Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Otac wrote: 14 Jan 2022, 09:17 Det skulle ha tatt seg ut om alle med følelser i spillergruppa gjekk ut å sa sin hjertens mening?
Det er vel nettopp det store deler av spillergruppa (om de nå er 3, 11 eller 17?) har gjort de siste ukene, bare at de har gått bakveien og anonymt gjennom sine kontakter i media. Så kan en jo diskutere hva som er verst eller mest illojalt.

Skulle gjerne vært foruten begge deler.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Et vesentlig poeng eller to her er:
Han uttalelser er rettet mot lagets innstilling.
Han tar ikke opp misnøye med egen situasjon.
Det andre er at han ikke nevner enkelt personer.
Her bør også Harry Maguire roses for det samme, han nevner heller ingen ved navn.
Navn skal ikke tas i plenum.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 14 Jan 2022, 09:25
Otac wrote: 14 Jan 2022, 09:17 Det skulle ha tatt seg ut om alle med følelser i spillergruppa gjekk ut å sa sin hjertens mening?
Det er vel nettopp det store deler av spillergruppa (om de nå er 3, 11 eller 17?) har gjort de siste ukene, bare at de har gått bakveien og anonymt gjennom sine kontakter i media. Så kan en jo diskutere hva som er verst eller mest illojalt.

Skulle gjerne vært foruten begge deler.
Janei, da har vi ihvertfall identifisert en av idiotene.

    :down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
    Det her også, om det stemmer er veldig spesielt. Og eg ser for meg at det må være vanskeleg å være medspiller og trener når det er slik:

    -The Suns United-journalist, Neil Custis, skriver mye det samme, og legger til at de andre United-spillerne er skremt av Ronaldo, spesielt på banen, der det er en frykt for bare å gjøre en liten feil med ball. De ønsker visstnok at Ronaldo endrer litt atferd, at han mykner noe opp.
    User avatar

    Buchan
    Donor
    Posts: 2010
    Joined: 08 Aug 2018, 21:54
    Liker gitt: 7285
    Liker mottatt: 4157

    Dette sier Ronaldo. Dette sitatet går igjen i sosiale media.
    At 18, some older players spoke to me and I took that as having to improve because they knew more than me.
    The new generation don't accept criticism. If you don't want my help and my advice, do your job, look at yourself-
    Do your best to help the team.
    Dessuten så går det sterke rykter om hvem som lekker fra garderoben.
    :down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
    Endel gode poenger her, handler ikke bare om Ronaldo. Men mentaliteten de hadde.
    post liked by: Pink Final

    Otac
    Donor
    Posts: 956
    Joined: 24 Sep 2020, 12:46
    Liker gitt: 382
    Liker mottatt: 658

    Det er sjølvsagt mange sider av desse uttalelsene. Alt etter korleis de tolkes, og alt etter perspektiv.
    Keane kunne også ha uttalt noko slikt. Og blitt hyllet. Og mange vil kanskje meine at troppen trenger å bli fortalt kor skoen trykker.

    Ronaldo har ein veldig arroganse. Arroganse kan være vakkert.

    Cantona sin arroganse er og var vakker.

    Ronaldo sin er ødeleggande for spillergruppa. Trur eg.

    Denne kommentaren, om den er rett:

    -de andre United-spillerne er skremt av Ronaldo, spesielt på banen, der det er en frykt for bare å gjøre en liten feil med ball.

    Stemmer veldig med min antagelser, og timing når Ronaldo kom inn i spillergruppa.
    So kan man kanskje sei at det er dette ei slik spillergruppe trenger. Og det er feil.
    Mna kan ikkje skifte ut 29 spillere i troppen, men man kan skifte ut Ronaldo.
    User avatar

    Ryder
    Posts: 4548
    Joined: 03 Jun 2019, 09:59
    Liker gitt: 2471
    Liker mottatt: 10100

    Det finnes nok av folk som elsker det Roy Keane gjorde og sto for på banen, og hvordan han både da og nå - både offentlig og privat - skjeller ut folk som ikke holder høy nok standard eller ikke gjør jobben sin. Nå er dette et problem både på og utenfor banen, tydeligvis. Da er det bedre å syte om at man må trene etter at det har blitt mørkt.

    Jeg har mange innvendinger mot Ronaldo-kjøpet, men at han faktisk stiller krav til medspillere er definitivt ikke en av dem.
    post liked by: Pangaea, Pink Final

    Otac
    Donor
    Posts: 956
    Joined: 24 Sep 2020, 12:46
    Liker gitt: 382
    Liker mottatt: 658

    Ryder wrote: 14 Jan 2022, 09:53 Jeg har mange innvendinger mot Ronaldo-kjøpet, men at han faktisk stiller krav til medspillere er definitivt ikke en av dem.
    Still gjerne krav til medspillere, men ta det i garderoben.
    User avatar

    Ryder
    Posts: 4548
    Joined: 03 Jun 2019, 09:59
    Liker gitt: 2471
    Liker mottatt: 10100

    Det er jeg enig i. Men når det først er der ute, forteller det dessverre litt for mye om den mentale tilstanden i gruppa.
    Jeg er ingen tilhenger av old school macho-opplegg i fotballen der det må skrikes og kjeftes og skremmes for at folk skal prestere - jeg håper og tror det er mer effektivt å vekke spillernes indre drivkrefter og motivasjon, hvordan den vekkes avhenger av individet. Men det er jo nesten parodisk om det er sånn at man går rundt og er redde for folk som vifter litt med armene om det kommer en feilpasning.
    post liked by: Pink Final

    Otac
    Donor
    Posts: 956
    Joined: 24 Sep 2020, 12:46
    Liker gitt: 382
    Liker mottatt: 658

    Ryder wrote: 14 Jan 2022, 10:09 Det er jeg enig i. Men når det først er der ute, forteller det dessverre litt for mye om den mentale tilstanden i gruppa.
    Jeg er ingen tilhenger av old school macho-opplegg i fotballen der det må skrikes og kjeftes og skremmes for at folk skal prestere - jeg håper og tror det er mer effektivt å vekke spillernes indre drivkrefter og motivasjon, hvordan den vekkes avhenger av individet. Men det er jo nesten parodisk om det er sånn at man går rundt og er redde for folk som vifter litt med armene om det kommer en feilpasning.
    Enig med alt du skriver her.

    Det er ikkje Ronaldo som skal rydde opp i dette, han er ein del av problemet.
    User avatar

    Buchan
    Donor
    Posts: 2010
    Joined: 08 Aug 2018, 21:54
    Liker gitt: 7285
    Liker mottatt: 4157

    Otac wrote:14 Jan 2022, 09:39 The Suns United-journalist, Neil Custis, skriver mye det samme, og legger til at de andre United-spillerne er skremt av Ronaldo, spesielt på banen, der det er en frykt for bare å gjøre en liten feil med ball. De ønsker visstnok at Ronaldo endrer litt atferd, at han mykner noe opp.
    Ja ikke sant gode gamle Neil Custis fra The Sun, da stemmer det nok.
    Er dette en barnehage eller ?
    Men for all del, la oss kvitte oss med en som tør å gå ut i media, og sette ord på hva som er problemet.
    En som tør og si at han ikke er her for å kjempe om 6-7 plass i PL.

    La oss heller stole på de som er så lett skremte.
    La oss sette vår lit til dem som går bak ryggen til sine medspillere, og sette ut rykter fra garderoben.
    La oss sette vår lit til dem som kommer med en rørende twitter melding etter vert tap, at alle er så leie seg, og vi må gjøre det bedre.

    Jeg tror at Ronaldo, og nå RR kanskje er et sjokk for endel av disse spillerne, og deres trivielle verden.
    Hjelp det blir stilt krav til meg.

    Det kan jo ende med at både RR og Ronalso forsvinner.
    Da har vi nok en lysende fremtid foran oss. Da kan man legge bena på bordet igjen, å finne roen.
    post liked by: messilingard, Ryder, Pink Final

    Vidar Dale Fjeld

    Det er ingen tvil om at Ronaldo har noe å fare med...klarer han å vekke spillergruppen og sette en standard med treningskultur osv. er det hjertelig velkomment. Alle skal tas på med silkehansker i dagens samfunn, om det er fotballspillere eller influencere. Den virkelige verden ligger alltid rett foran deg om du evner å se den. Så klarer han å vekke denne gjengen er hans tilstedeværelse verdt det. Alt trenger ikke være svart/hvitt.
    post liked by: Buchan, Pangaea, Pink Final

    Otac
    Donor
    Posts: 956
    Joined: 24 Sep 2020, 12:46
    Liker gitt: 382
    Liker mottatt: 658

    Spillergruppa har vist ein fantastisk nedadgående kurve, med kvalitet på spillet som tilsvarer nedrykk, der vi før sesongen hadde vi ein tropp alle trudde kom til å kjempe i toppen av PL. Dette etter at Ronaldo kom inn. Uten att det nødvendigvis er hans feil. Men at det kan argumenteres at Ronaldo har hatt ein positiv effekt på gruppa er pølsevev.

    ALLE meinte at United hadde ein tropp i verdenstoppen før sesongen. No henger ikkje troppen sammen for fem flate øre. Og Ronaldos innvirkning på gruppa kan i hvertfall ikkje ikkje ha hatt positiv effekt, om nokon effekt.

    Deleted User 430

    Hele intervjuet;



    Hvis man lytter til det han faktisk sier, og legger bort de forskjellige agendaene pro/con, er dette egentlig så ille som det fremstilles som? Stemmer virkelig disse sitatene som tydeligvis blir gjengitt rundt omkring?


    Legger ved Luke Shaw sitt intervju etter Wolves-kampen også, sånn til sammenligning...

    post liked by: Buchan, Pangaea, messilingard, Pink Final
    User avatar

    Lingard
    Moderator
    Posts: 2728
    Joined: 30 Jan 2019, 03:49
    Liker gitt: 226
    Liker mottatt: 2857

    Otac wrote: 14 Jan 2022, 12:05 Spillergruppa har vist ein fantastisk nedadgående kurve, med kvalitet på spillet som tilsvarer nedrykk, der vi før sesongen hadde vi ein tropp alle trudde kom til å kjempe i toppen av PL. Dette etter at Ronaldo kom inn. Uten att det nødvendigvis er hans feil. Men at det kan argumenteres at Ronaldo har hatt ein positiv effekt på gruppa er pølsevev.

    ALLE meinte at United hadde ein tropp i verdenstoppen før sesongen. No henger ikkje troppen sammen for fem flate øre. Og Ronaldos innvirkning på gruppa kan i hvertfall ikkje ikkje ha hatt positiv effekt, om nokon effekt.
    What? Alle trodde vi kom til å kjempe i toppen av PL? Alle mente vi hadde en tropp i verdenstoppen?
    post liked by: Buchan, Pancho P
    User avatar

    messilingard
    Moderator
    Posts: 4326
    Joined: 10 Aug 2018, 14:32
    Liker gitt: 2715
    Liker mottatt: 8985

    Dersom vi skal sammenligne oss med de andre klubbene i ligaen. I City så kan jeg garantere at det stilles krav til hverandre, de har selvsagt Pep som setter skyhøye krav til seg selv og omgivelsene sine. jeg klarer heller ikke se for meg at Kyle Walker eller Kevin de Bruyne kommer til å godta dårlige holdninger i gruppa. I Liverpool så gjelder det samme med Klopp, Van Djik, Henderson og Milner. Chelsea er nok også en klubb hvor kravene er skyhøye internt. Toppfotball er såpass brutalt at det vil kreve at man er tøff mot seg selv og mot omgivelsene sine. Alt under perfeksjon vil ikke være godt nok i dagens PL. Forstår ikke United sine spillere det så kommer de i alle fall ikke til å vinne noe store titler her.

    Slik jeg ser det så er det klart at dersom du ikke klarer å motivere deg selv til å bli en best mulig fotballspiller så har du et problem, ja resultater og dårlige prestasjoner kan påvirke selvtilliten din, men i bunn og grunn så er man en fotballspiller fordi man vil det selv. Og som en ung spiller så bør man være ydmyk nok til å ta til seg den kunnskapen som Ronaldo innehar, både i form av holdninger og i form av taktiske valg. Særlig med det siste punktet henger for eksempel Greenwood langt bak hva man bør kunne forvente av en spiller med 126 kamper på seniornivå. Også er det klart at jeg forstår hvordan medspillere kan reagere når Ronaldo og Bruno vifter med armer, spesielt når de fremstår veldig sytete. Virker som om Ragnick tok en prat med de og at de nå forsøker å fremstå bedre med tanke på kroppsspråket sitt. I alle fall hva jeg har sett de siste kampene.

    Jeg mener at denne kommunikasjonen var veldig på sin plass. Selv om at det i utgangspunktet ikke bør blir kommunisert i media, så er det noen ganger hvor det også er innafor. Når spillerne gang på gang presterer dårlig og man får de samme falske postene på Instagram om hvor lei de er seg og hvor hardt de skal jobbe så er det fint å se at Ronaldo i det minste er ærlig med oss supportere. Det virker i alle fall som om at han bryr seg om klubben, jeg ville ikke sagt det samme om for eksempel Pogba. Hva jeg tror har skjedd her er at spillerne nok har hatt utallige samtaler og møter om hvordan de skal forbedre situasjonen, bare for å se at situasjonen ikke bedrer seg. På et eller annet tidspunkt er det greit å benytte media som et verktøy, nå er søkelyset på spillerne, håndterer de ikke dette er de ikke mentalt sterke nok til å spille fotball i en storklubb.

    Et annet punkt jeg tenker bør nevnes i denne sammenheng er nok at mye av misnøyen i klubben kommer som følge av for lite spilletid blant reservene. Når RR, og den resterende sportslige ledelsen ikke gjør noen grep for å bedre situasjonen så er de vi bør holde ansvarlig og ikke spillerne. Jeg forstår godt at Bailly, Henderson, DvdB, Lingard og Martial vil bort. De kan fortsatt få gode karrierer i andre klubben, men klokka begynner for alvor å tikke for noen av de. Å bli lovet spilletid, av spesielt Solskjær, bare for å slite benk hele året er nok noe som frustrerer. Og det er forståelig, jeg bare ser helst at klubben klarer å slanke stallen slik at vi faktisk benytter store deler av troppen. Jeg tar heller 18 spillere som er knallgode, enn 30 middelmådige.

    Til slutt så vil jeg si rundt taktikk og hvordan Ronaldo bør brukes så ser jeg ingen grunn til at Ronaldo skal spille hver kamp. En grunn er at han snart er 37 år gammel og på tross av sin enorme fysikk, vil tjene på å redusere belastning noe. Juventus sparte ofte Ronaldo i Serie A for å han han klar til Champions League. Ronaldo mener nok selv at han bør spille hver kamp, jeg mener at han bør begrenses. En grunn til det er å redusere risikoen for skader. I tillegg så mener jeg at Ronaldo har egenskapene til å snu en kamp. Står det 1-1 etter 60 minutter så vil han kunne vippe mange kamper i vår favør.
    post liked by: Buchan, Ryder, Pangaea, Pink Final, Pancho P
    LoveUnitedHateGlazers
    Post Reply