Ed Woodward

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Blodfink wrote: 10 Oct 2019, 17:27 Old Trafford blir kanskje gjort om til rikmanns-sauna snart?

Jeg spyr...
Ja, med nåværende eiere og utøvende styreformann er klubben på vei bort fra røttene sine.

Manchester, Stretford og Salford var rein arbeiderklasse.
Ble sittende å se en dokumentar om Manchester Ship Canal, pluss at jeg leste flere artikler før jeg skrev posten min i kamptråden mot Liverpool.
MSC var arbeiderklassens svar mot kjeltringene i Liverpool.
Rikfolket der som tok ublu priser på skipstonnasje ut og inn til Manchester.
I Manchester kalte de overklassen i Liverpool ‘the villains’ - kjeltringer -
(Må legges til at majoriteten av scouserne også var arbeidere, så kjeltringene var fiffen der).
Manchester Ship Canal og Manchester Dock’s gjorde det mulig for arbeidsfolket å få en lønn det gikk an å leve av, når avgiftene til Liverpool adelen ble borte.
Kunne skrevet mye om det her.
Bl.a hvordan Trafford Park ved kanalen ble verdens første næringspark.
Kjernen i det er at Manchester, Stretford og Salford - United’s nedslagsfelt har vært pur arbeiderklasse.
Selvsagt skal klubben nå ut til hele spekteret av samfunnslag.
Vi her i Norge er vel i stor grad økonomisk privilegerte supportere vil jeg tro.
Men, det er trist om nåværende regime i klubben beveger seg bort fra klubbens og hele nærområdets røtter.

Beklager avsporing fra trådens tema, Eddie boy.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Pink Final wrote: 10 Oct 2019, 20:37 Manchester Dock’s gjorde det mulig for arbeidsfolket å få en lønn det gikk an å leve av
Det triste er at ansatte i MUFC ikke har hatt lønninger til å leve av...

Først i fjor så kom det på plass noen retningslinjer for at de ansatte skulle få "living wages"..Klubben er råtten...Men tenkte kanskje det var noe for United.no og sjekke...Om de har fått økte lønninger...Uten at de må mases på om å skrive om det.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Litt artig prosjekt fra FullTimeDEVILS:

Interessant poeng de tar opp, Woodward blir hyllet av mange for sine enorme finansielle egenskaper, men HVOR vanskelig er det å selge et merkenavn som MUFC?...

Og det går altså nedover økonomisk...Jeg har aldri støttet dette skrytet blodiglen Ed får av fans...

Akkurat som det er bare han som kan få til feite sponsor-deals liksom...Og under hans tid som CEO går resultatene kun nedover sportslig...Og nå er regnskapet dårlig au...På tide å få fyren vekk?

Blir sagt en del fornuftige ting i denne episoden. Om Glazers, Ed, trenere og spillere.

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076




Mannen kan jo ta hatten å gå, for å spare familien mener jeg...

Det ser ut til at kritikken virker inn på ham, bra det.

Jeg tenker dette om uttalelsene hans i det siste: Han skyver ansvaret over på andre i klubben.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Woodwards udtalelser, både om hans familie og om hvordan United arbejder, viser hvor lidt respekt Woodward har for United-fansene. Og hvor dumme han tror vi er.

Det gør det ham bare endnu mere upopulær imo. Han er det værste, sammen med Glazers, der er sket siden Munchen 1958.

Cola

Kyndilfan1 wrote: 18 Oct 2019, 19:18 Han er det værste, sammen med Glazers, der er sket siden Munchen 1958.
1958 var ett fryktelig år, men jeg er 100% enig med deg, kan ikke si at jeg husker noe dårligere, minus at City slo oss og en MUFC "hero" scoret for City og sendte oss ut av PL.
En annen ting som ikke var bra i 1958 var at jeg ble født :D

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Der har været snak i lang tid om, at der kommer til at være en protestaktion i forbindelse med Liverpool-kampen. Bl.a. #StormTheBox, som er en inspiration taget fra Roda.

Hvis jeg skulle se kampen så var det for at se om man kunne se noget til aktionen.

Jeg er bange for, at aktionen bliver ret fesen og ikke får den store støtte fra United-fansene til kampen, men jeg håber virkelig der bliver lavet en massiv ravage, som virkelig får vreden frem i Glazers og ikke mindst Woodward. Muligvis man kunne få Woodward så meget ud af det, at han stopper som fodboldansvarlig.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Kyndilfan1 wrote: 20 Oct 2019, 02:30 Bl.a. #StormTheBox, som er en inspiration taget fra Roda.
Her fra Roda:

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blir overrasket hvis dette skjer på Old T. i dag
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Limer inn denne fra United.no:

"Verdt å merke seg fra Manchester Evening News-saken under: der nevnes det også at Ed Woodward var i samtaler med Pochettinos gamle kollega fra Spurs og Southampton, Paul Mitchell, i sommer. Mitchell skal ha vært aktuell som en kandidat til en Director of Football-stilling, men skal ikke ha blitt fristet av stillingen han ble forespeilet".
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Regnskapsåret 19/20 avsluttes 30 juni.

Mufc taper store inntekter pga mangel på CL.
Woody’s største ambisjon i Mufc er å levere et regnskap som tar seg bra ut.
Derfor blir det ingen kjøp før 30 juni.
Med lavere inntekter må United spare.
Det kan gjøres på to måter.
Få bort spillere og spare lønnskostnader.
Pluss unngå å bruke penger.

Sånn tror jeg Woody tenker.
Ambisjonen hans er regnskap og pluss i regnskapet.
Fotball kommer i beste fall i annen rekke.
Sånn er det å ha en økonomisk strateg som ‘fotballdirektør’.

Helt håpløst.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Tjære og fjær, rull ham tilbake til Wall Street...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 22 Jan 2020, 23:51 Helt håpløst.
Men det hjelper litt, at United har et hav av håpløse spillere å kvitte seg med :-)
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Elkey wrote: 22 Jan 2020, 23:58 Men det hjelper litt, at United har et hav av håpløse spillere å kvitte seg med
:hah:

Hele opplegget er til å grine av, eller le seg i hjel.
LUHG!
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Pink Final wrote: 22 Jan 2020, 23:51 Regnskapsåret 19/20 avsluttes 30 juni.

Mufc taper store inntekter pga mangel på CL.
Woody’s største ambisjon i Mufc er å levere et regnskap som tar seg bra ut.
Derfor blir det ingen kjøp før 30 juni.
Med lavere inntekter må United spare.
Det kan gjøres på to måter.
Få bort spillere og spare lønnskostnader.
Pluss unngå å bruke penger.

Sånn tror jeg Woody tenker.
Ambisjonen hans er regnskap og pluss i regnskapet.
Fotball kommer i beste fall i annen rekke.
Sånn er det å ha en økonomisk strateg som ‘fotballdirektør’.

Helt håpløst.
Nettopp her har vi kanskje det største problemet av dem alle. Woodward skulle aldri hatt ansvaret for noe annet enn det økonomiske i klubben. Hvordan vi fortsatt ikke har en dedikert fotballdirektør(DoF) er for meg helt uforståelig og sjokkerende når vi her snakker om Manchester United. Fotballen må komme i første rekke og det skjer aldri med Woodward i føringen!
User avatar

Ryder
Posts: 4549
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Greia, og det er blitt noe av en kjepphest for meg, er jo at vi ikke gjør det SÅ forbanna bra når det gjelder det økonomiske og kommersielle heller.

Oppdelingen av sponsormarkedet var innovativ i sin tid, men det er mange år siden. Utenom det har de fleste kurver enten flatet ut eller peker nedover. Og om en ser på hva han har klart å få igjen for investeringene i det sportslige, er jo det grunn i seg selv til å få sparken ut fra et rent økonomisk perspektiv.

Hvorfor aksepterer eierne å ha en daglig leder som bruker mest penger av alle, men får minst igjen for dem?
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

https://www.united.no/nyhetsarkiv/klubb ... de-united/

Goldstein er en meget, klok mann :)
Post Reply