Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det virker som om Solskjær er veldig bestemt på at Maguire SKAL være vår "O store leder", det er derfor han aldri benkes og derfor han rushes tilbake til Leicester-kampen og derfor han har klippekort.
Nå vet ikke jeg hva slags figur Maguire er i garderoben, men synes ikke alltid han framstår som sjef utpå banen. Mulig det bare er det evinnelige "gråte-fjeset" hans når ting går feil vei, jeg vet ikke. Å tillate seg så slapp og baktung innsats som kaptein som mot Leicester er på grensen til utilgivelig.

Per i dag ønsker jeg at vi spiller med Varane og Lindelöf, så får Maguire se å komme seg i form. Samme med Shaw, det virker som om rosen fra EM har gått til hodet på ham. Det er ikke det at det han faktisk gjør er så fryktelig svakt, men det virker ikke som han gidder å prøve halve tiden.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Cola2, PAK, RedTrafford
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Det kan synes som om motstanderne våres er veldig bevisst på å legge press på Maguire, som f.eks. ved egen 5-meter. De legger da press på han og får han ut mot sidelinjen og lar han slå pasning med venstrefoten, som ikke er spesielt bra, og så plukker de opp en svak pasning eller den går utover sidelinjen.
Det er ikke sikkert det er sånn, men jeg synes jeg har sett det ved flere anledninger både denne og forrige sesong.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Cola2, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har lagt merke til det samme. Skjer også med Pogba, får han ballen feilvendt dypt i banen, er det ofte en trigger for motstanderen å hive seg inn i press.
post liked by: Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

Maguire glipper jo på 2 andre mål også , Vardy og Daka`s...Alle kommer til å presse Maguire, han har jo holdt på sånn ofte. Kamp etter kamp skjer det samme. Dribler seg innover mot eget mål etc. Ute av posisjon titt og ofte. OGS sa at han spilte seg meget bra opp mot Leicester, jeg har sagt det før, verdens dyreste stopper og deretter valgt til kaptein lar seg ikke vrake...Hvordan fremstår OGS da. Jeg synes det er flaut. Har ikke mer tålamod.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Cola2, Duncan Idaho
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

Maguire ble spurt om Solskjærs fremtid etter matchen, sa det jo rett ut: "Han hentet meg og gjorde meg til kaptein så selvfølgelig står jeg bak Ole" Ikke misforstå meg, det er ok at han ikke slenger noe om manageren. Men konstellasjonen OGS/Maguire må jeg (igjen) si er et stort problem for mitt forhold til klubben, jeg synes faktisk det er like ille som andre synes det er med Conte.

Han sa også (heldigvis) at han ville vurdere sitt eget spill først og fremst...
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16742

Skjønner hva du mener @Blodfink.
Og vi er enige om at Harry Maguire har vært fæl i høst.
Fæl i mangel på et bedre ord.

Det jeg likte var at han ikke tar hva som ble sagt i garderoben ut av garderoben.
Samt at han ikke nevner navn på medspillere, nevner kun seg selv.
Ja, kanskje er det bare snakk på Maguire, ikke handling.
Men akkurat de to tingene likte jeg godt.
post liked by: Pwint, Blodfink, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7616

Jeg tenker at alt som blir sagt til media, både fra spillere og manager bør tas med en klype salt. Vi vet jo ikke hva som skjer i kulissene, men det hadde blitt for useriøst å gå etter hverandre i pressen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16742

Hva skjer med kapteinen?
Spiller til 3 på børsen hver gang nå.

For min del er jeg ikke med på at han har vært dårlig i United fra dag 1.
Selv om jeg hele veien har hevdet at Lindelöf er best av de to.
(Var jo en som forlot forumet her fordi jeg mente Lindelöf er bedre enn Tuanzebe).
Men nå i høst, og spesielt etter comebacket mot Leicester er det helt krise.
Sløv og ukonsentrert.
Ukomfortabel med ball, noe alle motstandere utnytter og setter ham under press.
Elendig i posisjoneringen.
Som jeg skrev i kamp tråden mot Leicester,
Dette sitter inni hodet, her er det noe som ikke stemmer.
Ett eller annet han tenker på, er jo ikke tilstede i det hele tatt.
.
Hva er det som plager Maguire?
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

@Pink Final : Enig med deg at Maguire ikke har vært så dårlig fra dag 1. Samtidig så har han manglet det lille ekstra. Også enig i at Lindeløf er bedre enn Maguire.
Men skal vi være dønn ærlige så er det kun 2 stk i det bakre ledd som pdd er gode nok for et united som skal tilbake på tronen.
Dette er Varane & Shaw.

Vet du er en stor beundrer av Wan Bissaka men han er dessverre ikke god nok. Har for mange mangler og er for statisk.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16742

Maguire er vanligvis en god forsvarer.
Sterk i duellene, rask over litt lengre distanser, gode pasninger og relativt flink å plassere seg.
Men nå er alt som blåst bort.
Virker jo som et nervevrak.
Hva er det han går og bærer på?
Som påvirker spillet hans.

Ellers beundrer jeg nok ingen spillere lenger.
Folk som er under halvparten så gamle som meg.
Men jeg støtter spillerne.
Også har jeg jo meninger:
Som at Lindelöf fikk mye ufortjent kritikk.
Som at de Gea er bedre enn Deano.
Som at Jones var klasser bedre med ball i beina enn Smalling.
Wan-Bissaka er ikke komplett, men får i likhet med Jones og Lindelöf kritikk som er uforståelig for meg.
Men Azza kan vi diskutere i hans tråd.
post liked by: TheMonolith, Belfastboy, Pangaea, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vet jo ikke helt hva man skal si lenger. Lurer også på hva som har skjedd. Han er en god forsvarer og spiller, men nå er han helt på jordet. Riktignok mangler vi flere midtstoppere nå (krysser alt jeg har for at Varane rekker City-kampen), men jeg mener han rett og slett må benkes slik han spiller nå. Dette er ikke samme Maguire som holdt sammen forsvaret vårt og var sentral i smultringer osv.

Det er dette som er problemet vårt nå. Ekstremt bunn-nivå både på enkeltspillere og laget som helhet. Ikke rart vi lekker som en sil.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

I likhet med mange andre så skjønner jeg ikke hva som skjer med Maguire, og i går ble han enda mer sjokkerende dårlig når Varane gikk ut.
I motsetning til enkelte andre her så mener jeg at Maguire var en av de viktigste spillerne forrige sesong, det så vi et tydelig bevis på når han ble skadet i slutten av sesongen, da var han savnet.
Nå derimot vil ingen savne han om han blir satt ut av laget.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes i det hele tatt at det legges altfor mye vekt på kapteinsrollen. Hva er det med den som gjør at bæreren av bindet skal være immun for alle konsekvenser som rammer alle andre spillere?
Kan ikke se for meg at resten av laget får psykisk sammenbrudd selv om Maguire ikke er på banen (kanskje heller tvert imot), det er nok av andre som med faktiske lederegenskaper i laget.
Maguire kommer nok tilbake, men han trenger en pause med innlagt terapi.
post liked by: Buchan

Deleted User 480

@Buchan Det er sant, det var jo lettelse når han kom tilbake. Han var jo bra tidligere, og har (hatt) gode enkeltkamper. Forandringen er påtakelig.

Det er jo leger, fysioterapeuter osv. i troppene. Det burde kanskje vært en psykolog også...
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16742

@Buchan
Enig, han var god i fjor.
(Noen svakheter da også, bl.a på offensiv dødball).
Akkurat det plutselige fallet er hva som gjør det så rart.
Derfor spør jeg:
Har det skjedd noe i livet hans?
Noe som plager ham.
Eller har han rett og slett svak psyke?
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply