Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tipper han kommer til å spille jevnlig så lenge han er i klubben, og det er helt greit for meg.

Mannen er jo et mysterium. Så enormt stort talent og potensial, så variabel og frustrerende. Det har vært mange formildende omstendigheter rundt prestasjonene hans, men i mine øyne går det likevel ikke an å fornekte at han har vært en skuffelse. Det er blitt en egen øvelse å lage unnskyldninger for Pogba på og utenfor banen - feil manager, feil spillestil, feil medspillere bla bla bla. Men han har spilt glitrende enkeltkamper under flere managere, i flere formasjoner/posisjoner og med flere medspillere. Problemet er at han ikke klarer å stabilisere seg og bli en spiller man kan stole på når det gjelder. Og det ansvaret ligger først og fremst på ham selv. Han har spilt langt færre gode kamper for Manchester United enn han burde ha gjort, punktum.
Om/når han erstattes kommer vi neppe til å få en bedre spiller enn Pogba inn. Men sannsynligheten er stor for at vedkommende passer bedre i United og er mer nyttig for oss.

Om han fortsatt ønsker å dra etter et transfervindu som virkelig signaliserer ambisjoner, sier det dessverre en del om hva som er viktigst for ham. Sånn som det er nå, er det ett fett for meg om han blir eller forsvinner, jeg er mer opptatt av om vi har en skikkelig plan for å erstatte ham.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Du har noen spillere som hever hele laget, som gjør alle medspillerne rundt seg bedre. Det var en slik spiller jeg trodde vi kom til å få når vi signerte Pogba i 2016. Men han er mer en "luksusspiller": Han hever oss ytterligere når det rundt han er på plass, men har f.eks. sjeldent evnet å stå frem defensivt når dette er noe vi har trengt av han, og har aldri fremstått som spesielt samlende i viktige kamper.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Jeg har vært for et salg av Paul Pogba egentlig siden januar. Det har ikke endret seg. Dersom vi klarer 50 millioner pund for Pogba i sommer til PSG og får finansiert for eksempel Saúl mener jeg at United har oppgradert laget.

Pogba kunne vært verdens beste spiller han, talentet er der. Men i United har ikke han dratt skuta slik vi bør kunne forvente av en spiller med hans kvaliteter.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ryder wrote: 27 Jul 2021, 10:50 Tipper han kommer til å spille jevnlig så lenge han er i klubben, og det er helt greit for meg.

Mannen er jo et mysterium. Så enormt stort talent og potensial, så variabel og frustrerende. Det har vært mange formildende omstendigheter rundt prestasjonene hans, men i mine øyne går det likevel ikke an å fornekte at han har vært en skuffelse. Det er blitt en egen øvelse å lage unnskyldninger for Pogba på og utenfor banen - feil manager, feil spillestil, feil medspillere bla bla bla. Men han har spilt glitrende enkeltkamper under flere managere, i flere formasjoner/posisjoner og med flere medspillere. Problemet er at han ikke klarer å stabilisere seg og bli en spiller man kan stole på når det gjelder. Og det ansvaret ligger først og fremst på ham selv. Han har spilt langt færre gode kamper for Manchester United enn han burde ha gjort, punktum.
Om/når han erstattes kommer vi neppe til å få en bedre spiller enn Pogba inn. Men sannsynligheten er stor for at vedkommende passer bedre i United og er mer nyttig for oss.

Om han fortsatt ønsker å dra etter et transfervindu som virkelig signaliserer ambisjoner, sier det dessverre en del om hva som er viktigst for ham. Sånn som det er nå, er det ett fett for meg om han blir eller forsvinner, jeg er mer opptatt av om vi har en skikkelig plan for å erstatte ham.
Støttes. Han har spilt def midt, 10-er og venstreving i 4-2-3-1 og indreløper i 4-3-3, og har spilt for både Solskjær og Mourinho. Uten å prestere jevnt i noen av posisjonene. Det kan diskuteres hvorfor - min teori er ufokusert/umotivert luksusspiller - men jeg synes EM gjorde det ekstremt tydelig at United ikke får det beste ut av ham.

Jeg tenker vi ville vært bedre tjent med en spiller med lavere toppnivå, men som gir 100%, fremfor Pogba på 80%.

Toppnivået til Pogba er absolutt verdensklasse. Men hans gjennomsnittlige prestasjon i United-drakta har vært ganske ...gjennomsnittlig.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

For en match av Pogba i dag.
Fra første spark på ball.
Så smart i pasningene, så følsom fot.
Burde nok scoret det første målet, bortsett fra det - terningkast 6.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Rett og slett enorm i dag, håper han signerer ny kontrakt.
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Deleted User 430

😂😂

post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg har rettet mye kritikk mot Pogba i perioder, men det er lite tvil om at han er fantastisk god fotballspiller når hodet/psyken er på rett plass. I går hadde han en god kamp med 2 nye målgivende. Nå begynner det å være kvalitetsspillere rundt han på alle kanter, og da kan det hende at han ser seg tjent med å bli i United. Fortsetter han på det nivået han har vis nå, så er det ikke meg imot.

I gårdagens kamp så traff han på 92% av alle passninger.

Med Pogba i en litt fri rolle på midten, så er det ekstremt viktig at vi får inn et solid anker på midtbanen. McT - Fred - Matic har ikke de nivået vi har behov for her. Selv om jeg synes Matic hadde en god kamp i går.



post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Enig i analysen av Pogba, 7 målgivende på 4 matcher sier det meste. Angående Matic så bør han byttes ut ved 60-65 min. stort sett, han blir sliten og slurver utover i kampene. En ny kjempespiller inn på midten neste sommer er nok lurt. Må vel ha to nye MB. Dessverre tror jeg Pogba stikker.
post liked by: red, Pink Final
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Håper vi melder oss på i kampen om Kessie (som selv er Manchester United fan) i januar. Og at Matic selges til Benfica elns i det samme vinduet.

Tipper Pogba går gratis til Real Madrid sommeren som kommer. Synes det kan være forståelig at han ønsker seg en ny utfordring. Han har nå vært mange år i Premier League, og som 28-åring vil den neste kontrakten han signerer antakelig være den siste store.

Det vil være et stort tap for oss, han er en type spiller det egentlig ikke finnes maken til.

Men samtidig har United aldri klart å omgi han med en midtbane som har fått det beste ut av han. Som med Kante på det franske landslaget, eller Pirlo og Vidal i Juventus. Slik laget ser ut nå er det alltid litt ubalansert ut når han er på banen sentralt. Og skal han spille LW, som riktignok fungerer svært godt, så går det på bekostning av Rashford, noe jeg kanskje ikke synes det er verdt. (En fremtidig drømme-angrepstrio med Rashford, Greenwood og Sancho, Bruno som 10er, og to press-resistente midtbanespillere bak han igjen, vil være mer balansert enn vi noen gang har fått til med Pogba).
Last edited by red on 12 Sep 2021, 21:46, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det som taler imot en overgang til Real Madrid, er at storhetstiden til de spanske lagene kan være i ferd med å gå mot en ende. Real Madrid har ikke åpnet all verden, og laget er ikke tipp topp lengre. Jeg har et lite håp om at Pogba kan komme til å tenke seg om når sommeren nærmer seg.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Nå som Ronaldo har kommet, så tar han hoved fokus. Det kan passe bra for Pogba, håper og tror han skriver ny kontrakt. Det kan fort vise seg at det kan være like smart å bli værene i United.
Ingenting i veien med spillet og humøret til Pogba for tiden 😊
post liked by: Torquemada, Blodfink, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

@Torquemada Ja, Premier League er på vei til å utvikle seg til den virkelige "Superligaen". Men pga språket og klimaet så vil nok La Liga for alltid fortsette å være en veldig attraktiv destinasjon for spillere fra Sør- og Mellom-Amerika. Hvem av PL, Serie A, La Liga og Bundesliga som er best går litt i bølger. Og nå er det jo mye som tyder på at Real Madrid sikrer seg Mbappe neste sommer. Det kombinert med at midtbanen til Real Madrid gjennomgår et lite generasjonsskifte, tror jeg kan være veldig fristende for Pogba.

Men vi får se! Det er ikke tvil om at det klubben har på gang nå er det beste etter at Sir Alex ga seg. Så Pogba har ikke noe enkelt valg foran seg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Angående Real Madrid så tror jeg de klarer seg greit. Ser ikke bort fra at de vinner titler denne sesongen. Ser kamp nå, de spiller bra fotball, men forsvaret deres er jo klart svekket.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Frykter at både Pogba og Mbappe går gratis til Real Madrid neste sesong og så kjøper dem Håland, trur dem har skumle planer.
post liked by: Blodfink
Post Reply