Chris Smalling

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg ved godt, at det er en subjektiv vurdering.

Nej, han har ikke spilt godt i denne sæson. Han har kostet to mål og tre points (mindst). Og udover det lavede han to kæmpefejl mod Wolves hvor henh. AWB og Maguire reddede ham så det ikke blev mål.

Tuanzebe må starte næste gang. Han kan så ikke gøre det værre.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Alles meninger her inne er subjektive, det er ganske lett å se hvem vi har som favoritter, og hvem vi misliker.

Men det er vel et privilegium vi skal ha, som fans?

Og unnskylde favorittene våre for det samme vi slakter de vi ikke liker for.

Det er uforståelig for meg hva andre fans mener til tider, men det må aksepteres.

Jeg klarer ikke å overbevise en som mener motsatt av meg, om at mitt syn er det riktige.

Men en diskusjon kan man alltids ta, for så å mene akkurat det samme som før man startet diskusjonen, hehehe.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Subjektive er vi alle sammen.
Lindelöf skal ta målet i dag på sin kappe.
Ellers ikke enig i at Smalling skulle spilt på bekostning av Lindelöf.

Forsvaret og keeper er ellers den minste bekymringen i laget.
Mangel på et raskt og flytende angrepsspill er verre.
Det er akkurat dette vi MÅ få se etterhvert, om prosjekt Solskjær skal opprettholde tilliten (min).
At stallen er svak, ubalansert og full av hull vet hver eneste United fan.
Har tippet 5 plass og har tippet opp og nedturer resultatmessig,
Jeg lever fint med enkelte tabber og svake prestasjoner av de fleste spillerne på laget.
Mange av dem er ikke gode nok, andre av dem har ikke erfaring og rutine nok enda.

Det som bekymrer meg mest nå er ikke at Smalling er lånt ut, at de Gea ikke er der han var i 2017/18, at Rashford er uferdig, at Pogba mister ballen.
Men, at laget ikke klarer å spille etablert angrepsfotball.
Solskjær har min tillit, men grunnspillet MÅ settes denne høsten.

Nå har jeg skrevet meg bort igjen,
Om dere tar opp tråden om Solskjær, gjør det helst i riktig tråd.
Sorry for avsporing.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Må ærlig innrømme at jeg ikke forstår deg med tanke på Smalling [mention]Kyndilfan1[/mention]. Greit nok at du virkelig går etter Lindelöf, men syntes du helt ærlig at Smalling er en god fotballspiller? Smalling er høy, sterk og rask, utenom det så er han så særdeles begrenset som spiller både teknisk og taktisk at han virkelig ikke burde være i nærheten av en toppklubb. Det er ikke tilfeldig at den perioden etter at Solskjær tok over i fjor og vi vant kamp etter kamp så spilte nesten ikke Smalling. I perioden vi tapte kamp etter kamp fra og med PSG borte så spilte Smalling nesten alle kampene.
LoveUnitedHateGlazers

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Siktet ikke til deg [mention]Pink Final[/mention] .
Aldri sagt at smalling og Jones er dårlig. Aldri latterliggjort de.
Har bare sagt at han og Jones er dårligere enn lindelof og maguire. Og at de er for dårlige for United og andre top 6 lag.
Men absolutt gode nok for lag som everton, west ham, Leicester og andre lag på det nivået i de top 5 ligaene i verden.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

[mention]Mats98[/mention]
Skjønte det ;)
Jeg støtter ditt syn, ville imidlertid presisere at Smalling er en god forsvarer, men ikke like god som Lindelöf/Maguire.
Og heller ikke god nok på langt nær til å spille ut ballen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg er med på, at Smalling er ikke en god boldspiller og er ikke nogen leder/styrmand.

Men til de rent defensive aspekter er Smalling den bedste Maguire undtaget. Og jeg synes, at Smalling og Maguire ville være et klart bedre makkerpar end det nuværende.

Lindeløf er en god boldspiller jovist. Men han er dårlig til at positionere sig, han er dårlig til at tage de rigtige beslutninger og så kan man også godt sige, at han ikke er mere middelmådig til det fysiske og tacklinger ikke noget han gør noget med.

Jeg kan nok blive lidt hård mod Lindeløf i min retorik. Men det er fordi, at hvis man skal tolke United-fansenes vurdering af de to så kan man meget godt tolke det som om, at Lindeløf er blandt de allerbedste midterforsvarere i fodbolden i dag. Samtidig som Smalling bliver vurderet som hovedårsagen til Uniteds dårlige resultater de sidste seks år. Det er igen måske lidt sorthvidt, men sådan kan det meget godt tolkes.

Nu synes jeg ikke, at Lindeløf er dårlig. Det synes jeg faktisk heller ikke Bailly, Rojo, Jones, Tuanzebe eller Smalling. Jeg synes de er alle gode midterforsvarere. Jeg synes bare, at Smalling er den bedste og Rojo den dårligste. Alle ville være gode at have som 3. eller 4. valg. Men ingen af dem er helt gode nok til at være del af startopstillingen hvis man skal kæmpe om mesterskabet. Derudover er forskellen også lidt hvilke typer man kan lide. De fleste vil i dag have to midterforsvarere, der er gode med bolden, og lægger ikke så meget i, at de to midterforsvarere ikke er så gode til de defensive pligter. Der synes jeg, at den bedste duo ville være en god boldspiller, der som oftest mangler lidt i det defensive og en god defensiv midterforsvarer, der ikke er en så god boldspiller. Jeg synes f.eks. to af Rojo, Jones og Smalling ville være en dårlig duo.

Dette er listen over Uniteds midtstoppere delt efter kvalitet:

1. Maguire
2. Smalling
3. Lindeløf
4. Tuanzebe
5. Bailly
6. Jones
7. Rojo
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Good riddance, jeg fikk jo helt bakoversveis her om dagen da jeg så at han var 30 år. 30 år og har ennå ikke klart å bli noe mer enn en backup i United. De årene han har spilt mer eller mindre fast, har United-forsvaret lekket som en sil.

Kudos til OGS for at man endelig begynner å shippe ut symbolene på klubbens sportslige nedtur, og Smalling er definitivt en av disse.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Harry Greaves wrote: 31 Aug 2019, 20:28 Kudos til OGS for at man endelig begynner å shippe ut symbolene på klubbens sportslige nedtur, og Smalling er definitivt en av disse.
Så burde Lingard være første mand ud af døren. Han er om nogen billedet på elendigheten i United. Muligvis kun slået af Alexis og Memphis om at være den dårligste spiller i klubben siden Sir Alex stoppede. Alligevel er han fremdeles en af de vigtigste.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

United ble ræva lenge før Lingard begynte å starte PL-kamper.

Men ja, jeg er forsåvidt enig med deg i det, uten at jeg ser hvilken relevans det har for denne tråden.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Harry Greaves wrote: 31 Aug 2019, 20:51 United ble ræva lenge før Lingard begynte å starte PL-kamper.

Men ja, jeg er forsåvidt enig med deg i det, uten at jeg ser hvilken relevans det har for denne tråden.
Lingard fik sin debut i 2014. Så en dårlig sæson burde ikke slå United så meget ud af kurs. Når nogen forsøger at få det at se ud som om Smalling og Jones er tegn på middelmådigheden i klubbe så er det en direkte løgn. De to har vundet mesterskabet. Men pudsigt nok er det kun gået fra dårligt til værre for hver sæson hvor Lingard har spillet.

Men uanset hvad så er dette en Smalling-tråd. Og jeg er ked af, at han forlader klubben. Og ser flere andre være meget værre end ham, som burde ryge før ham.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Smalling ser ut til å ha funnet seg til rette i Roma. Virker å dominere i de få kampene han har fått til nå. Best på spillerbørsen hos Roma-fansen, etter kampen mot Lecce, som Roma vant 0-1.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Ja, får god respons på spillet sitt, det er meget hyggelig for Smalling :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Smalling med 1 mål og 2 målgivende i 3-0 over Brescia, alt med hodespill. Må si han er en suksess i den evige by.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Artig for Smalling! Fortsatt i tvil om han er rett mann for oss framover, til det har han for dårlige kvaliteter med ball (nå har ikke jeg sett noen Roma-kamper, da). Men han er en mye bedre duellspiller enn Lindelöf, og bedre allround enn Phil Jones.

Håper vi får sett Tuanzebe på stopperplass i løpet av sesongen, og at Bailly klarer å holde seg skadefri. Dersom ingen av dem tar nivået i løpet av sesongen, bør vi seriøst vurdere å kalle tilbake Smalling. Men tror ikke han er løsningen på lang sikt.
Post Reply