Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ein klok mann denne Merson!
Ronaldo blei OGS sin bane.
Håper og trur at ny manager ikkje vil bygge laget rundt 36 år gamalt daukjøt.

Dead man walking!


Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

På supporterklubben no so er der ein artikkel som hyller Ronaldos 12 mål. Der alle har vært viktige. Kva slags virkelighet er det vi lever i? Hjernevask?! United er eit lag, og vi har sju(!) mindre mål enn etter samme antal kamper i PL enn i fjor.

Eg synest slikt fokus er ekstremt frustrerende å lese. Antageligvis mykje meir enn dåke irriterer dere over mine innlegg. Eg forventer ingen sympati, men kan dere i det minste være med på at fokuset er biiiiiiiiitelitt feil?
Please?!

Vidar Dale Fjeld

Jeg er sikker på at United.no vil lage en positiv sak om det er mer snø på Old Trafford enn på de andre arenaene...;-)

Deleted User 480

Jeg prøver det beste jeg kan å finne ut at fokuset til Langerød er feil, siden det er en iherdighet på det. Jeg klarer ikke helt det, dessverre. Hvis det bare hadde vært at CR7 hadde "lempa inn" 12 mål, kunne jeg dels vært enig i kritikken. Fokuset i artikkelen er derimot at det er påfallende hvor matchavgjørende scoringene hans har vært.

Sitat: "Det har gitt 12 scoringer.

Det spesielle er at alle målene har vært viktige, altså, at de har kommet på viktige tidspunkter i Uniteds kamper, da United enten har ligget under eller hatt uavgjort.

Ingen av Ronaldos 12 mål denne høsten har kommet mens United har ledet."


Dette synes jeg er et viktig poeng.

Det er jo manglende press-spill som har vært ankepunktet mot Ronaldo. Mitt inntrykk er at det nesten bare er "Gengenpress" lagene som har veldig aktivt pressledd på spiss-plass, og de andre som har pressende spisser, har kanskje bare en av to. Vi har Cavani som er veldig god, på det meste egentlig. Jeg tenker at en pressende spiss kan utfylle en ikke pressende spiss. Man har hver sine styrker. Det å være en matchvinner er en soleklar styrke i min bok. To spisser fordrer vel kanskje 4-4-2, men jeg synes å ha sett at vi med hell har hatt både Ronaldo og Cavani på banen.

Det vi ikke vet enda, er hvordan Rangnick løser disse tingene. Det blir spennende å se!
post liked by: Pink Final, Pangaea, Cola2, Pwint
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154



Man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt 😅
post liked by: Pink Final, Cola2, Pwint

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vidar Dale Fjeld wrote: 04 Dec 2021, 11:57 Jeg er sikker på at United.no vil lage en positiv sak om det er mer snø på Old Trafford enn på de andre arenaene...;-)
😂😂
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Siden de fleste her inne mener at Ronaldo er roten til alt ondt. Og at det bør være så opplagt at alle bør se det. Så lurer jeg på om ikke jeg er helt i lodd. Kanskje er han også årsaken at United ikke har vært bra siden 2013.
Og hva ødelegger han i garderobe kulturen, om det virkelig er noen kultur.
I gårsdagens kamp var han ikke god i liket med de fleste.
Burnley kampen så jeg ikke, men registrerte at han fikk høye karakterer av de fleste aviser.
Newcastle kampen så jeg, og spesielt i første omgang så sprang han i bakrom flere ganger, men fikk aldr ballen.
Hvem av de der fremme løper i mer bakrom, eller tar flere defensive løp en Ronaldo. Er det ung folene Rashford og Greenwood ? (Nå synes jeg Greenwood var en av de bedre fremme i gård)
Jeg bare spør, men vet ikke. For det jeg så i mot Wolverhampton så var det kun Ronaldo som prøvde på noe som helst de siste 10-15 minuttene.
Når Cavani utlignet mot Newcastle, så var det Ronaldo som sprang inn i mål for p hente ut ballen, slik at spillet skulle komme i gang fortest mulig.
Jeg vet jo ikke hva som er årsaken til alt dette. Men tror nok at RR har store utfordringer, men er ikke helt sikker på om det er holdningen til Ronaldo som er det største problemet.
Ok nå har jeg vel stukket hull på et vepsebol igjen 😊

Vidar Dale Fjeld

Ryktene går på at det var Bruno og Ronaldo som for alvor fikk fart på sparkingen av Ole...men sikkert en god kultur i garderoben for det. Kroppsspråket til verdens største fotballego er også et studium verdig...der skaper han virkelig god moral for begeistringen han viser sine lagkamerater...og tenk, han presser litt og scoret høyt på børser i pressen...der du kan være dritdårlig, scoret et mål og du er plutselig banes beste, akkurat som en ser på avstemninger på nettet...journalister og barn er like sånn. Ronaldo kan score mål, han kan være tungen på vektskålen i noen kamper, men når en summerer opp til slutt og vi havner utenfor CL, ryker ut her og der pga bestefar skal spille ja da er klubben akkurat blitt det sirkuset som iglene i Florida vil ha det...Cavani og Ronaldo =70 år...begge burde vært sendt på dør og erstattet med frisk blod og energi...Cavani burde vært hentet for minst 5 år siden...Men ja, Ronaldo er roten til nesten alt vondt i klubben og ingen vil/tør stå opp mot bråket som vil skje i klubben og i media om han blir utelatt. Men han er jo gogutten til SAF og vi måtte på død og liv hente han så han ikke gikk til City...der er Manchester United som klubb...stakkarslig.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Angåande Ronaldo og Bruno. Ein kan vel ikkje kalle det rykter lenger når det kjem fra Langerøds kontakter i United heller.

Ein kvar spiller som på eit eller anna vis bruker sin makt i å underminere ein manager eller anna person i managementet i United bør på hode og røva ut av klubben, asap!

Det er IKKJE spillerene som skal vurdere om nokon er god nok i rolla si.
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

La oss si at Ronaldo blir sendt på dør ASAP. Vil det automatisk bety at alt igjen blir fryd og gammen, alle vordende verdensklassespillere igjen blomstrer? Ronaldo er den ødelagte pakningen, erstatt den - så går motoren som ei klokke igjen? Har mine tvil. Tror det er betydelig mer enn pakningen som er gåen. Frykter registerreima har røket, og mye med den.

Skjønner ikke kritikken av Cavani spesielt heller. Han var jo toppklasse inntil nylig. Virker som han ikke har funnet helt ut av det etter skaden, under Rangnick. Jeg synes likevel ikke at måltørken nå er utelukkende "gamlingene" sin feil.

Hvis Solskjær var problemet burde jo Bruno og Christiano ha løftet seg voldsomt nå. Det har de vitterlig ikke.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur at om man hadde fjerna råtne egg som Pogba, Ronaldo og da også Bruno, so kunne RR sakte ha begynt å bygge opp igjen United, MED autoritet.

Kor i alle dager skal det gå om spillere skal sitte i garderoben å styre etter godtbefinnende?

@Canto, at Bruno og Ronaldo ikkje har hevet seg etter at RR blei ansatt framhever vel kun at spillere må spille og managere må managere.

Deleted User 480

@Otac Joda. De må forholde seg til sine respektive roller. Jeg tenker samtidig at Bruno og Christiano er karer som er fullt i stand til å gå foran - sikkert på godt og vondt. Hvis de har ønsket trenerskifte er det de skal vise at det var treneren som var problemet, og ikke dem.
post liked by: Pancho P, Cola2, Buchan, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Canto, dersom de på eine eller andre måten no kan vise bedre spill enn under OGS, altso har med viten å vilje spilt dårligere under OGS, ja da er det også på hode og ræva ut. United kan ikkje ha spillere som prøver å styre noko som helst annen enn seg sjølv.

Kanskje det er det som er problemet i United, at manageren ikkje har nok autoritet. Mourinho var inne på det. F.eks so er det merkeleg at Ronaldo spiller so mykje som han gjer. Samme med Pogba til tider. Kan det være at manager får ordrer fra Glazers eller Ed? Og at dette da undergraver managere autoritet? Vanskeleg å vite. Men det er noko veldig muffens i United.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

@Otac Det er litt det jeg ønsker å formidle, om noe, er de dårligere nå enn under Solskjær.

Ellers er jeg enig med deg I at noe er råttent i klubben, og at en del av dette ligger i toppen.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Dette med at eg meiner at det er Ronaldos feil at ting er som det er i United, er tatt ut at kontekst.
Eg meiner at kjøpet av Ronaldo var feil. Han passer ikkje inn i United, meiner eg.
Ronaldo er ein jo ein strålende spiller.

So kan det også godt hende at grunnen til at ting i spillergruppa tilsynelatande har eskalert etter at Ronaldo blei kjøpt er eit resultat av at han, som mentor og kapteinsemne, prøver å ta tak i spillergruppa på ein eller anna måte. Som Roy Keane ville ha gjort.
Men at dette slår feil ut.
Kven veit.

Og so skjønner eg ikkje heilt kvifor mange meiner, eller at United meinte, eller i hvertfall at nokon meiner eller meinte at man ikkje kunne la Ronaldo gå til City. Eg skjønner ikkje kvifor ikkje?
post liked by: Pink Final
Post Reply