Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Buchan wrote: 06 Sep 2021, 08:32 Tror kanskje Ronaldo kan vippe noen av slite kampene til seier.
Det er nettopp hva vi trenger!

Rashford manglet killerinstinktet og scoret for lite, Greenwoord var for ung i fjor.
Men jeg har troen på at Ronaldo og Greenwood kan gi oss mange målpoeng!
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan

Deleted User 430

Litt skepsis er bare sunt, @Ryder, men jeg skjønner ikke helt hvilke premisser som muligens kastes pga. denne overgangen?
Når det gjelder presspillet, og den kollektive defensiven, så er vel det "så der" allerede og virker å bli justert utfra motstander fra kamp til kamp. Rashford har jo jukset i det defensive siden Solskjær tok over, Martial kjører i 90% av tilfellene om dagen sitt eget type press og defensiv posisjonering, mens Pogba har vel fortsatt ikke forstått hva verken press eller kollektiv defensiv er for noe.. :D

Tar til takke med den 90%`en din om flere mål, jeg. Tror det et nok til å gi oss bedre resultater i år, og at lærdommen han kommer til å gi de unge spillerne våre vil sørge for at både enkeltspillere og lag vil bli bedre i mange år fremover.

Don`t worry, be happy...
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

For all del, vi kan berre være happy. Men det er også litt ignorant.

Var vi ikkje på god vei no, før Ronaldo? Å skape eit lag med spillere som ville spille for united.
Eit lag mest mulig uten stjernenykker.
Eit lag med ein fornuftig lønnstruktur?

Klart vi er best tjent med god økonomi, og at Glazers kan ta sitt grådige utbytte. Då blir det meir egjen til spillerkjøp.
For meg so blir feil å hente Ronaldo med sin egoisme og stjernenykker, fordi vi vil ha omsetning og oppmerksomheit.
Cultural Reboot?

Eg trur Ronaldo kan bidra med ein god del til de yngre, men heller ikkje so mykje meir enn det Cavani kunne ha bidratt med.
Forutenom å utvikle egoet meir.

For all del, dette blir spennande. Men gje rom for skepsis, for det er ikkje bombesikkert at dette var smart..

Deleted User 430

Otac wrote:06 Sep 2021, 12:19 Men det er også litt ignorant.
På hvilken måte er det ignorant? Fordi man velger å ikke skrive om, eller fokusere på, de potensielle negative tingene som kan skje?

Vi får inn en spiller som har vunnet mer, både med lag og individuelt, enn noen annen spiller vi har i troppen. En som faktisk har vunnet de største tingene med klubben vår også. En som kan være med på å lære de unge spillerne hva som kreves for å bli best med og for denne klubben.
Ser du ikke på dette som en viktig del av "Cultural reboot"? Altså lære unge spillere til å vinne trofeer og skape en vinnermentalitet igjen..?

Det er mange måter i ha en fornuftig løsstruktur på. United har, meg bekjent, alltid vært blant de som har betalt sine beste mest. Denne signeringen endrer ikke på det.
De virker dog å ha endret det faktum at unge spillerne ikke lenger spretter opp mot 100k-klassen så fort de har spilt et bra kamper lenger. De må ta det steg for steg. Det er også en fornuftig måte å gjøre det på. Neste steg blir å justere "mellom-nivået", men det er ikke gjort i en fei siden flere av spillerne, som kvalitetsmessig burde ha ligget der, har noen år igjen på eksisterende dyre kontrakter.
Kan det bli bedre? Så absolutt. Er de på riktig vei? Jeg syns det.

Under min tid som supporter har et United-lag alltid hatt spillere som har hatt både stjernenykker og en dose egoisme på banen. Bare i dagens tropp, før Ronaldos ankomst, hadde vi jo allerede Bruno og Pogba. Rashford har også vist noen tegn på det.
Jeg har dog aldri hørt et ord om at disse har bidratt negativt i garderoben eller på treningsfeltet som en følge av dette. Snarere tvert imot. Ronaldo faller inn i akkurat samme kategori.

Det er alltid rom for skepsis, for som jeg skriver så er det sunt, men å kalle det ignorant å velge å glede seg over alt det denne overgangen potensielt kan føre med seg for spillere, lag og klubb, både i år og i årene fremover, er, tja... Ignorant? ;)
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vi kommer GARANTERT til å rive oss i håret flere ganger av Ronaldo denne sesongen. Hvor irriterende synes vi ikke det er når Bruno fyrer av fra 25-30 meter, når han heller kunne spilt ballen til en medspiller som var i en bedre posisjon. Dette vet vi at kommer til å skje med Ronaldo.. og sikkert ikke bare noen få ganger. Fyren er helt ekstremt opptatt av å skåre mål og tenker bare på 1 ting når han får ballen.. så jeg skjønner absolutt skepsisen til fans. Det kommer til å bli noen vakre øyeblikk og det kommer til å bli noen frustrerte øyeblikk - sånn er det bare med Ronaldo. Det er uansett helt rått å tenke på hvor flink han er til å bevege seg i boksen og til å lukte mål.. kanskje er han så god at til og med Wan-Bissaka kan få seg noen målgivende i år? (jada, jeg vet han hadde målgivende i fjor)

Jeg er også spent på hvordan Ronaldo passer inn i systemet som Solskjær ønsker å spille. Ronaldo er godt trent, men han løper ikke skjorta av seg på samme måte som f. eks Cavani gjør når han spiller.
post liked by: Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Artig å se ham på trening. Fikk en god følelse nå gitt. Har ikke tatt av, men gleder meg til kamp. Han scorer om han starter eller kommer inn han der.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!

Deleted User 108

Vi har love til å ta av litt @Blodfink .
Hva er bedre enn å få hjem en gammel helt som fortsatt presterer på toppnivå. Å få hjem en som elsker Manchester United. Å få hjem en som er et forbilde for de andre på laget. Å få hjem en med en slik trenings og vinnerkultur og en vinnerskalle det ikke finnes maken til.
Suksess kan vi ikke være sikker på, men at det er bra for Manchester United at Ronaldo kommer "hjem" er jeg begeistret over.
post liked by: Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Mcilroy wrote: 08 Sep 2021, 07:06 Å få hjem en som elsker Manchester United.
Skal på ingen måte vere negativ og eg trur forsåvidt han på ein måte gjer det, men når du forlet klubben meiner eg at det ikkje er "DEN" klubben som er alt for deg. Som sagt, tviler ikkje på at det er mykje respekt, og eg veit han hadde andre ambisjonar osv, men om det t.d. hadde vore eg som hadde fått sjansen til å bli i United heile karriæra kan du banne på at eg aldrig hadde vurdert nokon anna klubb såfram det ikkje var noko som pressa meg ut eller liknande. Om ein forlet klubben på slutten av eit longt løp som Rooney eller Schmeichel t.d. skal eg ikkje seie noko, men han gjekk då han var i ferd med å peake for så å komme tilbake først no når han utvilsomt har mykje godt i seg enda, men ikkje akkurat er HEILT på toppen.
For all del, måtte han herje og eg bli gjort til skamme...
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

For ikkje å snakke om at han egentlig skulle til City..

Deleted User 108

@Otac ,så lenge United evn ikke ønsket han skjønner jeg at han tenker på seg selv og vil til City for å spille i verdens beste liga, istedet for å gå til PSG og spille i en bitte liten liga som ingen bryr seg om. Han var nok aldri i tvil når United viste sin interesse.
post liked by: Pancho P, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Mcilroy, njaei. Et sted går grensa for min del. Ved City og Pool. Tevez f.eks. Da er han uendeleg mykje gladere i penger enn United i so fall.

Deleted User 108

Du er jo Manchester United supporter du @Otac , men håper likevel de taper fotball kampene sine. Mange måter å gjøre ting på. For meg er Ronaldo ihvertfall hjertelig velkommen tilbake til Manchester United. Kan tenkes han er like glad i Manchester United som oss.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

For å nok ein gong klarere her så er jo Ronaldo ein fantastisk spelar som har gitt mykje og håpar på at han gjev mykje no også til United. Han har sikkert store kjensler for klubben og det er supert, men eg er sikkert litt gamaldags og romantisk og tenker at anten må ein gje av sine beste år eller vere i ein klubb størsteparten av karriæra. Som sagt sit ikkje eg på nokon fasit her, men personleg for meg vil han aldrig bli større enn Giggs, Scholes, Neville, kankskje Ferdianad etc. Om ein snakkar om spelarar som Carrick, Vidic, Candtona, Rooney (som fort kan falle innunder same kategori som dei andre neste), Park, Evra Mfl. så er dette spelarar som ikkje var i United heile karriæra, men gav av sine beste år og gjorde det bra.

Men meir om Ronaldo så såg det i alle fall ut som han kosa seg på trening på den korte snutten eg såg på tuben i dag, så det skal ein ikkje seie noko på. Mykje lykke til skal ein (i mine auge) semi legende ha!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Mcilroy wrote: 08 Sep 2021, 19:09 Du er jo Manchester United supporter du @Otac , men håper likevel de taper fotball kampene sine. Mange måter å gjøre ting på. For meg er Ronaldo ihvertfall hjertelig velkommen tilbake til Manchester United. Kan tenkes han er like glad i Manchester United som oss.
Å der blei du usakeleg.
Som sagt, artig å ha han tilbake. Men eg er skeptisk til om signeringa var smart. Og han blir aldri i mine auge like stor klubblegende som de som bruker/brukte sine beste år i United. Ronaldo reiste fordi han tenkte på seg sjølv, og kun det.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Synes det er strålende med Ronaldo retur.
Tror han har følelser for både United og Ferguson.
Enig i at han ikke er helt der oppe med de store legendene.
Dere belyser hvorfor over.

Jeg synes bl.a at det nærmest var skandaløst at feks Bill Foulkes havnet et stykke bak Ronaldo i serien De 50 største hos United.no.
Også uenig i at Ronaldo retur er større enn Solskjær retur.
Klart motsatt i min verden.

Det sagt, jeg kribler etter å se Ronaldo på lørdag og framover.
Stolt over at han igjen er Manchester United spiller.

Med ryktede billettpriser på kr 25.000 er en Ronaldo retur et Shangri-la for veldig mange.
post liked by: JørgenT, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply