Ed Woodward

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ed Woodward og teamet hans revolusjonerte måten hvordan en fotballklubb kan tjene penger på, men det er klart at revolusjonen kun er et enkelt (stort) steg, og ikke en rekke av uendelige steg. Det er klart at når de nå er ferdig med å ta dette steget, så vil alle se tydeligere hvordan resultatene svinger med de sportslige resultatene, som det jo skal gjøre.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Ryder wrote: 30 Sep 2019, 09:16 Swiss Ramble la ut lang tråd om United i morges:



Hans konklusjon:

"Ed Woodward said, “Everyone at Manchester United is committed to delivering on our primary objective of winning trophies”, which fans might take with a pinch of salt. What is clear is that the slowdown in the commercial juggernaut has coincided with a decline on the pitch."

Det går altså fortsatt bra, men utviklingen har stagnert.
Det er godt, at udviklingen har stagneret hvis man tænker på det financielle. Det kunne være med til at gøre Glazers mere villige til at sælge klubben. Og en ejer, der vil have sportslig succes skal nok også få financiel succes i United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

"Ed Woodward said, “Everyone at Manchester United is committed to delivering on our primary objective of winning trophies”, which fans might take with a pinch of salt".

Mye salt ja...

Politikerne i Norge gjorde jo om loven, slik at de ikke kan forfølges juridisk om de blir tatt i å lyve til befolkningen...

Woodward hadde gjort seg godt i politikken...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16749

Ny fæl United kamp i Newcastle.
Solskjær skal og bør få kritikk for manglende samhandling i laget.

Svinger Woodward øksa om United taper mot Liverpool?

Uansett hva han gjør, denne mannen er selve innbegrepet på fotball inkompetanse.
En finansrådgiver, sikkert flink der, en strateg ihvertfall.
Men, fotball kan han ikke en døyt om.

Etter å ha sparket Mourinho, som han forøvrig ikke støttet i sommervinduet 2018, skulle man gå for et langtidsprogram.

En sportsdirektør skulle på plass innen våren 2019.
Det kommer ALDRI til å skje.
Woody gir bare ikke bort jobben sin, og Glazer bryr seg ikke før pengene tar slutt.
Det beste man kan håpe på er en ex spiller som en slags mellommann.
Altså en kar uten reell makt.
Fyren holder United fansen for narr.
På tide denne karen møter KRAFTIGE protester.

Man skulle finne en langtidsløsning på manager.
Det har gått 10 mnd og klubben har de dårligste resultatene siden 1989.
Nå skal vel Solskjær sparkes.
Fordi Woody ikke visste hva han gikk for da Solskjær ble ansatt.

Spent på hva Woody gjør.
Uansett hva han gjør, han tenker ikke langsiktig.

Tenkt scenario.
Solskjær sparkes i desember.
Pochettino er lei Spurs og kommer inn.
Alle er glade.
På United.no kappes de om å overgå hverandre i superlativer.
Sommer’n 2020 kommer.
Pochettino får inn 3-4 spillere, laget er fremdeles fullt av hull.
Han støttes sånn halvveis på overgangsmarkedet.
Sesongen kommer. United taper tre strake matcher og fanskaren begynner å dele seg.
Hylekoret kommer på banen «Poch har aldri vunnet noe» «Poch takler ikke presset» osv.

Manageren er IKKE problemet i Mufc.
Uansett navn, tilnærming til kamper, humør på pressekonferanser osv.

Problemet er og blir Glazer og Woodward.

Å sparke Solskjær nå fører trolig ikke med seg noen langsiktig løsning.
Bare å flytte fokus bort fra Woodward.
Egentlig utrolig at HAN slipper så billig unna hos fansen.

Den mannen er og blir den største hemskoen for United, ihvertfall blant de som holder til i England.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Støtter deg egentlig fullt ut her Pink! Men jeg er redd at klubben dessverre må "jevnes med jorden" før det skjer noe på eiersiden. Og da er det like godt at det begynner nå...alle som elsker klubben må la være å gå på kamp, en må ofre noe for at nye eiere skal inn. Og da er det dessverre dagens spillere/managere/ supportere som må ta støyten. Glazers må kjenne det på pengepungen og uten en felles front fra supporterne skjer det ikke. Det høres drastisk ut, ja helt hinsides, men det er det eneste språket Ed og Co forstår. Det hjelper ikke med en sportsdirektør uten reell makt, men det vil utvilsomt hjelpe med nye eiere og da er veien å gå dessverre "boikott" fra supporterne.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Pink Final wrote: 07 Oct 2019, 09:26 Manageren er IKKE problemet i Mufc.
Uansett navn, tilnærming til kamper, humør på pressekonferanser osv.

Problemet er og blir Glazer og Woodward.

Å sparke Solskjær nå fører trolig ikke med seg noen langsiktig løsning.
Bare å flytte fokus bort fra Woodward.
Egentlig utrolig at HAN slipper så billig unna hos fansen.

Den mannen er og blir den største hemskoen for United, ihvertfall blant de som holder til i England.
Forsåvidt enig, men det ene utelukker ikke det andre:

- Det Glazerne gjør galt, er at de ikke kjenner bransjen de opererer i, noe som også gjenspeiles i hvor dårlig sportslig stilt det er med Tampa Bay Buccaneers. Avgjørelsene som tas sportslig sett, overlates dermed til Ed Woodward, sannsynligvis ettersom han har klart å levere på det området Glazerne faktisk bryr seg om, nemlig regnskapet. Problemet oppstår jo når styreformannen (Avram Glazer) ikke har kompetansen til å utfordre CEO (Woodward) på det faglige området.

- Det Woodward gjør galt, er nok ikke det at han ikke bryr seg om noe mer enn pengene. Woodward har en ganske annerledes tilnærming til United enn hva Glazerne har, og han er tett på det som skjer, også på den sportslige fronten. Faktisk kan det på meg virke som om han har vokst mer inn i jobben sin de siste to årene, og selv om United burde skaffet seg en angriper i sommer, så var det fortsatt ingen klubber som brukte mer penger enn oss, og vi kvittet oss samtidig med mye av det alle var enige om at var rent dødkjøtt. Om man ser på avgjørelsene som har blitt tatt siden desember '18, så er det vel strengt tatt veldig lite Woodward har gjort som har blitt kritisert av fansen?

Elefanten i rommet er jo fotballkompetansen hans, og det er her Woodward er en klovn. Hvorfor man ikke allerede i 2014 klarte å få på plass en rekrutteringsmessig struktur er utenfor min fatteevne, og det hele kulminerte i mai 2016, der den verste avgjørelsen Woodward noengang har tatt som United-sjef, ble tatt. Ved å erstatte Van Gaal med Mourinho, erstattet man altså natt med dag, og alt det fotballfaglige arbeidet som var lagt frem til da, ble lagt i grus. Poenget er at United burde hatt en klar sportslig profil for lenge siden, og det er utelukkende Woodwards ansvar å få nedfelt et team som skal utarbeide denne.

- Det Solskjær gjør galt er det vi alle ser. Å sparke han løser ikke problemene våre, men jeg har ingen tro på at han har noen av de kvalitetene en toppmanager har. Etter mitt syn er han på nivå med Henning Berg og Ståle Solbakken - flinke trenere på skandinavisk nivå, men smågutter når de kommer ut i de store ligaene. Jeg tror United kan rykke ned med Ole Gunnar Solskjær som sjef, noe som var utenkelig med Mourinho og LvG. Han har ingen spillestil, ingen karisma og jeg er ganske sikker på at en garderobe som spiste opp trofémagneten Mourinho, kommer til å ta Solskjær til desserten.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg har skrevet det før, men jeg skjønner ikke hvordan Glazers kan mene at Woodward gjør en god jobb.

Ja, han la en god strategi for ekspansjon ved å dele opp sponsormarkedet - men den strategien ligger nå fast og det har vel ikke skjedd nyvinninger på den finansielle fronten fra United på lenge. Samtidig har han tapt masse penger for eierne gjennom å drive fotballsiden ved klubben både dyrt og dårlig. Han betaler overpris for spillere, han gir dem for mye i lønn, som igjen fører til at de ikke kan selges videre med profitt, og hans sportslige avgjørelser har ført til at United har gått glipp av masse penger gjennom å falle ut av CL i mange år.

Woodward har med andre ord bidratt til at Glazers har fått svært lite tilbake for (de lusne) investeringene sine. Selv fra et rent business-perspektiv har Woodward etter hvert gjort en dårlig jobb. Ja, klubben er fortsatt rik og tjener fortsatt penger - men tenk på hvor mye den kunne ha tjent dersom den fortsatt var konkurransedyktig på banen? Jeg skjønner at det ikke er viktig for Glazers å vinne, men når du befinner deg på nedre halvdel og ikke en gang deltar, er det rett og slett elendig business - all den tid vi er den klubben i England som bruker mest penger på laget (i alle fall lønninger).

Dette er jo katastrofal drift, det eneste Woody kan gjøre er å skylde på managerne - men dem er det jo han selv som har ansatt...

Last edited by Ryder on 07 Oct 2019, 10:35, edited 2 times in total.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16749

Harry Greaves wrote: 07 Oct 2019, 10:05 og det hele kulminerte i mai 2016, der den verste avgjørelsen Woodward noengang har tatt som United-sjef, ble tatt. Ved å erstatte Van Gaal med Mourinho, erstattet man altså natt med dag,
Dette illustrer jo Woody i et nøtteskall.
Ingen strategi.

Har ikke tid til mer nå.

Bare legge til at jeg skulle ønske fansen på HVER kamp kunne brukt humor på Woody.
Galgenhumor riktignok.

«Eddie Woodward is a football genius // klapp, klapp// klapp, klapp// klapp, klapp, klapp// Eddie Woodward is a football genius // klapp, klapp// klapp, klapp// klapp, klapp, klapp»

Hadde ikke endret noe men satt fokus på denne karen som havnet på feil hylle i Mufc.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg har dessverre ingen tro på at United-fansen skal klare å samle seg bak en protest som monner. Vi kan jo ikke engang klare å enes om hvem som har skylda; Pogba, Rashford, Solskjær, Woodward eller Glazers.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ryder wrote: 07 Oct 2019, 10:19 Woodward har med andre ord bidratt til at Glazers har fått svært lite tilbake for (de lusne) investeringene sine. Selv fra et rent business-perspektiv har Woodward etter hvert gjort en dårlig jobb. Ja, klubben er fortsatt rik og tjener fortsatt penger - men tenk på hvor mye den kunne ha tjent dersom den fortsatt var konkurransedyktig på banen? Jeg skjønner at det ikke er viktig for Glazers å vinne, men når du befinner deg på nedre halvdel og ikke en gang deltar, er det rett og slett elendig business - all den tid vi er den klubben i England som bruker mest penger på laget (i alle fall lønninger).
Inntektene ligger ikke i premiepenger, der er forskjellen faktisk forsvinnende liten mellom klubbene (17 millioner pund mellom 1.- og 10. plass i fjor).

De store pengene ligger i markedsføringen av klubben gjennom de store turneringene, CL og PL. Derfor var Uniteds klart verste år siden tidlig-Glazer, det fiskale året 2014-15. Den neste gangen vi uteble fra CL, ble vi delvis reddet av den nye Adidas-dealen.

United behøver CL, ikke CL-tittel. Men så lenge United uteblir fra CL, noe vi som fans på mange måter bør se på som en "blessing in disguise", stilles det krav til handling fra de som har investert i klubben.

Nå har Woodward forsøkt å løse dette problemet ved å hente stjernespillere, og deretter å hente stjernemanagere. Ingenting har hatt en langsiktig effekt. Nå gjenstår det å se om han nå har tatt til seg det absolutt alle ber han om å gjøre, nemlig å få på plass en klar profil, ledet av en sportsdirektør. Skulle Woodward klare det, og gi sportsdirektøren et klart mandat med et klart budsjett, så har United tatt et stort steg i riktig retning.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Harry Greaves wrote: 07 Oct 2019, 10:48
Inntektene ligger ikke i premiepenger, der er forskjellen faktisk forsvinnende liten mellom klubbene (17 millioner pund mellom 1.- og 10. plass i fjor).

De store pengene ligger i markedsføringen av klubben gjennom de store turneringene, CL og PL. Derfor var Uniteds klart verste år siden tidlig-Glazer, det fiskale året 2014-15. Den neste gangen vi uteble fra CL, ble vi delvis reddet av den nye Adidas-dealen.

United behøver CL, ikke CL-tittel. Men så lenge United uteblir fra CL, noe vi som fans på mange måter bør se på som en "blessing in disguise", stilles det krav til handling fra de som har investert i klubben.
Ja, som sagt, de trenger ikke at vi vinner, men at vi deltar. Det er vi per nå langt unna å gjøre.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16749

Harry Greaves wrote: 07 Oct 2019, 10:48 Nå gjenstår det å se om han nå har tatt til seg det absolutt alle ber han om å gjøre, nemlig å få på plass en klar profil, ledet av en sportsdirektør. Skulle Woodward klare det, og gi sportsdirektøren et klart mandat med et klart budsjett, så har United tatt et stort steg i riktig retning.
Det hadde vært et stort steg i riktig retning.
Om denne personen hadde fått handlefrihet innenfor gitte rammer som du skriver, ville ting sett lysere ut.
Inntil videre har jeg sterke tvil på at det vil skje.
Woodward pratet om dette i desember ifjor.
Ingenting skjedde.
Ryktene i sommer har vært en mann inn med begrenset makt.
Begrenset makt kan være så mye.
Om det betyr gitte rammer og klare avtaler kan det funke.
Om det betyr at Woodward skal ha siste ord i enhver sak, glem det.

[mention]Ryder[/mention].
Jeg tviler også på at fansen klarer å organisere seg til en slagkraftig protest.
Derfor lanserte jeg letteste løsning.
Humor.
Det må da gå an å få til.
(Riktignok mye tafatte folk på kamp).
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Ryder wrote: 07 Oct 2019, 10:46 Jeg har dessverre ingen tro på at United-fansen skal klare å samle seg bak en protest som monner. Vi kan jo ikke engang klare å enes om hvem som har skylda; Pogba, Rashford, Solskjær, Woodward eller Glazers.
Støttes, problemet er engelske fans...Når til og med Duncan Drasdo CEO i Manchester United Supporters Trust, (MUST) snakker i positive vendinger om eiere og adm., da er det virkelig fare på ferde. Selv om han slang på at de jobber videre med å finne nye eiere...Noe de faktisk gjør tror jeg, for å yte mannen litt respekt. Har hatt gleden av å snakke med ham på kick-off før CL-finalen på Wembley mot Barca...Da var det mye trøkk i protestene, det skulle spilles finale for andre gang på 3 sesonger, men fansen var veldig LUGH allikevel.

Med fare for å få engelske fans på nakken: Spesielt selvstendige er de ikke, og de skyter stort sett på manager og spillere...Noen tar for seg politikken og finansen i klubben selvfølgelig, men den gemene hop går på kamp hver gang og håper på et annet resultat...Akkurat som folk gjør ved valgurnene...

Disse bannerne som flys over en gang i skuddåret har liten effekt...Men håpet er at fokus rettes mot eiere/adm/styret, men nå ser det ut til (som flere her nevner), at OGS er på vei ut...Og fansen i England er enige i det. Forståelig det, jeg støtter de som skriver tvilende om hans egenskaper her inne, og jeg var tidlig ute med å påstå at nå har Glazers og Woodward fått seg en puppet de styrer dit de vil...Han er billig i drift, selv om ca 80 millioner i året er nok til salt i grøten...Han vil aldri gå ut med kritikk av sine masters osv...

Han skulle jo ikke fått jobben i mars, man skulle avventet litt...Men det var jo rene julekvelden for mange når nyheten sprakk i desember, mange andre fikk sjokk, meg selv inkludert. Eller alle fikk sjokk sikkert, men man så litt forskjellig på det...jeg var jo også greit positiv når han fikk jobben "permanent", men tenkte jo innerst inne "kan dette gå bra?".

Nok om det, det er fint å lese hva dere andre mener om tingenes tilstand.

Interessant poeng det med hvor flink Ed the snake egentlig er i det økonomiske, når man ser lønninger og hva "vi" skylder andrer klubber kontra hva andre klubber skylder "oss".
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 07 Oct 2019, 11:54 (Riktignok mye tafatte folk på kamp).
ALT for mange av dem...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Image
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Det var et nydelig innlegg [mention]Ryder[/mention] :thumb_up:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Manchester United has announced that renowned chef, Tom Kerridge, is bringing his award-winning food and unique dining experiences to Old Trafford throughout the 2019/20 season.

Viktig at fiffen får god mat...Woodward lokker med god mat og dårlig fotballag...Veier opp det vettu :

- "Hvordan gikk kampen"

- "De tapte igjen, men maten var veldig god altså, du burde prøve restauranten på Old Trafford"...

Old Trafford blir kanskje gjort om til rikmanns-sauna snart?

Jeg spyr...
LUHG!
Post Reply