Bruno Fernandes

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Pwint
Donor
Liker gitt: 28711
Liker mottatt: 18237

Ehm ... Tror noen hos nettavisen bør saksøke mattelæreren sin.

Al-Hilal har gitt portugiseren et endelig «ta det eller la det være»-tilbud verdt opptil 200 millioner pund over tre år. Tilbudet vil firedoble Fernandes' nåværende ukentlige lønn på 280.000 pund til hele 700.000 pund skattefritt.

Edit: Ser de faktisk har skrevet 700000 pund skattefritt, så kanskje det ikke er så langt ifra med firedobling av utbetalt lønn. Det er helt vilt. Hvis et eller annet saudiarabisk firma hadde tilbudt meg 2,5 ganger lønnen min med 0 skatt, så hadde jeg faktisk vurdert det. :D
post liked by: Andtho01, Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Andtho01
Moderator & Donor
Liker gitt: 20302
Liker mottatt: 21496

Bruno sin agent Miguel Pinho har hatt samtaler ansikt til ansikt med Al-Hilal i Riyadh. Dei er klare for å betalte Bruno 200m over 3 år og 100m til klubben.
post liked by: Jan Erik, Pwint
Hate Glazer love United

Ryder
Moderator & Donor
Liker gitt: 3993
Liker mottatt: 17264

Det som får meg til å lukte bullshit her, er den 72-timersfristen. Eneste gang jeg har hørt om tidsfrist for å bestemme seg for en overgang (med mindre det er deadline day da så klart).

Men Saudi gjør jo ting på sin egen måte…
post liked by: Jan Erik, Pwint

Jan Erik
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 23615

Regner med det er fordi de vil prøve seg på et alternativ før Klubb-VM, som visstnok er viktig for dem å gjøre det bra i.

Forståelig nok, kanskje?
post liked by: Andtho01, Pwint

Pwint
Donor

Veldig mye snakk om Bruno til Saudi Arabia nå. Liker det ikke. Han er altfor god til å skusle vekk renomeet sitt der. Vil jo at han skal vinne med oss, men 700k i uken høres jo vanskelig ut å si nei til.
post liked by: Can2, Pink Final
— Eric Cantona

Ryder
Moderator & Donor

Om han drar, tror jeg i så fall det er fordi klubben mener de ikke har råd til å si nei - ikke fordi han har ønsker det sterkt selv.

Hadde unnet Bruno å være en del av en gjenoppbygning. Trist som F, men sånn er det blitt.

Om jeg skal prøve å se noe positivt i det, er det jo at vi får råd til minst to gode signeringer for pengene. Dersom vi for en gangs skyld treffer med rekrutteringen, da... :yikes: Bruno på sitt beste er verdensklasse, du erstatter ikke de egenskapene med to "greie" spillere. Erstatteren må være ferdig pakke fra øverste hylle.

En annen ting: I stadig økende grad mener jeg å se at hele laget legger ansvaret over på Bruno i altfor stor grad. Tør ikke utfordre, men snur og spiller til Bruno. Spille på en bevegelse? Nei, heller trille trygt og kort til Bruno. Vi gjemmer oss bak her vi, og ser hva Bruno finner på!
Om Bruno drar, må andre stå opp og ta ansvar. Kanskje vil noen vokse på det? Samtidig handler det jo til syvende og sist om talent og evner - Det er jo ikke sånn at Ugarte eller Dorgu plutselig blir kreative playmakere selv om Bruno forsvinner.
post liked by: Pwint, Can2, Harry Greaves, Rød Pølse, Pink Final

Pwint
Donor

Godt sagt @Ryder. 80 millioner pund er enormt mye penger for en 30 åring, men vi får ikke en spiller av samme kvalitet tilbake. Men jeg skjønner hvis klubben vurderer det. Det er nok siste gang de får muligheten til å virkelig tjene penger på ham. Og hvis han selv vil ... Men jeg liker det ikke.
post liked by: Ryder, Can2, Rød Pølse, Pink Final
— Eric Cantona

Ryder
Moderator & Donor

Det er jo mulig at et lag kan bli bedre selv om de selger sin beste spiller. Det har skjedd mange ganger. Se på PSG, for eksempel. Men det krever jo at det ligger en tanke bak og at man har en klar visjon for helheten og hvilke egenskaper som skal dyrkes fram gjennom rekrutteringen. Stoler jeg på at vi har det? Ikke akkurat, men det er jo nye koster og de skal få en sjanse...
post liked by: Pwint, Pink Final

Spirograf1
Moderator
Liker gitt: 4648
Liker mottatt: 4658

Liker ikke utviklingen. Selv om det betyr mye penger inn i kassa, så tipper jeg at Glazers sikler hardt etter de pengene. De tar mesteparten i utbytte, og bytter knapper og glansbilder for en eller annen spiller som har noen dritbra YouTube-høydepunkter.
Ronaldo 2009 all over again 🙄
post liked by: Can2, Pwint, Pink Final

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 520
Liker mottatt: 1634

Ingen er uerstattelige...om et lag er avhengig av EN spiller er det noe fundamentalt galt med resten av spillerne. Da er de aspeløv og kyllinger. Yngre spillere inn, og som har playmaker egenskaper. Eller, det finnes sikkert ikke andre... Vil Bruno er det bare å selge.
post liked by: Pwint

Harry Greaves
Liker gitt: 59
Liker mottatt: 1068

Fordelen med å selge Bruno nå er at man kan få opp mot £100 mill for en spiller som ikke kommer til å bli bedre. Mange spør seg hvilket prosjekt man selger inn til nye signeringer ved å selge Fernandes. Da vil jeg utfordre disse ved å spørre dem om det egentlig er påtenkt at Bruno vil være en del av dette langtidsprosjektet i utgangspunktet? Om to år er han 33 år, da er det ikke usannsynlig at han forlater klubben gratis uansett. Tar man høyde for at United skal vinne ligaen i 2028, slik Ratcliffe har uttalt, så har jeg egentlig litt vansker for å se at Bruno Fernandes er den som skyter oss til det ligagullet.

I tillegg vil jeg kaste inn en brannfakkel her.

Jeg er usikker på om Bruno passer perfekt inn i det Amorim egentlig ønsker. Amorim ønsker atletiske midtbanespillere, og 10ere som er effektive driblere og gjennombruddshissige målscorere. I mine øyne er Mason Mount for eksempel, en bedre TAKTISK 'fit'. Jeg mener personlig at Bruno kan være en gjennombruddshissig målscorer, men la oss være såpass ærlige og si at han neppe oppfyller veldig mange av de kravene Amorim etter alt å dømme har til disse rollene. Grunnen til at Bruno er så viktig, er at han har et så stort taktisk og teknisk register at han kan spille overalt uten å gjøre seg bort. Han er rett og slett en klassespiller.

Samtidig skal vi huske på at United ikke spiller i Europa i 25/26. Det vil være behov for færre spillere, og kravet til å ha spillere som kan "spille hver kamp" er lavere enn det har vært på mange år. Det vil være viktig å gi nysigneringene nok spilletid til å finne sin plass i laget, og jeg klarer f.eks. ikke helt å se at man skal mønstre en ellever med både Bruno, Mbeumo, Cunha, Amad og en frisk Mason Mount fra start uten at det vil gå på bekostning av Amorims stil og plan.

Det er for mange usikkerheter rundt Uniteds stall pr. nu til at jeg på noen måte ønsker å slippe det eneste sikre kortet vårt. Jeg tror denne diskusjonen kunne sett litt annerledes ut om et års tid. Men samtidig er det formildende omstendigheter her som gjør at jeg ikke er helt fremmed for et salg, dersom summen som man til slutt blir enige om er god nok. Jeg holder pr. nu Amad og Yoro (og om et år kanskje også Mainoo) som viktigere for dette langtidsprosjektet enn Bruno Fernandes, og det tror jeg Berrada, Amorim og Wilcox også gjør. Derfor tror jeg også at United-hierarkiet seriøst vurderer dette salget.
post liked by: 28FPellistri, Ryder, Can2, Tringe, Pwint, Pink Final

Mr H
Liker gitt: 164
Liker mottatt: 2303

På en side er det veldig lett å finne logiske argumenter for å selge. Å få ca 100 mill for en 30/31- åring på et tidspunkt hvor vi uansett må bygge på nytt er isolert sett en no-brainer. Realistisk sett kommer vi heller ikke til å bli et godt lag igjen før Bruno uansett er "for gammel". Og i et lagspill som fotball så finnes det ingenting som en uerstattelig spiller, dersom man opererer smart.

MEN, er det noen i dagens tropp som tilsynelatende har mentaliteten/innstillingen (kall det hva du vil), og ikke minst oppriktig kvalitet på banen, som vi så sårt ellers mangler så er det jo Bruno. Han virker etter alle solemerker som en perfekt ambassadør for klubben. Videre, stoler vi virkelig på at de 100-millionene som kommer inn blir investert fornuftig? Det er ikke noe jeg tar for gitt for å si det mildt. Hvis dette skjer kommer det uansett til å svi enormt. Med det sagt så vil jeg ikke klandre Bruno selv dersom han velger å dra, bare synd at han aldri fikk det tittel-laget han fortjente.

Uanvhennig av i hvilken grad man liker disse 3 så mister klubben unektelig litt sjel av å miste McTominay, Rashford og Bruno i løpet av ett år.
post liked by: Ryder, Tringe, Can2, Jan Erik, Pink Final, Pwint

28FPellistri
Liker gitt: 2537
Liker mottatt: 10153

Får man 1 milliard for en spiller som har passert 30 år, så er det en enkel vurdering for min del, da må man akseptere. Spesielt når situasjonen er som den er i vår klubb. Ingen spillere er uerstattelig og vi har mange ganger sett klubber bli bedre også når deres klart beste spiller selges.
post liked by: Ryder, Jan Erik, Pwint, Pink Final, pixma
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Ryder
Moderator & Donor

Gode argumenter over her, og for min del koker det ned til "hjerte vs hjerne". Mange gode grunner til å gjøre det. Det beste er kanskje at det Neste Store United-laget
neppe kommer til å ha Bruno Fernandes som en sentral del, og at det derfor er like greit å rive av plasteret - spesielt når den økonomiske gevinsten er så stor.

Men huff, det kommer til å gjøre vondt. Er veldig glad i Bruno på alle måter, både som spiller og fyr. Han skjønner United, han har arbeidsmoralen og holdningene vi trenger mye mer av. Hel ved og en jæskla god fotballspiller.

Og vi må altså erstatte ham med noe BEDRE, ikke bare yngre. Husk på det…
post liked by: Tringe, Harry Greaves, Jan Erik, 28FPellistri, Pwint, Pink Final, pixma, Can2

Ryder
Moderator & Donor

Uansett bør vi kreve mer enn 80-100 mill. Putt noen av de pengene fra den avsindige lønnspotten over i transfersum, så kan vi muligens snakkes.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, Pwint, Can2
Post Reply