Eric Bailly

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Enig. For å kunne være med å kjempe i alt av konkurranser (PL, CL, 2x cuper), noe United skal gjøre, trenger man gjerne minst en backup per posisjon (hvis ikke er det bare flaks/marginer som avgjør om man får en god sesong eller ikke). Den rovdriften vi driver på Maguire kan ikke fortsette så veldig mye lenger før det går galt.

Slik situasjonen er nå har vi bare tre midtstoppere som er gode nok. Så ikke bare trenger vi å fornye med Bailly, vi trenger også å signere en midtstopper til. (For Tuanzebe har vist at han enda ikke er stabil nok, og trenger litt mer tid, selv om den tiden litt begynner å renne ut).
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Av ryktebørsen kan man ane at en stopper skal inn, i tillegg til å fornye med Bailly. Jeg håper det skjer, og så er det spennende med Mengi i Derby, blir straks 19 år, så tidlig å spå om han kan være aktuell for øverste nivå.

Men med dagens tropp er Bailly selvskrevent medlem i den.
post liked by: Belfastboy
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

So mykje skada som han har vore so kan man ikkje stole nok på at han er klar når han må være klar. I bestefall som ein tredje backup. Altså som den femte midtstopperen. Og på lav lønn med kort kontrakt. Maks to år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

De har jobbet mye med å få ham skadefri det er sikkert, Solskjær snakket vel om at han nå ser ut til å klare å holde seg frisk lengre av gangen. Tipper han har fått beskjed om å roe ned de galeste krumspringene.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Bailly er korona smittet. Synd, men ikke helt uventet at noen blir smittet etter landskampene.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Veldig synd for Bailly. Får håpe at han får milde symptomer for hans del. Så skadeplaget som han er så er det ikke vanskelig å ha empati for han når han skal bli smittet i tillegg.

La merke til at Amad var med dagens tropp, så forhåpentligvis har de klart å isolere Bailly slik at det ikke blir noe spredning.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser det kommer rapporter om at Eric Bailly er på vei til å signere en ny kontrakt. Mye skadet, vill spillestil og regelmessige personlige feil. Høres kjent ut? Phil Jones mottar jo per dags dato mer eller mindre uføretrygd av klubben. Og en temmelig dyr en sådan. En ting er at klubben sparer penger kortsiktig ved at man ikke trenger hente en ny stopper, men på lang sikt dersom han forsetter i samme spor? Ha en spiller på en dyr kontrakt som ikke spiller må jo til og med Glazers og Woodward forstå at er helt hinsides dårlig forretning.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Merkelig at han får ny kontrakt.
Hvis han hadde spilt regelmessig, uten skader så tror jeg han hadde vært veldig bra for oss.

Men hvor er Phil Jones? Hva slags skade er det som har satt han ut?
Er det noe tegn på han tilbake?
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Alvorlig kneskade. Han ble operert for det sommeren 2020. Det var da forventet at han ville være tilbake i des/jan. Men det er nå tydelig at restitusjonen ikke har fungert som planlagt.

Kommer vel aldri til å bli seg selv igjen, og selv om han skulle bli det, er tiden hans i United likevel over. Får håpe han får inn et par gode matcher høsten 2021, og at vi kanskje klarer å selge han i januar 2022 elns. Det er vel det beste vi kan håpe på.

(Merker at når jeg skriver dette, at det får meg til å revurdere mitt standpunkt ang. Bailly, men Ole og trenere vet forhåpentligvis hva de gjør).
Last edited by red on 26 Apr 2021, 23:40, edited 1 time in total.
post liked by: offside
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

bare å selge med en gang sommervidnuet åpner! Han har vært her i flere år og hatt nok av sjanser. Ikke god nok verken som fast eller sub. Bedre med yngre og bedre krefter som ikke er skadet halve sesongen!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Da er ny kontrakt signert til 30.06.24, med opsjon til 30.06.25.

Dette er en signering som inneholder litt vel mye risiko for min smak, med tanke på skader etc. Men samtidig så innebærer det at Lindelöf og Maguire kan fortsette sitt samarbeid som faktisk ser bedre og bedre ut.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Helt topp dette synes jeg, er jo ikke noe giftemål, han kan jo fort bli solgt, og da får de litt penger for han.
post liked by: offside
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 26 Apr 2021, 17:06 Helt topp dette synes jeg, er jo ikke noe giftemål, han kan jo fort bli solgt, og da får de litt penger for han.
kanskje du har et poeng her. Tenker selv at Bailly må være en positiv bidragsyter i spillergruppa. Solskjær har vært veldig på dette med å kvitte seg med gift.

Han tenker nok lagmoral, og for meg tyder det på at Bailly er en flott fyr å ha i gruppen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, jeg burde tatt med at han er en god stopper når han ikke blir for vill, og et samlingspunkt i garderoben.
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Virker som enkelte "enkle" sjeler tror at Bailly i sitt siste intervju vil forlate United om han ikke får spilletid.
Han har ikke fremmet krav om det, og da blir saken som United.no har lagt ut med tittelen
"Bailly-bombe: – Hvis jeg ikke får spille vil jeg være åpen for tilbud"

Jeg ser ikke noe galt i at spillere har ambisjoner om å spille. Det er vel ikke en kjeft som er fornøyd med å sitte på benken. Mitt håp er at Bailly kan legge skadene bak seg og bli den klassespilleren som han egentlig er.

Hvis man leser teksten, så sier han at han vet hva som kreves for å få spilletid.

– Før jeg signerte ville jeg vite hva fremtiden ville bringe. Jeg måtte vite at jeg kommer til å få spilletid, for jeg er klar over at jeg har hatt mange skader. Men jeg er tilbake og føler meg sterk. Jeg mener jeg kan holde nivået som en toppklubb som Manchester United krever, sier Bailly.

– Jeg snakket med Solskjær, og han fortalte meg at han ønsket at jeg skulle bli værende. Det viktigste var ikke kontraktsfornyelsen, men samtalen vi hadde. Vi satte oss ned, og han fortalte meg hva han krever av meg og at han ønsker å ha meg med videre.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply