Sergio German Romero

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

https://www.united.no/ryktene/mandagens-rykter-183/

Dette er bare trist og det murres over behandlingen...dette er aldri en god sak i en garderobe...enhver tenker...er jeg den neste?
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Enig, føler med han.
Burde jo selvsagt fått dra.
Dårlig gjort mot en som har vært lojal.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Romero vil terminere kontrakten og dra til MLS, sier fra seg 1.5 mill pund i lønn, United nekter å la ham dra til Everton og skal ønske 8 mill. pund for ham ifølge ryktene...Det er jo skammelig av klubben om det stemmer
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skjønner godt at de ikke vil gi ham bort så å si gratis til Everton - der vil han sannsynligvis bli førstekeeper (han burde i alle fall blitt det) og de er en direkte konkurrent.
Men nekter å tro at Everton er de eneste som ønsker seg Romero, og i så fall bør de la ham få reise.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Kanskje United ble skuffa over at Everton forlangte alt for mye for Calvert-Lewin, og ble litt sære tilbake. Jeg kan forstå at man ikke vil styrke en konkurrent, samtidig ønsker jo United å kjøpe fra konkurrenter.

Det blir vel USA på Romero istedet, jeg ville gjerne sett ham i en PL-klubb og gjerne Everton. Jeg synes han har fortjent såpass, hadde han vært førstekeeper i United så ville jeg forstått politikken til United.

Jeg synes ikke at styrkeforholdet mellom United og Everton vipper i Evertons favør med Romero. Den nye midtbanen deres har mer å si tror jeg.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det hevdes at Romero fikk beskjed via sosiale medier om at han er vraket fra Premier League- troppen!! Stemmer dette blir jeg sjokkert. Eller rettere sagt, forbannet!
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Ser det er mye misnøye vedr. den påståtte behandlingen av Romero i forskjellige div. fora og SoMe.
Jeg sliter med å skjønne hvorfor, annet enn at mange mener det er "sentimentale" grunner til misnøyen..?

Har prøvd å saumfare nettet for uttalelser ang han fra klubbens side gjennom sommeren, og finner kun 2 uttalelser fra OGS.

I følge en artikkel hos MEN, 18. september, uttalte OGS;
"Sergio hasn't come back yet, he was given some extra time with his family".

1 mnd senere, 19. oktober, uttalte OGS dette om hvorfor Romero ikke var CL-troppen;
"We've got a squad of 25 to put on the list. ...... Sergio has not come back to us yet. So when we had to have the list in we had to put the available players on."

Dette virker, for meg, som en helt logisk utelatelse. Hvem putter en spiller som ikke har trent 1 sekund med laget i en tropp?
Legger man til at han visstnok først 27. oktober ble rapportert tilbake på treningsfeltet av MEN, altså over 5 uker etter at OGS sine første uttalelser, så er det vel ikke akkurat forventet at han skal gå rett inn i en tropp?

Vet vi, med sikkerhet, at det bare er klubben som har trått feil her?
Mulig det bare er meg, men jeg får inntrykk av at det er mye mer bak dette enn at det kun er klubben som har behandlet en fast backup-spiller dårlig. Ut ifra uttalelsene til OGS virker det jo også som at de har forventet å ha han tilbake på feltet mye tidligere..?

Så, ja.. Poenget mitt er vel å prøve å forstå hvorfor denne misnøyen..?
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

For meg så gikk misnøyen på at de ikke slapp ham til Everton, (om det stemmer at han hadde et tilbud derfra, og at United ikke ville styrke en konkurrent). For meg er det tullball av klubben. Jeg mener han har vært såpass lojal at klubben burde innvilget ham dette.

Men andre fans forstår klubbens politikk her, meningene er forskjellige. Ellers har du rett i at han har vært med familien, innvilget av klubben. Jeg forstår at Romero ikke er supermotivert når United henter tilbake Henderson, og at han da så på Everton som et fint alternativ.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 30 Oct 2020, 21:33 For meg så gikk misnøyen på at de ikke slapp ham til Everton, (om det stemmer at han hadde et tilbud derfra, og at United ikke ville styrke en konkurrent). For meg er det tullball av klubben. Jeg mener han har vært såpass lojal at klubben burde innvilget ham dette.
Jeg er også enig i at Romero burde fått dratt til Everton, men jeg tror noe av problemet var at vi ville ha mer penger enn det Everton var villige til å gi. Med David de Gea og Henderson som keepere er vi ikke avhengige av Romero denne sesongen, men jeg skjønner at klubben ikke ønsker å la han gå på billigsalg. Hvis Everton virkelig ville ha tak i en så god keeper som Romero så skulle de ha punget ut, synes jeg. (om dette med pengene stemmer, da)

Men jeg skjønner selvsagt at hovedpersonen selv er veldig frustrert.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Blodfink wrote: 30 Oct 2020, 21:33 For meg så gikk misnøyen på at de ikke slapp ham til Everton, (om det stemmer at han hadde et tilbud derfra, og at United ikke ville styrke en konkurrent). For meg er det tullball av klubben. Jeg mener han har vært såpass lojal at klubben burde innvilget ham dette.

Men andre fans forstår klubbens politikk her, meningene er forskjellige. Ellers har du rett i at han har vært med familien, innvilget av klubben. Jeg forstår at Romero ikke er supermotivert når United henter tilbake Henderson, og at han da så på Everton som et fint alternativ.
Hvis det hadde kommet en bud på, eller tilsvarende, prisantydning, som vel var på £8mill, er jeg enig i at det er rart å ikke slippe han, men var det noen av de troverdige kildene som meldte om at dette var det som ble tilbudt? Selv kan jeg ikke huske å ha lest at det var snakk om bud på mer enn £2mill..?
Klubben kan jo ikke fortsette å "gi bort" spillere av sentimentale årsaker når de selv må betale full- eller overpris på alle de skal hente. Det er dårlig butikk.

Jeg er også uenig i at han har vært så lojal. Han kom som backup og forlenget selv kontrakten i visshet om at han var backup. Det har, meg bekjent, ikke kommet bud på han tidligere heller som han eller klubben har avslått. Han har da, i mine øyne, rett og slett gjort jobben han har fått betalt for å gjøre.
Jeg skjønner at han er skuffet om han så på Everton som et fint alternativ, som du skriver, etter at Henderson ble hentet tilbake, men hvorfor skal United få skylden for at kjøpende klubb ikke vil betale mer enn 25% av rapportert priskrav?

Skjønner at vi har forskjellige meninger, og det er helt greit, og det er mulig jeg er litt mer kynisk i tankegangen på business-delen med spillere osv, men sliter fortsatt med å forstå hvorfor United skal få skylden her/i denne situasjonen. Om noe, så burde det være Everton som får skylda for å gjøre Romero urolig pga. skambud..? :)
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Jeg aner ikke hva Everton evt. har prøvd seg på ang. pris, jeg vet heller ikke om det var forhandlinger i det hele tatt, det lille jeg har fått med meg om saken var bl.a at United ikke ville styrke en konkurrent. Og da antageligvis har avvist henvendelsen fra Everton.

Rent businessmessig så er det vel dårligere butikk å betale lønn til en spiller som ikke spiller, enn å selge ham nærmest uansett pris. United har malt seg opp i et hjørne med lønninger, forlengelse av kontrakter osv. De betaler dyrt for dette nå, men bra de har lagt om politikken. Når de er "kvitt" alle disse kontraktene kan de fortsette med en sunnere overgangs-politikk. Romero stiger ikke i verdi sånn situasjonen er nå.
Last edited by Blodfink on 30 Oct 2022, 10:03, edited 1 time in total.
LUHG!

Deleted User 430

Har heller ikke funnet noen seriøse aktører som melder om reelle bud og/eller forhandlinger og det er derfor jeg blir forundret over negativiteten klubben får i denne situasjonen. Ikke bare her inne, men i alle fora.

Rent businessmessig så har de vel opsjon på å forlenge kontrakten hans ett år til, har allerede budsjettert med lønnen hans den kommende sesongen og ved å ikke "gi han bort" så har de en ekstra sikkerhet mtp. det kaotiske opplegget de møter denne sesongen. Salgsverdien hans stiger ikke, som du sier, men risk/reward-vurderingen som sikkert er tatt gjør det sikkert til en lev-bar avgjørelse på alle fronter.
At det er rimelig absurd å ha en 3. keeper på £80.000, eller hva det er, i uken er helt klart, men det er en helt annen sak..
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Det har nok vært kontakt mellom United og interesserte klubber, kona hans hadde nok ikke vært så bitter om ikke en eller annen avtale har gått ad dundas. Jeg forstår selvfølgelig at United ikke vil gi bort noen, men de har lagt listen litt med Alexis Sanchez-komedien. Om United hadde hatt færre spillere i troppen (som ikke spiller fotball), hadde kanskje Romero blitt solgt. Men United ser selv at det må gjøres endringer.

Dalot, Jones, Pereira er i samme kategori, Smalling ble man til slutt enige om...Men ikke uten at United måtte litt ned i pris etter det jeg fikk lest meg frem til.

Det er kanskje mer "daukjøtt" også.

Argumentet jeg skreiv om at United ikke ville styrke en konkurrent er nok kun en unnskyldning for at de ikke fikk høyt nok bud.
LUHG!

Deleted User 430

At det har vært kontakt har det sikkert vært, basert på utblåsingen til kona som du sier, men det er langt fra kontakt til bud og kanskje enda lenger til et fornuftig bud.

Dette gir meg uansett et svar på noe av hva "den andre siden i denne saken" tenker og vektlegger om saken, så jeg takker for det.

Når det gjelder Sanchez-komedien, så er den i en egen liga. Det var dømt til å bli kokos for klubben. Det trenger dog ikke bety at fremtidige handler burde bli behandlet på bakgrunn av denne, heller.
Når det gjelder de andre potensielle salgene de virket å ønske å få gjennomført, så har vel Jones vært skadet siden sist gang han "sto opp på venstre side av sengen", og da blir det vanskelig å få solgt han uansett pris. Pereira var det vel ingen som ville kjøpe og Smalling-dealen syns jeg var godt håndverk. De sto på kravene i forhandlingene og ender opp nærmere ønsket pris enn hva første skambud tilsa. Det er sjelden man ender opp på de (først) rapporterte summene når det forhandles, så det at kjøper betaler mer enn de først tilbyr og selger selger for litt mindre enn de krever er jo nesten obligatorisk. Syns uansett ikke klubben skal få negativ omtale for det salget, da de faktisk fikk presset prisen opp ganske mye, selv om totalsummen kanskje ender opp med €1-€2 mill mindre enn hva de først ønsket.

Det med Everton og styrke en konkurrent kan jeg ikke huske å ha lest om før etter 3. serierunde hvor Everton ledet serien, så jeg tviler vel på at United ville nektet å selge han dit om de kom et bud på f.eks. 75% av salgsprisen istedenfor de ryktede 25%.

Som sagt tidligere, tror det er mange andre faktorer som spiller inn her enn at alt falt på United, men akkurat det finner vi nok aldri ut av :)
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Sikkert masse vi ikke vet :)

Vil bare ha med at Romero kom til oss på free transfer sommeren 2015, og at markedsverdien hans er anslått til 2 millioner pund i dag. Han hadde sin høyeste verdi tidlig i karrieren hos AZ Alkmaar (6-7 mill.pund).

Har blitt kjøpt to ggr. for hhv 1,3 og 1,9 millioner pund. Fra Racing Club til AZ og AZ til Sampdoria.
LUHG!
Post Reply