Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Neida, tror flere mener at det kan bli mye Ronaldo. Flere innlegg i kamptråden (West H) nevner dette. Bruno prøvde å treffe Greenwood 2 ggr. men begge pasninger var alt for harde...Både Ronaldo og Bruno kunne med fordel spilt ballen oftere til Greenwood. Håper OGS tar opp dette på spillermøtene...Du har noen gode poeng i innlegget @Otac . De må involvere flere enn Ronaldo skal det bli titler trur eg.
post liked by: Otac, Cola2
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

At det ville bli mye Ronaldo kommer vel ikke som noen bombe. Men nå er sesongen enda ung, og han har spilt 3 kamper til nå, og scoret 4 mål. Men jeg vill jo tro at dette kommer til å bli bedre utover, med tanke på at kanskje andre spillere som er i bedre possisjon enn Ronaldo, for ballen.
Men skal vi være missfornøyd når vi har fått en spiller som kanskje scorer 30 mål eller mer i løpet av sesongen.
Jeg er derimot positivt overasket av Ronaldo. Tidligere var vi vant med at om noen andre scoret så sprang han som oftes for seg selv og jublet. Her tar han så absolutt del i feiringen når andre scorer.
Og når WH for straffe så sitter han på huk og tør nesten ikke se, før han spretter opp og jubler, for så og omfavne DeGea etter kamp slutt.
Selv om at Ronaldo ikke tar så mye tak defensivt, så har han sine glimt der også.
https://l.facebook.com/l.php?u=https:// ... JrzRJb0hJo
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Buchan
Just remember we got a older player, and understand that it is a team who win, (or lose)

Tror ikke Ego´et hans er så stort som mange skriver, han er klar over at laget vinner/taper med han på, eller av banen.
Men vinner instinktet hos ham er så stort, og det kan de andre lære av.
Så kalte "tap-in-goal" lærte vel han fra OGS, mål er mål, ingen teller mere enn andre
post liked by: Buchan, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sjølvsagt er det negativt å få inn en som potensielt kan score 30 mål, om de andre scorer tilsvarande mindre. CR7 kan være hos oss i toppen to år tippa eg. Uten videresalgspotensiale. Og vil stå i veien for utviklinga til mange framme hos United om alt skal via han.
Tida vil vise.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det er en balansegang. Det er i alle fall sikkert. Samtidig så må både Rashford, Greenwood, Sancho etc ta ansvar selv også. De må komme seg i posisjoner hvor de får muligheten, med Ronaldo på banen vil det automatisk bli ledige rom siden at Ronaldo pådrar seg mye oppmerksomhet fra motstandere. Greenwood hadde mange gode løp mot West Ham hvor han ikke ble brukt av Ronaldo og Bruno. Der må trenerapparatet inn og minne de på at vi ikke skal være for forutsigbare i det offensive spillet. Men som sagt det er en balansegang.

Ronaldo sin overgang har både positivt og negative sider, slik jeg ser det så er det flere positive enn negative. Den standarden som han leverer og krever av lagkameratene er noe Rashford, Greenwood og Sancho vil få nytte av. Er det en mentalitet du bør studere på kloss hold så er det Ronaldo sin. Da tror jeg du, uavhengig av bransje eller rolle, vil lykkes med hva enn du holder på med. Ronaldo er rett og slett en utrolig imponerende fyr!
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

@Otac , Greenwood med 3 mål, Bruno med 4, Pogba med et lass målgivende. Den som taper på dette er nok Cavani, men han utvikler seg ikke mye fremover og blir nok ikke ti år til i United. Skjønner at vi må prøve å svartmale så mye som mulig, men her synes jeg din kritikk av klubben og Ronaldo er langt bak mål. Når jeg også leser hvor stor respekt de andre har for Ronaldo, hvor mye han lærer bort og ønsker å være en del av klubben, må jo dette bare være en vinn vinn situasjon.
post liked by: Pancho P, red, Buchan, Cola2

Deleted User 430

@Otac.. Tror du SAF hentet inn Laurent Blanc på begynnelsen av 2000-tallet for å hindre utviklingen til spillere som f.eks. O`Shea og Wes Brown eller for å bidra til at de gutta utviklet seg ved å ta lærdom av både mentalitet, taktiske vurderinger og posisjonering på banen som igjen ganget klubben på sikt?

Skulle jo tro det var mer å lære av å se de beste på nært hold enn det var å tape på det, men..
post liked by: Pink Final, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg åpner for at det IKKJE NØDVENDIGVIS var være smart å hente tilbake Ronaldo.

Dere, @Steinar Stenseth og @Mc er bastante på at det var smart.

Har dere satt til side romantikken nok?

Eg har eit 100% pragmatisk forhold til dette.

Eg ÅPNER for at det kan ha vært dumt. Som sagt, vi får sjå.

Eg meiner at dette strider mot Cultural Reboot. Dessuten kan det sette kjepper i hjula for å kjøpe Haaland. Og det kan godt være at det er meininga også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
United var dessuten valdig godt forspent framover. Pengane som totalt sett blir brukt på Ronaldo burde ha blitt brukt på Def. Midt. Da hadde laget sett betre ut idag.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Otac wrote:22 Sep 2021, 08:27 Eg åpner for at det IKKJE NØDVENDIGVIS var være smart å hente tilbake Ronaldo.
Synes det er bra å belyse fra flere sider.
Jeg er enig med @Mcilroy og @Steinar Stenseth angående Ronaldo.
Allikevel ser jeg dine argumenter.

Jeg tror kanskje ikke Ronaldo hadde blitt hentet om det ikke var for at han etter sigende var på vei til Man City.
Det hadde vært ydmykende.

Når han kom så ser jeg flest pluss i boka.
På kort sikt, og også på lang sikt mtp å skape holdninger og kultur blant de yngre.

Når det gjelder at pengene skulle blitt brukt på en cdm.
Hvem kunne vi få tak i nå i sommer?
Og til den pengen?
Ron koster nesten ingenting i overgang.
Lang avbetalingstid også.
Ja, han har høy lønn.

Jeg tror noen få kjøp er litt tilfeldige.
Slik som Ronaldo.
Og van de Beek, som jeg tror var et plaster på såret for at vi ikke fikk Sancho i fjor.
post liked by: Buchan, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Otac wrote:22 Sep 2021, 08:27 Eg meiner at dette strider mot Cultural Reboot
Jeg tror at Cultural Reboot også innebærer å vinne titler, og som nevnt tidligerere så tok også SAF raske løsninger hvis han mente det var nødvendig.
Uansett så er det vel litt tidlig å koklundere med noe som helst.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 22 Sep 2021, 08:49 Jeg tror kanskje ikke Ronaldo hadde blitt hentet om det ikke var for at han etter sigende var på vei til Man City.
Veldig dårlig argument for å hente han i so fall?!
Men eg ser ikkje vekk i fra at du kan ha rett.

Og det at han i utgangspunktet skulle til City seier mykje om personligheita til Ronaldo, sånn for de romantiske.
Ronaldo tenker på Ronaldo.
Han forlot oss på sitt beste.

Og so har vi ein strålande Cavani i samme posisjon som også kan påvirke og lære de yngre gode holdninger.
Skal vi no plassere han på benken?
I min verden har Cavani betre holdninger enn Ronaldo. Til dømes integritet.

Deleted User 108

Da begynner vi å bevege oss på usikker grunn @Otac .
Jeg kjenner ikke til hvordan de er på trening og privaten, men karrieren og kroppen til Ronaldo tilsier han har fantastiske holdninger. Det har helt sikkert Cavani også. Men Cavani har helt sikkert bare denne sesongen igjen i United. Ser også ut som om han spiller bare når han føler for det. Mye fravær ihvertfall så greit å ha både han og Ronaldo vel? Det sies jo også rundt klubben at Ronaldo er et stort forbilde for de unge spillerne både på og utenfor banen, men hva som er sant vet ikke jeg.
Tror uansett at å hente Ronaldo blir bra både med hensyn til resultater og holdninger.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ronaldo ser skarpere ut enn jeg hadde ventet, må jeg innrømme 👍
Signalene fra resten av spillerne er positive, så gjenstår det å se hvordan det setter seg rent spillemessig.

Så er det dette med to tanker i hodet på samme tid. Det blir viktig at klubben ikke mister av syne - selv om dette skulle bli en strålende sesong for Ronaldo og United - at første- og andrevalget på spissplassen er 71 år til sammen. Selv ikke Ronaldo og all verdens treningsdisiplin kan trosse naturen, og han kommer ikke til å bli bedre enn det vi ser nå. Klubben må planlegge for at vi vil trenge en ny spiss, antagelig allerede til sommeren. Dette er nok Cavanis siste sesong for oss, så får vi se hvor lenge Ronaldo klarer å være overmenneskelig. Er Greenwood klar for å være spydspiss nummer én allerede neste sesong?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 22 Sep 2021, 11:09 Ronaldo ser skarpere ut enn jeg hadde ventet, må jeg innrømme 👍
Enig. Ikke at jeg noen gang har tvilt på kvalitetene hans, men jeg trodde ikke han kom til å være så god og delaktig i banespillet, som det han har vært til nå..
Jeg gleder meg ENORMT til Rashford er tilbake fra skade. Jeg tror vi får se en helt annen Rashford enn hva vi har vært vitne til så langt dette kalenderåret. Han har fått seg en lang og god pause fra fotball nå og jeg tror han kommer til å dra nytte av all oppmerksomheten Ronaldo får på banen. Det samme gjelder egentlig Martial, en spiller jeg har gitt opp.. men også han kan sikkert gjøre en bra figur ute til venstre nå som vi har Ronaldo på topp.
Solskjær skal få seg noe å bryne på når Rashford er tilbake.. og når Sancho kommer seg tilbake i form.
Greenwood kan være noe anonym i kampene, men det blir som regel farlig hver gang han får ballen i nærheten av 16-meteren.

Anyways - jeg er veldig fornøyd med hvordan Ronaldo har spilt så langt og jeg håper det fortsetter ut sesongen.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Otac wrote:22 Sep 2021, 08:27 Dere, @Steinar Stenseth og @Mc er bastante på at det var smart.

Har dere satt til side romantikken nok?
Eneste som er bastant her er nok deg som mener at jeg må har et romantisk forhold til dette.
Jeg har aldri hatt noen form for romantisk følelse rundt denne overgangen. Jeg syns det var ekstremt kult at vi signerte han siden det var i en direkte konkurranse med City, men har aldri hatt noen drøm om å hente han tilbake.

Jeg kan heller ikke se at jeg ha vært bastant på at det er smart, selv om jeg ikke helt ser hvor mye skade det kan gjøre. Jeg har sagt at argumentasjonen din om om han står i veien for utviklingen til de unge spillerne ikke er riktig og viser det med et lignende eksempel.

Vi har fått inn en spiller som har vunnet alt som kan vinnes på det individuelle plan og "et par titler" med klubb- og landslag. En "proven winner", og en av tidenes beste spillere, på godt norsk. Hvis ikke spillerne vi har nå lærer noe av å se denne mannen på nært hold de neste 2 årene, og får noe positivt ut av det, blir jeg oppriktig bekymret for fremtiden til klubben vår. Da må det mer til enn en annen manager, "cultural reboot" og nye eiere til.. Da er vi fucked! :D

Apropos "cultural reboot". Hva er det du mener det innebærer siden du mener kjøpet av han strider mot det?
(I min verden har det hele tiden handlet om å skape vinnerkultur og mentalitet, profesjonalitet og et eierskap til drakt og klubb med en base av unge spillere. For å få til dette med unge spillere trenger man påfyll av de som faktisk har gått igjennom dette og har erfaring med å vinne. De trenger noen som setter standarden for dem og som de kan lære av for å ta det neste steget helt opp til selve pokalen.)

Det er helt greit å velge å være "glass half empty", men jeg har fortsatt til gode å høre noen tidligere lagkamerater uttale seg om at han har dårlig innflytelse i garderoben, overfor den yngre garde eller på treningsfeltet. Snarere tvert imot.
Selvsagt har jeg også mine tanker om hva som potensielt kan gå galt, ev. ikke fungerer optimalt, men at det går så galt at det ødelegger for noe av det Solskjær har bygget opp de siste (snart) 3 årene klarer jeg ikke å se for meg..
post liked by: messilingard, Pink Final
Post Reply