Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply

Deleted User 430

Pink Final wrote:03 Nov 2021, 11:46 Eller har han rett og slett svak psyke?
En av Englands beste spillere unde EM på hjemmebane, med det enorme presset det medfører der borte, har neppe svak psyke.

Legg til den gode sesongen han hadde i fjor, etter alt det som skjedde i ferien hans, så tror jeg akkurat den biten kan elimineres..

Kan det være så enkelt som at han, som alle spillere opplever, er inne i en svak periode og dermed har litt mindre selvtillit enn normalt?
Da er man jo gjerne et halvt skritt bakpå, kontra frampå, i dueller og ballbehandling.
Et par gode opplevelser og vips er han tilbake til normalen, vil jeg tro. 🙂
post liked by: Buchan, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg er nok i overkant misfornøyd med Maguire, det bare er sånn med enkelte spillere, jeg liker dem ikke, og de blir til tider urettferdig dømt nord og ned...Har jo skrevet en del poster om kapteinen siden han kom. Og oppsummert så blir det slik: Jeg forstod kjøpet; Det var ikke så mange stoppere til salgs på det tidspunktet, men prisen var hinsides...Jeg var altså ambivalent fra start.
At han ble valgt som kaptein var og er fortsatt totalt uforståelig, Fred eller McTominay kunne like godt blitt valgt, jeg hadde ikke helt forstått det heller, men de er like gode kandidater som Maguire. I dagens tropp så er Ronaldo, Cavani, Bruno, de Gea, Varane og muligens Matic de kandidatene jeg har.

Spillemessig ender Maguire opp på 3 av 6, han har spilt til 5 og han har spilt til 1. Han hadde en stigning for så å dale ned. Og nå går det veldig dårlig. Det hjelper ikke på helheten at han scora et fint mål mot Atalanta.

Jeg vet ikke om han hever seg igjen jeg altså, uansett, jeg ønsker å selge ham, og få inn en annen. Kounde bør være på blokka. Han har noen ekstreme ferdigheter og ser ut til å modnes bra. Har trua på Varane og ham. Lindelöf og Bailly er gode nok som back-up eller med 3 stoppere fra start.
post liked by: Buchan, JørgenT, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Steinar Stenseth wrote:03 Nov 2021, 11:58 En av Englands beste spillere unde EM på hjemmebane, med det enorme presset det medfører der borte, har neppe svak psyke.
Er ikke nødvendigvis uenig i det.
Men da var han en del av et kollektiv.
Noe annet å være sterk alene.
Jeg spekulerer (vilt) i at han sliter med et eller annet 😁🤔
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det kan virke som Maguire spiller med en skade enda, men med Varane og Lindelöf usikker så er vanskelig å hvile han.
Men det er jo trist synes jeg at han nå ender opp som den nye hakkekyllingen i United. Uansett hvordan han spiller så kommer det aldri til å bli gått nok.
Men det er jo slik, det må alltid være en hakkekylling i United. (Nå sikter jeg ikke til deg @ Blodfink 😊)
Men det er jo tilsvarende som Fred og Lingard har opplevd.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg vet virkelig ikke hva som er greia med Maguire jeg for å være helt ærlig.
Husker jeg var svært skeptisk når han kom, og det vi betalte.
Det er litt gøy å tenke på hvor mye vi betalte for Maguire og hvor mye vi betalte for Varane, og kvalitetsforskjellen på disse to.

Jeg har ikke kommet meg over at vi ikke slo til på van Dijk jeg. Vi hadde ørten midtstoppere men gikk for Lindelöf. Ok/fin signering det altså, i seg selv, men på den tiden trengte vi en sjef i forsvaret, ikke en litt talentfull 22-åring. (Tror jeg han var)
post liked by: Buchan, Blodfink

Deleted User 430

Pink Final wrote:03 Nov 2021, 12:54 Noe annet å være sterk alene
Han var vel ganske alene om Hellas-opplevelsen i fjor sommer? 😉

Tenker at han kommer seg opp av sumpa igjen ganske raskt. Både ved å jobbe med seg selv og som et del av et kollektiv.
Husker jeg ikke feil så var det noen glipptak i starten av forrige sesong også og da ble det spekulert i om Hellas-saken, og spill, burde føre til både benking, stripping av bindet rundt armen og, til og med, salg.
Gikk jo ganske greit utover i sesongen det..?
post liked by: Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Steinar Stenseth wrote:03 Nov 2021, 13:56 Gikk jo ganske greit utover i sesongen det..?
Det gjorde det.
Som sagt, synes Maguire gjorde en god fjorårsesong.
Og har vært en relativt god signering.
Spør meg bare hvorfor det brått går dårlig nå?

Kanskje spiller han med skade som dere skriver?
Og må spille pga skader hos andre.
Kanskje er det greia?
Jeg lurer jo på om det er noe mentalt som sliter på ham akkurat nå?
Vet ikke, derfor bruker jeg mange spørsmålstegn både her og i postene over ;)
post liked by: Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote:03 Nov 2021, 14:23 Vet ikke, derfor bruker jeg mange spørsmålstegn både her og i postene over
Ser den, og aner ikke hvorfor den brå formduppen kom nå, men det med svak mental styrke mener jeg han har motbevist et par ganger😉

Sikkert en kombinasjon av ting, den ultimate stormen osv, men det går helt sikkert over når tryggheten/selvtilliten kommer tilbake.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Buchan wrote:03 Nov 2021, 13:30 (Nå sikter jeg ikke til deg @ Blodfink
Det hadde gått bra om det var meg du sikta til @Buchan hehe , jeg hakker jo litt på ham. Jeg klarer bare ikke å akseptere at han er kaptein for United. All respekt for ham som individ, vil ham intet vondt, respekterer de som mener han er en god stopper au, men jeg er bare ikke der.
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Nå var vel de to forrige kapteinene Valencia og Young 😊. Tror kanskje de tok dem som hadde vært lengst i klubben da. Så i grunnen ikke på dem heller som kapteins evner.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pink Final wrote: 03 Nov 2021, 14:23
Steinar Stenseth wrote:03 Nov 2021, 13:56 Gikk jo ganske greit utover i sesongen det..?
Det gjorde det.
Som sagt, synes Maguire gjorde en god fjorårsesong.
Og har vært en relativt god signering.
Spør meg bare hvorfor det brått går dårlig nå?

Kanskje spiller han med skade som dere skriver?
Og må spille pga skader hos andre.
Kanskje er det greia?
Jeg lurer jo på om det er noe mentalt som sliter på ham akkurat nå?
Vet ikke, derfor bruker jeg mange spørsmålstegn både her og i postene over ;)
Da han spilte i Leicester var han i et lag som lå forholdsvis kompakt i forsvar med mange spillere. Kall det gjerne parkering av buss om man vil. I et slikt forsvar vil en spiller som Maguire funger perfekt. Han er solid på hodet, og tøff i kroppen.
Men i United spilles det ikke riktig på samme måte, og Maguire blir fullstendig avslørt på manglende fart. Han er støtt og stadig i feil posisjon, og har ikke mulighet til å hente opp raske spisser som er på vei framover. I tillegg er han svak i det oppbyggende spillet. Her er Lindelöf veldig mye bedre enn Maguire. Det er veldig synd at Varane er mye plaget av skader, for han er en veldig mye bedre stopper enn Maguire. Bailly er også alt for mye skadet, og i tillegg har han noen hodeløse stunts alt for ofte. Når han ikke er skadet, og ikke setter knotta i brystet på motstander, så er også han en bedre stopper enn Maguire.

Jeg tror rett og slett at det å gi kapteinsbindet til en annen spiller, ville ha vært en fordel for Maguire. Ta litt press av han, og gi han muligheten til å få hvile på benk av og til.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Steinar Stenseth wrote:03 Nov 2021, 11:58 Kan det være så enkelt som at han, som alle spillere opplever, er inne i en svak periode og dermed har litt mindre selvtillit enn normalt?
God post, og det kan være så enkelt som (ekstrem) formdupp. Jeg har tenkt den tanken jeg også. Eller kanskje han spiller med en liten skade? Uansett er det merkelig at han virker så "utafor", og at han får lov til å fortsette å spille når han er skyld i baklengsmål i nær sagt hver kamp.

Jeg har vært fornøyd med Maguire hittil, bare så det er sagt. Synes det var et godt kjøp, selv om summen var litt vill. Ønsker heller ikke at han skal selges, og kan aldri tenke meg at det skjer. Han hører hjemme i startoppstillingen når han spiller på sitt vanlige nivå. Riktignok ikke en ny Vida eller Rio, men det er jaggu langt mellom dem.

Utrolig kjipt at Varane ble skadet igjen, det er dessverre det negative med ham, han er skadeutsatt, for jeg mener helt klart han er vår beste midtstopper.

Det er kanskje for "ballsy" å droppe Maguire mot City, selv om jeg innerst inne skulle ønske det skjer. Da kan jeg se for meg:
Telles, Shaw, Lindeløf, Bailly, Wan-Bissaka.

Ikke sikkert Lindeløf blir klar heller, men det hørtes ikke veldig alvorlig ut, så jeg håper han når den vertfall. Men tipper Maguire spiller sentralt i en bakre femmer, selv om han har vært rimelig katastrofal i det siste. Og det laget over bringer meg ikke akkurat ro før City. Når jeg ser bunn-nivået vårt i det siste, som ofte popper opp i hver eneste kamp, så er jeg oppriktig redd for et nytt stygt tap. Da kan det være Solskjær siste kamp som manager.

Håper jeg er over-negativ her nå, men som Dag Langerød sa etter Liverpool, så var det noe som døde i den kampen der :(
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Pink Final wrote:03 Nov 2021, 07:20 Hva er det som plager Maguire?
Jeg har mistenkt at det er noe som plager Maguire.
Hva er det han tenker på?
Hvor har han hodet sitt?
Som gjør at han ikke er tilstede.
Spurte dette spørsmålet første gang i kamptråden v Leicester.

Kaster ut en konspirasjonsteori grepet nesten fra løse lufta.

Det har vært store bølger innad i spillergruppa.
Han har fått mye kritikk fra andre spillere.
Pluss at han står på Solskjærs side, og ser at sjefen nå er på vei til å undergraves.

Ja det er søkt, ser den.
Men kan det være årsaken til hans vanvittige fall i konsentrasjon og prestasjon f.o.m Leicester?
post liked by: Pwint, Otac, Cola2, JørgenT, PAK
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Fingra bak øra og i øra etter scoringen mot Albania. Fallet kan bli større av dette Harry...Flaut og pinlig spør du meg.
post liked by: Pwint, Cola2, RedTrafford, PAK
LUHG!
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Pink Final wrote:08 Nov 2021, 20:53 Det har vært store bølger innad i spillergruppa.
Han har fått mye kritikk fra andre spillere.
Pluss at han står på Solskjærs side, og ser at sjefen nå er på vei til å undergraves
Har spekulert i det samme @Pink Final. Som kaptein og med splittelser i spillergruppen, kanskje han havner mellom barken-og-veden? Synes det er påfallende hvordan prestasjonsnivået hans har falt parallelt med lagets. Ble bare styrket med gårsdagens, etter rapportene, gode landskamp.
post liked by: Pink Final
Post Reply