Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

En ung og lovende spiller er kommet inn, helt i tråd med Ole sine prinsipper, akkurat som med Cavani...misforstå meg rett. De er gode spillere, men prinsipper forsvinner fortere enn snø i helvete. Og jeg tror Ronaldo hadde passet best i City sin spillestil. Defensivt er vi nå bare 10 spillere når motstander bryter.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17354

Ronaldo retur i en alder av 36 år var i utgangspunktet noe jeg ikke ønsket.
Kjenner at jeg gleder meg allikevel.
Hadde vært en nedtur med ham i City.
Men å ta av med at dette er større enn Solskjær som manager (United.no) er jeg ikke med på.

Synes du er urettferdig nå @Vidar Dale Fjeld.

Dan James 21 år da han ble kjøpt.
Aaron Wan-B 21 år da han ble kjøpt.
Harry Maguire 26 år da han kjøpt.
Bruno Fernandes 25 år da han ble kjøpt.
Donny van de Beek 23 år da han ble kjøpt.
Alex Telles 27 år da han ble kjøpt.
Edinson Cavani 33 år da han kom
Facundo Pellistri 18 år da han ble kjøpt.
Amad Diallo 18 år da han ble kjøpt.
Tom Heaton 35 år da han kom
Jadon Sancho 21 år da han ble kjøpt.
Raphaël Varane 28 år da han ble kjøpt
Cristiano Ronaldo 36 år da han ble kjøpt

Legg til en del av spillerne som har blitt solgt, så er vel stallen kraftig forynget og forbedret.
Synes prinsippene til Solskjær følges på utmerket vis.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pancho P, Torquemada
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Selv om mangen av oss ikke hadde en 36 år gammel Ronaldo som første prioritet til United, så tror jeg at i dette tilfellet er det greit å la følelsene ta overhånd.
Jeg tror dette vil gi klubben, og fansen i Manchester og ellers rundt forbi i verden en enorm boost. Og når man ser her at United familien virkelig har stått frem her, så er det rørende.
Vi har hatt et av PL yngste lag de siste årene, men jeg tror ikke det er negativt med spillere som Cavani og Ronaldo i stallen. Cavani kan uansett ikke spille hele tiden, og Ronaldo blir nok også spart i endel kamper. Men erfaringen, og tilstedeværelsen deres tror jeg kan være gull verdt for de unge.
Selv om Ronaldo er 36 år så er det ikke akkurat en pensjonist som kommer. Det er bare å se på statistikk og mål han scorer. Han scoret 29 mål på 31 kamper i Serie A i fjor, 5 mer en Lukaku.
I EM scoret han fem mål på fire kamper, og en assist. Banens beste i to av kampene, og en passningsprosent på 90.7 prosent som spiss..
Tror også på sikt gjør at United lettere trekker til seg større navn.
Og tenk på den velkomsten han kommer til OT, i stedet for et halvfullt Ethihad.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final

Jan Arild N
Posts: 1
Joined: 25 Aug 2021, 00:39
Liker mottatt: 3

Man kan ikke stille med bare spillere under 25. Erfaring er også viktig. Der er Ronaldo og Varane viktige. Når man i tillegg tar med Ronaldos treningskultur, så er dette utrolig viktig for våre unge lovende offensive spillere.

Men mtp defensiv jobbing er vi faktisk nede i ca 8,5 hvis både Ronaldo, Martial og Pogba spiller. Pogba jobber noe, men sjelden hele kampen som Cavani og Bruno (og i sin tid Rooney).

Uansett hvordan dette går på banen tror jeg effekten blir bra for laget, stallen og klubben. Og det er j..... mye bedre å se Ronaldo i rødt enn i den "forferdelige" lyseblå fargen 😛
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pink Final

Deleted User 402

Jeg kan sikkert, hvis jeg vil og gidder, ramse opp noen grunner til å være litt skeptisk.
Men jeg gidder ikke! I dag er jeg bare en fan med de romantiske brillene på. Dette er jævlig moro:-)

Realitetene kommer tidsnok, men ikke i dag:-)
post liked by: Buchan
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Jan Anders wrote: 28 Aug 2021, 10:43 Dette er jævlig moro:-)
Nemlig! :D

Men 1 ting som er sikkert er at Ronaldo ikke skal ha noen førsterett på frispark. Jeg skjønner at han sikkert tar straffesparkene fra Bruno, selv om Bruno også kommer til å få noen når Ronaldo ikke er på banen.

Men frisparkene, de skal Bruno ha ansvaret for. I tillegg kommer vel både Sancho og Rashford å melde seg på etter hvert.

Det ligger en video på Twitter av alle frisparkforsøkene til Ronaldo for Juventus og det er virkelig ikke noe pent syn.
71, forsøk. 1 mål.
48 i muren, over/utenfor 8, keeperredning 13, metalltreff 1.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Du er jo aldri fornøyd med ett eneste kjøp og ikke mye annet som skjer i klubben vår @Vidar Dale Fjeld Må være litt trist for deg å være supporter.
Å si at United går imot sine egne premisser, hva baserer du det på? Har klubben uttalt at de ikke skal ha noen "gamlinger" i det hele tatt i troppen? At rutine er noe dritt som de ikke ønsker i Manchester United?
Å ha masse ungdommer og to-tre mann over 30 er plutselig blitt en ny mulighet for å kritisere og krisemaksimere ja, bra vi alltid finner en mulighet til å være misfornøyd.

Vidar Dale Fjeld

Mcilroy wrote: 28 Aug 2021, 12:31 Du er jo aldri fornøyd med ett eneste kjøp og ikke mye annet som skjer i klubben vår @Vidar Dale Fjeld Må være litt trist for deg å være supporter.
Å si at United går imot sine egne premisser, hva baserer du det på? Har klubben uttalt at de ikke skal ha noen "gamlinger" i det hele tatt i troppen? At rutine er noe dritt som de ikke ønsker i Manchester United?
Å ha masse ungdommer og to-tre mann over 30 er plutselig blitt en ny mulighet for å kritisere og krisemaksimere ja, bra vi alltid finner en mulighet til å være misfornøyd.
Les deg opp...
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Luftet min skepsis i ryktetråden, og står for den. Om dette skal lykkes utover å være en nostalgitripp som varer i noen kamper, kan han ikke valse inn og tro han er sjef og i praksis ta ut laget og få definere spillestil (som tilfellet er med Portugal). Håper heller ikke det betyr at Greenwood plasseres evig på benken.

Når det er sagt, er det jo veldig gøy - og ikke minst en lettelse å slippe å se ham i City-drakt. Skal prøve å ikke overtenke for mye på denne og heller glede meg.. :D
post liked by: Pink Final

David May Superstar
Posts: 3
Joined: 15 Aug 2021, 00:50
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 9

Velkommen tilbake Ronaldo.
Kanskje er det ikke den beste utgaven av seg selv vi får, men vi får en menneskelig utgave av han og det mener jeg er fortsatt verdensklasse, sammenlignet med de resterende dødelige som er blitt linket til oss.
Dette er en signering som kommer til å løfte garderoben, så vel som taket (hvis det hadde vært tak) på Old Trafford.
Han scorer mål og Sancho, Bruno, Pogba m.fl. liker jo å servere, så da scorer vi nok femten måk mer i år enn ifjor... :)
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg vår på vei opp i fjellet på reinsjakt da melding om Ronaldo tikket inn, jeg forsøkte å legge ut en kommentar på siden her, men jeg tror ikke den kom gjennom pga stusselige forhold for mobil på 1400m høyde i fjellet.

Selv om Ronaldo er gammel sammenlignet med andre fotballspillere på samme nivå, så er jeg rimelig sikker på at han har noe å tilføre klubben. Det er to spillere i verden det snakkes om som verdens beste. Ronaldo og Messi. Nå er Ronaldo kommet hjem til United igjen, og jeg må si at jeg gleder meg stort til å se hva han kan utrette.

Slik som han trener og jobber for å holde seg i form, så er det ikke noen grunn til at han ikke skal kunne holde på 2-3 år til. I tillegg regner jeg med at han kan tilføre stallen noen holdninger som flere kan lære av. Lingard, Pogba, Martial f.eks.... De har et og annet å lære. Når jeg tenker meg om, så har ALLE noe å lære av Ronaldo når det kommer til trening og holdninger. Ronaldo framstår mer som en heltidsutøver enn de fleste andre fotballspillere i verden, jeg kan i alle fall ikke komme på noen som viser dette så tydelig utad. Trening, kosthold, livsstil osv.

Jeg har vært gjennom en del trenerutdanning i egen idrett, og de siste årene har det i svært mange av idrettene blitt mer og mer fokus på miljø og "typer" for å kunne prestere godt og stabilt på et høyt nivå. I svært mange tilfeller så har fotballen i Norge blir bruk som et eksempel på hvordan det ikke skal gjøres, men med noen svært gode unntak.

Jeg gleder meg til å se hvilken innvirkning Ronaldo får på laget. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke blir svekket i alle fall.

Rashford, Ronaldo, DDG, Varane, Pogba, Sanco, Greenwood, Shaw på banen samtidig, det begynner å bli ei heftig lagoppstilling vi kan vise fram. Gliser bare ved tanken...
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13309
Liker mottatt: 8511

Fin-fin kommentar frå DeGea til Geoff Shreeves I dag då han blei spurt om Ronaldo: Who???
post liked by: Pink Final, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Portugal møter Aserbajdsjan tirsdag 7. september klokken 18:00
Vi tar imot Newacstle lørdag 16:00 på Old Trafford.

Tror dere Ronaldo får "debuten" fra start eller kommer han inn etter pause? Jeg begynner å tenke at vi får se et ganske standard United-lag med samme keeper og forsvar som i dag. Forhåpentligvis er McTominay klar igjen og starter med Fred. Sancho, Bruno, Pogba og Greenwood offensivt. Nesten så jeg håper at Ronaldo heller får 20-30 minutter etter pause. Det kommer til å være en elektrisk stemning på stadion.

Deleted User 108

Ingen stor bombe at det ryktes nå at Ronaldo har bestått legesjekken.....
post liked by: Pancho P, Torquemada
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nei det var vel ikke akkurat legesjekk som var faren for å stoppe en overgang. Det er helt sikkert ikke mange på United som er mer gjennomtrent enn Ronaldo.
Post Reply