Chris Smalling

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nå melder troverdige Gianluca Di Marzio i Sky Italia at 29-åringen lånes ut til italienske AS Roma.

https://www.nettavisen.no/sport/--small ... 37061.html

Jeg mener ikke å virke negativ, men hjelpes altså. Jeg undres hva er det som foregår?
Får håpe dette er en del av en større plan, hvor stallen skal renskes, ryddes, og det steg for steg skal komme inn nye spillere. Et langtidsprosjekt..............
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Med 7 stoppere så har United god dekning.
Smalling er en rask og god duellstopper.
Men, på langt nær uvurderlig.

Stallen er fryktelig ubalansert, og tynn.
Kan ikke skjønne annet enn at salg og utlån er starten på en opprenskning.

Solskjær må ha fått gehør for at dette blir en mellomsesong.
Så gjenstår det å se om Woodward har is i magen....
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Vi har gitt mediokre spillere enorme lønningsposer som fører til at ingen vil/kan kjøpe dem, ergo må vi låne dem ut og betale deler av lønna (vet ikke om det gjelder Smalling også enda) deres for å bli kvitt dem. Heia Woodward!

Men angående Smalling: Jeg syns han er bedre enn Jones men dårligere enn Bailly. Dog skal det sies at Bailly omtrent aldri er frisk, så jeg ville nok selv gått for Smalling som fjerdevalg bak Tuanzebe og kvittet meg med Jones nå og Bailly neste sommer når kontrakten hans går ut.

That said, er sånn cirka 50.5-49.5 fordel Smalling over Jones, så jeg gråter ikke for at han forsvinner. Ikke god nok. Viktig at vi fikk vekk en av disse to.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Bra at noen av midtstopperne kommer seg vekk fra United. United har dessverre blitt et mareritt for flere spillere, så godt å se at de kan finne seg nye klubber. At det blir dyrt for United, er United sin egen feil. Ikke spillerne.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Dette er positivt for alle parter. Smalling er 4. valget på midtstopperplass per dags dato og trenger å spille fotball det neste året. Jeg tviler på at han trives med en tribunetilværelse og kun spille i Europa League f. eks. Jeg synes det er friskt at Solskjær satser så mye på Tuanzebe som det han gjør nå.

Når det er sagt så er Jones, Rojo og ikke minst Bailly mer skadeutsatt enn Smalling.. så håper ikke Lindelöf eller Maguire ryker på seg en langtidsskade for da kan det bli tøft senere i sesongen.

Det skal bli spennende å se hvordan Smalling klarer seg i Serie A.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 29 Aug 2019, 17:01 Når det er sagt så er Jones, Rojo og ikke minst Bailly mer skadeutsatt enn Smalling.. så håper ikke Lindelöf eller Maguire ryker på seg en langtidsskade for da kan det bli tøft senere i sesongen
Støttes, og så vil jeg nevne at Lindelöf ikke er noen stopper å stole på heller...Vi får se på lørdag, men pila peker nedover på samarbeidet Maguire-Lindelöf imo. I verste fall får vi et kaos-forsvar nok en sesong....Jeg ville i grunn ha sendt Rojo, Jones og Bailly på dør før Smalling.

Rojo må jo være enda mer misfornøyd nå, MUFC nekta å låne ham ut til Everton...

På den annen side blir det spennende å se hvordan Smalling gjør det i Italia som du nevner [mention]Lingard[/mention] . Kan gå begge veier.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg støtter å få bort Smalling før Jones.
Riktignok er Smalling en bedre duellspiller, og muligens raskere.

Jones er bedre på å plassere seg, er bedre med ballen, kan spille på begge stopperplassene samt som kriseløsning på defensiv midtbane.
I tillegg er han over 2 år yngre.

Ingen tvil i min bok om jeg må velge mellom Jones og Smalling.
Jones hver gang.

Nå blir Smalling lånt ut, helt greit.
Han kan kun bekle en plass på banen og er svakest med ball av samtlige spillere i troppen.
Da inkluderer jeg keeperne.

Akkurat på stopperplass er United godt skodd.
Det ser tynt ut i de andre posisjonene.

Jeg håper Woodward og Solskjær står sammen om dette.
At det er en avgjørelse tatt i fellesskap og i gjensidig forståelse.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Smalling og Jones deler fansen i to, hehehe.

Jeg holder de litt jevngode, med noen små nyanser her og der.

Men Smalling heller enn Jones for min del [mention]Pink Final[/mention]

Smalling har noen styrker, Jones har sine. Eneste som taler veldig i mot Jones er alle skader.

Litt artige offensive stats for stoppere fra whoscored.com:

Smalling: 280 kamper, 14 mål, 3 assists

Jones: 226 kamper, 4 mål, 7 assists

(Alle turneringer inkl. England)

Smalling er mål-konge, Jones assist-konge.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

[mention]Blodfink[/mention], jeg er nok i mindretall som foretrekker Jones før Smalling.
Som jeg skrev over her, Smalling er rask og duellsterk.
En god gammeldags forsvarer.

Ser logikken i at det er han som blir lånt ut.
Solskjær ønsker mer moderne fotball, spille seg ut bakfra.
På det området er Smalling nærmest hjelpeløs.

Jeg gikk inn på det engelske forumet til As Roma.
Det forumet er likt mange andre.
Du har de som kommer med bastante påstander uten å begrunne.
Også er det de som begrunner meningene sine.

Leser at mange av de som latterliggjør Smalling ikke skriver noe konkret.
Bare at han er dårlig.

De som begrunner sine påstander mener han kan bli en nyttig tilvekst med sin høyde og fysikk.
Han kommer ikke dit som BALLspiller.
Dessuten skriver de at Roma ikke har penger til å handle dyrt, og et lån av Smalling er fornuftig for dem.

Tror akkurat dette lånet kan gagne alle parter.
Ønsker Chris Smalling lykke til i Roma.
Smalling har sine kvaliteter, håper han får et bra opphold i den evige stad.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Syntes det var rart at Smalling gikk da. Han er en grei backup, ikke en veldig god spiller. Har veldig mange svakheter, men spilt ganske mye de siste årene for oss. Vi har en Jones som blir sakadet sånn ca i annenhver kamp, Bailey som bare har slitt med skader og Rojo som ikke har vært annet en skadet. Så jeg stusser på at vi sender avgårde Smalling.....
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det er ikke alltid fans begrunner kritikk eller skryt av spillere, enig der [mention]Pink Final[/mention] .

[mention]offside[/mention] begrunner det bra med posten over denne synes jeg.

For meg er det nesten det samme om Smalling eller Jones spiller, men skadeutsatte Jones er et sjansespill, Smalling er en god forsvarer, mangler ballkontroll...Men det mener jo jeg Jones gjør også, men kan gå med på at han er et lite hakk bedre på det punktet. Men så er Smalling bedre på dødballer for, raskere også.

Begge gjør alvorlige feil og regelrette tabber, plasserer seg feil. Akkurat det gjør Maguire og Lindelöf også.

Men Smalling løper opp en del av feilene han gjør, det er det ikke noen andre som har fart til føler jeg...

Jeg er meget bekymret...Og derfor fremstår utlånet av Smalling litt merkelig, fint for ham å få mulighet til å spille. Men jeg ville heller beholdt ham. Tuanzebe er en jeg har troen på da, de andre 6 har vist svakheter. Eneste jeg har skikkelig troen på er unggutten som ikke har spilt i serien enda...

Om Maguire og Lindelöf fortsetter som de slapp mot Palace, ja da er det fullstendig krise.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 29 Aug 2019, 23:25 For meg er det nesten det samme om Smalling eller Jones spiller, men skadeutsatte Jones er et sjansespill, Smalling er en god forsvarer, mangler ballkontroll...Men det mener jo jeg Jones gjør også, men kan gå med på at han er et lite hakk bedre på det punktet. Men så er Smalling bedre på dødballer for, raskere også.


Godt sagt, Smalling så ut som den mest stabile her, så litt rart at vi låner han ut.

Men klubber har vel kanskje ikke så lyst på å å låne skadde forsvarspillere, så da passet det utmerket med Smalling.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

offside wrote: 29 Aug 2019, 23:29 Men klubber har vel kanskje ikke så lyst på å å låne skadde forsvarspillere, så da passet det utmerket med Smalling.
Det er et ganske så godt poeng.

Smalling er et fysisk beist, det er noen videoer på Yout. av bevis på det. Hadde han bare hatt litt bedre ballkontroll og kutta ut de alvorligste kortslutningene ville han spilt for oss eller en annen toppklubb. Wenger ville jo ha ham i sin tid. Nå sleit Wenger med stopperne sine etter noen år i klubben riktignok.
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En sorgens dag i går for United. Jeg var utrolig nedslået da jeg fik nyheden. Jeg er sikker på, at han om en måneds tid havde vundet en plads på bænken eller startopstillingen hvis han ikke blev lånt ud, fordi Lindeløf er ikke god nok, og det har han vist flere gange i denne sæson allerede.

Lindeløf og Bailly er nogenlunde de mest overvurderede spiller i dagens fodbold. Fine spillere, men ikke nogle fantastiske spillere. Ville være fine som backup, men der er Smalling klart bedre end begge.

Det er også en fejl, som kan komme til at bide Solskjær i røven hvis ikke Tuanzebe snart tager Lindeløfs plads og sammen med Maguire holder sig skadesfri hele sæsonen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kyndilfan1 wrote: 30 Aug 2019, 18:21 Lindeløf og Bailly er nogenlunde de mest overvurderede spiller i dagens fodbold. Fine spillere, men ikke nogle fantastiske spillere. Ville være fine som backup, men der er Smalling klart bedre end begge.
Ja, jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at Smalling hadde knust han bøtteknøtten på Palace i lufta, der Lindelöf ble pissa på...Og ikke umulig at Smalling hadde rukket hjem om han spilte der Maguire sto dønn rolig...AWB burde også dekket inn der btw...
LUHG!
Post Reply