Fred

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7527
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26875
Liker mottatt: 17378

Fra å ha vært svært aktiv der inne, leser jeg nesten ikke kommentarer der lenger.
Men forundrer meg ikke med nye hakkekyllinger.

Fred er en nyttig spiller.
Særdeles god i gjenvinnings spillet.
Og undervurdert pasningsfot, selv om han har noen helt fryktelige feilpasninger i hver kamp.

Kan bli en nyttig duo under Rangnick også Fred og McTominay.
Tror vel Solskjær plukket ut de 11 beste spillerne våre han også.
Og blant de 11 er hakkekyllinger som de Gea, Wan-Bissaka, Lindelöf, Fred og Ronaldo.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Pancho P wrote:05 Dec 2021, 21:43 Min kritikk mot Fred har gått på at han skaper for få sjansar og at han har eit mangelfullt pasningsrepertoar. Eg trur kanskje at han til no har spela for langt tilbake på bana. På landslaget ligg han høgare i bana og skaper langt meir. Synest han var langt betre enn ok i 2.omgang idag. I tillegg til dei sedvanlige tacklingane, hadde han mange konstruktive og presise pasningar på Palace sin banehalvdel.
Veldig enig. Jeg tror også at Fred vil få en ny vår i en mer offensiv rolle. Fred slik jeg ser det mangler pasningskvaliteten til å være et typisk midtbaneanker alá Rodri, Casemiro, Kante eller Busquets. De gutta er i min bok mye bedre ballspillere enn Fred og de spiller mer naturlig som et anker enn hva Fred vil gjøre. Ikke minst er de ekstremt smarte spillere, de slår de riktige pasningene gang på gang på gang. Jeg sier ikke at Fred er dum, men skal vi dømme etter fotball-IQ så vil de andre score høyere.

Skal vi få utnyttet Fred maksimalt så må vi også utnytte hans styrker. Fred har lagets beste motor, er veldig kvikk og en god ballvinner. Slik jeg ser det så er han skreddersydd til Ragnicks spillerstil. Fred har en intensitet i spillet sitt som er kjip å møte. Etter i dag så var aggressiviteten skrudd opp noen hakk i tillegg og det så bra ut. Jeg tror likevel at løsningen vil innebære at vi kjøper inn et nytt midtbaneanker. For McTominay sliter med mye av det samme som Fred og har noen av de samme styrkene. Han er riktignok ikke like kvikk, men han tar igjen med en fantastisk fysikk. Når det er sagt så fikk jeg med meg at Ragnick mente at McFred er et godt alternativ med hans spillerstil. Jeg er litt uenig og skulle gjerne hatt inn et midtbaneanker av høy klasse for å ha enda bedre balanse i laget.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18974

Tenåringen her kjøpte seg Fred-trøye i fjor han, den fine 18/19 blå med gulltrykk, kommer til sin rett nå.
post liked by: Cola2, red, Pancho P, Pangaea, Ryder, Belfastboy
LUHG!

andreas.finneide
Posts: 1
Joined: 11 Dec 2021, 17:05
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 2

Ref: denne artikkelen:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/dette ... -skal-sla/

System: "System er en ordnet sammenstilling av deler til et hele; eller planmessig fremgangsmåte."

Jeg tror at når dette press-spillet blir satt i system, så kommer vi til å se at Fred (og andre) kommer til å ha mange flere ballgjenvinninger. Det blir vanskelig å vinne ballen fra Premier League-spillere når du enten er alene eller har Bruno sammen med deg i presset. Presser vi som et lag med en planmessig framgangsmåte kommer presset ikke kun til å føre til at det spilles på tvers eller bakover, men at vi faktisk lykkes i å erobre ballen. Vi har allerede sett at Fred kommer til sin rett. Jeg tror heller ikke man skal undervurdere det psykologiske aspektet ved denne tilnærmingen. Det må føles ganske så godt å ha kontroll på motstanderen på denne måten. Det gledes til fortsettelsen med Ralf ved roret.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12959
Liker mottatt: 8319

For en fantastisk kommentar fra Fred: – "Jeg vet at jeg ikke er den beste spilleren, ikke den mest tekniske, men jeg gir alt hver eneste gang jeg er på banen. Som vi sier i Brasil – jeg bærer pianoet slik at artistene kan spille, sier han"
post liked by: Ryder, Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy, Cola2, red
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Pwint wrote: 23 Feb 2022, 09:08 "Som vi sier i Brasil – jeg bærer pianoet slik at artistene kan spille".
Men for eit symfonisk øyeblikk han leverte mot Leeds😁
post liked by: Pwint, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Jeg liker Fred. Han har sine mangler og sine kamper der lite stemmer, samtidig har han på sitt beste egenskaper dette laget trenger. Og som sitatet viser: Han skjønner rollen sin og kjenner sin plass i systemet, noe som er en undervurdert egenskap.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Cola2, Blodfink

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Da ser det ut som Fred tar turen til Tyrkia. Det er nok riktig avgjørelse, men jeg må si at jeg vil savne han litt. 50 mill var åpenbart en grov overbetaling, men det velger jeg heller å ta ut på woodward enn fred. Han har faktisk hatt flere genuint gode kamper og perioder, Leipzig(H) i 20-21 utmerker seg spesielt. Hadde han kostet halvparten og blitt brukt som han ble i fjor gjennom hele oppholdet sitt, tror jeg flere fans ville husket han for det han var, heller enn det han ikke var.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Can2, Pink Final, Pwint
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106



Takk for alt!
post liked by: Ryder, Blodfink, Pwint, Cola2, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Hadde alltid en soft spot for Fred, selv da det ikke gikk på skinner. Gutsen, humøret, måten han alltid var først på pletten for å forsvare lagkameratene så snart det var noe håndgemeng på gang.

Takk for innsatsen, den var det aldri noe å si på! ❤️
post liked by: Blodfink, red, Cola2, Pink Final, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Hadde glemt å flytte Fred over i ex-spiller forumet. Åpnet bra i Tyrkia. 6 assist på 18 kamper. Med vår midtbane om dagen så kunne Fred åpenbart vært en god løsing.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1958
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 8453
Liker mottatt: 7879

Hipp hurra for Fred som fyller 13...jeg mener 31 år i dag 🎉 Fenerbahce har enda ikke tapt med brasilianeren på laget. Insane statistikk 🤯
post liked by: Pwint, Blodfink, Cola2, Andtho01, Belfastboy, red
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Har vært i demonstrasjon for fred nylig. En god ting :love: :yikes:
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
Post Reply