Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16751

Kan ikke uttale meg på vegne av fanboysa som du kaller dem.
Er ikke der.
Er generelt ikke der at jeg enten ligger i nesegrus beundring eller føler fullstendig avsky for noen i klubbens sportslige apparat og spiller tropp.

Jeg kommenterer det ene tilfellet i garderoben der han står opp for manageren.
Så får vi bare tolke den situasjonen på hver vår måte.
post liked by: Pancho P, Buchan, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

For det første hvis man ønsker å latterlig gjøre andre sin meninger for at man ikke er 100% negativ mot Ronaldo, og så kalle dem fan boy, så tåler jeg det. Faktisk litt kult for en som har passert seksti å bli kalt det. For det er jo det inntrykket man for her, at om man ikke er kritisk til Ronaldo og lever i den tro at han er roten ril all elendighet så er man det.
Men er nok ikke fan boy an noen spillere 😊
Men jeg er fan av Manchester United, det har jeg vært siden 1970, og ønsker kun det beste for laget samme hvem som spiller, scorer eller er Manager. Så er det selvfølgelig slik at jeg også liker/har likt enkelte spillere bedre en andre. Som blant annet min første helt Martin Buchan 😊
For å sitere Laurie Whitwell i The Athletic.
Hadde alle spillerne hat samme innstilling/holdning som Ronaldo så hadde United kjempet om PL tittelen.
Og så tror jeg at OGS ville ha Ronaldo når muligheten bød seg.
Det er jo referert og nevnt flere ganger at OGS var delaktig.
Blant annet ved å ringe til Woodward.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Som United supporter og ikkje Ronaldosupprter so kan eg heller ikkje forstå denne skylappaktige beundringa av Ronaldo.

Han forlot United etter å ha brukt oss som farmerklubb som verden beste spiller, 24 år gammel. I en alder da man skal begynne å bidra. Kom tilbake i en alder av 36 år for å pensjonere seg.

Dette etter å ha blitt sterkt linka til City.

Kor ligger Ronaldos kjærligheit til spesielt United?! Eg ser den ikkje.

Kvifor får han slik kjærligheit tilbake?! Eg forstår det ikkje.

😅

Deleted User 480

Jeg tenker at Ronaldo merker kjærligheten fra publikum, og vice verca. Når Sir Alex, etter sigende, bare brukte noen sekunder på å overbevise Ronaldo om å komme - så tenker jeg det ligger noen følelser der.

At han dro er jo en "saga for seg", men det gjorde jo David Beckham også, uten at han er mindre legende og Old Trafford-helt for det.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16751

Otac wrote: 12 Nov 2021, 12:30 Som United supporter og ikkje Ronaldosupprter so kan eg heller ikkje forstå denne skylappaktige beundringa av Ronaldo.
Her er nok majoriteten enig med deg.
For jeg har enda ikke sett en eneste Ronaldo supporter her inne.
Så hvilket innlegg snakker du om?
Eller er det supportere på andre plattformer du skriver om?
post liked by: Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Canto wrote: 12 Nov 2021, 14:08 Jeg tenker at Ronaldo merker kjærligheten fra publikum, og vice verca. Når Sir Alex, etter sigende, bare brukte noen sekunder på å overbevise Ronaldo om å komme - så tenker jeg det ligger noen følelser der.

At han dro er jo en "saga for seg", men det gjorde jo David Beckham også, uten at han er mindre legende og Old Trafford-helt for det.
At Ronaldo var villig til å gå til City seier mykje meir enn at han blei overbevist til å dra til United på sekunder, med gigalønn.

Og Backham reiste når han var 28(27?)år. Stooor forskjel på 24 vs 28.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 12 Nov 2021, 14:13 Her er nok majoriteten enig med deg.
For jeg har enda ikke sett en eneste Ronaldo supporter her inne.
Så hvilket innlegg snakker du om?
Eller er det supportere på andre plattformer du skriver om?
Ikkje for å være frekk Pink, men om du ikkje ser dette, so følger du ikkje med. Her inne.

Ronaldo har vært frelseren til mange, om ikkje de fleste. Folk har rett nok moderert seg noko. Men HALLELUJA!!!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Å være glad for at Ronaldo kom er vel ikke det samme som å sette ham over United?
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16751

Ikke frekt at all @Otac.
Jeg skummet kjapt over side 3-6 i denne tråden.
Ser bare glede over at han kom tilbake, men at de fleste ser at det også kunne ha baksider.
Uten å ville fokusere på det.

Men tar høyde for at jeg har oversett noe.
Synes bare slik ensidig fokus (på at Ronaldo er frelser) er ulikt mange av brukerne her på Unitedforum.
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 12 Nov 2021, 14:23 Å være glad for at Ronaldo kom er vel ikke det samme som å sette ham over United?
Det er sant. Det er nok min oppfatning av manges meininger basert på ytringer. Når eg all den tid meiner at Ronaldo ikkje er bra for United.

Greit å sette det i rett kontekst. Takk
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 12 Nov 2021, 14:26 Ikke frekt at all @Otac.
Jeg skummet kjapt over side 3-6 i denne tråden.
Ser bare glede over at han kom tilbake, men at de fleste ser at det også kunne ha baksider.
Uten å ville fokusere på det.
Og når eg då meinte at dette var ein dårlig match, so blei eg omtrent idioterklært. På eit forum må man få ha meininga. Det er vel poenget med forum.

Deleted User 480

Jeg er kanskje blant dem som tilsynelatende har hatt en "nesegrus" beundring for Ronaldo. Det er flere sider ved dette. Det ene er at når han får skylden for "alt" som er galt i United, så kjenner jeg at jeg går litt i "skyttergraven". Samtidig synes jeg jo han fremdeles er en veldig god spiss, men åpenbart ikke i sin prime (mht fart og press). Jeg står imidlertid på at jeg synes han har flere plusser enn minuser. At jeg setter han OVER United? Aldri i verden.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har akkurat hørt på podcasten fra united.no crewet om Cristiano Ronaldo. Mye som var velkjent, men likevel givende å få alt servert såpass komprimert på ca 80 minutter. Anbefales absolutt.
https://pod.space/unitedwepodkast/spesi ... tos-aveiro

Så kan det være fristende å si noe om hvor ulike liv kan bli selv om en har ganske mye til felles fra bakgrunnen, men dere får heller lese mellom linjene. Uavhengig av alt rundt Ronaldo, både nå og før, så har jeg alltid hatt sansen for han. Fra det ekstreme talentet når han debuterte for United, og den famøse treningskampen for Sporting, og helt opp til returen hans "hjem" nå i nyere tid. Han har vist en dedikasjon helt utenfor det vanlige, og satt en ny standard for hva som kreves, både i United og i fotballen som sådan. Selv nå, er det for mange profesjonelle fotballspillere som ikke lever som de burde, og er en årsak til fotballspilleres dårlige rykte som primadonnaer som bare er interessert i penger og damer. Ronaldo er det også, men den drivkraften og den brennende profesjonaliteten er hva jeg respekterer så høyt med han.

I tillegg er han en helt hinsides fantastisk fotballspiller. Og ja, det mener jeg han fortsatt er. Det er mye som per nå ikke er helt ideelt i United, vi henger for langt etter sportslig, men å legge skylden for det på Ronaldo blir for dumt synes jeg. Han er åpenbart ikke slett like utenomjordisk som i de siste årene i United (forrige gang) og hele tiden i Real Madrid, men han er likevel en av verdens beste spillere, og det mener jeg er helt genuint og korrekt. Man kan mase om Messi osv, men hva pokker har han gjort siden han kom til pengevaskingsmaskineriet i PSG? Knapt en dritt. Imens så durer Ronaldo fortsatt på, som en helt sentral brikke på et United som riktig nok sliter i motbakke. Jeg er vertfall veldig glad for at vi fikk ham tilbake. Det ene er pga det sportslige, men også pga det kulturelle, og påvirkningen han har på våre yngre spillere. Tenk hva det må bety for et stort talent som Mason Greenwood å se kanskje verdens største fotballikon komme tilbake til United, med å ha vunnet ALT som er mulig (bortsett fra VM), og likevel ta ekstraøkter, spise riktig, ikke gå på fest, osv osv. I en alder av 36 år. Helt fantastisk å ha en spiller av det kaliberet tilbake, som en som setter standarden på det høye nivået det bør være.

Vel, det ble en litt smålang tale.. anbefaler uansett den podcasten over. Fint å få en gjennomgang av noen av de viktige hendelsene og personene i Ronaldos karriere. Og også et lite innblikk i hva som driver Ronaldo, og hvor han kom fra.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 18 Nov 2021, 01:15
1: Fra det ekstreme talentet når han debuterte for United, og den famøse treningskampen for Sporting, og helt opp til returen hans "hjem" nå i nyere tid.

2: I tillegg er han en helt hinsides fantastisk fotballspiller. Og ja, det mener jeg han fortsatt er. Det er mye som per nå ikke er helt ideelt i United, vi henger for langt etter sportslig, men å legge skylden for det på Ronaldo blir for dumt synes jeg. Han er åpenbart ikke slett like utenomjordisk som i de siste årene i United (forrige gang) og hele tiden i Real Madrid, men han er likevel en av verdens beste spillere, og det mener jeg er helt genuint og korrekt.

3: Det ene er pga det sportslige, men også pga det kulturelle, og påvirkningen han har på våre yngre spillere. Tenk hva det må bety for et stort talent som Mason Greenwood å se kanskje verdens største fotballikon komme tilbake til United, med å ha vunnet ALT som er mulig (bortsett fra VM), og likevel ta ekstraøkter, spise riktig, ikke gå på fest, osv osv. I en alder av 36 år. Helt fantastisk å ha en spiller av det kaliberet tilbake, som en som setter standarden på det høye nivået det bør være.
1, Du er klar over at Ronaldo var fast bestemt på å forlate United når han var 23 år? Ingen spiller kommer hjem når de forlater United når de er 24år og returnerer når de er 36år.

2: Kan en spiller forandre dynamikken i eit lag til det betre? Ja. Kan en spiller forandre dynamikken i eit lag til det dårligere? Ja. United er klart dårligere etter at Ronaldo returnerte.
So skal eg ikkje kun skylde på han sjølvsagt, men no diskuteres han. Ja, det er stor fare for at Ronaldo har forandra dynamikken i United. Det ser vi også.

3, Eg har mest trua på de jordnære, hardtarbeidende spillerane. Ikkje primadonnaer. Ville du ha latt Ronaldo tatt oppdragelsen av dine barn? Ikkje eg. Dessuten har vi Cavani, som sikkert kan lære de yngre eit og anna. Om det er noko Ronaldo og Pogba, våres største stjerner kan lære de yngre, so er det å være egosentriske mennesker. Som tenker på seg sjølv og står med hoftefeste når ballen misses, eller når de ikkje får ballen.

Ronaldo er god, og har vært verdens beste spiller. Men han fungerer ikkje i PL lengre. Vi kan ikkje ha luksusspillere i United.
Ronaldo har vært i United fra før, med stor suksess. Og Ronaldo har vært verdens beste spiller gjennom ein årekke. Dette MÅ vi sjå vekk i fra når vi vurderer Ronaldo som ein bra spiller for United. Ronaldo ER ein god spiller! Men ikkje for United i PL.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg gidder faktisk ikke å lese hva du skriver lenger. Jeg får mer enn nok negativt møl på united.no. Det er derfor jeg sluttet å lese kommentarer der også. Lykke til videre, for all del, men jeg gidder ikke mer.
post liked by: Buchan, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Endeleg er det nokon av spillerane som tar grep!
Eg er for at spillere får meir makt.

Saksa:

Superagent Jorge Mendes – som blant annet representerer Cristiano Ronaldo – skal ifølge The Athletic ha spurt kort tid etter Watford-tapet i helgen om hva United-styret kom til å foreta seg. Han skal ha fått beskjed om at oppsigelsesprosessen var i gang.

Det er ikke første gang Mendes skal ha vært i kontakt med United-ledelsen de siste ukene. Flere av klientene hans skal ha konkludert med at Solskjær ikke «holdt nivået», ifølge lokalavisen Manchester Evening News.

Deleted User 480

Hvis man ser litt lenger ned i samme sak, så siteres det et Instagram-innlegg fra Ronaldo om Solskjær : «Han var spiss her da jeg kom til Old Trafford, og han var trener da jeg kom tilbake til Man. United. Men først og fremst er Ole et fantastisk menneske. Jeg ønsker ham det beste i hva enn livet har i vente for ham. Lykke til, min venn» Selv on Ronaldo ikke sier noe konkret om Solskjærs manager-egenskaper, så er dette langt fra å kaste han under bussen.
post liked by: Pwint, Cola2, Buchan
Post Reply