Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Steinar Stenseth, at du sliter med å forstå det får du ta på di eiga kappe.

Deleted User 480

Jeg får vel ta på min egen kappe jeg og. Eller noe.... Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det mye "skal ha sagt" og via via. Mange mulige rom for fordreininger og fortolkninger. Hva som er sagt på tomannshånd mellom Solskjær og Ronaldo er det jo ingen andre enn de to som vet. Resten blir mer og mindre kvalifisert gjetning. Som regel farget av ens egen oppfatning.

Jeg står sikkert i fare for "at kjærlighet gjør blind", men jeg har sansen for både Ronaldo og Solskjær. Kanskje jeg fortolker ting for positivt, men jeg er tilhenger av at man ikke skal konkludere på indisier.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Otac, Cola2

Vidar Dale Fjeld

Rart hvordan en tror på rykter når det sammenfaller med egne meninger...Men jeg er sikker på at Ronaldo kom til Manchester United for å vinne en tittel eller to. Og jeg skal vedde skjorta mi på at Ronaldo aldri har vært Solskjær sitt valg. Jeg tror på ryktene at det var SAF som fikk han inn. Bare det er en skandale i seg selv...underminerer Ole foran en spillergruppe. SAF burde pensjonert seg for godt for lenge siden, men han lever i fortiden.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Otac, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg har ikke tid til å sette meg inn i hva som er sagt, hva som ikke er sagt og hvem som har sagt at det har ikke jeg sagt av Ronaldo eller agent Mendes.
Jeg er glad i Ronaldo og enda mer glad i Solskjær.

Orker egentlig ikke bry meg så mye om dette.
Det kan godt hende at Ronaldo kjøpet har satt kollektivet tilbake, og du har et poeng der @Otac.
Om det er slik at Ronaldo har undergravd Solskjær, så lover jeg å huske at du skrev det først her inne.
Og sånn ca de 100 neste gangene 😉
post liked by: Otac, red, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Vidar Dale Fjeld wrote: 22 Nov 2021, 19:08 Rart hvordan en tror på rykter når det sammenfaller med egne meninger...Men jeg er sikker på at Ronaldo kom til Manchester United for å vinne en tittel eller to. Og jeg skal vedde skjorta mi på at Ronaldo aldri har vært Solskjær sitt valg. Jeg tror på ryktene at det var SAF som fikk han inn. Bare det er en skandale i seg selv...underminerer Ole foran en spillergruppe. SAF burde pensjonert seg for godt for lenge siden, men han lever i fortiden.
Jeg husker jeg var i ett selskap, var nok like før slutten på Moyes manager-karriere i United, da var det en klok fotball fyr som sa som følgene : Så lenge Fergie stadig viser seg både på tribunen og går i korridorene på Old Trafford så kommer ALDRI United til å bli det det var. Husker han nevnte Nils Arne Eggen også i RBK. De gikk igjen som ett spøkelse med en liksom påminnelse åssen det var med dem ved roret. Har man trukket seg tilbake så har man trukket seg, la de som styrer styre i fred.

Nå 8 år etter kan jeg jo si meg ganske enig med han.

RBK har jo noe mer å vise til etter Eggens tid da.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kan nok være noe i at OGS ikke var den som fant ut at Ronaldo burde hentes gitt. Det man har lest en del er jo at SAF, Rio (av alle), og Bruno dreiv kampanje. Glazers og adm. tenkte jo på dollar og oppmerksomhet. Enig i flere engelske journalisters meninger i dag, og hva Roy Keane/Neville har sagt lenge, det er mye råte i United.

Vidar Dale Fjeld wrote:22 Nov 2021, 19:08 SAF burde pensjonert seg for godt for lenge siden, men han lever i fortiden.
Veldig enig der, gamle helter kan fungere, men ikke alltid. En parallel til FFK kan muligens brukes her, fra Norges mestvinnende klubb til det store fall. Spillerne fra storhetstiden tok etterhvert alle seter i klubben, det gikk skikkelig galt, tiår etter tiår.

Usikker på om Charlton og Fergie er til det beste lenger. For noen år siden ja muligens, men nå bør de kanskje ut av styret. Selv om det er lite makt i det styret (ifølge hva man får tak i av info om dette). Fergie var riktignok aldri spiller i United. Men kanskje han bør gjøre som Solskjær og "step aside" nå.

Edit: Mulig Charlton er ute, det har jeg ikke sjekka...
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Sir Bobby Charlton er dement nå @Blodfink.
Så akkurat han har nok ingen innflytelse lenger.
Stakkars Norma Charlton, så trofast ved sin manns side på tribunen i alle år.
Møtte dem begge utafor Old Trafford allerede på 1980 tallet.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ok @Pink Final , men mulig han satt litt lenge i styret uansett. Fæl sykdom ja...
post liked by: Pink Final, Cola2
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:22 Nov 2021, 19:45 mulig han satt litt lenge i styret uansett
Tar jeg ikke helt feil så har de bare sittet i et såkalt "football board". Et rådgivende styre til styret, som egentlig kun ser fint ut på papiret og aldri har noen møter, mener jeg å ha lest
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

@Steinar Stenseth jepp, lest mye av det samme, men som @RedTrafford og @Vidar Dale Fjeld nevner, og erfaringene fra FFK: Bare det at de gamle helter "lusker" rundt kan være døden for en sunn utvikling.
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!

Deleted User 430

Tror de "spøkelsene" kommer frem/legges merke til i motgang, @Blodfink.

Sir Matt Busby var vel litt tilstedeværende under SAF uten at det virket å ødelegge for mye. Ble ganske stille rundt dette med Eggen også da de vant noen ligagull der oppe..? Ihvertfall mediekjøret rundt det.

Det blir selvfølgelig kaos og feil om de skal fortsette å styre etter sin "tid", men kun tilstedeværelse tror jeg nok de som er sterke nok vil takle, uansett. Bukker man under for det presset, så er kanskje ikke jobben noe for én likevel..?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

@Steinar Stenseth, joa, det er ingen fasit på dette, men personlig ville ikke jeg hatt noen gamle helter i gangene, ta en øl med de og diskutere fag, greit. Men på arbeidsplassen ville jeg hatt med de med best kompetanse å gjøre. Ikke alle gamle helter har denne etterhvert. Det bør være opp til manager hvem som skal ha noe å si ang. fotballen i alle fall.
post liked by: Cola2
LUHG!

Deleted User 430

Tror egentlig vi er ganske enige, @Blodfink. Greit med tilstedeværelse, men ikke at de styrer noe i sjappa 😁👌

Det jeg mente var at hvis noen bukett under for presset ved å ha de rundt seg, uten at de har bestemmelsesrett, så har de kanskje valgt feil yrke. Ikke om de bukker under for presset om de gamle bestemmer i klubben. Det blir noe helt annet.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jepp, trur vi er innom det samme :thumb_up:
post liked by: Cola2
LUHG!

Deleted User 402

Nå tåler nok ikke helsa til Ferguson det, men skulle gjerne vært flue på veggen hvis han hadde tatt en tur i garderoben for å fortelle spillerne hva han mener om innsatsen den siste tiden. Hadde nok blitt verdens største hårføner:-)
post liked by: Cola2, Pangaea
Post Reply