Fred

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Elkey wrote: 06 Oct 2019, 21:08 Han skal jo være en fremragende trener.
Det går rykter om at han ikke er det, seniorene mener han kjører akademi-treninger. Det har vært litt om det i mediene, bør jo ikke stemme, men det ser i hvert fall ikke ut som om en eneste spiller har blitt bedre, etter at han kom opp på A-laget
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 06 Oct 2019, 21:18 Det går rykter om at han ikke er det, seniorene mener han kjører akademi-treninger. Det har vært litt om det i mediene, bør jo ikke stemme, men det ser i hvert fall ikke ut som om en eneste spiller har blitt bedre, etter at han kom opp på A-laget
I så fall er det kritisk å få fjernet han.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Ja, enig [mention]Elkey[/mention], om dette stemmer bør han jo vekk fra A-laget i alle fall, jeg er også usikker på Carrick...

Han sa jo selv på "Season Awards" sist at han var så takknemlig for å få sjansen, at han ikke kunne all verden, men skulle nå begynne å lære...Jeg liker Carrick, han virker snill og var en god spiller, men har han nok guts og personlighet til å være trener? Usikker... det har jeg vært siden han fikk jobben.

Angående McKenna: Problemet er vel at Solskjær ser ut til å ha full tillit til ham.

Det er skummelt om spillerne ikke har det samme.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 06 Oct 2019, 21:42 Angående McKenna: Problemet er vel at Solskjær ser ut til å ha full tillit til ham.
Det var under Mourinho at han ble hentet til U18-laget, og det var Mourinho som tok han opp i førstelaget, og det var Mourinho som gjorde han til assistenttrener. Alt det - under 2 år. Det må jo være noe spesielt med McKenna....

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Vidar Dale Fjeld wrote: 06 Oct 2019, 19:52 Tja...det kan hende at han har helt feile spillere ved siden av seg. Fred er fotballspiller, de han har rundt seg er arbeidere som ikke innehar fotballgenet...de synes bare at fotball er gyselig gøy...det er for tiden godt nok for Manchester United og de ansvarlige. Jeg vil beholde Fred, Maguire, Wan-B, James og Greenwood. Resten kan legges ut på Finn.no
Fred er en moderne Ali Dia. En parodi af en fodboldspiller.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Elkey wrote: 06 Oct 2019, 22:14 Det var under Mourinho at han ble hentet til U18-laget, og det var Mourinho som tok han opp i førstelaget, og det var Mourinho som gjorde han til assistenttrener. Alt det - under 2 år. Det må jo være noe spesielt med McKenna....
Mulig han er spesiell, men det gjøres jo feilansettelser over en lav sko. Jeg aner ikke, men fikk med meg at han var flink med U-18, men etter det?

Det gikk jo nedover under JM au, selv om 2.plassen etterhvert ser ut til å ha vært en bragd, EL-seieren også...McKenna kan helt sikkert mye, men alarmerende om spillerne ikke responderer på metodene. Keane sa jo at spillerne er problemet, at de kasta JM under bussen, og at de ville gjøre det samme med OGS.

Så ikke sikkert at McKenna er problemet heller. Det eneste jeg vet er at klubben er ei rotete suppe for tiden.
Eller det oppleves sånn i alle fall.

Edit: Men dette er jo Fred-tråden...Idag var han grusom sammen med de andre 6 grusomme...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Blodfink wrote: 06 Oct 2019, 22:51
Elkey wrote: 06 Oct 2019, 22:14 Det var under Mourinho at han ble hentet til U18-laget, og det var Mourinho som tok han opp i førstelaget, og det var Mourinho som gjorde han til assistenttrener. Alt det - under 2 år. Det må jo være noe spesielt med McKenna....
Mulig han er spesiell, men det gjøres jo feilansettelser over en lav sko. Jeg aner ikke, men fikk med meg at han var flink med U-18, men etter det?

Det gikk jo nedover under JM au, selv om 2.plassen etterhvert ser ut til å ha vært en bragd, EL-seieren også...McKenna kan helt sikkert mye, men alarmerende om spillerne ikke responderer på metodene. Keane sa jo at spillerne er problemet, at de kasta JM under bussen, og at de ville gjøre det samme med OGS.

Så ikke sikkert at McKenna er problemet heller. Det eneste jeg vet er at klubben er ei rotete suppe for tiden.
Eller det oppleves sånn i alle fall.
Hvis det er mentaliteten, der er problemet (og jeg tror det er en stor del af problemet) så tager det altså tid at ændre.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Kyndilfan1 wrote: 06 Oct 2019, 22:54 Hvis det er mentaliteten, der er problemet (og jeg tror det er en stor del af problemet) så tager det altså tid at ændre.
Ja, enig. Gary Neville sa jo under Mourinho-perioden at noe er råttent i United, den råten er der ennå tror jeg...
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

De bruker jo selvfølgelig speidernettverket, men hvis en god trener som du sier har gjort litt research på en spiller og mener han burde passe til laget så hører man jo på det.

Denne analysen av McKenna ble gjort når han var trener for u-18 og skulle møte city sitt u-18 lag.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Føler meg trygg på at mourinho hadde sendt han rett ned til akademiet igjen hvis han ikke var god nok
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Må innrømme at jeg fortsatt hadde tro på Fred før denne sesongen, at han bare trengte noen kamper under beltet så ville vi få se en annen spiller. Ser ut som jeg tok feil - selv om han viser glimt av kvalitet, har han grunnleggende mangler i spillet sitt.

For meg ser det ut som han har en utrolig skjør psyke. Om han gjør en feil tidlig i kampen, kan du formelig se at skuldrene trekkes oppunder øra. Da tør han ikke resten av kampen, han blir stiv og den naturlige ballbehandlingen sitter ikke. Flere kamper fra start har åpenbart ikke hjulpet, han er rammet av den samme frykten som resten av laget for å gjøre noe konstruktivt med ballen.

Tror fortsatt han kan gjøre en ok jobb dersom laget som helhet fungerer bedre, da gjerne et hakk lenger fram i banen. Men vi trenger ikke flere spillere som bare er gode i medgang, dem har vi nok av.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mener Louis van Gaal sa noe sånt som at spillere vi kjøper skal være bedre enn det vi har; ellers kjøper vi ikke. Med en slik filosofi til grunn har Fred vært et elendig kjøp, da han umiddelbart lå langt bak i køen da han kom. Dette er jo også status i dag, så det ville virkelig overraske meg om han var i klubben også neste sesong. Han må være ferdig.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Mats98 wrote: 08 Oct 2019, 08:16 De bruker jo selvfølgelig speidernettverket, men hvis en god trener som du sier har gjort litt research på en spiller og mener han burde passe til laget så hører man jo på det.
Men City trakk interessen sin for Fred. Det er ingen automatikk i at McKenna er bra på speiding og seniornivå selv om Mourinho likte ham...Mulig han var som smør i henda på portugiseren, JM liker ikke motstand...Og Fred har vært en elendig flopp 90% av tiden...
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Var ikke det jeg sa. Mourinho tok han opp til a laget uten å vite at han eventuelt bare var en ja mann. Så det må si noe.
Solskjær fortsetter å ville ha han og han har gått ut å sagt han ikke vill ha folk som bare er enige i han selv.
Å han kom fra tottenham og gjorde det bra nok der til at United ville hente han. Han har jobbet seg opp i gradene i United og det er spesielt imponerende med tanke på hans unge alder.
Ingenting som tilsier at han ikke skal gjøre en god nok jobb.
Ja fred er flopp, er ikke noe å si på det. Men det trenger ikke å være speideren sin feil. Han er delvis ung, hardt arbeidende og gjorde det bra for sin klubb også på høyt nivå i CL. Spesielt mot city. Måten han dekket de rommene mot city var grunnen til at McKenna ville hente han.
Men han har ikke klart å prestere i United. Sånn kan skje.
Man trenger ikke å være speider for å kunne se at en spiller er god og kan passe laget sitt. McKenna kan fotball og jobbet mye med talenter så selvfølgelig hører man ihvertfall på hva han har å si.
Mourinho må jo ha vært litt enig i hva McKenna tenkte med tanke på at han var med på å kjøpe han.
Så han er absolutt ikke en dårlig fotballspiller men ikke god nok for dette United laget, men det er det tydeligvis få som er.
Når det gjelder McKenna så er det ingen grunn til å tvile på han enda.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Mats98 wrote: 11 Oct 2019, 21:31 Var ikke det jeg sa
Jo, det var kanskje det, men litt vanskelig å forstå at du mente det...

Jepp, godt mulig McKenna er så fantastisk som du skriver om at han er...Mitt poeng er at det er mulig han bør holde seg til yngre spillere...Om seniorene ikke liker metodene hans, så er det dødfødt å ha ham der...Håper du ser det...Eller skal OGS og teamet hans kjøre på med det samme, selv om det ikke funker?

Og bare så det er nevnt: Jeg er ikke på treningene og ser hva som skjer... Er du?
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 08 Oct 2019, 09:35 Må innrømme at jeg fortsatt hadde tro på Fred før denne sesongen, at han bare trengte noen kamper under beltet så ville vi få se en annen spiller.
My thoughts exactly. Fred hadde ingen god sesong i fjor, men av og til fikk vi se glimt av klasse.. det var kanskje spesielt i CL-kampene. Jeg tenkte at han kom til å spille greit denne sesongen, men hittil har han ikke imponert. Nå er vi bare i oktober, så ting kan faktisk endre seg, men det ser ikke spesielt lyst ut. :oops: Det skal sies at f. eks Fabinho brukte litt tid i Liverpool også..

Kanskje trives Fred bedre i en 4-3-3-formasjon? Fred som dyp med McTominay og Pogba på hver sin side.
Post Reply