Aaron Wan-Bissaka

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 11 Aug 2019, 23:26 Morsom video @Blodfink. Jeg ler mer og mer. Akkurat sånn ser det ut noen ganger, når Wan-Bissaka takler :-)
hahaha, ja, den er morsom :D :D :D
LUHG!

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

5 tackles from Aaron Wan Bissaka vs West Ham FC
Last edited by steve.crowford on 23 Sep 2019, 10:17, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hadde resten av troppen hatt pågangsmotet til AWB ville vi herja mer enn vi gjør...

Må bare lære seg å "bend the ball", som videoen over viser. Det er jo ikke vanskelig å slå harde innlegg med skru, det er veldig mange som klarer det...Om noen spillere trenger å lære seg dette bør de studere De Bruyne.

Herlig spiller (AWB), men må utvikle seg i det offensive spillet.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Norwich 27.10.19

Opta:

Wan-Bissaka kastet seg inn i 11 taklinger, flest i United-laget, men Fred gikk også i sju taklinger – og de to var de eneste som var i mer enn to taklinger i kampen.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er det bare jeg som ser for meg at Wan-Bissaka er midtstopper innen to-tre år? Så prikkfri defensivt, så begrenset offensivt. Det ser rett og slett ut som han mistrives når han kommer over midtstreken, mens det å takle er det morsomste i verden.
Med 183 cm er han kanskje i minste laget, men ikke like viktig i moderne fotball å være stor og sterk. Farten og duellstyrken har han jo.

Eventuelt defensiv midtbanespiller, selv om jeg er usikker på pasningskvaliteten hans.

Egentlig litt overrasket over at han ikke ble brukt som tredje stopper i 3-5-2 mot Liverpool og City i stedet for Shaw, så kunne Dalot vært wingback.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 31 Jan 2020, 09:31 Er det bare jeg som ser for meg at Wan-Bissaka er midtstopper innen to-tre år?
Jeg er litt usikker på om han kan bli det må jeg innrømme.

Han må bare trene opp innleggs-foten, det bør han klare.

Men enig i det du skriver om mistrivsel offensivt. Jeg håper teamet til OGS kjører hardtrening på crossere og innlegg. Han hadde jo noen gode innlegg i en eller annen kamp her. Men blir for sjeldent.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Men var han ikke egentlig ving da? Hvordan blir en ex-ving så dårlig offensivt?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 01 Feb 2020, 02:17 Men var han ikke egentlig ving da?
Stemmer det, var ving i ungdomsårene. Analyse av ham her:

https://www.coachesvoice.com/premier-le ... n-bissaka/
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Elkey wrote: 01 Feb 2020, 02:17 Men var han ikke egentlig ving da? Hvordan blir en ex-ving så dårlig offensivt?
Stemmer, han var ving og angriper helt fra fra U 11 laget og opp til U 23 nivå.
Og defensiv midtbane.
Wan-Bissaka hadde faktisk aldri spilt forsvar før årsskiftet 2016/17.

Har lest flere intervjuer med Richard Shaw.
(Backen som Cantona sparket før utvisningen og påfølgende kung fu spark mot M. Simmons 25/1-95).
Shaw hadde Wan-Bissaka både på U 16 og U 23 i Palace.
(Wan-Bissaka er btw fremdeles u23 da, bare 22 år gammel).

Shaw forteller den nå kjente historien om hvordan A laget til Crystal Palace ikke hadde nok spillere på trening, og hentet noen fra U 23 for antallets skyld.
På treningen tok Wan-Bissaka fullstendig luven fra Wilfried Zaha.

Fra da av konvertere Shaw ham til høyreback.

Shaw: «Wan-Bissaka var bestandig god defensivt, også som ving.
Og han har disse lange beina å takle med.
Som ving slet han med sluttproduktet.
Vi jobbet hele tiden med sluttproduktet hans.
Aaron er beskjeden, men har en sterk psyke og er veldig lærevillig.
Da han ble konvertert til back slet han også med avleveringene sine.
Både pasninger og headinger.
Headingene hadde ingen kraft, ingen høyde og gikk til feil adresse.
Vi jobbet med dette.
Aaron er så lærevillig, han gjorde ekstra økter etter at de andre var ferdig for å forbedre avleveringene sine».

Har som sagt lest flere intervjuer med ex juniortrener i Crystal P, Richard Shaw.
Virker som han kjenner Wan-Bissaka veldig godt.
Sender ham visstnok Whats App mld fremdeles for å oppmuntre og å gi tips.

Shaw sier vel at Wan-Bissaka er noe begrenset offensivt, men er enormt lærevillig og dedikert.

Den offensive biten er noe han kan øve seg opp til å bli bedre på.

Litt rart at han var ving helt fra barnefotball og opp til 18-19 års alderen, når han er såpass begrenset.

Det sagt, det er vel innlegg han sliter mest med.
Han har god fart, og er visstnok en god dribler, selv om han ikke har brukt de egenskapene så mye - enda.

Det kommer kanskje?
Richard Shaw, som selv er en tøffing - sier jo at Wan-Bissaka er en beskjedne gutt, og at han trenger litt tid.

Skulle gjerne hatt Shaw i United.
Richard kunne sikkert hjulpet Luke med samme etternavn også.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Noe som irriterer meg fryktelig, er at backene våre (og spesielt AWB) konsekvent ligger fem meter lavere i banen enn det jeg ville foretrukket. Aldri høyt nok til å kunne ta med seg ballen på utsiden av backen på ett touch, aldri høyt nok til å kunne bli spilt fri ned mot dødlinja.

Spesielt i kamper som i dag, når Mata og Pereira veldig fort trekker inn sentralt, er det helt essensielt med aggressive og høytstående backer som kan utnytte det rommet.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tenker det må sitte i hodet på gutten...Han har alle forutsetninger for å lykkes med det offensive spillet, fart og ok teknikk.

Må bare få trua på seg selv. Her bør jo klubben sette inn ressurser for å få ham sterk i hodet.

Han er jo veldig uredd hjemover på banen, men som det står i posten til [mention]Pink Final[/mention] , han har alltid vært bedre defensivt, også som kantspiller.
LUHG!

Deleted User 367

Verdenklasse defensivt og norsk 7 divisjon offensivt.
Håper han og klubben brukte vinterpausen spesielt godt på det området. 8-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Sir Keane wrote: 18 Feb 2020, 18:53 Verdenklasse defensivt og norsk 7 divisjon offensivt.
:hah:
Sir Keane wrote: 18 Feb 2020, 18:53 Håper han og klubben brukte vinterpausen spesielt godt på det området.
Ser ut som de har kjørt noen driller i Marbella, fint innlegg i går. Håper Martial gidder å løpe sånn flere enn 1-2 ggr pr kamp fremover. Ighalo er en arbeider med skills i tillegg, Martial er litt mer sparsom med innsatsen...Tenk deg Martial med RvN eller Tevez` innstilling...

Beklager, dette er AWB-tråden. Tibake til AWB, Richard Shaw sier (som det refereres til i Pink`s post), at gutten har sterk psyke, da må han bare begynne å kjøre på offensivt, som han gjorde i går.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

AWB ble et tema i Arsenal-tråden.

Skriver opp stats, så kan de som vil sjekke de ut.

Han har 1 mål og 8 assist i PL, 3 assist 18/19 for Palace, 4 assist 19/20 for oss, foreløpig 1 mål og 1 assist 20/21.

Arnold har tot. 7 mål og 29 assist, 96 kamper for AWB, 111 for Arnold.

AWB har 17% treff på innlegg, det er kanskje ikke så verst, Robertson har 18%. Robertson har jo spilt ca 70 kamper mer, Arnold har spilt 15 flere kamper og har 22%.

På store sjanser skapt har AWB 10, Arnold 36.

Jeg vil jo helst at våre backer skal produsere som Liverpool sine. Solskjær har jo et spillsystem som innebærer gode offensive backer. Jeg er usikker på om AWB blir god nok offensivt.

Vår andre back: Shaw har spilt 77 flere kamper enn AWB og har det samme i mål og assist, 1 og 8. Men har faktisk 23% uttelling på innlegg. Skapt 19 store sjanser.

Jeg håper begge utvikler seg offensivt, Shaw er i form, håper det viser seg i målpoeng og.
LUHG!

Deleted User 108

Går over hit jeg også @Blodfink
Nei jeg kritiserer ikke deg. Jeg synes også Wan Bissaka har skuffet denne sesongen. Jeg synes han har vært for dårlig defensivt også. Når det står fem United spillere og passer på to motstandere i midten skjønner jeg ikke hvorfor Wan Bissaka også skal gå inn dit slik at Rashford/Greenwood må ta den defensive jobben når vi i utgangspunktet er mer enn nok folk. Jeg har spilt back selv, var ikke høyere enn 2.div, men hadde Roger Albertsen som trener noen år. Synes steget og teknikken også har sviktet til Wan Bissaka i år.
Skulle gjerne hatt sidebacker med 10 målgivende hver sesong og holdt rent bakover. Skulle gjerne hatt spisser som scorer 25 ligamål hver sesong. Skulle gjerne hatt spillere ala Giggs og Kanchelskis, da de var på topp, på kantene.
Men hvor er sjansene til å nå toppen størst? Hennte en sideback som leverer noen flere målpoeng, eller en høyre ving og en verdensklasse spiss? Med Haaland og Sancho inn kan vi vinne serien med Wan Bissaka på back. Uten verdensklasse spiss og en god høyre ving vinner vi ikke serien selv om vi har Trent Arnold som høyreback.
post liked by: Blodfink
Post Reply