Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Otac wrote: 03 Oct 2021, 14:08 @Blodfink, eg trur ikkje det er noko poeng i å ha to spisser når resten av de offensive spillerane har so mykje mål i seg. Rashford, Greenwood, Fernandez, Pogba, Lingard, Martial(?), Sancho. Alle har mange mål i seg. Potensiale til å ha 10+ mål alle sammen. Nokre av de opp til 20 mål.

Joa, på papiret er det sånn. Men jeg vil ha 4-4-2, lei av 4-2-3-1. Uten at jeg garanterer suksess,, det har jo vært prøvd med blanda resultat som nevnes
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

442 trur eg hadde blitt katastrofalt so dårlige som vi er på kontringer imot. Dessuten er vel grunnen til at vi KAN ha Cavani og Ronaldo i troppen er at de begge trenger lenger restitusjonstid enn unghyninger.

Med dagens tropp ser eg ingen annen løsning enn to defensive midt, eventuelt 5-3-2.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Otac wrote: 03 Oct 2021, 16:03 442 trur eg hadde blitt katastrofalt so dårlige som vi er på kontringer imot. Dessuten er vel grunnen til at vi KAN ha Cavani og Ronaldo i troppen er at de begge trenger lenger restitusjonstid enn unghyninger.

Med dagens tropp ser eg ingen annen løsning enn to defensive midt, eventuelt 5-3-2.
Mulig, spørs jo hvordan det settes opp, og kvaliteten på spillerne, krever nok bedre midtbane. 5-3-2 kan også være noe ja
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kva vi synest om Ronaldos fakter etter poengtap i helga då?

Går det under vinnervilje kategorien?
Dersom det går under vinnervilje kategorien, kan det misforstås?
Eller er det å vise misnøye?
Burde han være meir forsiktig med slike fakter etter å ikkje få starte kampen?
Er slike fakter positive eller negative for OGS?

Deleted User 430

Otac wrote:05 Oct 2021, 17:17 Kva vi synest om Ronaldos fakter etter poengtap i helga då?
Bare media som er desperate etter å koke suppe på spiker, siden det er snakk om CR7, United og Solskjær, mens fansen sluker det rått og spinner videre på det.

Ingen reagerte på at Cavani mer eller mindre ignorerte Solskjær da han ble byttet ut og måtte stoppe opp for å rekke å ta han i handa. Pussige greier det der..?
post liked by: Pancho P, red, Belfastboy, Pink Final, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 05 Oct 2021, 18:00 Bare media som er desperate etter å koke suppe på spiker, siden det er snakk om CR7, United og Solskjær, mens fansen sluker det rått og spinner videre på det.

Ingen reagerte på at Cavani mer eller mindre ignorerte Solskjær da han ble byttet ut og måtte stoppe opp for å rekke å ta han i handa. Pussige greier det der..?
Om du ikkje er interessert i å svare på spørsmåla so kan du la være å kommentere. Verdiløst.

Man ser det man ser. Og Ronaldo protesterte, eller noko sånt, når han gjekk ut. Etter å ha vært i United i nokre få kamper.

Angåande Cavani, so diskuteres Ronaldo her.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Det må være lov å vise misnøye etter et tap eller bytte, det viser bare at det betyr noe.

Ronaldo vil jeg til og med si har ekstra grunn til å være skuffet, da vi ble dårligere etter at han kom innpå, noe jeg er ganske sikker på at han så selv også.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Otac wrote:05 Oct 2021, 18:44Verdiløst.
Høyt nivå.. :clap:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
red wrote:05 Oct 2021, 19:15 Det må være lov å vise misnøye etter et tap eller bytte, det viser bare at det betyr noe.
Veldig enig. Har en tendens til å bli blåst opp litt ekstra jo større navn det er snakk om, men i 99 av 100 tilfeller er det medieskapt storm i vannglass når det strengt tatt er, som du sier, et sunnhetstegn..
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

At han viser frustrasjon etter et tap er helt greit. Da er det verre for meg at det spinnes rundt omkring at det var feil at han startet på benken, understøttet av en løsrevet Fergie-kommentar. Virker som Fergie har glemt at han selv var berømt/beryktet for å rullere MYE, og resten har glemt at vi ledet og spilte bedre FØR Ronaldo kom inn.
At Ronaldo reagerer etter et tap er sunt. Men at han ikke kan settes på benken uten at verden går av skaftet, er IKKE sunt.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pink Final, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 05 Oct 2021, 19:34 Veldig enig. Har en tendens til å bli blåst opp litt ekstra jo større navn det er snakk om, men i 99 av 100 tilfeller er det medieskapt storm i vannglass når det strengt tatt er, som du sier, et sunnhetstegn..
Medieskapt storm? Eg kommenterte kun det eg såg. Og det såg ikkje bra ut. Og han setter OGS i eit dårlig lys.

Artig at du velger din versjon som fasit, i 99 av 100 tilfeller. Når det gjelder Ronaldo er det strengt tatt 100 av 100.

Av med brillene. En 36 år gammal luksusspiller med 450k pund i veka! Som surmuler og stormer av bana, etter ein handfull kamper. Uakseptabel oppførsel. Ein som har vært i klubben i under to måneder skal stå med lua i handa spør du meg. Om du enn heiter Jørgen Hattemaker eller Ronaldo.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Eit par ting til:
Er det sikkert at det er seg sjølv Ronaldo rister på hodet av?
Er det å være luksusspillere, å slippe å løpe i press, det vi ønsker at våres yngre og lovende spillara skal lære av Ronaldo? Siden han er slikt eit forbilde. Cavani er i så måte eit mykje betre forbilde.

Deleted User 429

Otac wrote:05 Oct 2021, 17:17 Kva vi synest om Ronaldos fakter etter poengtap i helga då?
Av alle ikke-saker, er dette den ikkeste.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det var jo blant annet dette jeg var litt bekymret for i forbindelse med Ronaldo-signeringen. Ikke at Ronaldo nødvendigvis gjør noe galt selv, men hele den popstjerne-auraen, hysteriet og galskapen som følger med, og som strider mot den kollektive "en for alle, alle for en"-tankegangen som har preget Solskjærs tid til nå.

OGS har selvsagt lært av Ferguson at alle ikke kan behandles likt, han vet at Ronaldo må gis enkelte fribilletter for å blomstre. Det var slik SAF fikk det beste ut av Ronaldo, og Cantona før ham. Men det er internt, det er mer problematisk når omverden ikke klarer å beherske seg og skal få ALT til å handle om Ronaldo, hele tiden. På kort sikt kan sikkert klubben lukke ørene, men frykter det kan påvirke folk fra spillere til direktører i lengden.
post liked by: Blodfink, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det finnes ingenting positivt med å oppføre seg slik.

Eg tviler ikkje eit sekund på at Ronaldo på nedadgåande spiral kan kaste OGS på bussen om Ronaldo ikkje lykkes.
For Ronaldo so er Ronaldo viktigast.

Kvifor i alle dager United kjøpte seg dette problemet er eit mysterium, for meg.

Eg hadde samme tankene om Zlatan, når han kom.
Han viste seg å være hakket meir spiselig enn Ronaldo.
Men var heller ingen suksess for United.
Eg trur heller ikkje at våres yngre lærte so mykje av Zlatan.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det er kanskje greit å vente mer enn en drøy mnd før man lanserer korstoget mot Ronaldo. Men hele den greia med at han går av banen er så medieskapt som det vil bli. Hadde det vært Lindelöf som gikk av banen slik ville ingen brydd seg. Det er kun fordi Ronaldo er Ronaldo at media skal skape overskrifter og generere klikk.

Jeg mener ikke nødvendigvis at Ronaldo er en god signering. Som med alle andre så er det for tidlig å avgjøre det nå. Er det risiko knyttet til signeringen, ja. Er det muligheter for at han vil gi avkastning, ja. Jeg tror uansett at Ronaldo skal prestere på et utenomjordisk nivå før han får muligheten til å kaste Solskjær under bussen, slik jeg ser det så har Glazers investert for mye penger i Solskjær til at han vil byttes ut fordi det er en misfornøyd stjerne. Til syvende og sist er det resultatene som bestemmer, og sesongen blir sjeldent avgjort i oktober.
post liked by: Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 06 Oct 2021, 14:36 Men hele den greia med at han går av banen er så medieskapt som det vil bli. Hadde det vært Lindelöf som gikk av banen slik ville ingen brydd seg. Det er kun fordi Ronaldo er Ronaldo at media skal skape overskrifter og generere klikk.

Er det risiko knyttet til signeringen, ja. Er det muligheter for at han vil gi avkastning, ja.
Nettopp derfor skal Ronaldo være så bevisst dette. Men han driter i det. Og bruker det gjerne bevisst.
Og har av den grunn økt presset mot OGS.

Kvifor skulle United ta den risikoen? No når de har ting på gang?

Enig i at det er tidleg.
Men det er alt for tidleg for Ronaldo å gå hoderistande av banen også.
post liked by: Blodfink
Post Reply