Fred

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Jeg slutter meg til @Pink Final, og retter en stor takk til både @Steinar Stenseth og @Pancho P for å gå mer i dybden. Dette er noe helt annet enn: "Selg Fred, han er f**n så dårlig. Har ikke noe på United å gjøre".
Forresten: Velkommen i klubben til deg @Pancho P :football:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, RedTrafford

Deleted User 430

Pancho P wrote:25 Aug 2021, 18:07 mykje av nøkkelen til West Ham sin suksess post-Soucek at dei kompletterer kvarandre godt
Er helt enig i at suksessen til West Ham ligger der, men ser man på tallene til Rice år for år så ser man en god utvikling uten Soucek også og der ligger suksessen til spilleren Rice. Derfor tror jeg også han kunne tatt ytterligere et steg i et enda bedre lag, da det ser ut som en naturlig del av utviklingen hans, men, som sagt, det er mer spillertypen jeg er ute etter. Ev. en mer fornuftig priset Rice..
Dette kunne frigjort nettopp McT til å spille som mot Leeds, hver kamp han spiller, ikke kun mot dem. Eller Fred/DvdB i andre kamper

En klassisk 4-3-3 betyr jo å trekke utgangsposisjonen til Bruno lengre unna mål og det er jeg ikke interessert i, så derfor blir den skeiv :D
Om man kaller det 4-2-3-1, 4-1-1-3-1 eller 4-3-3 er mindre viktig for meg, da det jo mer er en tallkombinasjon for hvordan man forsvarer seg, men for å få det beste ut av en spiller som Fred så tror jeg rollen hans må bli mer basic boks-til-boks fremfor "sentral spiller som kan gå fremover, men med defensivt utgangspunkt" eller hva man skal kalle det. Tar jeg ikke helt feil så var det boks-til-boks-kvalitetene hans som fikk oss til å betale blodpris for han, ikke den defensive stabiliseringsevnen...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Takk for det, @Pink Final og @Belfastboy. Forsøker etter beste evne å holde det Fred-relatert med han sine kvaliteter osv, og ikke skli ut i ren formasjons-post, men si ifra om det sklir ut helt.. :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Jeg slutter meg til @Pink Final, og retter en stor takk til både @Steinar Stenseth og @Pancho P for å gå mer i dybden. Dette er noe helt annet enn: "Selg Fred, han er f**n så dårlig. Har ikke noe på United å gjøre".
Forresten: Velkommen i klubben til deg @Pancho P

Tusen takk for det, Belfastboy! Eg kommenterte ein del på United.no, men eg trengte eit sceneskifte😁 Ser fram til mange gode diskusjonar👍
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Steinar Stenseth wrote: 25 Aug 2021, 18:38
Pancho P wrote:25 Aug 2021, 18:07 mykje av nøkkelen til West Ham sin suksess post-Soucek at dei kompletterer kvarandre godt
Er helt enig i at suksessen til West Ham ligger der, men ser man på tallene til Rice år for år så ser man en god utvikling uten Soucek også og der ligger suksessen til spilleren Rice. Derfor tror jeg også han kunne tatt ytterligere et steg i et enda bedre lag, da det ser ut som en naturlig del av utviklingen hans, men, som sagt, det er mer spillertypen jeg er ute etter. Ev. en mer fornuftig priset Rice..
Dette kunne frigjort nettopp McT til å spille som mot Leeds, hver kamp han spiller, ikke kun mot dem. Eller Fred/DvdB i andre kamper

En klassisk 4-3-3 betyr jo å trekke utgangsposisjonen til Bruno lengre unna mål og det er jeg ikke interessert i, så derfor blir den skeiv :D
Om man kaller det 4-2-3-1, 4-1-1-3-1 eller 4-3-3 er mindre viktig for meg, da det jo mer er en tallkombinasjon for hvordan man forsvarer seg, men for å få det beste ut av en spiller som Fred så tror jeg rollen hans må bli mer basic boks-til-boks fremfor "sentral spiller som kan gå fremover, men med defensivt utgangspunkt" eller hva man skal kalle det. Tar jeg ikke helt feil så var det boks-til-boks-kvalitetene hans som fikk oss til å betale blodpris for han, ikke den defensive stabiliseringsevnen...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Takk for det, @Pink Final og @Belfastboy. Forsøker etter beste evne å holde det Fred-relatert med han sine kvaliteter osv, og ikke skli ut i ren formasjons-post, men si ifra om det sklir ut helt.. :D
Ein First Price Rice, altså 😂😂😂 Eg er heilt einig i at formasjonstala er relativt uinteressante. Det er korleis spelarane løyser rollene sine og korleis dei utfyller kvarandre som er det viktige.

Tenker du forresten på Bruno som den mest offensive på midten eller som i ei Firmino-liknande rolle? Eg har lenge leika med tanken på Greenwood og Rashford som breie spissar med Bruno i ei svært offensiv fri rolle, men det er nok ikkje særleg aktuelt når Sancho er henta.
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Pink Final wrote: 25 Aug 2021, 18:19 Må bare skyte inn, så flott å lese godt begrunnede argumenter @Steinar Stenseth og @Pancho P.
Her lærer jeg en del.
Noe annet enn United.no komm felt kvalitet dette.
Og takk for stats på Fred @Mcilroy.
Hei og takk for sist, Pink Final 😊 Takk for fine ord, som alltid. Eg er ingen taktikar, bortsett frå ei relativt suksessrik karriere som Championship Manager i forrige århundre😁😁 Uansett er det svært interessant og lærerikt å lese gode taktiske analyser frå Steinar, deg sjølv og andre. Dessverre sklei det litt ut på det andre forumet, så det er greitt å prøve noko nytt.

Eg slit litt med oversikten her inne og eit par av innlegga har forsvunne, men det er heilt sikkert pga min eigen tekniske inkompetanse🙄🙄🙄
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Pancho P wrote:25 Aug 2021, 19:09 Ein First Price Rice, altså 😂😂😂
Fred er nok en First Price utgave av Rice som dm, ja, men bare fordi han faktisk ikke er en dm. 😂
I hans mer vante posisjon som sentral boks-til-boks tror jeg omdømmet hans vil endres kraftig 👍

Edit; Flyttet resten av taktikk-praten til tråden jeg fant om dette temaet..
Last edited by Deleted User 430 on 25 Aug 2021, 20:04, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Pancho P wrote:25 Aug 2021, 19:17 Hei og takk for sist, Pink Final Takk for fine ord, som alltid. Eg er ingen taktikar, ….Uansett er det svært interessant og lærerikt å lese gode taktiske analyser frå Steinar, deg sjølv og andre. Dessverre sklei det litt ut på det andre forumet, så det er greitt å prøve noko nytt.

Eg slit litt med oversikten her inne og eit par av innlegga har forsvunne, men det er heilt sikkert pga min eigen tekniske inkompetanse
Takk i like måte @Pancho P.
Veldig hyggelig at du fant veien hit.
Og klart vi må være hyggelig med hverandre, og dele ut litt god ord.

Jeg er ingen fotball taktiker.
Så vel min første match i 1974, men fremdeles sliter jeg med å lese det taktiske i matcher 😅.
Er kanskje bittelitt bedre på tribuneliv og fotball historie? 😃.

Ja, når man er ny her tar det sikkert litt tid å bli kjent med forumet.
Synes selv det er veldig oversiktelig, men så har jeg vært her nesten fra @RaoulDuke opprettet forumet for 3 år siden.
Men, nå forlater jeg temaet Fred.

Kan gi mitt lille bidrag.
Jeg synes Fred er veldig god på den defensive biten.
Stenge rom, vinne ball osv.
Og han har gode stats på pasninger.
Men i nesten hver match har han noen helt fryktelige feilpasninger.
Hva det enn måtte komme av?

Jeg vet ikke nok om ankere rundt om til å vite hvem som kunne tatt den rollen alene?
Rice spiller som du skriver i tospann med Soucek.

Å spille i ankerrollen helt alene krever en veldig mobil spiller så vidt jeg kan forstå.
Og uansett må vel strukturen i laget være slik at han ikke behøver å ha ansvaret for et stort areal på banen alene.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Enig @Pink Final
Fint å ha @Steinar Stenseth og @Pancho P her inne. To av få jeg virkelig lytter til når de skriver på kommentarfeltet på united.no.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, Belfastboy
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pancho P wrote:25 Aug 2021, 19:17 Eg slit litt med oversikten her inne og eit par av innlegga har forsvunne, men det er heilt sikkert pga min eigen tekniske inkompetanse
Velkommen @Pancho P!
Jeg er veldig åpen for forslag til forbedringer så lag gjerne en tråd i dette forumet om du har noe på hjertet: viewforum.php?f=11
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy

Deleted User 430

Pink Final wrote:25 Aug 2021, 19:46 Men i nesten hver match har han noen helt fryktelige feilpasninger.
Hva det enn måtte komme av?

Jeg vet ikke nok om ankere rundt om til å vite hvem som kunne tatt den rollen alene?
Helt enig i at Fred er god på de tingene du nevner her, noe tallene også underbygger, samt at han har disse bemerkelsesverdige feilpasningene/balltapene sine. Nøyaktig hvorfor det skjer har jeg ikke noe fasit på, men jeg har gjort meg noen tanker om at dette kan komme av at han er vant til å spille hakket høyere opp i banen og kanskje med litt høyere risiko enn det som er "tillat" i en mer dyptliggende posisjon i PL.
Sjekket tallene hans på transfermarkt og han hadde spilt 1 (!!) kamp som dm før han kom til United. Det forteller meg at hans vante utgangsposisjon er høyere opp i banen og selv om han er (forsøkt) omskolert så ser vi mer eller mindre den samme spillertypen han alltid har vært. Problemet nå er at feilene syns bedre siden de skjer på egen banehalvdel enn om de skjedde utenfor motstanderens 16 meter i en boks-til-boks- rolle..

Han har, med andre ord, ikke roen eller personligheten (på banen) til å være en kontrollerende ballspiller og jeg føler han blir satt i en posisjon til å bli slaktet (for de som ønsker det) ved å bli plassert der. Han er god på mye, men ikke alt det riktige, om du skjønner.

Etter min mening skal ikke et anker ha den rollen alene, uansett om han heter Fred eller Rice. Han skal håndtere det i samspill med først og fremst stoppere, men også 8`ern. Carrick og Keane var jo ikke akkurat et olja lyn utpå der, (ei heller er Fabinho eller Fernandinho der) men i samhandling med stoppere som låste av motsatte rom enn de gjorde så var jo begge et beist av en dm selv med forskjellige spillestiler. Det er denne kvaliteten jeg ikke ser i Fred, men jeg ser løpsmaskinen som dekker alt av rom mellom 16-meterne.

Så må jeg poengtere at jeg lang ifra er noen "taktikk-guru" eller har utdanning innen dette, selv om det er hyggelig å få kudos fra dere. Kun vært lidenskapelig opptatt av å "lese spillet", som i taktiske vurderinger/bevegelser, i litt for mange år. :D

Til slutt, @Mcilroy, kunne dratt en dårlig spøk om at du faktisk hører at jeg skriver, men takker ydmykt for tilbakemeldingen. :)
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Vi får håpe OGS leser litt her, mange gode tips ang. Fred :thumb_up:
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Mcilroy wrote: 25 Aug 2021, 19:54 Enig @Pink Final
Fint å ha @Steinar Stenseth og @Pancho P her inne. To av få jeg virkelig lytter til når de skriver på kommentarfeltet på united.no.
Takk for det, McIlroy! Kjenner ikkje igjen nicket ditt frå det andre forumet, men det kan hende vi har debattert tidlegare😊
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RaoulDuke wrote: 25 Aug 2021, 20:22
Pancho P wrote:25 Aug 2021, 19:17 Eg slit litt med oversikten her inne og eit par av innlegga har forsvunne, men det er heilt sikkert pga min eigen tekniske inkompetanse
Velkommen @Pancho P!
Jeg er veldig åpen for forslag til forbedringer så lag gjerne en tråd i dette forumet om du har noe på hjertet: viewforum.php?f=11
Hei, RaoulDuke! Eg er notorisk dårleg på EDB, så det er heilt sikkert eg som er problemet 😂😂😂
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Blodfink wrote:25 Aug 2021, 20:37 Vi får håpe OGS leser litt her, mange gode tips ang. Fred
Forumet mangler tydeligvis en "sarkasme-font"... :hah:
post liked by: Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Steinar Stenseth wrote: 25 Aug 2021, 20:49
Blodfink wrote:25 Aug 2021, 20:37 Vi får håpe OGS leser litt her, mange gode tips ang. Fred
Forumet mangler tydeligvis en "sarkasme-font"... :hah:
Haha :hah: Neida. Sikker på at trenerteamet der borte kunne funnet noe her. Jeg håper på litt forandringer, man sitter jo å ser enkelte negative ting som gjentar seg utpå banen, de kunne prøvd Fred i en litt annen rolle :thumb_up:
post liked by: Pancho P, Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:25 Aug 2021, 21:14 Sikker på at trenerteamet der borte kunne funnet noe her. Jeg håper på litt forandringer, man sitter jo å ser enkelte negative ting som gjentar seg utpå banen, de kunne prøvd Fred i en litt annen rolle
Jeg har alltid, dvs fra den midlertidige perioden til OGS, hatt en sterk følelse av at han egentlig ønsker å spille en form for 4-3-3 med United, men at han i løpet av den første perioden innså at laget ikke hadde spillertypene til det. Nå blir det mest å spille på det trygge for å få det beste ut av laget med det han har til rådighet, men med en dm vil han også få muligheten til å få det beste ut av andre spillere, som f.eks. Fred. Tror det er derfor vi stadig ryktes, og nesten bekreftes fra de troverdige, interesse i en ny dm.
Vet ikke om Fred var i planene hans da han tok over, men den tilliten han har gitt han tyder på at han nok er det i fremtiden. At det bor en bedre fotballspiller i Fred enn den vi har sett i PL til nå er jeg ganske sikker på, men hvor mye bedre er jeg usikker på. Syns dog han fortjener å få muligheten til å vise det i en mer "naturlig" posisjon før kontrakten ev. går ut/forlenges i 2023.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, Blodfink
Post Reply