Nemanja Matic.

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser at Matic mulig får ny kontrakt, for å si det rett ut så er det et godt tegn på MU sitt fall de siste årene. Få heller inn en talentfull ungdom i stede for å gi Matic ny kontrakt, han er dessverre ferdig på topp nivå selv om han har noen gode kamper for MU i det siste.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes den er litt kinkig.

I bunn og grunn enig i at vi skulle ha beveget oss videre fra Matic for en stund siden. Samtidig har vi ikke råd til å miste flere midtbanespillere. Regner det som relativt sikkert at Pogba forsvinner til sommeren, og da står vi der vi sto ved sesongstart, selv med Fernandes inn.

En spiller i hans posisjon bør egentlig være første prioritet til sommeren, sammen med en spiss. Vi trenger en DM av topp klasse før vi trenger en ving eller enda en tier-type etter min mening.

Matic kan være grei backup i ett eller to år til, noe han også har vist etter nyttår. Men bør selvsagt ikke være et førstevalg dersom vi skal tilbake i toppen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Ville vært helt enig med deg for 6 mnd siden[mention]pixma[/mention].

Men med den troppen vi har nå støtter jeg opsjons-forlengelsen på 1 år, hvis det er den det er snakk om.

2-3 års-kontrakt håper jeg ikke det blir.

Det er nok ungdom i United nå synes jeg. Skal det hentes unge spillere må det være noen som går rett inn på laget. Sancho og sånne som har etablert seg på toppnivå i toppklubber. Denne unge Camavinga i Rennes kunne imidlertid vært spennende som erstatning for Matic!

Helt greit å hente yngre talenter for spill i akademiet, men jeg håper og mener vi trenger å hente spillere som går rett inn. Lingard, Pereira, Mata, Martial, Matic, Lindelöf, Shaw bør erstattes med helst noen etablerte litt erfarne spillere i 20-årene. Få tak i disse fra PL, Bundesliga, Serie A, League 1 og Primera.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Blodfink wrote: 04 Feb 2020, 12:26 Helt greit å hente yngre talenter for spill i akademiet, men jeg håper og mener vi trenger å hente spillere som går rett inn. Lingard, Pereira, Mata, Martial, Matic, Lindelöf, Shaw bør erstattes med helst noen etablerte litt erfarne spillere i 20-årene. Få tak i disse fra PL, Bundesliga, Serie A, League 1 og Primera.
Må moderere denne litt fra februar i fjor...Lindelöf og Shaw har spilt seg opp...

Skulle egentlig poste litt humor fra Matic:

post liked by: messilingard
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



Dette blir Matic sin siste sesong i United. De har tydeligvis en avtale der enten han eller klubben kunne velge å si opp kontrakten etter 2 av de 3 årene som ble signert i 2020.

En spiller som er ekstremt god på sitt beste, men som dessverre kom til oss litt for sent.

Spent på om Mourinho kommer til å signere han enda en gang. Roma har ikke best økonomi, så kan være en signering som passer de bra.
post liked by: Pink Final, messilingard, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har vært en god spiller for oss, og jeg synes han er den med best fotballforståelse, men som dere er inne på så kom han til oss for seint, og nå er han ikke det han var, og holder bare i sånn ca 60 minutter. Kanskje fotballen i Italia passer bedre ja, og skal ikke se bort fra at han går til Mourinho og Roma igjen. Skulle heller sett ham i Bodø/Glimt, men det er jo så... :D
post liked by: Pink Final
Post Reply