@Pink Final: Tar ikke det som oppripping, så det er greit.
At du igjen i dag begynner på hvorfor du lot som du forlot forumet, er nok litt mer oppripping. Er vel femte gangen du har lagt den ballen død nå, uten å faktisk gjøre det?
Men ja, det stemmer. Og det står jeg ved, spesielt Rashford. Bruno og, men der har jeg og sagt at jeg er mer usikker og tilbøyelig.
Men som jeg har argumentert i dag, så er jeg ikke nødvendigvis enige med Jan Erik sine analyser. Jeg synes de er faglig sterke, og lar meg imponere av arbeidet, og elsker å lese de. Men jeg ser veldig annerledes på flere av punktene, og er ikke enige i oppsummeringene i flere kamper. Som mine egne vurderinger, er hans også subjektive når det kommer til stykke. En involvering han vurderer som nøytral, kan jeg argumentere for fortjener å bli vurdert som negativ. Og noen av de positive kan jeg vurdere som
nøytrale. Da skal det ikke mye til før kampene hans bikker over i negativ retning. Og bare for å være tydelig, av og til har jeg faktisk vurdert noen involveringer som mer positive enn ham. Poenget er, jeg er ærlig med meg selv og andre, enn hvor subjektiv jeg måtte være. Det tror jeg for øvrig alle her inne er.
Stiller meg fortsatt bak min subjektive vurdering, og mener altså at den er velargumentert og saklig.
Når det er sagt, så er jeg og av og til veldig enig med
@Jan Erik sine vurderinger. Det er 2-3 kamper der jeg har lest gjennom og sett kampen på nytt og tenkt; jepp, dette var en veldig god kamp av Bruno i mine øyne. Resten synes jeg er overvurdert.
Og så tror jeg man lar seg blende litt av hvor god Bruno ser ut, sammenlignet med hvor middelmådige de andre kan være til sammenligning. Men det kan og tale til Brunos fordel, at han evner å ikke være dårlig i et middelmådig lag. Det kan fint tolkes som en styrke i seg selv, og den ser jeg i så fall.
Men jeg har aldri sagt at jeg synes noen av de er dårlige fotballspillere. Jeg har -- uten å overdrive -- sagt minst 30 ganger at de er gode og har sine kvaliteter. Det er en helt annen sak for meg, enn å vurdere hvor vidt jeg mener de spiller på en måte som passer oss taktisk.
Så da blir det bare merkelig at man skal tillegge noen meninger de ikke har.
Akkurat som at man ikke kan nyansere det forbi alternativ a) eller b).
For å forenkle det;
Med 20 minutter igjen, mener jeg Rashford er en av de aller beste i verden å sette inn mot en sliten back.
I et kontringslag som fungerer, mener jeg Rashford er et angrepsvåpen i verdensklasse.
Det er enorm, utilitaristisk verdiprov fra min side.
Når det er sagt, så er det jeg en spiller jeg mener mangler enormt mye, og en spiller som ikke passer mine taktiske preferanser. Synes han ekstremt sjeldent leverer 90 gode minutter. Selv i sine beste formperioder, så synes jeg han er ofte direkte svak i kampene han scorer i. Jeg mener han altfor ofte viser slett holdning og innsats, og er en surmulende humørspiller. Jeg synes han er en spiller som sliter veldig med å ta de rette valgene med ball, og har en nonchalant holdning til sin egen dribleteknikk som overhodet ikke matcher resultatene. En spiller som gang på gang bare løper rett inn i motspillere med ball, er helt hinsides all logikk. Og jeg er like overbevist nå som da om at han er en av lekkasjene våre, og har vært det i lang tid. Hvem ellers? Alle de andre som ble lansert som alternativ har forlatt oss for lengst. Who's left but Rashford? Luke Shaw? Not very likely. Rashford er den eneste gjengangeren av betydning i stallen. Og ingen har et mer velsmurt og overtidsarbeidende PR-Entourage rundt seg enn ham.
Og jeg synes det at han er akademispiller heller forverrer situasjonen, fremfor å unnskylde og nådelyse ham. Når han som angivelig skal være en "fellow supporter" av klubben, kan med god samvittighet ta imot så mye penger og kjærlighet fra fansen, og samtidig levere kamper uten innsats, da synes jeg det er ille.
Så ja. Jeg kan syns
alt det, og
fortsatt si; Han er en god fotballspiller. For det ér han.
Bruno synes jeg og er en noe bedre fotballspiller enn Rashford, uten at det er så viktig. De har uansett ulike roller, ulike bruksområder, ulike styrker, og ulike svakheter.
Tror jeg vi vinner Premier League med Rashford som førstevalg på kanten? Nope, dessverre.
Bruno? Langt mer usikker, men heller mot et forsiktig, konservativt nei.
Jeg tipper vi blir et bedre lag med andre type spillere på spesielt kantene, og muligens også i 10er-rollen. Så fremst resten av laget og forbedres.
Så da var det slutt på den misforståelsen om at jeg synes de er dårlige spillere, regner jeg med. Kan vise til denne posten neste gang det kortet dras. Her er det så klartekst at det kan umulig feiltolkes eller vrenges til noe annet