Chris Smalling

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Hvilke kvaliteter er det egentlig du mener Smalling, Jones, Rojo og Bailly har? Litt ullent innlegg, så du må gjerne presisere litt. Jones er anvendelig skriver du? Hva legger du egentlig i det? At han kan bekle back, def midtbane eller andre posisjoner? Kjeksen Bailly er 25 år. Han har vist hva han kan, men dessverre skadet store deler av sesongene. Ikke noe uforløst potensiale hos den spilleren. Dette måtte i så fall ha vært å holde seg skadefri i 3/4 av en sesong.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Har skrevet ganske utfyllende om det i kommentarfeltet på United.no.
Men, kanskje ikke alle leser der?
(Btw fryktelig irriterende at ikke supporterklubben bruker dette forumet i større grad).

Jones er anvendelig fordi han kan ta begge stopperplassene.
Kun Lindelöf av de andre stopperne behersker det.
Jones kan spille høyreback og def midtbane.

Jeg mener Jones er god på å plassere seg, på å lese spillet, på å bryte foran samt at han er bedre med ball enn ryktet sier.
At han og Smalling blir sidestilt på det feltet er merkelig i min bok.

Bailly har alle fysiske forutsetninger en stopper må ha.
Sterk og rask, dessuten ganske god med ball.
Virker dog å mangle fotballforståelse.

Smalling beskrev jeg over, trenger ikke å gjenta det.

Rojo er god med ballen og sterk i duellene, men virker å være den som ligger dårligst an.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 10 Aug 2019, 09:05homegrown
Jones er ikke homegrown. Han har dessverre ikke tilbrakt 3 år i klubben før fylte 21.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 10 Aug 2019, 09:37 Har skrevet ganske utfyllende om det i kommentarfeltet på United.no.
Men, kanskje ikke alle leser der?
Orker ikke å lese der så ofte. Blir litt ekko-kammer...Og et kommentarfelt egner seg så dårlig, ingen notifications osv...Og litt for mye menings-politi der for min del.

Min forståelse er at flere her inne ikke er medlemmer der. Forståelig nok.


Pink Final wrote: 10 Aug 2019, 09:37 (Btw fryktelig irriterende at ikke supporterklubben bruker dette forumet i større grad).
ja, men det er vel for at de får litt kritikk her inne til tider, faller nok ikke i god jord...
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pink Final wrote: 10 Aug 2019, 09:37 (Btw fryktelig irriterende at ikke supporterklubben bruker dette forumet i større grad).
Lyst til å skrive en mail til United.no og foreslå dette? Jeg har hatt litt kontakt med dem, de er forsåvidt positive til forumet, og de har linket til det på forsiden flere ganger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

RaoulDuke wrote: 10 Aug 2019, 10:45 Lyst til å skrive en mail til United.no og foreslå dette? Jeg har hatt litt kontakt med dem, de er forsåvidt positive til forumet, og de har linket til det på forsiden flere ganger
Det er sant det, kanskje jeg er for kritisk til dem...hadde vært fint med et godt samarbeid selvfølgelig.
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Blodfink wrote: 10 Aug 2019, 10:53
RaoulDuke wrote: 10 Aug 2019, 10:45 Lyst til å skrive en mail til United.no og foreslå dette? Jeg har hatt litt kontakt med dem, de er forsåvidt positive til forumet, og de har linket til det på forsiden flere ganger
Det er sant det, kanskje jeg er for kritisk til dem...hadde vært fint med et godt samarbeid selvfølgelig.
Litt off topic det her nå. Tar denne diskusjonen videre her: https://unitedforum.no/viewtopic.php?f=11&t=13
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Elkey wrote: 10 Aug 2019, 10:30 Jones er ikke homegrown. Han har dessverre ikke tilbrakt 3 år i klubben før fylte 21.
Reglene er vel 3 år i systemet til en klubb tilknyttet FA.
Jones var i Blackburn, så han er homegrown slik jeg tolker PL reglene.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det er vel 2 nivåer her. Home grown i England og home grown i klubben. Tenkte du mente det siste. Usikker på hva som er riktig terminologi for de to.

Jones var uansett veldig nærmed å være fra klubben, men var akkurat litt for gammel da han ble hentet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ja, det kunne misforståes [mention]Elkey[/mention] :D .

For å presisere, jeg tenkte på kravene til PL, om et visst antall homegrown i stallen.
Kravet da er 3 år i ungdomsavdelingen til en klubb tilknyttet FA.

Ellers har jo United en stolt tradisjon med egenproduserte spillere.
Tuanzebe kommer i den kategorien.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Du hadde helt rett [mention]Pink Final[/mention] i definisjon av Home Grown. Bare jeg og min fantasi som trodde at det var krav til at en hvis mengde av spillerne som ble registrert, måtte komme fra eget akademi i tillegg.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Mats98 wrote: 10 Aug 2019, 02:32 Syntes ikke du det er litt rart at du er nesten den eneste som mener det ?
Hadde smalling vært så god som du mener så hadde det vel kanskje ikke trengt å vært så dårlige tider.

Romagnoli, skriniar, upamecano, konate, koulibaily, Joachim Andersen, issa diop, alderweireld, verthongen for å nevne noen som ville vært bedre å ha i klubben som ikke er fra de lagene du nevnte.
Smalling var også klubben i gode tider. Spillere, som ikke bliver kritiseret meget, men som kun har spillet i klubben i dårlige tider, og som har tvivlsom kvalitet er f.eks. Rojo, Lingard, Matic, Andreas, Fred, Mata.

Lingard er billedet på hvorfor United er blevet et middel/subtophold. Han spiller 30+ kampe hver sæson fra start og er pivelendig. Undskyld mig, men han er altså virkelig, virkelig dårlig. Den eneste årsag han ikke er blevet solgt for 4-6 år siden er, at han er en lokal dreng, der kom op gennem ungdomsafdelingen. Og han slipper for kritik, fordi det kun er Jones og Smalling, der er skylden i hele nedturen (overdrivelse fremmer forståelsen).

Jeg skriver ikke, at der ikke er andre spillere, der er bedre. Men jeg er bestemt ikke enig i, at alle dem du nævner er bedre. Alderweireld, Koulibaly og muligvis Upamecano er bedre. Skriniar er overvurderet. Romagnoli og Vertonghen er knap så gode.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Baily har god fysikk men han er ikke smart nok til å bli klasse. For dårlig markering og sliter med å holde linja.

Lingard har fått en del kritikk han å og enig at han ikke burde spille på United, men det er smalling du snakker om da. Å når du mener han er så god og sier han er så undervurdert da må man nesten kommentere det.
Er ikke enig det du sier om romagnoli og skriniar, men å si at vertonghen ikke er så god er jo helt sykt
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kalidou Koulibaly vs Milan Skriniar, Ikke helt rått bra skrevet sak, men en liten analyse er det jo, er det noen som kan finne Smallings`stats for 18/19??

https://eurofootballrumours.com/kalidou ... 019-14667/
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Her en ganske kul video av judo-Smalling. Fyren er jo et beist til tider.

LUHG!
Post Reply