Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

Husker den @Steinar Stenseth.
Det var da media skrev om slaveri.
Ronaldo var visstnok slave for Ferguson og United.
Ting spant helt ut av dimensjoner etter det byttet.

Men er det flere eksempler under Fergie tiden?
Før helt på slutten, rett før han gikk til Real Madrid?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote:20 Jan 2022, 10:29 Det var da media skrev om slaveri.
Ronaldo var visstnok slave for Ferguson og United.
Ting spant helt ut av dimensjoner etter det byttet.
Slaveri-pratet/skriveriene var sommeren 2008, før han ble overtalt av SAF til å ta et ekstra år i United. Denne episoden skjedde altså mot slutten av den siste sesongen hans.

"Slaveri"-pratet sommeren 2008; https://www.theguardian.com/football/20 ... ierleague1

Sommeren 2009; https://www.independent.ie/sport/soccer ... 43067.html

Twelve months ago Ferguson flew to Portugal to talk Ronaldo out of his attempts to engineer a move from United to Real. The player's stance was clear: he had given United five good years and endured the Mancunian climate for too long.

Ferguson talked him round and left Ronaldo with the impression that he would have an open door to Real if he gave United one more year. So it has proved, but until Ronaldo humiliated Ferguson with his derby day dissent, the United manager believed he could again persuade the player to stay.


Har ikke funnet noen artikler om at det skjedde lignende utbrudd tidligere, men det var kanskje ikke like mye fokus på den slags før han ble en av verdens beste..?
Det viser ihvertfall at han gjorde lignende ting mot SAF også og at sistnevnte fant seg i ting fra enkelte spillere så lenge det tjente laget..
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

Takk for grundige undersøkelser @Steinar Stenseth
Ser ut som jeg tok feil der, han reagerte slik under Ferguson også.
post liked by: Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Ikke så veldig grundige, @Pink Final, men et par raske google-søk gjorde at disse artiklene dukket opp, ihvertfall :D

Man kan selvfølgelig si at det en stor uting at han reagerer på den måten, men når man ser måten RR håndterte det på så tenker jeg at det er mer en "storm i vannglass"-situasjon fra oss supportere og, ikke minst, media, enn et stort problem for manager, klubb og lag.
post liked by: Pink Final, Cola2, Blodfink

Deleted User 477

Jeg reagerer litt på at siden det er Ronaldo som gjør det så er det helt greit.. Da er det at han er en vinnerskalle, men hadde Martial/Pogba gjort det samme så hadde hatet vært intenst på United.no
Mange ganger virker det som mange er supportere av enkelt spillere, men United blir aldri bedre enn hvordan laget er totalt. Skal vi bli et topplag igjen må vi spille som et lag. vi har sett hvor dårlig det er når de spiller som enkelt spillere og ikke et lag.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Jeg tror heller ikke at dette gir noe grobunn for konflikt mellom RR og CR. Men i den situasjonen vi står i nå - og der jeg kan garantere deg at spillergruppa har fått med seg skriveriene om dårlig stemning i laget - betyr det litt ekstra å vise at du tenker på laget framfor deg selv. Da kan du i det minste prøve å late som om ting er ok selv om du ikke er enig, i stedet for å fyre oppunder konflikt-narrativet i media. Det er greit å reagerere spontant, men så må du klare å ta deg sammen.

Ronaldo er 36 år. Dersom han ikke aksepterer å bli byttet ut uten å furte etter 70 minutter, i en kamp vi leder 2-0, aksepterer han det aldri. Da har det ingen ting med saklig uenighet ("jeg burde vært på banen for å gi oss seier") å gjøre lenger. Da handler det også om at han ikke skjønner sitt eget og lagets beste - nemlig at vi kan spare ham for viktigere kamper. Bortsett fra brystpasningen hadde han i tillegg en svak kamp.

Alt dette er jo en stor del av grunnen til at jeg aldri helt har klart å trykke CR til meg som en favorittspiller, uansett hvor god han har vært.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

PWD A Devil for life wrote:20 Jan 2022, 11:39 Jeg reagerer litt på at siden det er Ronaldo som gjør det så er det helt greit.. Da er det at han er en vinnerskalle, men hadde Martial/Pogba gjort det samme så hadde hatet vært intenst på United.no
Redd for det ja.
Van de Beek kan kaste tyggis på Solskjær.
Henderson kan storme ut fra Carrington.
Da skrives det lite til ingen ting,
Ronaldo får jo litt pepper, han deler fan gruppas synspunkter med reaksjonen i går.

Martial og Pogba ville blitt hudflettet.
post liked by: Cola2, Pangaea, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

PWD A Devil for life wrote:20 Jan 2022, 11:39 Jeg reagerer litt på at siden det er Ronaldo som gjør det så er det helt greit..
Tror ikke mange syns oppførselen i seg selv er greit, men, for min del, så ser jeg ikke noe poeng med å blåse det opp til noe verre enn det er bare fordi han som reagerer heter Cristiano Ronaldo. Han er ikke den første som syns det er ugreit å bli byttet ut og garantert ikke den siste.
post liked by: Cola2, Buchan, Pangaea, Pancho P, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 20 Jan 2022, 11:18 Man kan selvfølgelig si at det en stor uting at han reagerer på den måten, men når man ser måten RR håndterte det på så tenker jeg at det er mer en "storm i vannglass"-situasjon fra oss supportere og, ikke minst, media, enn et stort problem for manager, klubb og lag.
Korleis eller skulle RR ha reagert?
Nokon må da glatte over slik oppførsel.

At det er ein belastning for RR å måtte glatte over slikt, det trur eg.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Otac wrote:20 Jan 2022, 13:09 Korleis eller skulle RR ha reagert?
Nå er det 4 dager siden RR uttalte at Martial ikke ville være i kamptroppen, så det virker ikke som han har problemer med å uttale seg om ting han ikke setter pris på.
post liked by: Cola2, Buchan, Pink Final, Pancho P

Deleted User 480

CR7 er ikke den første og heller ikke den siste, nei!

Et lite knippe:



-En ting kan vi enes om; så lenge Ronaldo er i klubben, så slipper vi ikke opp for samtaleemner!
post liked by: Cola2, Buchan, Pink Final, Pangaea, Pancho P, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Ronaldo må bare venne seg til å bli byttet ut. Synes det var helt greit av RR. Ronaldo, akkurat tilbake fra skade, og ny kamp på lørdag. Og det er jo naturlig at de unge fremadstormende har mer saft i beina.
Selv om han dro det litt langt i går, så vil jeg heller ha en som reagerer, og ikke er likegyldig.
Den dagen en annen United spiller viser sinne ved å bli byttet ut. Ja da tror jeg at det er håp for dette laget.
Vi trenger ikke spillere som sitter på benken, og stirrer tomt ut i luften.
Eller spillere som håper at de skal bli byttet ut.
RR forklarte jo årsaken etter kampen, og Ronaldo forstod det. Selv om han ikke liker det da. Større drama er det ikke.
Så tror jeg ikke man trenger å være så bekymret på de unge sine vegne, at de tar skade av dette. Det er bare å høre på intervjuet med Elanga.
Last edited by Buchan on 20 Jan 2022, 17:51, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Buchan wrote: 20 Jan 2022, 14:03 Selv om han dro det litt langt i går, så vil jeg heller ha en som reagerer, og ikke er likegyldig.
Den dagen en annen United spiller viser sinne ved å bli byttet ut. Ja da tror jeg at det er håp for dette laget.
Vi trenger ikke spillere som sitter på benken, og stirrer tomt ut i luften.
Eller spillere som håper at de skal bli byttet ut.
Merkeleg samanlikning, sånn for å gjere det greit.
Det finnes uendeleg mange måter å oppføre seg på mellom slik Ronaldo oppførte seg enn å sitte å stirre ut i lufta.

Eg tenker at det er ein form for dårlig fotballforståelse å ikkje akseptere at man som eldre spiss blir bytta ut etter 70 minutter og 2-0.
Eventuelt tenker han kun på seg sjølv.
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4929

Synes det er bom på mål fra de som sier at Ronaldo var forbanna, og til og med sur. Jeg har sett situasjonen opp igjen noen ganger, og for meg virker det åpenbart at han rett og slett er skuffa. Han tar det sikkert personlig, som om han har gjort noe galt, eller spilt en dårlig kamp. Tipper det også går tilbake til den langt yngre Ronaldo som fikk tårer i øynene når han ikke fikk ballen. Vi er vel alle enige om at vi helst ikke skulle sett slikt fra en rutinert 36-åring, men jeg synes også det er en storm i et vannglass. Det blir blåst opp nettopp fordi det er Ronaldo. Joda, hadde Martial gjort det så hadde han også fått pes, men bare fra oss. Ikke fra et samlet engelsk pressekorps.

Jeg vil heller ha spillere som åpenbart bryr seg, enn flere leiesoldater. Vi trenger flere spillere med mentaliteten og psyken til Ronaldo, ikke færre. Jeg tror ærlig talt han er en veldig misforstått mann. Det blir så mye fokus på slike smådetaljer som egentlig ikke betyr en dritt, og info fra andre spillere at han er varm og vennlig osv forsvinner. Det "passer ikke" med narrativet.

Vel, forhåpentligvis kan vi snart snakke om mål han scorer i stedet for slikt pjatt som det her :)
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

-Ronaldo stopper "aggresiv" Solskjær samtale..

Les gjerne siste artikkel på United.no.
For ei suppe denne mannen lager.
Greit at han stiller krav, men han gjer det på feil måte.
Mannen ødelegger united innenifra og ut.

Og siste ryktet om at han vil vekk om ikkje united klarer CL til neste år.. Kven tenker Ronaldo på, united eller Ronaldo.
Ein kreftsvulst som må vekk.
Post Reply