Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Ser at det går noe ryktespalten til United.no nå på at Pogba signerer ny kontrakt dersom han blir PL best betalte spiller. Vet ikke om det stemmer eller ikke, sikkert ikke. Men gjør klubben Pogba til PLs best betalte spiller kan vi like gjerne gi opp, da er det ikke håp lenger i mine øyne. Vi kommer aldri til å vinne PL eller CL med Paul Pogba på laget, og det gjelder uavhengig av om han signerer ny kontrakt eller ikke. For det er ikke Pogba stabilt god nok til å gjøre.
post liked by: Cola2, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig, det vil være et elendig signal.
Nå er jeg klar over at kontrakten må gjenspeile mer enn spillerens kvalitet på banen - Pogbas folk vil helt sikkert argumentere med markedsverdi, verdien på "merkevaren" PP og hans enorme posisjon i sosiale medier osv. Hvordan han skaffer inntekter og følgere til klubben. Men selv der må vel aksjene hans ha stupt tydelig i det siste?

Det snakkes om at det går ut over moralen i garderoben når enkelte får spille hver kamp selv om de presterer elendig, mens andre som jobber hardt ikke får sjansen. Kan ikke tenke meg at det faller i bedre jord at spillere som svikter gjentatte ganger og aldri tar ansvar, hever den feteste sjekken.
post liked by: messilingard, Cola2, PAK

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 11 Nov 2021, 12:35 Kan ikke tenke meg at det faller i bedre jord at spillere som svikter gjentatte ganger og aldri tar ansvar, hever den feteste sjekken.
Nydeleg, litt skjult, spark i retning Ronaldo på slutten der! Digger det. Keep it up!!
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

messilingard wrote: 11 Nov 2021, 11:40 Ser at det går noe ryktespalten til United.no nå på at Pogba signerer ny kontrakt dersom han blir PL best betalte spiller. Vet ikke om det stemmer eller ikke, sikkert ikke. Men gjør klubben Pogba til PLs best betalte spiller kan vi like gjerne gi opp, da er det ikke håp lenger i mine øyne. Vi kommer aldri til å vinne PL eller CL med Paul Pogba på laget, og det gjelder uavhengig av om han signerer ny kontrakt eller ikke. For det er ikke Pogba stabilt god nok til å gjøre.
Veldig enig.

Hva skal man si hvis det blir slik. En ustabil ledelse belønner en ustabil spiller.
For all del, blir ikke overrasket.

Bare oppgitt :dead:
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Otac wrote: 11 Nov 2021, 17:17
Ryder wrote: 11 Nov 2021, 12:35 Kan ikke tenke meg at det faller i bedre jord at spillere som svikter gjentatte ganger og aldri tar ansvar, hever den feteste sjekken.
Nydeleg, litt skjult, spark i retning Ronaldo på slutten der! Digger det. Keep it up!!
Haha, du snakker nå om ditt… 😂

Pogba kan nok bare drømme om å oppnå det samme og ha samme status.
post liked by: Blodfink, Otac

Deleted User 480

Å gi en kanonkontrakt til Pogba, ligner pr.nå på Sanches all over again.
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ser det som sannsynlig at ryktet kan stemme, dette er jo allerede regnet på av eiere, adm og markedsavd...Går det i pluss så er det vel grønt lys, MUFC dreier seg jo mest om penger inn..
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7641

Med forbehold om at dette stemmer: Et slikt krav fra Pogba sier vel egentlig bare at han egentlig ikke har lyst å spille i United. Han vil et annet sted, men får han monsterlønn så kan han heller bli. Jeg har alltid likt ham og at han er knallgod er det ingen tvil, men det betyr ikke at han spiller godt. Ikke for oss i alle fall. Da han kom tilbake trodde jeg han skulle bli legende, men det har vært for mye mas fra agent og for lite godt spill i forhold til forventet.
Last edited by Pwint on 11 Nov 2021, 19:32, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

Bla. The Telegraph og ESPN skrev vel for en uke, eller to, siden at United ikke ville tilby han noen ny kontrakt, og heller ville la han gå gratis. Var vel noe om at han hadde avslått et tilbud på sensommeren også, om jeg ikke husker feil.

Da overrasker det jo ikke at en fransk avis melder noe pro-Pogba i en landslagspause.

Denne dansen forsetter helt til en kontrakt er signert et eller annet sted..
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Cola2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Schmeichel wrote:07 Dec 2021, 13:14 [...] Håper egentlig vi sikrer oss en god slant for både Martial og Pogba til sommeren og at vi forsterker sterkt spesielt sentralt i banen. [...]
(Siterer deg inn i Pogba sin tråd, da dette er off-topic fra en generell analyse av hvilke spillere som vil fungere under Rangnick).

Pogba sin kontrakt går ut til sommeren, så han står fritt til å reforhandle med klubber fra nyttår av.

Det sagt så har han ikke så veldig sterke kort. Perez tror jeg ikke kommer til å ville forhandle med Raiola og RM har en bra midtbane. Barcelona og Juventus er i økonomiske problemer. Ingen andre av de store Premier League klubbene (City, Chelsea, Liverpool) har behov for han. Ingen tyske klubber vil være villige til å betale lønnen han krever. Og da står vi vel egenltig bare igjen med PSG. Men en spiller som Pogba er det siste de trenger, da de fra før av er en klubb fylt med stjernespillere som ikke jobber utpå banen.

Så det er bare å krysse fingrene for at klubben ikke tilbyr han noen ny stor kontrakt. Snart 29 år, relativt skadeutsatt, og har aldri levert på et stabilt høyt nivå over tid. Dette bør tilsi et kontraktstilbud med en lønn lavere enn f.eks. det Bruno og Rashford har.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

red wrote: 07 Dec 2021, 15:25
Pogba sin kontrakt går ut til sommeren, så han står fritt til å reforhandle med klubber fra nyttår av.
Ah, stemmer. Dette vet jeg jo egentlig. Uavhengig vil det jo likevel frigjøre litt midler, med tanke på løningene han allerede altså har. Jeg håper også som deg at vi ikke signerer noen ny kontrakt med Pogba. Dette selv om franksmannen da på mange måter må sees på som et tapsprosjekt og at vi ikke får noe igjen for han. Signeringen av Pogba var nok kanskje aldri rett for selve laget,
Sorry om jeg er i overkant negativ her, men jeg tror nesten feil holdninger egentlig er fyrens varemerke. Håper han forsvinner raskt ut av klubben sammen med Martial, men at vi da til gjengjeld henter ekstra solide spillere inn til sommeren.
post liked by: Cola2
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Rangnick sitert på bbc.com:
"I wouldn't say he is not worth keeping but players need to want to stay and play for the club," said Rangnick.
"If a player doesn't want to play for a club like Manchester United, even in the long term, I don't think it makes sense to convince him to change his mind.
"This is such a massive club, with fantastic support, I don't think anyone at the club should try to convince a player to stay.

Link til saken: https://www.bbc.com/sport/football/59615527

Synes det er veldig bra sagt og helt rett holdning. Man skal ikke være nødt for å overbevise en spiller om å signere for en så stor klubb som United :strong:
post liked by: Cola2, Pancho P, Pink Final, red, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Nå er det her virkelig vanskelig å bekrefte, og det er kun spekulasjon fra min side. Men jeg tror at Solskjær ville prøvd å overbevist Pogba til siste slutt. Solskjær uttalte jo at han skulle bygge laget rundt Pogba og det er ikke sikkert at han ville vært villig til å gå vekk fra den planen helt til alternativet Pogba ikke lenger var tilgjengelig.

Raiola sa forøvrig at United hadde gitt Pogba et tilbud. Det bør være et tilbud om å selge han i januar. Pogba har ingen fremtid i United og det bør absolutt alle klare å se.
post liked by: Måns, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

messilingard wrote:11 Dec 2021, 13:49 Pogba har ingen fremtid i United og det bør absolutt alle klare å se.
Mjaa.. vil gi ham en sjanse under Rangnick før jeg ser det.
Enig i at man forventer mer fra Pogba enn det han har vist i United.
Enormt toppnivå, men viser det for sjeldent.
Begynte bra i høst.

Ingen vet hva som skjer bak kulissene.
Ryktene spriker så mye.
Noen sier at Pogba er en populær mann i garderoben.
Andre mener han er et virus.

Solskjær ville tydeligvis beholde ham.
Han kjente han jo fra reservelaget i sin tid.
Ferguson ville beholde ham, i motsetning til hva myten sier.

Det er skrevet så mye negativt om Pogba.
Er halvparten sant burde han kastes på hue ut.
Er bare ikke så sikker på hvor mye som er sant.
Vet dette er upopulært blant det store flertall, men jeg stemmer for å gi ham en sjanse hos Rangnick først.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

messilingard wrote:11 Dec 2021, 13:49 Solskjær uttalte jo at han skulle bygge laget rundt Pogba
Disse uttalelsene ble vel ikke gjentatt etter all støyen sommeren 2019, etter hva jeg har fått med meg. Etter det endret uttalelsene til Solskjær, på spørsmål om Pogba, seg til å bli mer og mer generelle. Type opprettholde stemning og markedsverdi.
United.no hadde også en artikkel (https://www.united.no/nyhetsarkiv/bak-k ... trodde-pa/) hvor de skriver at Solskjær var ferdig med Pogba og kaoset rundt han.

Kontraktstilbudet han har liggende fra United er ikke nødvendigvis ensbetydende med at han er ønsket videre, men for å beskytte en investering og prøve å få noe igjen for denne når markedet normaliserer seg.

Summa summarum så peker alt, i mine øyne, på at Solskjær ønsket å bli kvitt Pogba og grunnen til at han fortsatt er i klubben er fordi ingen faktisk har lagt inn et reelt bud.
post liked by: Pwint
Post Reply