Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Beta wrote: 19 Jan 2022, 23:28 Han har reagert sånn hver gang han har blitt byttet ut helt siden han var tenåring. Absolutt ingenting å reagere på. Det er bare sånn han er bygd. Han vil alltid være på banen, hvert minutt, hver eneste kamp.
Jamen då er det greit då.
Nei.
Oppføre seg.
Dessuten trenger han meir kvile no enn før, og det er bra for laget at han blir bytta ut.

Meiningslaus og ødeleggande oppførsel.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Faktisk enig i det, @Beta. Det er bare sånn han er, en vinnerskalle av rang som alltid ønsker å være på banen. Selvsagt skulle jeg ønske han ikke gjorde det, det blir bare negativ oppmerksomhet, men vi kan også si at det er et godt tegn at spillere blir sure når de blir tatt av. Det betyr vertfall at han bryr seg.

Synes generelt det blir gjort for mye av spilleres handlinger når de blir tatt av banen. Jeg er f.eks. mer kritisk til at spillere på benken sitter med øreplugger uten å følge med på kampen. Så kommer de innpå, og må nær sagt få beskjed av treneren hvilken vei laget spiller.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ser poenget ditt @Beta.
Vi får både plusser og minuser med Ronaldo.
Han setter en standard og norm for profesjonalitet hva angår trening og livsførsel (tror jeg).
Også greit å ikke like å bli tatt av.
Men jeg synes ikke noe om at han sitter der og slår ut med armene og rister på hodet en god stund etter å ha blitt tatt av.
Han ødelegger for sin manager som nettopp snakket om kroppsspråk.
Han ødelegger også imaget til klubben imo.
post liked by: Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 429

Mulig at det er mine egne livserfaringer som farger meg, men jeg mener helt ærlig at det er fint mulig å akseptere noen uten å forstå dem. Jeg ville ikke oppført meg som Ronaldo selv, jeg skjønner det ikke helt, men, etter snart to tiår kan jeg helt fint akseptere at det er sånn han er og kommer til å forbli. Oppførselen ved avbytte har vært samtaleemne helt siden han ble byttet ut første gang av Sir Alex. Ingen kommer til å kunne gjøre noe med det, og det bør være tydelig for alle at han ikke mener noe ondt med det. Det er den han er.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

En ting er om han hadde blitt bytta ut om vi låg under med eit mål eller uanvgjort og vi pressa på for poeng eller seier. Men her leder vi altso 2-0, samme som i helga, der manager dreit seg ut å ikkje sikra resultatet. Men Neida. Ingen forståelse.

Ronaldo burde ha vært superhappy for eit godt resultat. Gleda seg på lagets vegne.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Jeg er overbevist om at Cristiano Ronaldo er glad for seieren.
Og virkelig vil at laget vinner.
Han vil bidra og er veldig dedikert.
Mange plusser.
Men jeg personlig liker ikke at han fortsetter å vise misnøye i flere minutter etter å ha blitt byttet ut.
Spesielt ikke noen uker etter at managaren snakket om negativt kroppsspråk.

Managaren må være øverste autoritet uansett om han heter Busby, Ferguson eller noe annet sa vel Fergie en gang.
post liked by: Otac, Belfastboy, Pangaea, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Har bare sett det i opptak etterpå, og har sett mange spillere som har reagert når de har blitt byttet ut. Sparket til både det ene og andre, men det er jo greit å stoppe med der. Her synes jeg kanskje Ronaldo sutret vel lenge.
Tror det går fort over, og han er helt sikkert glad for at de vant 😊
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Måtte le av noen som sa på redcafe at det så ut som han holdt på sprenge en blodåre i panna eller noe slikt, fordi han ikke fikk lov til å veive med armene i kamper lenger :D Han har så mye energi som må ut. Det blir kanskje litt som med Wayne Rooney. Han kunne være en ustabil krutt-tønne til tider, men man vil ikke ta fra ham den delen av spillet heller.

Men som dere skulle jeg ønske han kuttet ut slikt tull, samtidig som jeg ikke bryr meg veldig mye om det heller. Han har halvveis assist på to mål i dag, så han gjorde en grei figur, selv uten mål selv.

Og i et alternativt univers, så kan vi jo lure litt på hva slags kommentarer vi hadde sett fra United fans om han gikk til City og banket inn mål der, selv med sure miner i hver kamp.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink

Deleted User 480

Hvis Ronaldo er en sånn person som bruker litt tid på å riste av seg ting, så tenker jeg at man må ta han for den han er. Kanskje burde han vært helt "kul" med avgjørelsen, men da hadde han ikke vært Ronaldo. Slik er Salah, slik er Messi og slik er Haaland.

Det er som bl.a @Beta er inne på ikke noe nytt. Ronaldo har "alltid" vært slik.

Kanskje burde det ikke være nødvendig å "Pappa-snakke" med en voksen mann. -Men, jeg tenker på Fergie som dro til Paris og tok "Pappa-praten" med Cantona. Hadde ikke Fergie gjort det hadde Cantona vært en tapt "sak" for United.

For å være helt ærlig synes jeg reaksjonene mot Ronaldo er storm i ett vannglass. Hadde han dratt dette med seg til trening og inn mot neste kamp, da han situasjonen vært mye verre.
post liked by: Buchan, Cola2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi kan godt synes det er storm i et vannglass, men samtidig vet vi (og Ronaldo) at engelsk presse kommer til å selge innhold på dette i mange dager. Det er så forbanna unødvendig. Han er 36 år, det går an å være sur uten å vise det som en furten tenåring for hele verdens tv-kameraer.
Hadde jeg skulle gått rundt i huset sånn etter hver gang jeg er sur pga United, hadde kona og ungene gitt meg klar beskjed.
post liked by: JørgenT, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ronaldo er 36 år med massse erfaring, og veit dette.

Han protesterer demonstrativt, og lenge etter at han er bytta ut. Jada, ROnaldo er Ronaldo, men samtidig so sette det uansett press på manager å sitte å riste på hodet i mange minutter etter byttet. Nettopp fordi alle skal få det med seg. Manager også. Og med Ronaldos pondus so er nok denne gestikuleringa meir betydningsfull enn ein skulle tru.

Han rister jo på hodet fordi han meiner at byttet var feil. Altso at RR gjorde feil.

Ikkje lett i heile tatt å være manager å skulle ta objektive avgjerelser då.
Man veit jo at Ronaldo også er slik mtp å få starte kamper. Hjelpe meg om Ronaldo ikkje fekk starte 2-3 kamper på rad. Armageddon.
Men men, so lenge den yngre garde lærer ein ting eller to so..
post liked by: JørgenT
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er enig med Ronaldo vist han mente at bytte var feil, men det var ikke feil å bytte ut Ronaldo men det som var feil det var å sette inn på Harry Maguire, han er blitt så dårlig at det er bare trist å se på. Synes det var dårlige bilder av Ronaldo når han satt å var sur etter bytte får bare håpe at RR tør å ta tak i sånn oppførsel.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Om Ronaldo er demonstrativ kan diskuteres.
Det vet vi ikke, det blir spekulasjoner.
Det kan like gjerne være en naturlig refleks for han.

Grunnen til at jeg reagerer er at han offentlig viser at han ikke har full respekt for sin manager.
Hadde han gjort dette med Alex Ferguson som manager?

I dag er det uansett historie.
Jeg tror Ronaldo brenner etter at hele laget og klubben skal vise samme dedikasjon som ham, som Ferguson, som Keane, som Neville osv.
Ronaldo har mentaliteten for å vinne.
Jeg liker dog ikke alltid måten han viser det på.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 20 Jan 2022, 09:19 Jeg tror Ronaldo brenner etter at hele laget og klubben skal vise samme dedikasjon som ham, som Ferguson, som Keane, som Neville osv.
Ronaldo har mentaliteten for å vinne.
Jeg liker dog ikke alltid måten han viser det på.
Her er kjernen til mitt problem med slik oppførsel, og som også er grunnlaget for at eg ikkje liker kjøpet av herremannen.

Han brenner ikkje for laget, han brenner for seg sjølv.
I 100 av 100 kamper er det fornuftig å bytte ut Ronaldo her.
Det bør Ronaldo sjå.

Man kan jo stille spørsmålstegn ved Ronaldo som kaptein når han har so feil og egosentrisk oppfattelse av situasjoner.

Deleted User 430

Pink Final wrote:20 Jan 2022, 09:19 Hadde han gjort dette med Alex Ferguson som manager?
Tydeligvis..

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... ion-919102
Post Reply