Ed Woodward

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg blir IKKE beroliget av Ed`s uttalelser etter presentasjonen av det beste resultatet økonomisk noen gang.

Klubben tjener penger som gress, men brukte 50-60 mill. pund på overganger denne sommeren. (Diff. kjøp/salg).

Det han sier er i grunn at vi skal gjøre akkurat som på 90-tallet.

Vi får se da, om det kommer 5 klassespillere fra akademiet inn på laget neste sesong...

Og hvem skal ta rollene til Ince, Keane, Yorke, Cole, Sheringham, Solskjær, Pallister, Bruce osv?

Det kommer til å ta tid i hvert fall...

Samtidig skriver United.no at eierne og ledelsen i klubben vet hvor viktig det er med CL økonomisk sett.
Fordi inntektene synker drastisk når vi spiller EL...

Et eller annet henger ikke på greip her...Vi har kanskje 25% sjanse til å nå topp 4?

Og det er andre gode lag i EL, vi vinner kanskje ikke den heller...

Så håpet til Woody og iglene er at akademiet skal produsere nok til å skape suksess...Det tror jeg ikke skjer...

Men han nevner de 3 vi fikk inn i sommer. Jeg tror det er slik det blir, 3 inn til sommeren også.

Av saken på United.no, forstår jeg det som om OGS sitter trygt, klubben skal tilbake til røttene osv...

Vakre ord av Ed, men er det mulig å kopiere 90-tallet i 2020 liksom?

Samtidig går ryktene hardt på at MUFC undersøker Tuchel`s situasjon i PSG...

OGS er hardt presset av Mancs, det er en overvekt av Ole ut allerede ser det ut til.

Jeg blir ikke klok på denne klubben...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 24 Sep 2019, 17:39
OGS er hardt presset av Mancs, det er en overvekt av Ole ut allerede ser det ut til.
Hm, virkelig? Har inntrykk av at det verste skytset kommer fra twitter-krigere fra Nigeria, Emiratene osv, og at kampgående fans fortsatt holder stand? Men mulig det inntrykket er feil.

Tallene viser uansett at klubben har MASSE penger å bruke på spillere. Langt mer enn vi brukte i sommer.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 24 Sep 2019, 17:50 Hm, virkelig? Har inntrykk av at det verste skytset kommer fra twitter-krigere fra Nigeria, Emiratene osv, og at kampgående fans fortsatt holder stand? Men mulig det inntrykket er feil
Jeg har ikke full oversikt selvsagt, men flertallet av kampgående fans, som blir intervjuet på div kanaler er lei allerede...Det kom et lite skifte etter West Ham kan det se ut til.

Og så er det mange av dem som sier "I`m not Ole out, but if"...osv.

Det går mye på OGS og hans evne til å omstille taktikk underveis i kamper.

Noe de fleste av oss her inne også er kritiske til av det jeg leser.

Alle mancs elsker spilleren Ole, men manageren?
LUHG!

Cola

Hvor mye måtte de betale i slutt vederlag til Mourinho?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er en viss forskjell på å stille kritiske spørsmål og å være "Ole out", da.

Fankanalene som intervjuer supportere, fulle og i affekt rett etter kamper - jeg vet ikke jeg, ass. Slår vi Arsenal 3-0 får du sikkert helt andre svar fra den samme gjengen. Skjønner at det kan være en pekepinn på en generell stemning, men sånt skifter gjerne fra kamp til kamp.

Jeg er også kritisk til en del av OGS' disposisjoner, og innser selvsagt at han ikke er verdens beste fotballtrener. Men mener samtidig det vil være galskap å sparke ham nå. Han må få hele sesongen, MINST, samme hvor ille det går. Vi kommer aldri til å få en fullgod erstatter før sommeren uansett.

På en dag som denne er det likevel viktigst å merke seg at klubben velger å ikke bruke så mye penger som de har mulighet til, for å utvikle laget.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 24 Sep 2019, 18:17 Fankanalene som intervjuer supportere, fulle og i affekt rett etter kamper - jeg vet ikke jeg, ass. Slår vi Arsenal 3-0 får du sikkert helt andre svar fra den samme gjengen. Skjønner at det kan være en pekepinn på en generell stemning, men sånt skifter gjerne fra kamp til kamp.
De har ikke vært fulle de jeg har sett...

Og siden mars så har stemningen snudd...helt tydelig...Resultatene er dårlige, engelske fans har ikke like god tid alle sammen. men det dukker opp en og annen som ber om tålmodighet, de finnes selvsagt.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ryder wrote: 24 Sep 2019, 18:17 Er en viss forskjell på å stille kritiske spørsmål og å være "Ole out", da.
Selvfølgelig, men som jeg skreiv over så har vinden snudd siden mars.

Helt naturlig spør du meg. Moyes, LvG og Mourinho ble utsatt for akkurat det samme. OGS blir ikke særbehandlet. Selv om fansen støttet Mou en del og kritiserte styret og ledelse.

Jeg har skrevet mange ganger at det ikke er manageren som er United sitt største problem.

Men han har jo uansett en viss posisjon, der resultatene veier tungt. Så langt gir jeg Ole 3 på terningen, det samme som jeg ga Moyes, LvG og Mourinho.

Engelske fans er tøffere og mer utålmodige enn meg tror jeg.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Snakket om tålmodighet er jo en vits. Glem to sesonger, stakkaren får ikke ti kamper på seg en gang før knivene er ute.

Jeg skjønner jo også at man trenger å se tendenser etter en stund, og at man ikke trenger tre år på å sette et lag og en stil. Men nå har vi kun spilt seks kamper, halvparten av dem med to av de aller beste og mest kreative spillerne våre skadet, i en stall alle visste var i tynneste laget.

Synes dessuten det er en annen situasjon nå enn da de tre forgjengerne ble sparket. Under Moyes og Mourinho var det snakk om å stoppe råten, det viktigste var å få dem bort, ikke hvem som overtok. LVG ble uansett sparket etter sesongen og man hadde en erstatter klar.

Det er ingen rapporter om at OGS har "mistet garderoben" eller annen misnøye med ham personlig, i motsetning til med Moyes og Mourinho. Det lille som har kommet ut, har gått på andre enn ham.

Og hvem skulle tatt over nå? Carrick? Phelan?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Hvis Woodward mener det han sier så virker det som om de i alle fall er klar over den faktiske situasjonen i klubben. At de har lagt en strategi med å handle ungt, utvikle egne spillere og sette en langsiktig plan fremfor kortsiktig suksess så er vi etter min mening langt på vei.

Så er vel bare spørsmålet om Woodward mener det han sier.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 24 Sep 2019, 19:46 Og hvem skulle tatt over nå? Carrick? Phelan?
Om det er meg du spør, så er ikke jeg Ole out.
Så jeg har ikke noe svar på hvem som skulle tatt over nå.

Jeg har nevnt det mange ganger: OGS bør få sitte kontrakten ut. Det jeg skriver om er misnøyen i England, helt enkelt stemnings-rapporter. De er misfornøyd med endringen i spillestil siden mars.

Det er jo dårlige resultater (fra mars), og det finnes vel ikke så mange managere som slipper kritikk når laget ikke vinner så ofte, og samtidig ikke spiller spesielt underholdende.

Ole er jo The United Way, men vi har ingen høyreving, og vi har ikke folk i boksen nok ggr. i løpet av kampen, vi har sjeldent bølger også, der spillere stormer inn i boksen eller utenfor boksen for å snappe opp klareringer/returer.

Jeg ser heller ikke noen offensiv plan veldig tydelig. Men i starten av kampene ser det noen ggr. bra ut, men det fader ut, og vi er sårbare.

Vi har spilt 6 kamper denne sesongen, det er ikke mange, helt riktig.
Vi har to seiere mot fhv gode lag, og så sliter vi litt med antatt dårligere lag.

Håper det hjelper når skadede 1.valg kommer tilbake.
Ryder wrote: 24 Sep 2019, 19:46 Snakket om tålmodighet er jo en vits. Glem to sesonger, stakkaren får ikke ti kamper på seg en gang før knivene er ute.
De jeg refererer til fra Manchester ang. tålmodighet tenker som meg eller deg om det, han bør få sitte kontrakten ut, eller minst 3-4 vinduer til.

Det er nok noe MUFC er tjent med. Gi mannen en sjanse.

Angående å miste garderoben, så har det vært skrevet om det under OGS korte tid som manager også.

At spillere mente han ikke hadde erfaring nok osv.

Men de som eventuelt sto bak er luket ut tenker jeg. Men jeg påstår altså ikke at han har mistet den.

Eller at skriveriene er sanne. Det vet jo ingen bortsett fra de som er i klubben.

Men det ser ut til at klubben støtter OGS, så da er han trygg i jobben så lenge den støtten er der. Det er jo positivt.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ryder wrote: 24 Sep 2019, 19:46 Synes dessuten det er en annen situasjon nå enn da de tre forgjengerne ble sparket. Under Moyes og Mourinho var det snakk om å stoppe råten, det viktigste var å få dem bort, ikke hvem som overtok. LVG ble uansett sparket etter sesongen og man hadde en erstatter klar.
Ja, det er jeg enig i, men jeg tenkte mer på resultatene, det er marginal forskjell på de 3 og OGS sålangt.

Jeg gleder meg til å se forbedringer etter hvert vindu. Det må hentes spillere, og de må slå til. Og så må akademi-spillere slå til, nå når disse igjen er en del av planen for å bygge lag.

Jeg liker tanken om å kopiere Fergie-måten å gjøre det på. United virker mer samlet enn på lenge.

DDG skreiv ny kontrakt, og ryktene går om at klubben vil strekke seg langt for å beholde Pogba.

Skriver han ny kontrakt så gir det grunn for optimisme for min del.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja, da jeg nevnte det med utålmodigheten siktet jeg ikke til deg, men generelt blant United-supportere :D

Folk må bestemme seg om de vil ha en opprydding og et generasjonsskifte, eller et kortsiktig konkurransedyktig lag. Å få til begge deler er så å si umulig, med alt daukjøttet som reket rundt i gangene på Carrington kombinert med smågjerrige eiere.

Om man velger det første, får man værsågod akseptere at det blir en humpete reise. Jo, det må bli bedre enn dette, ganske fort, det er jeg også enig i. Men la nå laget få kjøre seg inn LITT i alle fall.

Ta Chelsea i fjor, suveren åpning der Sarri var et geni, så en downperiode der han var en idiot, så til slutt komfortabel topp 4 og EL-seier. Poenget er at sesongen er lang, og det blir bare dumt å skulle konkludere og dømme etter hver bidige serierunde.

Den perfekte løsningen hadde jo vært å få inn en sportsdirektør som deler OGS' syn på gjenoppbyggingen av klubben, for der mener jeg Solskjær har vært spot on. Så lenge disse lange linjene følges, kan Solskjær selv godt byttes ut med en toppmanager for min del.

Men tror ikke mannen som egentlig er tema for denne tråden har såpass gangsyn, dessverre.

Frykten min er at vi er tilbake på galeien med "store navn på vei ned" så snart det kommer en ny mann inn, en som kun har kortsiktig suksess på agendaen.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Richard Arnold har sagt, at United har absolut ingen planer om at ansætte en sportsdirektør af en eller anden slags, fordi ledelsen stoler på, at Woodward skal fortsætte sit fremragende arbejde. Hvilket viser mit point om, at Woodward ALDRIG bliver fyret uanset hvad pokker han gør så længe Glazers er ejere af klubben.

Jeg hader Woodward som pesten og ønsker ham ikke noget godt for han er tværs igennem en skidt fyr, der kun tænker på sin og sines venners penge.

Jeg synes, at strategien som OGS har lagt for dagen i sommerens transfervindue er den helt rigtige. Og jeg er også forberedt på, at der skal gå lidt tid. Men for, at OGS og denne strategi skal få tid så kræves der fremgang nærmest hele tiden. Og det er hvertfald diskutabelt om der er fremgang i Uniteds spil. Og så kan jeg bedre tolerere en 12. plads med spillere som Chong, Gomes, Greenwood, Garner og Tuanzebe end en 8. plads med spillere som Lingard, Mata, Matic, Lindeløf, Rojo, Young osv. De sidstnævnte har i bedste fald udtjent deres værnepligt i klubben og i værste fald aldrig været god nok til klubbens ambitionsniveau, som bør være titler.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Støttes det dere skriver her [mention]Ryder[/mention] og [mention]Kyndilfan1[/mention] :thumb_up:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Er ikke sikkert Ed er et finansielt geni heller, Redcafe er bra å kikke innom, kommentaren er tatt derfra:

Commercial Income (anything which isn't match-day or TV income) has been flat since 2016/17, despite the "marketing genius" of Woodward and his mates.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Blodfink wrote: 29 Sep 2019, 14:43 Er ikke sikkert Ed er et finansielt geni heller, Redcafe er bra å kikke innom, kommentaren er tatt derfra:

Commercial Income (anything which isn't match-day or TV income) has been flat since 2016/17, despite the "marketing genius" of Woodward and his mates.
Prøvde for tredje gang på 3-4 måneder å dra i gang en diskusjon rundt dette på United.no i går.
Altså hva som er United’s reelle kjøpekraft.
Ikke den helt store responsen men, redaksjonen lovte å se på spørsmålet.
Bra :thumb_up:

Har hatt mistanke en stund om at United ikke har all verden av penger å bruke på overganger.
Og at det er noe av grunnen til at overganger tar så lang tid, spesielt de to siste sommerne.
Har plutselig Ed & co blitt treigere?
Eller kan det være mangel på finanser?.

Swiss Ramble antyder det, [mention]Ryder[/mention] linket til fjorårets regnskap for en stund tilbake i Glazer tråden.
Det er ganske omfattende, og jeg har ikke hatt tid til å sette meg 100% inn i det.
Kanskje like greit å vente, til Swiss Ramble legger fram grafer for regnskapet 1.7.18 - 30.6.19 som er siste tilgjengelige regnskap.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

.
Pink Final wrote: 29 Sep 2019, 15:30 Prøvde for tredje gang på 3-4 måneder
Ja, så posten din der inne, bra jobba.

Fint om de tar tak i dette, selv om de er avhengig av et greit forhold til klubben.

"The Financial Thread" på Redcafe er interessant. Og det er alarmerende om analysene av inntjening/utgifter/melking av cash er sanne...

Det lover ikke godt. Tallene peker ned, og uten CL blir det mindre inn.

Når avtalen med Chevrolet går ut i 2021, hvordan arter neste avtale seg? Chevrolet avslutter samarbeidet?

Og Adidas reduserer støtten når CL ikke nåes, spillernes lønn reduseres i takt med dette riktignok.

Men jeg tror ikke klubben er trygg økonomisk, litt luftslott, dårlig styring og kun tanke på personlig inntjening. Kan jo ikke gå bra i evig tid.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Swiss Ramble la ut lang tråd om United i morges:



Hans konklusjon:

"Ed Woodward said, “Everyone at Manchester United is committed to delivering on our primary objective of winning trophies”, which fans might take with a pinch of salt. What is clear is that the slowdown in the commercial juggernaut has coincided with a decline on the pitch."

Det går altså fortsatt bra, men utviklingen har stagnert.
Post Reply