Donny van de Beek

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Donny van de Beek
23 år gammel
Født: 18 april 1997 i Nijkerkerveen, Nederland.
Høyde: 1.84

Kontrakt til sommeren 2025 med opsjon på 1 xtra år.

Overganger:

2009: Veensche Boys Youth - Ajax Youth, gratis

2020: Ajax - United, 35,1 mill. pund

Tatt opp fra U21 til Ajax A-lag 1.februar 2016 som 18-åring.

Stats Eredivisie: K 118 M 28 A 24 Min pr. mål: 289 Tot. spilletid 8.095 min.

Champions League: 17 5 3 287 1.433

Europa League 14 1 2 807 807

UEFA Youth League 13 6 5 194 1.163

UEFA Champions League Qualifying K 12 M 3 A- 277 830

Spennende overgang, så får vi se om han øker ant. målpoeng, skal brukes i en offensiv rolle i følge Solskjær (sier DvdB selv).
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg har virkelig fått troen på at dette blir en super signering. Det virker som han har hodet på rett plass og at han passer godt til profilen som Solskjær ønsker at United skal ha. Jeg har ikke sett så veldig mye av Donny og tenker derfor at han i første omgang kommer til å være en veldig bra squadspiller, men jeg håper selvfølgelig at han spiller såpass bra når han får sjansen at man bare tenker at dette er en spiller som bare må spille. Det hadde vært helt herlig.

Spørs om ikke en diamantformasjon er veien å gå hvis Pogba, Bruno og van de Beek skal spille samtidig.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skal ikke skryte på meg å ha sett mye av ham. Men sjelden å se så entydig postive skussmål om en spiller som med DvdB, både fra opprinnelig klubb, fans og eksperter. Rett og slett en veldig god fotballspiller og tvers gjennom profesjonell og fin fyr, virker det som. At både Ajax som klubb og fansen deres er såpass classy og ønsker ham alt godt, er et bevis på hvor godt likt han er.

Så får vi se hvor han er ment å spille og om han er tenkt som førstevalg eller backup. Men egenskapene hans er spennende, vi har fått enda en spiller som vil bidra til kreativitet og sjanseskaping framover. Med Pogba, Bruno og van de Beek på banen tror jeg vi får mye mindre av den stangingen mot lave forsvar vi så i fjor høst - ikke minst kan vi la en eller flere hvile uten at vi faller sammen som lag.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Blir meget artig å følge de Beek, liker at han nevner løpskapasitet som en av sine største styrker. Av det lille man har sett av ham så virker han som en intelligent spiller, og god på små og store flater.
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lingard wrote: 04 Sep 2020, 08:57 Jeg har virkelig fått troen på at dette blir en super signering. Det virker som han har hodet på rett plass og at han passer godt til profilen som Solskjær ønsker at United skal ha. Jeg har ikke sett så veldig mye av Donny og tenker derfor at han i første omgang kommer til å være en veldig bra squadspiller, men jeg håper selvfølgelig at han spiller såpass bra når han får sjansen at man bare tenker at dette er en spiller som bare må spille. Det hadde vært helt herlig.

Spørs om ikke en diamantformasjon er veien å gå hvis Pogba, Bruno og van de Beek skal spille samtidig.
Det hadde vært gøy å se, og da blir mangelen av høyreving mindre synlig. Samtidig er det ikke dumt å ha muligheten til å hvile Pogba/Fernandes heller.

Edit: Synes dog at dette er en litt merkelig prioritering, det er mange andre plasser hvor behovet for forsterkning er større.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 07 Sep 2020, 12:44 Edit: Synes dog at dette er en litt merkelig prioritering, det er mange andre plasser hvor behovet for forsterkning er større.
Jepp, med mindre det er noe i ryktene om at Pogba, igjen, ønsker seg bort. Da gir kjøpet mer mening.
Men som sagt tidligere, en diamantformasjon med dagens tropp er ikke det dummeste.

Dette kjøpet skyver også Pereira og Lingard lengre fra startelleveren, noe som selvfølgelig også er positivt, men det skal bli spennende å se hvordan van de Beek blir brukt.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Det hadde ikke vært det verste om han var inne som erstatter for Pogba. Virker uansett som en svært stor oppgradering fra Lingard/Pereira, om Pogba/Fernandes skal hviles. Det var ganske tydelig i sommer at Solskjær ikke stolte på benken.

Jeg er isolert sett positiv til denne overgangen, men synes prioriteringen er merkelig.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Selv om det synes sikkert at Pogba blir denne sesongen, tror jeg ikke vi har hørt det siste av støy fra den leiren.
Lett å være kynisk og mistenke at det er blitt stille fordi ingen klubber har råd til ham etter COVID-19 (samt at laget gjør det bedre), og at ryktene vil begynne igjen neste sommer, eller så snart vi har en dårlig periode. Sånn sett er DvdB en langtidsinvestering som vil være bra for oss den dagen Pogba forsvinner - for den dagen kommer garantert.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Jeg sitter også med den følelsen av at Pogba liksom kun er på lån hos oss..., Ollie Winton var klar og tydelig angående Pogba i sin spalte på United.no, likte ærligheten hans.

Pogba er litt hypet, samtidig er han verdensklasse når det stemmer. Vanskelig dette her...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

The Athletic har en interessant artikkel om DvdBs styrker og svakheter.
Der har de blant annet, basert på statistikk, satt opp hvilke andre midtbanespillere han ligner mest på:

Image
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Håper han tar PL med storm, har troa, og nå er jeg mer forståelsesfull ang. hvorfor han ble henta. Er spent på hvordan midtbanen ser ut i morgen, må vurdere redigering innen kl 0000. :hah:
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg ble imponert over det jeg så i Villa-kampen i hvert fall. Utrolig flink i vendingene sine. Flink til å spille fram medspillere. Var også en av spillerne OGS nevnte i positive ordlag etter tapet.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Ja, Donny virker å ha masse smartness i spillet sitt, det er noe trenerteamet har identifisert som et forbedringsområde kan det se ut til. Med Bruno og Donny inn har smartness-nivået økt i laget. Sancho er også en slik spiller, til dels Telles fra Porto også.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
For de som ikke har sett innsatsen mot Villa, mye bra.

LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

En god start vertfall, med mål, løpsvilje og intelligens til å se rom. Vi trenger noen som kan gi oss mål fra midtbanen. Det burde Pogba også kunne gjøre, men.. vel...

Synes for øvrig den drakten ser helt gyselig ut. Hva hadde løven Zlatan tenkt om han fortsatt var i United..?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Han burde starta kampen i går. Han er bankers mot Brighton.
LUHG!
Post Reply