Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

So om Ronaldo får sin agent til å snakke med Ed W om at OGS ikkje er ein god nok manager, so er ikkje dette å kasta han under bussen?


Det siste du saksa der gjør det ikkje bedre i so fall. Hyklersk.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.

Endå meir presisert her:

-The Athletic hevder at Mendes skal ha åpnet samtaler med United etter at Ronaldo skal ha konkludert med at Solskjær ikke hadde nivået inne for å lede United videre.

Deleted User 480

Vi vet vel fra bl.a Raiola at agenter har sin egen agenda.

Personlig tror jeg Raiola er mye mer av det slaget at han tvinner f.eks Pogba rundt lillefingeren. Mens Ronaldo garantert er i stand til å føre sin egen sak, f.eks å si fra uten å måtte gå gjennom agent. Der tror jeg Ronaldo og kanskje enda mer Messi er i en særklasse. Man kan mene mangt og meget om Messi, men han styrte presidenter, managere og agenter som marionetter.

Poenget mitt er at agenter har sin egen agenda, og først og fremst ønsker å mele sin egen kake. Det er derfor de blir agenter. At alt som meldes fra Mendes egentlig kommer fra Ronaldo, vil jeg ta med en stor klype salt.
post liked by: Cola2, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tja, beklager å måtte si det, men det var jo etter hvert en god del som tydet på at Solskjær ikke er en god nok manager, alle sine gode sider til tross.

Så kan vi gjerne diskutere hvem som skal si det, når det skal sies og på hvilken måte. Om det er Ronaldo, Bruno eller Aaron Wan-Bissaka bryr meg egentlig ikke, og i prinsippet har jeg ikke noe imot at spillere lufter frustrasjon internt dersom ting bærer galt av sted.

Men det er jo ikke fryktelig overraskende dersom det er Ronaldo. Min skepsis til signeringen bør være godt kjent her inne (selv om jeg ikke er like kategorisk som deg @Otac ). Skrev blant annet dette da han ble signert: "Om dette skal lykkes utover å være en nostalgitripp som varer i noen kamper, kan han ikke valse inn og tro han er sjef og i praksis ta ut laget og få definere spillestil".

Så vet vi ingen ting om hvor mye vekt Woodward la på synspunktet fra Mendes/Ronaldo, eller om Mendes tok kontakt først og fremst for å videreformidle informasjon eller for å selge inn Lopetegiu. Eller hvor mange andre som delte dette synet overfor Woodward eller hvor mange andre som eventuelt tok til motmæle.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ikkje alt sjølvsagt, men om det stemmer at Mendes har sagt at Ronaldo har sagt at OGS ikkje holder mål, og sagt dette i United systemet, so kan ikkje dette komme i fra Mendes, men fra Ronaldo sjølvsagt.

Og om dette stemmer so har jo Ronaldo hatt ein agenda. Vil han kunne ha spredt dette i spillergruppa? Veit ikkje. Men eg tviler ikkje eit sekund heller.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
5 x sagt i mi første setning der. Godt gjort :)
post liked by: RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Otac wrote: 22 Nov 2021, 14:19 Ikkje alt sjølvsagt, men om det stemmer at Mendes har sagt at Ronaldo har sagt at OGS ikkje holder mål, og sagt dette i United systemet, so kan ikkje dette komme i fra Mendes, men fra Ronaldo sjølvsagt.

Og om dette stemmer so har jo Ronaldo hatt ein agenda. Vil han kunne ha spredt dette i spillergruppa? Veit ikkje. Men eg tviler ikkje eit sekund heller.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
5 x sagt i mi første setning der. Godt gjort :)
Du får selv(sagt) en ‘’like’’ for den😂
post liked by: Otac
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Otac wrote: 22 Nov 2021, 14:19 Ikkje alt sjølvsagt, men om det stemmer at Mendes har sagt at Ronaldo har sagt at OGS ikkje holder mål, og sagt dette i United systemet, so kan ikkje dette komme i fra Mendes, men fra Ronaldo sjølvsagt.

Og om dette stemmer so har jo Ronaldo hatt ein agenda. Vil han kunne ha spredt dette i spillergruppa? Veit ikkje. Men eg tviler ikkje eit sekund heller.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
5 x sagt i mi første setning der. Godt gjort :)
Det blir jo litt argumentering i ring, dette her - men denne agendaen hadde ikke eksistert dersom Solskjær hadde vært god nok (ifølge Ronaldo).
Kanskje koker det ned til hvor makten bør ligge og med hvilken rett spiller har til å felle en dom og leke "kingslayer" etter én måned i klubben. Samtidig er han en av de få i klubben som faktisk har opplevd å vinne noe stort, og som vet hva som kreves også av en trener på toppnivå. Kanskje er det sant som det rapporteres et par steder, at standardene har falt sjokkerende mye fra sist han var her - og i så fall var det i klubbens interesse at noen med tyngde sa fra. Kanskje er alt spinn eller oppspinn.

Konklusjonen blir nok uansett farget av ståstedet man har i utgangspunktet. Du liker Solskjær og misliker Ronaldo, mens andre føler det motsatte. Selv har jeg mine tvil om begge, så jeg klarer ikke å være bastant.
post liked by: messilingard, Pink Final, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For min del så er jeg usikker på Ronaldo, og absolutt sikker på at Solskjær ikke var god nok. Du kommer med en del gode poenger @Ryder. Spesielt dette med at nivået nok har falt betraktelig siden Ronaldo var her sist.
post liked by: Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Ryder wrote:22 Nov 2021, 14:12 eller om Mendes tok kontakt først og fremst for å videreformidle informasjon eller for å selge inn Lopetegiu.
Interessant det du avslutter med her. Hadde det skapt klikk og samme diskusjon om dette var tilfellet og fokuset i artikkelen?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ingen av delene var hovedfokus eller vinkling i artikkelen. Bare to avsnitt i en lang sak av Whitwell i The Athletic om de siste ukene.

Deleted User 430

Mente ikke at det var hovedfokuset i artikkelen, men om det ville vært annerledes om fokuset i de avsnittene i artikkelen f.eks. var "Lopeteguis agent kontaktet Woodward" etter Watfordkampen..?
post liked by: Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Ryder og @messilingard, Det er heller ikkje svart/kvitt for min del her. Meir som svart/grått.

Eg trur ikkje OGS kunne ha tatt oss like langt som Pep og Klopp, ergo måtte han gå på eit tidspunkt.

Men at han skulle bli kasta under bussen av Ronaldo mfl er so feil på so mange måter. Spesielt for meg som heller ikkje har denne Ronaldo feberen. Visst har han vært god, men forlot oss på feil måte sist/skulle til city osv.

Men men, symptomatisk for United heile greia. Kaos!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

@Steinar Stenseth her er avsnittet slik det står.
Image
post liked by: Buchan, Cola2

Deleted User 430

Skjønner fortsatt ikke påstanden om at CR7 har kastet OGS under bussen her, men takk for fin oppklaring, @Ryder 👌
post liked by: Ryder, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

"To throw (someone) under the bus" is an idiomatic phrase in English meaning to betray a friend or ally for selfish reasons. It is typically used to describe a disavowal and possibly severance of a previously amicable or warm relationship. The sacrificing of this relationship or connection may occur out of selfish gain or convenience, to avoid a perceived embarrassment, or to prevent being associated with a controversial person, position or opinion.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Som en sidenote so har eg aldri trudd at det var OGS sitt ønske å hente Ronaldo. Ingen typisk OGS signering. Og det rimer veldig med at det kan virke som at Ronaldo ønsket han vekk. (Fra dag 1?)

Deleted User 430

Sitter du på info om at CR7 ikke har pratet med OGS om hans bekymringer, @Otac, at han har instruert agenten sin om å gå til Woodward med forslag om Lopetegui eller at han ikke har korrigert agenten sin for å prate med Woodward uten hans samtykke?

Hvis du har dette, da skjønner jeg godt at du mener han har kastet han under bussen. Hvis ikke, så sliter jeg fortsatt med å skjønne den påstanden da det ikke står noe om at "Mendes was acting on behalf of his other client" i det utsnittet av artikkelen over her.
post liked by: Buchan, Pink Final, Cola2
Post Reply