplassen vår hadde fått dobbelt så mye i lønn.

– Hvordan føles det for Pogba? Han ble hentet inn for å bli verdens beste fotballspiller. Det var det Mourinho lokket ham med. Mourinho sa at i Barcelona vil du kom i skyggen av Messi og i Real Madrid av Ronaldo.

Da kan jeg godt forstå at han nå begynner å stille spørsmålstegn om Manchester United i 2018 er riktig sted for ham. Derfor synes jeg det også er forståelig at en kynisk agent som Raiola begynner å presse Manchester United. For hva ønsker egentlig Mourinho og Manchester United?
Jeg kan forstå om Pogba er litt misfornøyd med tingenes tilstand i United, selv om hans ujevne prestasjoner er en del av problemet.

Men det er da ingen grunn til å oppføre seg uprofesjonelt og sutre i media. Jeg går ut fra at de fleste av oss fra tid til annen er misfornøyde med sjefen/kollegaer uten å begynne å sutre høylydt om det.

Og jeg synes vi har sett tegn på usunne holdninger/manglende innsats/fokus fra Pogba hele tiden. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett motstander komme til sjanser fordi han enten sitter nede og slår ut med armene mens spillet går videre etter å ha tapt en duell, eller jogger hjemover og ikke gidder å følge løpet til mannen sin.

Det er lov å ønske seg bort, men vi må da kunne forvente at noen som tjener like mye i uka som vi andre gjør på ett år skal gidde å gi 100% når han er på banen?
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Pogba med nye stikk til Mou om at ikke MU får spille angrips fotball på OT, denne gang er jeg på Pogba sin side, burde jo kunne kjøre over de fleste lagene hjemme på OT.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, både Fellaini og Pogba vil spille mer offensiv fotball, etter det de uttalte etter kampen.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Enig i at vi skal angripe hjemme på OT.
Hvor smart det er å gå ut offentlig å si dette, vil vise seg. Nå ting hadde begynt å roe seg litt, så kan det fort bli full fyr i teltet igjen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Absolutt [mention]Buchan[/mention] , og det blir neppe noe gratis mot West Ham til helgen...skulle vi slite med å skape noe der er det full fyr. Derby regner jeg med vi tar, selv om jeg heller ryker der og vinner i ligaen om ei uke. Om jeg måtte velge altså.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Du valgte rett @ Blodfink 😊Da tar vi heller West Ham på lørdag.
Synes det er helt feil slik Pogba holder på. Hadde det vært under SAF så han nok fått høre det. Virker ikke som han takler motgang. Så noen klipp fra treningen i dag. Isfront mellom han og Mourinho.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Huff, kjedelig i går...men satser på en god kamp til helga. Selv om jeg sitter med en følelse av at det går dårlig da også...

Så den videoen fra treningen ja...helt håpløst...Mourinho står og furter og lirer av seg et eller annet, og Pogba reagerer...klubben er i bad shape. Om jeg må velge akkurat nå så beholder jeg Pogba og sender Mourinho på dør. Jeg mener ikke at spillerne skal bestemme, men at Mourinho brenner for mange bruer, han har ikke den autoriteten som Ferguson hadde. Det er stor forskjell på de to...han mister kontroll mener jeg, det gjorde ikke Ferguson.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Enig i at Ferguson nok hadde mer autoritet i United en det Mourinho har. Skulle bare mangle etter så mange år i klubben. Ingen over ingen ved siden.
Angående å miste kontrollen, så føk der vel noen sko i luften av og til under Ferguson også :D Ferguson var ikke nådig, enten det var Beckham, den største melkekua for klubben, eller Van Nistelrooy som bøttet inn mål. Jeg mener at hvis United ofrer Mourinho til fordel for Pogba. Så er det en falitt erklæring. Hva vil skje med Pogba og eventuelt neste manager, når det ikke går hans vei. Innerst inne så håper jeg dette løser seg, og begge forsetter. Da må Pogba holde kjeft og spille fotball slik han kan i sine beste stunder. Sannsynligvis er dette et spill fra Raiola og Pogba med tanke at han skal bort fra United etter tre sesonger. Lei hele smørja.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Dere har vel sett dette, det ser jo virkelig ikke bra ut. Hva er det Mourinho sier for å få Pogba til å reagere?


Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Det var noen som tekstet det Mourinho sa når han ropte på en viss John. Hvor han spør denne John hva Pogba postet på Instagram. Det gjelder nok Pogbas story på Instagram på slutten av kampen mot Derby, etter straffene, hvor han filmer seg selv, Pereira og Shaw, hvor Shaw smiler til kameraet og Pogba og Pereira bryter ut i latter og spør hvorfor/hvordan Shaw kan le (mest sannsynlig mtp kampens resultat). Kall meg old shcool men synes ikke noe om slikt fra dagens profesjonelle og betalte spillere. Men igjen så er det en del av samfunnet nå. Jeg synes dog Mourinhos håndtering av denne mulige episoden virker å være dårlig. Det virker som at Mourinho ønsker å gjøre et eksempel ut av Pogba. Og på en måte har han rett i det. Men ta det opp på kontoret og ikke prøv å henge mannen ut og prøve å få de andre spillerne mot ham.

Problemet er at Pogba ser for seg et mer angripende lag en det Mourinho tør å satse på. Men det er manageren som bestemmer. Det får meg til å tenke tilbake på når Rooney mente at SAF manglet ambisjoner når han ikke kjøpte bedre spillere. Hvor de løste det ganske bra sammen til slutt.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Vet ikke om det er offisiell konto, men denne dukket opp på Snapchat fra en konto som heter pogbaofficial
Screenshot_20180928-124943.jpg
Screenshot_20180928-124943.jpg (80.56 KiB) Viewed 5034 times
Kontoen brukes ikke ofte, og det får meg til å tro at den faktisk også kan være offisiell, siden en uoffisiell konto mest sannsynlig hadde snappet veldig mye mer og oftere.
Post Reply