Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8983

Helt enig! Nå er ikke jeg Hellas sin største supporter, men betegnelsen bananrepublikk passer fint for grekerne.

Er egentlig litt overrasket over at United ikke har støttet Maguire i større grad. Selv om at det er en straffesak så er det vel vanskelig å ta dette justissystemet alvorlig som de holder på.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Funnet skyldig på alle punkter gitt...Vold mot off. tjenestemann, bestikkelses-forsøk og motsettelse av arrest...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Turistpolitiet i alle "syden-land" er jo ikke spesielt glad i turister, er fortsatt ganske sikker på at dette er en set-up. Har vært vitne til reine overfall på turister i flere land. Og steder med godt vær og pene damer trekker til seg litt av hvert...

Maguire skulle kanskje ha forsøkt å holdt seg mer privat der nede. Lett bytte...

Tipper det blir laga noen Maguire-chants rundt om nå...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

No offense, men politiet i de landa det er tullepoliti.
Jeg klarer faktisk ikke å ta Hellas og greske offentlige organer seriøst.

De skal melke dette her for hva det er verdt.
Det er det man kaller for Banana Republic.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Her blir det jo ord mot ord. Enig i at aktoratets historie virker litt vel oppkonstruert ("Vet dere ikke hvem jeg er? kaptein på Manchester United" osv høres litt vel påfunnet ut) - og forsvaret burde definitivt fått mer tid til forberedelser (skaffe beviser for forgiftning og politivold). Det er f.eks rart om det ikke var videoovervåkning av politistasjonen, burde være greit å få klarhet i hva som faktisk skjedde - bestikkelsesforsøk eller politivold?

Når det er sagt: Dersom dommen fortsatt blir rettskraftig etter anken, er det rart om ikke saken i det minste får NOEN konsekvenser for Maguire. Vanlige folk som oss kan jo mene at enkelte lands rettssystem ikke holder mål, men det er verre for United å ta stilling offentlig om at de ikke anerkjenner andre lands lov og dom. Tipper han i verste fall blir ilagt en bot og kanskje mister kapteinsbindet - regner med de sitter og vurderer hva som er mest skadelig for omdømmet akkurat nå.

Reaksjonen kommer uansett til å bli mest symbolsk, Maguire kommer selvsagt til å ha en plass på laget fortsatt.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8983

Ryder wrote: 26 Aug 2020, 12:42 Når det er sagt: Dersom dommen fortsatt blir rettskraftig etter anken, er det rart om ikke saken i det minste får NOEN konsekvenser for Maguire. Vanlige folk som oss kan jo mene at enkelte lands rettssystem ikke holder mål, men det er verre for United å ta stilling offentlig om at de ikke anerkjenner andre lands lov og dom. Tipper han i verste fall blir ilagt en bot og kanskje mister kapteinsbindet - regner med de sitter og vurderer hva som er mest skadelig for omdømmet akkurat nå.
Hadde dette skjedd i et sivilisert land med demokratiske spilleregler hadde jeg sagt meg enig. Når det skjer i et U-land som Hellas blir hele greia mer absurd enn noe annet. Slik prosessen rundt rettssaken har foregått her kan man med relativ stor sikkerhet mene at rettssikkerheten til Maguire ikke har blitt ivaretatt. Forsvarere blir representert bevisene kort tid før rettssaken, eneste vitnene er politimenn, ingen håndfaste beviser som CCTV eller annen video.

Det aller mest triste her er vel hvordan demokratiets fødselsted nå er en skygge av seg selv.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg håper Maguire og følget får frem beviser i ankesaken, United støtter Maguire foreløpig, det er positivt.

Jeg gir også Maguire full støtte fortsatt. Landslaget er det bare fint han slipper mtp antall kamper.

"Ifølge det tyske antikorrupsjonsbyrået Transparency International skal smått utrolige 96 prosent av alle grekere synes korrupsjon er legitimt om det hjelper dem til å oppnå det de ønsker."

Korrupsjon og kameraderi er en virkelig og mer alvorlig pandemi...verden over...mye smitte i Hellas i følge Transparency International.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

I følge rapportene fikk Maguires forsvarer tilgang til den komplette siktelsen mot ham to timer før rettssaken startet. Vanskelig å vite hva som har skjedd, men den prosessen hører ikke hjemme i noe sivilisert land.

Måten rettssaken ble gjennomført på gir inntrykk av at gresk politi som sikkert har vært underbetalt siden finanskrisa så på dette som en mulighet til å fylle lommene
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

aregran wrote: 07 Sep 2020, 13:00 Måten rettssaken ble gjennomført på gir inntrykk av at gresk politi som sikkert har vært underbetalt siden finanskrisa så på dette som en mulighet til å fylle lommene
Tror det stemmer bra.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Er Maguire den lederen United bør ha? Utstråler han lederskap? Er han god nok til å spille for en av verdens største klubber?

Tidvis er han trygg, men pila peker nedover, og har gjort det ei stund...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg vet ikke. For så vidt enig. Maguire har vært ekstremt dårlig siden sommerferien, som dessverre var alt annet enn en hyggelig ferie. Jeg tenker at han kanskje er mer påvirket av det som har skjedd i sommer enn noen vil innrømme. Alt for kort og elendig ferie. Jeg tror at United er mer tjent med Lindeløf og Bailly en stund framover. De spilte veldig godt sammen mot Brighton i midtuken.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Fant ikke igjen hvor dette ble tatt opp i farten, så legger der her, som vertfall er litt relevant.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/det-s ... ikke-sant/

Det har vært spekulasjoner om at Fernandes fløy i taket mot Maguire i pausen av Tottenham-kampen, og derfor ble tatt av i pausen av Solskjær. Siden har jeg lest at noen også spekulerte i at det var mot Solskjær han var sur, men det tok jeg ikke særlig seriøst. Uansett, nå legger han ballen død ved å si at alt er oppspinn. Bortsett fra en diskusjon med Lindeløf (så vil vel folk blåse det opp, men slik går no dagan.)

Mer generelt, så tror jeg det er veldig mange situasjoner med høy temperatur, både på treningsfeltet og i garderoben. Men stort sett får vi ikke vite noe om det, bortsett fra noen få historier som når Keane slo til Schmeichel osv, og ikke minst en viss høytflyvende fotballsko. Og et pizzastykke i Arsenal, heh.

Jeg er noe bekymret for hva som skjer med Maguire, for vi trenger ham tilbake i god form. Hører han spilte elendig for England også (og ble utvist), så det lover ikke akkurat bra. For en dritt-sommer vi hadde :(

Vidar Dale Fjeld

Maguire må reise seg umiddelbart ellers er han ferdig...farlig påstand, men han er ikke den naturlige fotballspilleren som bare går videre. Og ingen røyk uten ild...det påvirker spillere/n. Begynner å helle mot at vi må skifte ut hele midtforsvaret...førsteprioritet. Trodde Maguire skulle løfte seg enda et hakk når han kom til Manchester United...det motsatte har skjedd. Jeg ser ikke en naturlig konstellasjon der bak...liksom en for en.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det er nok helt klart sammenstøt i kulissene, det er jo vanlig mediestrategi at aktører i United, denne gangen Fernandes går ut og avdramatiserer. Når det går dårlig øker nok også diskusjonene i spillergruppa.

Ser at pundits som Keane, Ian Wright, Leboeuf m.fl mener at Maguire må spille mot Newcastle. Regner med at Solskjær er enig. Jeg er usikker, men det har jeg vært siden han ble henta. Forsto kjøpet, det måtte inn en stopper, prisen var hinsides synes jeg, men det gikk jo stabilt for seg sist sesong.

Tror ikke Maguire har mer inne enn det han viste der.

Ønsket ikke at han skulle få bindet rundt armen...Der var OGS litt for kjapp synes jeg. I troppen nå ser jeg 3 kandidater, Fernandes, Henderson og Cavani, sistnevnte er jo uaktuelt, men som type passer han. Henderson må jo først spille seg inn. Så da er det i grunn kun Fernandes.

Visekapteinene er det de Gea, Pogba og Rashford?
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ferdinand til Solskjær: – Gi Maguire hvile!

https://www.united.no/nyhetsarkiv/ferdi ... ire-hvile/

Syntes faktisk at det er et godt tips av Ferinand.

Jeg har jo stusset på at Solskjær har brukt Maguire såpass mye, ja selv i kamper som ikke har hat så stor betydning. Det virker som om Maguiere er første navn på blokka.
Det hadde vært greit om han kunne gitt han litt hvile til tider.

Syntes Solskjær faktisk driver litt med rovdrift på enkeltspillere. Greit nok vi har ikke stor tropp(kvalitet), men det er mange kamper i løpet av en sesong.
Savner litt mer rotering i laget, selvom det roteres greit i andre posisjoner, men Rashford, Maguiere og Bruno starter nesten alt. Syntes ikke det er helt optimalt.
post liked by: Blodfink
Post Reply