Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply

Deleted User 108

Usaklig, når det jeg skriver er sant @Otac ?
Jeg har vel aldri skrevet heller at Ronaldo er en av våre største legender. Gary Bailey, Steve Coppell, Lou Macari er også større legender i United i min bok.
Men ønsker Ronaldo hjertelig tilbake til klubben. Denis Law og Peter Schmeichel har jeg heller ikke slått bena under selv om de har vært i City etter United karrieren.
Ronaldo ga alt da han var i klubben, ble verdens beste fotballspiller da han var her. Føler på en måte at ringen er sluttet nå og håper på en fantastisk avslutning på det siste kapitlet.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Mcilroy, ja, usakleg som i at du begynner å skrive om meg, og meine kva eg skulle ønske om United.
Det er usakeleg i denne tråden.

United har virkeleg noko på gang. Og eg har skikkeleg trua på at OGS kan snu dette. Han bygger laget stein fra stein.
Har vi da behovet for fokuset som Ronaldo bringer?

Deleted User 430

Får jo litt gåsehud av dette....

post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

11 av de 15 siste sakene hos supporterklubben handler om Ronaldo.

Er dette ein del av denne Cultural rebooten kanskje?

Deleted User 430

Otac wrote:09 Sep 2021, 20:34Cultural reboot
Tror vi supportere trenger dette mer enn klubben akkurat nå... Kanskje CR7 er tungen på vektskålen som gjør at vi vinner et stort trofé igjen og vi supportere slutter å være så negative? Krysser fingrene👍
post liked by: Buchan, Blodfink, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Satsing på ungdommen stod jo sterkt hos SAF også, men han tydde gjerne til en quick fix hvis det var behov for det.
Cultural Reboot handler også om å gjenskape Uniteds identitet, og det ligger i Uniteds DNA å vinne troféer. Noe som Ronaldo er besatt av.
Jeg velger å tro at Ronaldo kan ha en positiv innvirkning på laget.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pancho P, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14531
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22973
Liker mottatt: 18950

Wes B/Ronaldo på OT. Siste ordene til Ronaldo er at han ser for seg 3-4 år i United, han ønsker å vinne titler også som 40-åring tipper jeg

post liked by: Buchan, Cola2
LUHG!

Deleted User 430

Fant en lengre versjon her..

Edit. Ble selvfølgelig fjernet. Viktig å ha eksklusivt innhold i appen :wink:
Last edited by Deleted User 430 on 10 Sep 2021, 16:07, edited 1 time in total.
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Synes Langerød har en fin kommentar om "elefanten i rommet" når det gjelder Ronaldo her:

https://www.united.no/kommentarer/en-na ... eg-og-meg/

Synes selv det er en ekstremt vanskelig og ubehagelig sak, der en skal være ytterst forsiktig med å velge side bastant (i alle fall basert på draktfarge). Ekstremt lurt å slå av kommentarfeltet på den saken, tror jeg.
Vi kan nok uansett regne med at motstanderfans vil sørge for at det ikke går i glemmeboka med det første...
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Uavhengig av skyldsspørsmålet, som i og for seg vil være veldig vanskelig å avgjøre basert på de bevisene som har kommet frem, så lukter denne saken at en gruppe ivrige advokater ser sitt snitt til å øke erstatningen og således øke sin egen lønn. I utgangspunktet så var betalingen på 375.000 såkalte "hysj-penger" som det kan diskuteres hvor vidt det er lurt å utbetale. Hvorvidt kvinnen var tilregnelig på det tidspunktet er vel også noe som kan være vanskelig å bevise i ettertid. Sikkert en del rettspsykiatriske fagpersoner som kan mer om det enn meg, men det er i alle fall slik jeg tolker det.

Angående de lekkasjene fra FootballLeaks så er det sitater i form av skriftlige dokumenter. Jeg har ikke full innsikt i saken, men sett utenfra så virker det veldig enkelt og plausibelt at dette har vært falske sitater. Jeg sliter litt med å forstå hvorfor Ronaldo skulle ha sagt disse tingene, fotballspillere er ikke kjent for å være verdens mest intelligente yrkesgruppe, men det bør vel være grenser for hvor selvkriminaliserende man kan være.

Jeg personlig syntes hele saken lukter en sivil "settlement" eller at Ronaldo blir frikjent. Så er vel forøvrig amerikanske domstoler såpass vanskelige å forutse at der kan alt skje. Saken vil i så fall bare fortsette til neste instans. Jeg vil vel også tro at Ronaldo har såpass gode advokater til sin rådighet at dette ikke vil få reelle konsekvenser for han. Som det så ofte gjør for rike og berømte mennesker, men det er annen diskusjon.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14531
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22973
Liker mottatt: 18950

En veldig tråkig sak det der, som ikke tar slutt...
LUHG!

Deleted User 430

Spennende og høyst interessant lesning fra en som har "litt" erfaring.



Kanskje dette negative ego-stempelet er litt mer medieskapt/formet enn virkeligheten tilsier at det er?
post liked by: Pink Final, Buchan, Cola2
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Limer inn fra nettavisen.

Hans kollega Simon Stone bet seg på sin side merke i hvordan Ronaldo klarte å være først på returen da han satte inn 1-0.
- Så målet om igjen, og Ronaldo løper inn når Greenwood skyter, mens Isaac Hayden står stille. Så når ballen spretter ut, er det en tap-in. Det ser enkelt ut, men du scorer ikke mange slike om ikke du har det grunnleggende. Greenwood, Rashford etc. kan bare lære av det.
Det er akkurat hva vi har manglet med Rashford og co. De små detaljene som vinner deg kamper, som vipper jevne kamper til ditt favør.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14531
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22973
Liker mottatt: 18950

Fantastisk spiller, det må jo bli pokaler av dette. Lista legges høyt nå.
post liked by: Buchan, offside, Pink Final, Cola2
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det er sikkert kun meg.
Men eg er skeptisk til at United no tilsynelatande legger om stilen sin til at alle angrep skal ende opp i CR7.
Og at det ikkje er eit bevisst valg.

I hvertfall so synest eg at det er mindre løp inn i boks, og generelt mindre beveglse i og rundt boks, og færre folk i boks.
Eg håper på mykje meir rullering framme, og at ikkje CR7 får klippekort.
Vi har mange kort å spille på framover, og bør bruke dette momentet. Eg ser vi at vi har hatt færre spillere tilgjengeleg til no i sesongen.
Men blir spennande å sjå.

Som mange har vært opptatt av so kan CR7 sikkert lære mykje godt i fra seg, men han kan også absolutt dominere for mykje framme hos united til at andre får prøve seg også.
Post Reply