Donny van de Beek

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Deleted User 429

Forhåpentligvis er han frisk til sesongoppkjøring sånn at det kan brukes noen uker på å jobbe ham skikkelig inn i laget. Som OGS har påpekt flere ganger har ikke kampprogrammet denne sesongen gitt rom til å jobbe så mye med å utvikle laget, samspillet og taktikken på treningsfeltet. Det har nok gått ut over Donny, dessverre.
post liked by: messilingard, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 08 Jun 2021, 11:39 Vet at det er en del som mener at han burde selges, noe som etter min mening er for tidlig.
Ja, synes det er altfor prematurt å begynne å selge spillere etter bare ett år, spesielt unge spillere. Jaggu nok av eksempler på spillere som ikke har helt tatt nivået i første eller andre året, men fått gode karrierer i United likevel. Det beste eksempelet akkurat nå er Fred.

Kjipt at han ble skadet, men om han mister hele EM (så de ikke tok ut en erstatter?), så får vi vertfall håpe at han er tilbake til sesongoppkjøringen. Det hadde gjort ham godt.
post liked by: messilingard, Buchan, offside
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 08 Jun 2021, 14:35 Ja, synes det er altfor prematurt å begynne å selge spillere etter bare ett år, spesielt unge spillere. Jaggu nok av eksempler på spillere som ikke har helt tatt nivået i første eller andre året, men fått gode karrierer i United likevel. Det beste eksempelet akkurat nå er Fred.
Jepp, ofte trenger spiller tillit og spille hver uke.
Fred er et veldig godt eksempel på dette, og det har vært mange spillere som har spilt seg gode.
Du blir god av å spiller hver helg.

Fletcher er et annet eksempel på det, jo flere kamper han fikk jo bedre ble han.
Husker faktisk og han der Lucas Leiva i Liverpool, var ikke all verdens til en spiller men han fikk tillit før den her skaden sin.
Han spilte seg god, og ble knallgod på midten der.
Eksemplene er mange.

Tror Donny kan bli god, potensialet er der uten tvil. Men han må spille regelmessig.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Fletcher er en annen jeg hadde i tankene, men så valgte jeg å bare nevne Fred. Men som en del andre på dagens lag, så ble Fletcher grundig utskjelt. Men han spilte seg opp, utviklet spillet, og ble en helt sentral spiller for oss, særlig i de store CL-kampene. Det vil alltid være et "hva om..??" Fletcher ikke hadde blitt grovt feildømt i den hersens semifinalen mot Arsenal. Hadde vi vunnet finalen mot Barcelona? Vi får aldri svaret, men vi hadde hatt en mye bedre sjanse med Fletcher på laget, det er jeg helt sikker på.

Om Donny kan gå de samme stegene gjenstår å se. Det er ikke enkelt og han har en stor jobb foran seg. Men talentet er der, det vet vi fra Ajax, så jeg håper han legger mye mer press på de andre førstelagsspillerne neste sesong.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Ikke helt midtbanespiller, men Berbatov fikk også mye kritikk i begynnelsen av sin United karriere. En av mine favoritter i nyere tider. Poenget er uansett at man ikke nødvendigvis kun har en sesong til å bevise hva man er god for. Selv i et av verdens sterkeste søkelys. Donny har fortsatt tid.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja. Det er gode moglegheitar for Donny!
Andre "ok" spelarar som Salah og KDB byrja vel først å brilliere mot midten og slutten av 20-åra. Silvar var for 10 år sidan (Då han var rundt 25) framleis i Valencia og kom først til England som ca. 25-åring. Er mange eksempel på at spelarar "peakar" frå og med midten av 20-åra og godt inni 30.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ifølge rapportene har Donny jobbet knallhardt i gymmen for å bli sterkere og for å kjempe for en plass på laget, det er godt nytt.

Men jeg tror han er helt avhengig av at vi endrer til 4-3-3 for at han skal få mye spilletid.

Som DM blir han både for veik og offensiv (holder ikke posisjon) i stilen. Han kan jo i teorien spille 10-er i 4-2-3-1, men ikke slik vi løser formasjonen. Solskjær ønsker å spille med tempo og intensitet, der vi tar motstander i ubalanse. Her er Bruno helt sentral som temposetter, det går framover på første forsøk, så fort som mulig. Donny kommer fra Ajax-skolen, der de er tålmodige, spiller små trekanter, mye støtte osv. Som 10-er for United frykter jeg at han alltid vil være den som ødelegger rytmen og som senker tempoet. Når han ikke kan erstatte Bruno, handler det mer om hvilken spillertype han er, enn om ren kvalitet.

Jeg lurer jo litt på hvor godt planlagt og kartlagt Donnys overgang var, når han som spillertype er såpass på kollisjonskurs med måten vi ønsker å spille på. Kanskje var det mest en mulighet som bød seg i et ellers trist overgangsvindu. Eventuelt hadde Solskjær en tanke om å legge om til 4-3-3 med tiden, og ser for seg Donny i indreløperrollen.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Det er kanskje greit å ha andre strenger og spille på også. Hjelper lite å kontre mot Crystal Palace hjemme når de er fornøyd med 1-1. Vi kan ikke hele tiden satse på kontringer og at motstander er i ubalanse. Vi er nødt til å ha evnen til å spille motstandere lave og bryte de ned over tid. Sånn sett burde Donny Van de Beeks utdanning i Ajax passe inn. De gjør sjeldent annet, spesielt i hjemlig liga - hvor nivået selvsagt er betraktelig dårligere enn PL.

Angående Bruno så er det ofte at han bommer på de hurtige og kreative pasningene. Ofte til undertegnedes irritasjon, da det veldig ofte er sikrere alternativer. Ikke at Bruno bryr seg for han gjør gjerne 3-4 feil for å lykkes på det femte forsøket. Det er mentaliteten Bruno har, og det er den som gjør at han har befestet seg som en PL beste midtbanespillere. Det er likevel greit å ha spillere som ikke nødvendigvis skal spille likt som Bruno. Men en spiller med komplementære egenskaper. Skal vi ha to spillere som Bruno kommer vi til å miste mye ball og bli løpende mye etter. Det er greit å ta risiko, det er nødvendig også, men vi er også nødt til å ha ballbesittelsen som gjør at vi får brukt energien offensivt fremfor defensivt. Van de Beeks spillerstil burde passe bedre inn.

Til slutt så er det greit å ta med at Van de Beek som spiller vil endre seg med tiden. Carrick var for eksempel en spiller som stort sett alltid spilte støtte- og tversoverpasninger og han tok lite risiko. Etterhvert som årene gikk, vendte han oftere og oftere opp og fant som regel Rooney i mellomrommet med en strøken pasning. Ikke at Van de Beek er en slik spillertype, men han også kan endre sin stil. Jeg syntes for eksempel at han vendte oftere opp mot slutten av fjoråret fremfor å hele tiden spille støtte på førstetouchet.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

messilingard wrote: 02 Aug 2021, 13:29
Angående Bruno så er det ofte at han bommer på de hurtige og kreative pasningene. Ofte til undertegnedes irritasjon, da det veldig ofte er sikrere alternativer. Ikke at Bruno bryr seg for han gjør gjerne 3-4 feil for å lykkes på det femte forsøket. Det er mentaliteten Bruno har, og det er den som gjør at han har befestet seg som en PL beste midtbanespillere. Det er likevel greit å ha spillere som ikke nødvendigvis skal spille likt som Bruno. Men en spiller med komplementære egenskaper. Skal vi ha to spillere som Bruno kommer vi til å miste mye ball og bli løpende mye etter. Det er greit å ta risiko, det er nødvendig også, men vi er også nødt til å ha ballbesittelsen som gjør at vi får brukt energien offensivt fremfor defensivt. Van de Beeks spillerstil burde passe bedre inn.
Godt poeng, der er ikke alle kampbilder som passer Brunos kompromissløse stil. Men jeg tror likevel Solskjær vil ha ham på banen nesten uansett, pga sjanseskapingen han nesten uansett bidrar til.
Så handler det jo også om hva medspillerne forventer og er drillet til. Skal Donny fungere, må de rundt ham også tilpasse seg - i stedet for å stikke i bakrom på instinkt. Da må hele laget spille annerledes. Kanskje kommer det med tiden på feltet - dersom trenerteamet ønsker denne fleksibiliteten, da.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Ryder wrote: 02 Aug 2021, 12:53 Jeg lurer jo litt på hvor godt planlagt og kartlagt Donnys overgang var, når han som spillertype er såpass på kollisjonskurs med måten vi ønsker å spille på. Kanskje var det mest en mulighet som bød seg i et ellers trist overgangsvindu.
Mistenker at Donny ikke var Solskjærs kjøp.
Men et ‘plaster på såret’ fra Woodword & co i et ellers skuffende vindu fram til da.

Jeg kan ikke se hvordan van de Beek skal kunne tilrive seg en plass.
Men sesongen er lang og det må roteres.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Pink Final wrote: 02 Aug 2021, 17:07
Ryder wrote: 02 Aug 2021, 12:53 Jeg lurer jo litt på hvor godt planlagt og kartlagt Donnys overgang var, når han som spillertype er såpass på kollisjonskurs med måten vi ønsker å spille på. Kanskje var det mest en mulighet som bød seg i et ellers trist overgangsvindu.
Mistenker at Donny ikke var Solskjærs kjøp.
Men et ‘plaster på såret’ fra Woodword & co i et ellers skuffende vindu fram til da.

Jeg kan ikke se hvordan van de Beek skal kunne tilrive seg en plass.
Men sesongen er lang og det må roteres.
Om det er noe i ryktene om at Solskjær vil legge om til 4-3-3 når Varane er på plass kan han kanskje bli nyttig som indreløper?
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Ryder wrote: 02 Aug 2021, 13:49 Godt poeng, der er ikke alle kampbilder som passer Brunos kompromissløse stil. Men jeg tror likevel Solskjær vil ha ham på banen nesten uansett, pga sjanseskapingen han nesten uansett bidrar til.
Så handler det jo også om hva medspillerne forventer og er drillet til. Skal Donny fungere, må de rundt ham også tilpasse seg - i stedet for å stikke i bakrom på instinkt. Da må hele laget spille annerledes. Kanskje kommer det med tiden på feltet - dersom trenerteamet ønsker denne fleksibiliteten, da.
Selv om at United selvfølgelig skal spille på sine styrker og sånn sett alltid bør ta overganger dersom muligheten byr seg så er det viktig å ha flere strenger å spille på. Vi kan ikke alltid satse på at motstandere skal gi oss bakrom vi kan kontre i. Skal United være et topplag er vi også nødt til å ha evnen til å bryte ned motstandere som ligger lavt. Da kreves det tålmodighet med ball. Van de Beek er vant til å spille slik både fra Ajax og Nederland. Men han er samtidig nødt til å utvikle sin stil slik at vi fortsatt kan bruke våre styrker på kontra.

Jeg har forsvart Donny mye her på forumet fordi jeg har troen på at Donny kan bli en verdifull spiller for United. Men han er definitivt nødt til å ta nye steg. Han har begynt å bygge muskler for å håndtere krigen på midtbanene i England, forhåpentligvis blir han mer offensiv i valgene han tar på banen også. Ferdighetene er det ingenting i veien med, selv om at selvtilliten har manglet. Forhåpentligvis klarer han å snu kritikken til motivasjon. Virker uansett som at Donny har en målsetting om å lykkes i United. Spørsmålet er om han klarer det, og det virker også som om at han er villig til å gjøre jobben som kreves for å oppnå målene sine. Det er en mentalitet som er verdt å satse på inntil videre.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

messilingard wrote: 04 Aug 2021, 13:16
Ryder wrote: 02 Aug 2021, 13:49 Godt poeng, der er ikke alle kampbilder som passer Brunos kompromissløse stil. Men jeg tror likevel Solskjær vil ha ham på banen nesten uansett, pga sjanseskapingen han nesten uansett bidrar til.
Så handler det jo også om hva medspillerne forventer og er drillet til. Skal Donny fungere, må de rundt ham også tilpasse seg - i stedet for å stikke i bakrom på instinkt. Da må hele laget spille annerledes. Kanskje kommer det med tiden på feltet - dersom trenerteamet ønsker denne fleksibiliteten, da.
Selv om at United selvfølgelig skal spille på sine styrker og sånn sett alltid bør ta overganger dersom muligheten byr seg så er det viktig å ha flere strenger å spille på. Vi kan ikke alltid satse på at motstandere skal gi oss bakrom vi kan kontre i. Skal United være et topplag er vi også nødt til å ha evnen til å bryte ned motstandere som ligger lavt. Da kreves det tålmodighet med ball. Van de Beek er vant til å spille slik både fra Ajax og Nederland. Men han er samtidig nødt til å utvikle sin stil slik at vi fortsatt kan bruke våre styrker på kontra.

Jeg har forsvart Donny mye her på forumet fordi jeg har troen på at Donny kan bli en verdifull spiller for United. Men han er definitivt nødt til å ta nye steg. Han har begynt å bygge muskler for å håndtere krigen på midtbanene i England, forhåpentligvis blir han mer offensiv i valgene han tar på banen også. Ferdighetene er det ingenting i veien med, selv om at selvtilliten har manglet. Forhåpentligvis klarer han å snu kritikken til motivasjon. Virker uansett som at Donny har en målsetting om å lykkes i United. Spørsmålet er om han klarer det, og det virker også som om at han er villig til å gjøre jobben som kreves for å oppnå målene sine. Det er en mentalitet som er verdt å satse på inntil videre.
Leste noe på United.no om at han har kommet tidlig tilbake fra ferie, og virkelig jobber på styrkerommet i sommer. Det tyder på gode holdninger. Har ikke lyst til å gi ham opp enda. Liker måten han alltid flyttet seg på etter å ha slått en pasning. Det ser ut som han veldig ofte ønsker å sette opp vegger eller entouch-spill. Selv om det ikke alltid går.
post liked by: Pwint

Deleted User 480

Det er ikke alt man får med seg gjennom TV-ruta. F.eks. at publikum på Old Trafford var entusiastiske når DVB ble satt inn på slutten.
Det tyder jo kanskje på at fansen ikke har gitt han opp. Litt godt å se at han får slik backup, alt tatt i betraktning. 76 500 rådgivere tar antagelig ikke feil. 😉


post liked by: Pwint, Pink Final, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7615

Og det er mitt største ankepunkt mot Ole. Det jeg har sett av donny tilsier at han fortjener sjansen. I tillegg så ville han bort for å få spilletid, men ble holdt igjen og fikk løfter om sjanser. Syns det er dumt at vi rullerer så lite, spesielt når spillere som ikke funker får sjansen fra start om igjen og om igjen.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Cola2, messilingard
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply