Phil Jones

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Nov 2019, 19:10 Jones skulle ikke startet som en av de tre bak. Han burde ligget som en sikring bak i en midtbane som skrek etter muskler.
Ja, heller det. Men at Jones spiller tyder på tynn tropp imo...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jones bør selges til Dagenham & Redbridge Football Club som straff for udugelighet. På slutten av kampen ble det så pinlig for ham at han begynte å late som om han var skadd. Står rimelig dårlig til når en spiller rammer seg selv med Munchausen by proxy syndrom.

(beklager at skuffelsen fører til usakligheter)
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

:hah: :hah: :hah: Humor er topp [mention]Torquemada[/mention]
Torquemada wrote: 08 Jan 2020, 00:03 På slutten av kampen ble det så pinlig for ham at han begynte å late som om han var skadd. Står rimelig dårlig til når en spiller rammer seg selv med Munchausen by proxy syndrom.

:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Tilsynelatende pådro han seg 2 skader, 1 i hver omgang. Stakkars mann, De Bruyne fikk det ikke for vanskelig, først Jones i pølsebua, og så assist til Pereira. Huffamei
LUHG!

Cola

Når Jones fikk tilsnakk på tribunen av Ed W. for en del kamper siden, da tror jeg Jones sa:
"I will be sacked when this season is over, or I will retire"
Ed svarte med "Remember the window I January". :hah: :hah:
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Kommer litt mer info om Jones nå. Solskjær sier han har slitt med kneet siden han (Solskjær) kom til klubben. Om det stemmer kan det forklare hvorfor han fremdeles er i klubben selv om han ikke har vært involvert for førstelaget i evigheter. I så fall er det rart at ikke klubben har gått ut med mer info om dette, i steder for at vi har spekulert i om Solskjær bare har mistet troen på ham fullstendig.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/ferdi ... g-ser-ham/

Deleted User 430

aregran wrote:21 Sep 2021, 12:13 I så fall er det rart at ikke klubben har gått ut med mer info om dette, i steder for at vi har spekulert i om Solskjær bare har mistet troen på ham fullstendig
Vil heller snu på det. Hvorfor skal vi supportere spekulere og bidra til rykteflom når det hele tiden har blitt sagt og skrevet at han er skadet?
Tror dessverre det ikke vil bli sånn, men sånn jeg ser det burde situasjonen med Jones skape ettertanke for oss supportere om hva vi supportere kan lire av oss i tide og utide fremfor at vi burde tenke at klubben burde informere oss bedre.

Det sagt så håper jeg virkelig Jones får muligheten til å holde seg skadefri fremover sånn at han fortsatt kan få en god avslutning på karrieren. Hvor det skjer er meg revende likegyldig, men det er, for meg, opplagt at mannen elsker fotball og ingenting ville gledet meg mer enn å se han spille kamper de neste 3-4 årene.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Unner også Phil Jones en god karriere videre når han en dag forlater oss. Han virker absolutt som en sympatisk fyr som først og fremst setter familien sin først, det er absolutt noe vi kan respektere. Phil Jones signerte en ny kontrakt med klubben tilbake i 2019. Hvorvidt klubben var klar over skadene han spilte eller ikke er mer interessant dersom vi skal spekulere og diskutere noe. For i så fall så var det en ganske dårlig beslutning sett fra et business-perspektiv.

Forhåpentligvis blir han frisk og finner seg en fin klubb i Championship. Kanskje en retur til Blackburn kan bli aktuelt?
post liked by: Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

messilingard wrote:21 Sep 2021, 15:53 For i så fall så var det en ganske dårlig beslutning sett fra et business-perspektiv.
Tipper de har noen helt greie forsikringer som dekker lønnen når det gjelder skader. Noe annet ville overrasket meg veldig.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 429

aregran wrote:21 Sep 2021, 12:13 I så fall er det rart at ikke klubben har gått ut med mer info om dette, i steder for at vi har spekulert i om Solskjær bare har mistet troen på ham fullstendig.
Har ikke fått med meg at folk spekulerer om at Solskjær ikke tror på ham, eller at de ikke har fått med seg at han er skadet. Det er jo det som har blitt sagt hele veien fra klubben.
post liked by: Pancho P
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Steinar Stenseth wrote: 21 Sep 2021, 15:39
aregran wrote:21 Sep 2021, 12:13 I så fall er det rart at ikke klubben har gått ut med mer info om dette, i steder for at vi har spekulert i om Solskjær bare har mistet troen på ham fullstendig
Vil heller snu på det. Hvorfor skal vi supportere spekulere og bidra til rykteflom når det hele tiden har blitt sagt og skrevet at han er skadet?
Tror dessverre det ikke vil bli sånn, men sånn jeg ser det burde situasjonen med Jones skape ettertanke for oss supportere om hva vi supportere kan lire av oss i tide og utide fremfor at vi burde tenke at klubben burde informere oss bedre.

Det sagt så håper jeg virkelig Jones får muligheten til å holde seg skadefri fremover sånn at han fortsatt kan få en god avslutning på karrieren. Hvor det skjer er meg revende likegyldig, men det er, for meg, opplagt at mannen elsker fotball og ingenting ville gledet meg mer enn å se han spille kamper de neste 3-4 årene.
Jeg synes det har vært veldig vanskelig å finne info om ham de siste par årene, inkludert skader. Jeg tilbringer nok mer tid enn gjennomsnittlig på united.no og har ikke klart å finne noe info om at han har vært skadet. Når en etablert seniorspiller som Jones ikke en gang er inkludert i troppen synes jeg det hadde vært veldig ryddig av klubben å presisere at dette skyldes skade.

Når det er sagt håper jeg virkelig at han blir frisk og får spille fotball igjen. Virker som en fin fyr som gjør så godt han kan og bare vil spille fotball. Gir alltid 100% og ofrer gjerne helsa for å vinne en duell, og det kan kanskje være grunnen til at han ofta er skadet. Jeg er usikker på om han - selv skadefri - er god nok for United, men han vil alltid være en helt etter gangen han tacklet Giroud med ansiktet først.

Mistenker at han hadde vært en helt annen spiller om han ikke hadde vært så mye skadet. Og om han hadde fått spille i et mer etablert forsvar. Fritt etter min hukommelse hadde vi et veldig rotete midtforsvar i noen sesonger etter at Vidic forsvant. Husker jeg satt og tenkte at både Jones og Smalling kunne utviklet seg mye mer som spillere om de hadde fått mulighet til å spille fast ved siden at en erfaren og rutinert midtstopper som kunne styrt forsvaret.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er lett (og lov, innen rimelighetens grenser) å vitse om Phil Jones, jeg har selv gjort det mer enn én gang.

Men det har vel kommet fram i det siste at det har vært alt annet en lett for ham, og at han og familien er blitt utsatt for mye dritt også privat. Selv synes jeg historien om at han avslo testimonial "fordi bare familien ville møtt opp" er noe av det mest hjerteskjærende jeg har hørt innen fotballen.

Solskjærs helhjertede forsvar av Jones mot beskyldningene fra Rio Ferdinand, forteller meg også at her har det vært tunge tak.

Håper først og fremst han klarer å bli spilleklar igjen og at han får en fin og verdig avslutning på karrieren. United-toget har nok kanskje gått for hans del, men han burde være godt nok til noen flere sesonger på toppnivå.
post liked by: aregran, Pink Final
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ryder wrote: 22 Sep 2021, 10:48 Det er lett (og lov, innen rimelighetens grenser) å vitse om Phil Jones, jeg har selv gjort det mer enn én gang.
Phil Jones' ansiktsuttrykk er en egen sjanger innen komedie :D
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Han starter vel i dag, sammen med Maguire 😊
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Fotballspillere er også bare mennesker. Selv om vi med våre hemmelige navn mener vi kan sjikanere og hetse så mye vi vil fordi ingen vet hvem vi er og fordi Fotballspillere fortjener det med sine høye lønninger og flotte biler og damer. De som hetses mest av våre egne supportere er jo Jones og Lingard. To personer som har slitt både med det ene og det andre. La dem få fred. Er vi gode supportere når vi hetser spillere som vi ikke synes er gode nok eller har store nok navn?
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 430

aregran wrote:22 Sep 2021, 09:33 Jeg synes det har vært veldig vanskelig å finne info om ham de siste par årene, inkludert skader. Jeg tilbringer nok mer tid enn gjennomsnittlig på united.no og har ikke klart å finne noe info om at han har vært skadet. Når en etablert seniorspiller som Jones ikke en gang er inkludert i troppen synes jeg det hadde vært veldig ryddig av klubben å presisere at dette skyldes skade.
Solskjær har da sagt flere ganger de siste (nesten) 2 årene at han er skadet og det har blitt skrevet om det. Ikke egne artikler, ei heller ukentlige oppdateringer, men det har vi vel strengt tatt ikke krav/behov på heller..?
Jeg er såpass enkel av meg at jeg tenker at inntil vi får andre beskjeder og/eller ser bilder av han på treningsfeltet i full action så må vi bare innfinne oss i at han er skadet. Han har også, meg bekjent, nevnt Jones som skadet de gangene han har fått spørsmål om hvem som mangler til neste kamp osv.

Solskjær har, med andre ord, presisert at han er skadet. Han har også sagt et par ganger at han håper "det er et par uker unna", for så å si at skaden tar lengre tid å heles enn forventet. Ser ikke helt hva klubben/Solskjær skulle gjort annerledes her, om ikke å gått ut på hver pressekonferanse og sagt at "Phil Jones er fortsatt skadet"?

Så igjen.. Spekulasjoner og rykter er det supportere som står for, om det har vært mye av det. Helt sikkert i SoMe og det er vel strengt tatt like mye fasit som "dr. facebook".. :)

Bortsett fra det er vi nok helt enige. Tror også han ville vært en helt annen spiller uten alle skadene. Kanskje ikke like heftig som SAF uttalte det, men råmaterial og potensial var enormt, så det er trist at enkelte får ødelagt ikke bare en sesong eller to, men en hel karriere, pga. skader.

En verdig avskjed, om det skulle gått den veien, på United-karrieren ville verdt å se han løfte PL-trofeet over hodet sammen med OGS på en fullsatt OT..
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P
Post Reply