Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 429

Vil nok sette Ronaldo foran Cavani i køen. CR7 er ufattelig flink til å skape sjanser og komme til avslutninger. Selv om Cavani kanskje scorer på en høyere andel skudd, scorer og skaper Ronaldo flere mål.

Når det er sagt, tror jeg nok at vi får se dem sammen på banen en del med den ene eller den andre med utgangspunkt på kanten.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Otac wrote: 03 Sep 2021, 10:30 Uavhengig av romantikk, ville der ha valgt Ronaldo eller Cavani som fast(est) spiss i denne sesongen?
Med tanke på tallene til Ronaldo fra forrige sesong ville jeg startet med ham som fast(est) spiss. 29 seriemål forrige sesong sier det meste.

Uansett fantastisk å kunne sette inn den av dem som ikke startet etter en time.

Er spent på om Ronaldo kan fungere godt som venstrekant, med Cavani på topp. Liker tanken på Ronaldo som nærmer seg 16 og kan
-Skyte
-Slå inn mot Cavani som går på løp i feltet
-Trille til Shaw som kommer på overlapp og sprinte mot nærmeste stolpe
-Trille ballen til Bruno som ligger sentralt på 16-20 meter, og sprinte mot nærmeste stolpe
-Spille over til Greenwood som ligger og lurer på motsatt side, og sprinte mot nærmeste stolpe


Tenker at de tre siste kan ende med et innlegg med både Ronaldo og Cavani foran mål. Tenkt å være forsvarer når innlegget kommer og Ronaldo kommer sprintende mot nærmeste stolpe og Cavani mot bakerste :D

Merker at jeg blir mer entusiastisk og mindre skeptisk jo mer tid som går.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

aregran wrote:04 Sep 2021, 13:08 Tenker at de tre siste kan ende med et innlegg med både Ronaldo og Cavani foran mål. Tenkt å være forsvarer når innlegget kommer og Ronaldo kommer sprintende mot nærmeste stolpe og Cavani mot bakerste
Eller cornere/dødballer der vi har C. Ronaldo, Cavani, Maguire, Varane, Pogba, McTominay inne i boks samtidig... Kommer til å bli brutalt å forsvare seg mot :D
post liked by: aregran, Buchan

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

red wrote: 04 Sep 2021, 13:26
aregran wrote:04 Sep 2021, 13:08 Tenker at de tre siste kan ende med et innlegg med både Ronaldo og Cavani foran mål. Tenkt å være forsvarer når innlegget kommer og Ronaldo kommer sprintende mot nærmeste stolpe og Cavani mot bakerste
Eller cornere/dødballer der vi har C. Ronaldo, Cavani, Maguire, Varane, Pogba, McTominay inne i boks samtidig... Kommer til å bli brutalt å forsvare seg mot :D
Lindelöf som HB og Matic også då!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Otac wrote: 03 Sep 2021, 10:30 Uavhengig av romantikk, ville der ha valgt Ronaldo eller Cavani som fast(est) spiss i denne sesongen?
Vanskelig valg, å vrake 1 av disse a gitt.

Men vi er heldige med alderen deres, de er 70 år tilsammen :O , de må jo hvile mellom slagene :hah: . Ronaldo er vel garantert å starte når han selv mener han bør det. Cavani er jo flink til å si i fra når han ikke er i form.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg er sikkert helt alene om dette (etter reaksjonene på sosiale medier å dømme i alle fall), men er det ikke helt på kanten å be Cavani skifte nummer?
Selv bryr jeg meg null og niks om nummer, overtro og eventyr, men det er tydeligvis en greie blant spillerne selv. Hadde ikke følt meg så fryktelig verdsatt om jeg var Cavani, spesielt på toppen av at han ble nektet å reise med landslaget.

Håper jo det ikke blir sånn at CR kan komme og kreve å være «førster i alt», men innser at jeg er i kraftig mindretall. 🤷‍♂️
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 05 Sep 2021, 11:49 Jeg er sikkert helt alene om dette (etter reaksjonene på sosiale medier å dømme i alle fall), men er det ikke helt på kanten å be Cavani skifte nummer?
Men hvem mener du har bedd Cavani om dette? Jeg så bare Ronaldo takke Cavani for en fin gest - eller har noen bekreftet at Ronaldo eller United har spurt Cavani om dette?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det får vi sikkert aldri vite. Men jeg har nå mine mistanker, så får andre tenke sitt. At ingen overhodet har ytret et ønske om at CR får sjueren tilbake, og at dette kun er noe Cavani har funnet på helt selv, virker ikke veldig sannsynlig for meg.
Men om jeg tar feil er det selvsagt helt streit…

Deleted User 108

Skjønner ikke hvorfor vi alltid skal lete etter grums og kritiske ting rundt klubben "vår". Etter hva jeg har hørt så skal det være en harmoni rundt laget som aldri før. Fått en skikkelig boost etter at Ronaldo signerte vistnok også. Skal være stor enighet i spillergruppen at dette var perfekt. De gleder seg til å trene sammen med en så profesjonell type og de kravene han setter til seg selv og andre .
Men vi supportere, ihvertfall vi norske leter med lupe etter noe å kritisere og surmule om.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8250

Mcilroy wrote: 05 Sep 2021, 13:31 Skjønner ikke hvorfor vi alltid skal lete etter grums og kritiske ting rundt klubben "vår". Etter hva jeg har hørt så skal det være en harmoni rundt laget som aldri før. Fått en skikkelig boost etter at Ronaldo signerte vistnok også. Skal være stor enighet i spillergruppen at dette var perfekt. De gleder seg til å trene sammen med en så profesjonell type og de kravene han setter til seg selv og andre .
Men vi supportere, ihvertfall vi norske leter med lupe etter noe å kritisere og surmule om.
Heilt einig, McIlroy. Uansett er dette forumet ein zenbuddhistisk harmonicamp samanlikna med kommentarfeltet på united.no. For 15-20 år sidan var det Arsenal-fansen som hadde ord på seg for å snu kappa etter vinden og å ukritisk kritisere alt som klubben foretok seg. No trur eg dei har fått sylskarp konkurranse om moaning-trona.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Otac wrote: 03 Sep 2021, 10:30 Uavhengig av romantikk, ville der ha valgt Ronaldo eller Cavani som fast(est) spiss i denne sesongen?
Trenger ikke blande inn romantikk engang. Bare ved å se på skade- og scoringshistorikken de siste par sesongene så er det tydelig at CR7 er den som burde være førstevalg av disse 2.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan

Deleted User 108

På de første 12 timene etter at Ronaldo signerte har Manchester United tjent inn den første delbetalingen på 2,5 mill pund kun på draktsalget av trøye nummer 7.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ta det rolig, ingen prøver å spolere festen.

Jeg tror også Ronaldo-overgangen, i alle fall potensielt, antagelig er et smart trekk av United. Men min lille usikkerhet handler om at det er skummelt om vi kaster prinsipper på båten for at dette skal funke for Ronaldo. Ingen er større enn klubben, heller ikke han.

90 prosent sikkert er dette en overgang som vil funke for både klubb og spiller. Helt sikkert kommersielt og omdømmemessig, sannsynligvis også sportslig - i alle fall på kort sikt. Han kommer 90 prosent sikkert til å bidra med masse mål, nesten like sikkert er det at han vil hemme press-spillet vårt og den kollektive defensiven. Det er spilleren han er i 2021, på godt og vondt, så må Solskjær klare å vurdere hva som er viktigst og når.

Det viktigste for meg er uansett ikke om vi blir bedre i ÅR av dette, men om det gjør oss bedre om 2-3 år. Det KAN det utmerket godt gjøre, men det avhenger av at vi spiller kortene riktig og bruker ham riktig. Bruker erfaringen og vinnerskallen hans konstruktivt - i stedet for å forvente og legge opp til at en 36/37/38-åring skal bære det sportslige ansvaret. Det krever også at de andre spillerne fortsetter å ta ansvar, og ikke bli så blendet at de gjemmer seg bort.

Beklager, har ikke til hensikt å ødelegge gleden for noen - jeg er bare pessimist av natur og det er alltid en bekymring som ligger og lurer, haha ;P
post liked by: Pancho P, Lingard, Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er ingen tvil om at Ronaldo kommer til å ta stor plass, og han kommer nok til å frustrere oss endel ganger. Men nå er det bare en to års kontrakt, så jeg tror dette fort kan bli bra. Forhåpentligvis også for de unge i klubben.
Må jo innrømme jeg er spent.
Her kommer en spiller som har scoret i snitt 43,5 mål pr år i snitt, på 18 sesonger.
Det blir 784 mål, men han scoret jo nettopp to til i landskampen. Så da er det vel 786 nå 😀.
Tror kanskje Ronaldo kan vippe noen av slite kampene til seier.
post liked by: offside, Pancho P, Pink Final

Deleted User 430

Mcilroy wrote:05 Sep 2021, 20:23 På de første 12 timene etter at Ronaldo signerte har Manchester United tjent inn den første delbetalingen på 2,5 mill pund kun på draktsalget av trøye nummer 7.
Da er det bare å satse på at han selger ca 5 millioner drakter ekstra, resten av sesongen også, så har han ikke kostet klubben noe det første året :D
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan
Post Reply