Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Fin post @Otac
At Ronaldo har skapt et dilemma eller to synes klart.

På banen kan han gjøre det eksepsjonelle.
Score mål ut av ingenting.
På den annen side bidrar han ikke nok for laget i det defensive presspillet.
Men han er aktiv og viktig på dødball i mot.
Og han går hele tiden på løp offensivt.
Presspillet, der svikter han.

Hvilken innvirkning han har i garderoben vet jeg ikke.
Noen sier han svekket Solskjærs posisjon.
Andre sier det var Ronnie som stod opp i garderoben.

Han tar i likhet med Pogba stor plass, på godt og vondt.

Men hvem vet om ikke ‘grå mus’ som van de Beek kan være et problem i garderoben?
Hvordan vet vi at det er Pogba og Ronnie?

Det sagt, skulle ønske Ronaldo startet på benk av og til.
Som mot Everton.

Angående City, ville jo vært ydmykende å la ham gå dit.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 05 Jan 2022, 08:52 Angående City, ville jo vært ydmykende å la ham gå dit.
Kvifor det?

Det er vel ingen tvil om kor ydmykelsen sitter om dagen?
Det handler om å vinne pokaler.

For meg har det heile tida vært åpenbart at Ronaldo ikkje passer inn, og eit mysterium at han blei kjøpt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Nå i ettertid er meningene delte om Ronaldo.
Du har vært i mot hele tiden.
Kudos for det, at du står for meninger 👏.

Da Ronaldo ble kjøpt, så synes i hvert fall jeg det ville vært ydmykende om han havnet i City.
Vår (nest) største rival.

Men, som jeg skrev tidlig - Ronaldo er ikke blant de største legende i min bok.
Langt bak feks Solskjær.
Den vanvittige euforien delte jeg ikke.

At noe har skjedd etter Ronaldo’s ankomst synes klart.
Om han er skyld i det vet ikke jeg.
Kanskje via at han har satt krav.
Mens andre spillere synes å ikke ha taklet dette.
Maguire virker jo å være helt psykisk knekt.
(Se kamptråden v Leicester).
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Likte at Ronaldo kom til MU, men nu er jeg nok helt enig med Otac at det var en stoooor tabbe i få han til MU, egoet han er nok større en de fleste kan hansket med.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2812
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12971
Liker mottatt: 8330

Jeg tror det har blitt en slags etablert sannhet at vi var så gode før Ronaldo kom inn, men jeg tror også at det er feil. Vi har vaklet lenge, og resultatene har vaklet lenge. Ja, vi klarte en andreplass i fjor, og vi fikk inn noen etterlengtede forsterkninger, men det som har skjedd med oss nå bør ikke henges på Ronaldo etter mitt syn. Vi har hatt elendige perioder før, og det er lett å glemme. Solskjær har vært truet flere ganger i løpet av perioden hans som manager og flere ganger har jeg tenkt at nå er det så dårlig at jeg bare tar en pause.
post liked by: Buchan, offside, Cola2, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Enig, @Pwint - det har slarket lenge og det er bare å gå tilbake i den uendelig lange Solskjær-tråden her på forumet for å se at tvilen har vært der hele tiden, i større eller mindre grad. Og selv om vi tar CR ut av regnestykket forsterket vi, i teorien, godt i sommer.
Det jeg synes er verst med CR er ikke "kropsspråk" eller annet blabla - men det gedigne sirkuset som settes i gang så snart han vrakes eller byttes ut. Det rår ikke han nødvendigvis over selv, men klubben burde sett det komme. Du kan ikke som klubb eller manager gå rundt og være redd for å gi en 36-åring hvile i ny og ne.
post liked by: Buchan, Pwint, Pink Final, Cola2, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pwint wrote: 05 Jan 2022, 11:58 Jeg tror det har blitt en slags etablert sannhet at vi var så gode før Ronaldo kom inn, men jeg tror også at det er feil. Vi har vaklet lenge, og resultatene har vaklet lenge. Ja, vi klarte en andreplass i fjor, og vi fikk inn noen etterlengtede forsterkninger, men det som har skjedd med oss nå bør ikke henges på Ronaldo etter mitt syn. Vi har hatt elendige perioder før, og det er lett å glemme. Solskjær har vært truet flere ganger i løpet av perioden hans som manager og flere ganger har jeg tenkt at nå er det så dårlig at jeg bare tar en pause.
Helt riktig det.
Ja vi fikk 2 plass i fjor, men de fleste her inne var enige om at vi måtte heve oss. For hva skjer når Chelsea og Liverpool hever seg.
Chelsea fikk inn ny trener, Liverpool fikk tilbake Van Dijk og da er de forbi oss.
Solskjær har vært truet flere ganger, og alltid klart å redde seg. Til slutt sa det stopp.
Er også redd det vil skje med den neste manageren...
post liked by: Pwint, Buchan, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7533
Liker mottatt: 4292

Spot on @Pwint og @Ryder
post liked by: Pwint

Vidar Dale Fjeld

Da er den nådeløse løsningen på problematikken at flere/mange spillere må selges og det må bygges opp en sentrallinje som det satses på. Midtforsvaret kan bli bra, men vi må ha inn nye høyrebacker. Så må vi ha inn Franck Kessié som kongen på midten, der Bruno ligger foran i den offensive rollen. Rendyrk Rashford og Sancho på hver sin kant og bruk Greenwood i 10er rollen. Ny spiss inn må jeg tenke litt på. Eller vi kan begynne å flyte litt rundt der oppe, som City...sikkert musikk i manges øre her inne det...

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pwint wrote: 05 Jan 2022, 11:58 Jeg tror det har blitt en slags etablert sannhet at vi var så gode før Ronaldo kom inn, men jeg tror også at det er feil. Vi har vaklet lenge, og resultatene har vaklet lenge. Ja, vi klarte en andreplass i fjor, og vi fikk inn noen etterlengtede forsterkninger, men det som har skjedd med oss nå bør ikke henges på Ronaldo etter mitt syn. Vi har hatt elendige perioder før, og det er lett å glemme. Solskjær har vært truet flere ganger i løpet av perioden hans som manager og flere ganger har jeg tenkt at nå er det så dårlig at jeg bare tar en pause.
Eg meiner du tar feil her.

United spilt under OGS ein del veldig bra kamper. Det var ingen tvil om at toppnivået til United den gang var skyhøyt. Men OGS klarte ikkje å stabilisere det på eit høgt nivå.
Vi fryktet aldri å møte topplaga under OGS. Det var mot de middels og dårlige laga vi gjorde det dårlig.
Og på heime bane.
Dette forteller meg at potensialet var der, i laget, og det kom ut av og til.

So jo, vi var gode før Ronaldo kom inn. Og har blitt mykje dårligere etterpå. Enda vi har forsterka kraftig.
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Vidar Dale Fjeld wrote: 05 Jan 2022, 12:49 Da er den nådeløse løsningen på problematikken at flere/mange spillere må selges og det må bygges opp en sentrallinje som det satses på. Midtforsvaret kan bli bra, men vi må ha inn nye høyrebacker. Så må vi ha inn Franck Kessié som kongen på midten, der Bruno ligger foran i den offensive rollen. Rendyrk Rashford og Sancho på hver sin kant og bruk Greenwood i 10er rollen. Ny spiss inn må jeg tenke litt på. Eller vi kan begynne å flyte litt rundt der oppe, som City...sikkert musikk i manges øre her inne det...
Tja, om vi forholder oss til trådemnet Ronaldo: Folk blir neppe enige i om han er et problem og hvor stort det eventuelt er - men det er uansett et problem jeg tror vi ikke vil ha lenge. Ser for meg to scenarier:
1. Denne sesongen blir en katastrofe. Ronaldo gidder ikke mer og drar på eget initiativ for å ta en siste sesong eller to et sted der han kan tjene grunker uten å holde toppnivå - som Kina el.l.
2. Sesongen reddes i land på et eller annet vis, og vi starter 22/23 som reell utfordrer igjen. I en sånn situasjon spår jeg at han rett og slett ikke vil ha fysikk eller kvalitet lenger til å kapre en plass.
Klarer derfor ikke å se for meg en virkelighet der Ronaldo er førstevalg hos oss i 22/23-sesongen.

Men ja, vi trenger forsterkninger i alle ledd uavhengig av Ronaldo.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Cristiano Ronaldo blir sitert på skepsis til mentaliteten i Uniteds spillergruppe.
De vil ikke ta til seg råd fra de eldre, bl.a ham.
Sikkert flere sider av denne saken, men har tenkt det samme.
Skrev det i Troppen 22/23 tråden for 1 uke siden.
Vi trenger mer kvalitet i laget.
Men aller mest trenger vi mye bedre mentalitet i troppen.
Det er dessverre for slapp mentalitet blant flere kan det virke som.

Den innstillingen til Ronaldo har ført ham langt på vei gjennom karrieren hans.
post liked by: Pancho P, Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, både du og Ronaldo har uten tvil eit poeng!

Spørsmålet mitt er kvifor mentaliteten er dårlig, og kva gjør vi med det?

Å gå ut i media er ikkje svaret på -kva gjør vi med det. Dette skal managementet og lederens i United få ta seg av. Å gå ut i media vil kanskje ta fokuset litt bort fra egen manglende innsats, men gjøre det vanskeligere å handtere problemet. Mediesirkuset trenger ikkje å være ein del av dette.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Både ja og nei @Otac.
Ideelt sett burde dette løses internt.
Det har nok vært forsøkt.
Jeg tolker Ronaldo’s utspill som at de indre urolighetene nå kommer til overflaten.
Han ser seg lei på manglende dedikasjon til saken (les matchene).

Harry Maguire har blitt kritisert for sine autopilot intervju.
Dette fra Ronaldo er ikke på autopilot, ikke regissert fra klubben.
Dette er ekte følelser.
Så er jeg åpen for at Ronaldo ikke nødvendigvis er fasiten, og at han bare belyser én side av saken.
Liker det han sier jeg.

Hvorfor mentaliten er dårlig er btw et spørsmål av interesse.
Tanker?
post liked by: Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, hadde eg vore manager for Ronaldo i dette tilfellet so hadde eg blitt rasande. Klopp, Pep og SAF hadde aldri akseptert dette. Følelser eller ikkje.

Og so er det veldig illojalt mot spillergruppa og enkeltindivid. Ikkje rart det er intern armageddon når løse kanoner som dette går løs.

Det skulle ha tatt seg ut om alle med følelser i spillergruppa gjekk ut å sa sin hjertens mening?
Post Reply