Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Fremragende debut. Mener stadigvæk han var alt for dyr, men hold op som han er en spiller man kun kan elske som United-fan.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ikke like fremragende i går mot Wolves, solid nok, men som [mention]Ryder[/mention] nevner i kamptråden, så man tegn til usikkerhet/nøling, og et dårlig tilbakespill.

V. Persie etterlyste mer spill fra Maguire etter Chelsea-matchen, han må tørre mer. Kommer mot Palace muligens...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i at han må våge mer, [mention]Blodfink[/mention] .

En av grunnene til at jeg mente at Maguire er et godt kjøp, er kvalitetene hans med ball, og evnen til å dra av motstandere og ta med seg ballen gjennom ledd. Har foreløpig sett litt for lite av det, men regner med han har fått instruksjoner om å "keep it safe" i starten. Bli trygge sammen, så kan han ta mer sjanser etter hvert.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ryder wrote: 22 Aug 2019, 09:26 men regner med han har fått instruksjoner om å "keep it safe" i starten. Bli trygge sammen, så kan han ta mer sjanser etter hvert.
Det er et godt poeng, stemmer nok bra også :thumb_up:
LUHG!

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Maguire vs Maddison
Last edited by steve.crowford on 16 Sep 2019, 10:34, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Interessant video, Maguire har faktisk en lignende feil i 2.omg mot Vardy, samme som Lindelöf tidlig i kampen mot Maddison, forskjellen er at Vardy er lenger ute på siden og slår et innlegg i stedet for å få avsluttet. Maddison får til en farlig avslutning, bra av DDG der.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

The Athletic ved Michael Cox har i dag en gjennomgang av Uniteds taktiske problemer, med fokus på Newcastle-kampen. Mange som får passet sitt påskrevet der, spesielt Fred, McTominay og Mata - men Maguire får mye skryt.

Saken er ikke åpen for gratis lesning, men hovedpoenget er at Maguire i kampen opptrer som lagets egentlige playmaker, i den forstand at han er den eneste som våger (og evner) å føre ball og spille pasninger gjennom ledd. Trioen nevnt over drev bare med pasninger på tvers og i støtte, selv da de hadde mulighet til å avansere.

"Maguire was effectively United’s deep-lying playmaker. Sometimes he received the ball and found Fred was actually blocking the passing lanes into team-mates, and increasingly started moving the ball forward into Fred’s position, which wasn’t exactly a vote of confidence in his team-mate. If Maguire thinks Fred can use the ball well in this position, he would play the pass. Instead, he takes matters into his own hands.
And rightly so, because Maguire can spot — and play — passes that Fred and McTominay cannot."



Cox konkluderer med at dette, samt Uniteds gode defensive statistikker denne sesongen, beviser at Maguire så langt har vært en meget god signering.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ryder wrote: 14 Oct 2019, 14:17 Cox konkluderer med at dette, samt Uniteds gode defensive statistikker denne sesongen, beviser at Maguire så langt har vært en meget god signering.
Takk for deling av dette.

Maguire har styrket oss synes jeg også. Og jeg sier meg enig i at de tre på midtbanen som nevnes, har spilt slik det blir beskrevet av Cox. Det har lignet veldig på stilen under de to foregående managere egentlig.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Må le litt av Harry`s uttalelser etter fadesen i badebyen i går:

"Det er ikke en unnskyldning, men forholdene var vanskelige og vi visste det ville bli vanskelig å score mål i det været".

"Det var veldig hardt. Ballen går litt hit og dit når det blåser sånn som det gjør".
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Flere uttalelser fra vår nye kaptein, jeg vet ikke hva jeg skal si, det er mye av det samme, defensivt og lite United Way ? Gir meg ikke mer tro på dette prosjektet:

LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er nå i alle fall ærlig, og han sier jo bare det vi alle selv kan se.

United har opptrådt "edgy and nervous" i mange sesonger nå. Klarer ikke å kontrollere kamper, lar seg prege altfor mye av baklengsmål og motgang.

Dette er jo ikke en knapp man bare kan skru av og på. Vinnermentalitet og selvtillit må opparbeides og læres. Om det ikke finnes allerede, ville jeg satt en idrettspsykolog på hele gjengen. Sikkert mange som synes det er tull, men kan umulig skade.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, enig. Han oppsummerer et problem. Og det har vært sånn i årevis.

Det er ingenting igjen av fandenivoldskheten synes jeg.

Gjerne en psykolog inn, alt som kan hjelpe i grunn.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 03 Dec 2019, 10:24 Gjerne en psykolog inn, alt som kan hjelpe i grunn.
Kunne vært interessant å prøve. Start hadde jo stor suksess med bruk av psykologi i sesongen da de fikk 2 plass for ca 10 år siden. Og det var jo rett fra opprykk til 2 plass, og så vidt de ikke vant hvis jeg ikke husker feil. Spillerne brukte tid på "meditere", og finne sin happy place eller noe i den duren. Funka jo som bare juling virket det som.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blir særdeles overrasket om United som klubb ikke har psykologer på lønningslisten. Både i forhold til prestasjon, men også i forhold til mental helse i en bransje hvor presset til tider kan være på grensen til det umenneskelige. Bare det å komme seg opp på det nivået krever enorm mental disiplin og styrke, og det å holde seg der krever enda større kapasitet.

Litt sånn over på Maguire så tror jeg han er et offer for to ting. For det første at han og Lindelöf egentlig ikke helt klarer å samarbeide, egentlig handler dette om Lindelöf sin duellstyrke hvor han åpenbart har sine største mangler. Dette gjør at Maguire må oppsøke slike situasjoner i større grad. For å være helt ærlig så mener jeg at Tuanzebe burde få sjansen, utelukkende på grunn av at han etter min mening vil være en bedre partner til Maguire. Både mtp på duell styrke, men også med at han innehar en spisskompetanse med farten sin som matcher Maguire bedre.

Det andre er selvfølgelig at den sentrale midtbanen vår for øyeblikket spesielt er ekstrem svak, både offensivt og defensivt. Det blir bedre med McTominay defensivt, men spesielt i det oppbyggende spillet så reagerer jeg så ekstremt på hvor stasjonære og trege både Fred og Pereira er. Da mener jeg treg, som i det taktiske og mentale. De bruker for lang tid med ball, ballen går for sakte og i stedet for å finne rom lenger frem i banen faller de begge to tilbake for å hente ball. United er rett og slett nødt til å finne flere alternativer fremover i banen og flytte spillerene lenger frem. Vi spiller som regel med 4+2 spillere foran 11 motstandere som triller fra side til side før de mister ballen evt slår en håpløs pasning mot Martial/Rashford.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Elkey wrote: 03 Dec 2019, 13:11 . Start hadde jo stor suksess med bruk av psykologi i sesongen da de fikk 2 plass for ca 10 år siden. Og det var jo rett fra opprykk til 2 plass, og så vidt de ikke vant hvis jeg ikke husker feil.
En sinnsyk kamp med vill satsing fra begge lag siste serierunde mot mitt FFK, kampen der Dagfinn Enerly (FFK) brakk nakken og ble bundet til rullestolen ( store, lange lagkamerat Hoås som gikk i duell og Enerly endte opp paralysert på bakken) ...Start fikk et mål feilaktig annullert, FFK kjempa for å berge plassen, vi berga den og Start gikk akkurat glipp av seriegullet.


Men tilbake til Maguire: Jeg er ikke overbevist om at han er/blir et godt kjøp, men enig i at vi sliter med midtbanen og samspillet i forsvar...Jeg mener jo at Lindelöf aldri skulle vært kjøpt, selv om han tidvis spiller ok...Vil også satse på Tuanzebe, men er villig til å bruke Rojo/Bailly når de er skadefrie...Noe de sjeldent er...Vet at disse to (mildt sagt) er omdiskuterte...

.Jeg tror United må ut på markedet igjen...Vi har jo en tropp uten ledere pr. nå mener nå jeg.

Hvis man tenker på Bruce, Pallister, Johnsen, Vidic, Rio, Stam, ja til og med Blanc.

Tuanzebe ser jeg for meg som en å satse på, men håper på et stopperkjøp seinest til sommeren...Vi blir linket til flere stoppere, håper interessen er reell.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Benzema kan lære Harry å heade ballen i mål...Mon tro om Maguire lukker øya rett før ballen treffer skallen, noen som vet? Noen som husker noe fra reprisene i slow-motion?
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Full støtte til Maguire og følget hans fra meg, gresk justis er nok ikke helt i vater, håper dommeren er en person med integritet...Av utsagnene jeg har lest fra rettsaken så er dette helt på trynet...Bløff og jug fra påtalemakten er min påstand. Og tviler ikke på at søsteren hans ble neddopet heller. Veldig vanlig forbrytelse dessverre...
LUHG!
Post Reply