Fred

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pancho P wrote: 25 Aug 2021, 20:44 Hei, RaoulDuke! Eg er notorisk dårleg på EDB, så det er heilt sikkert eg som er problemet 😂😂😂
Første trikset du bør lære deg er å legge ved en @ før du begynner å skrive et brukernavn. Da får man beskjed om noen har tagget/skrevet til deg.

Men nå ødelegger jeg tråden helt her. Sorry..
post liked by: Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

RaoulDuke wrote: 25 Aug 2021, 21:55
Pancho P wrote: 25 Aug 2021, 20:44 Hei, RaoulDuke! Eg er notorisk dårleg på EDB, så det er heilt sikkert eg som er problemet 😂😂😂
Første trikset du bør lære deg er å legge ved en @ før du begynner å skrive et brukernavn. Da får man beskjed om noen har tagget/skrevet til deg.

Men nå ødelegger jeg tråden helt her. Sorry..
@RaoulDuke Takk for tipset! Bratt læringskurve 😂😂😂
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Fred har mange gode egenskaper, flere av dem harmonerer også med en god DM: Aggressivitet, forflytningsevne, taklingsstyrke.

Men også noen som dessverre gjør ham sårbar. Han har for lurvete nærteknikk og er liten og lett i duellene. Han er dessverre ikke det engelskmennene kaller "press resistant". Han vil alltid være en risikofaktor mot lag som presser høyt og hardt, ettersom han både gjør feil med ball under press og taper for mange mann-mann-dueller. I mer åpne kamper har jeg derimot fortsatt god tro på at han kan fylle rollen godt,
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Fred får ofte mye kritikk, vertfall denne sesongen. En del av det er noe ufortjent synes jeg, men nok om det. I kampen mot Villareal er det verdt å bite seg merke i at det var etter press fra nettopp Fred som førte til begge scoringene. Først vinner han ballen i en duell, som spretter til Ronaldo, som på mesterlig vis lobber over keeper og til 1-0. I forkant av 2-0 er det også Fred som vinner ballen. Så går angrepet raskt, også via Fred, og ender opp hos Sancho som banker inn en drømmescoring.

Tror han fortsatt har en god rolle å spille i det her laget. Men trenger kanskje en bedre spiller ved siden av seg enn McTominay? Selvsagt mulig å oppgradere Fred også, absolutt, men jeg mener han er det beste defensive (ish) spilleren vi har per nå, ettersom Matic synes å ha "mistet beina" som de sier på engelsk.

Se reprise av 1-0 igjen, bare fokuser på Fred, ikke ballen. Sjekk hvor raskt han leser den situasjonen og er oppe i press. Nydelig å se. Det vi trenger er på en måte flere Freds, slik at det blir et kollektivt press av den kvaliteten der, og ikke en og en som springer ut av posisjon. Mulig han er for hissig på grøten til tider og skaper hull bak seg, men jeg liker ofte det jeg ser vertfall.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Funker dette?

post liked by: Pink Final, Cola2, Belfastboy
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pangaea wrote: 24 Nov 2021, 15:45 Fred får ofte mye kritikk, vertfall denne sesongen. En del av det er noe ufortjent synes jeg, men nok om det. I kampen mot Villareal er det verdt å bite seg merke i at det var etter press fra nettopp Fred som førte til begge scoringene. Først vinner han ballen i en duell, som spretter til Ronaldo, som på mesterlig vis lobber over keeper og til 1-0. I forkant av 2-0 er det også Fred som vinner ballen. Så går angrepet raskt, også via Fred, og ender opp hos Sancho som banker inn en drømmescoring.

Tror han fortsatt har en god rolle å spille i det her laget. Men trenger kanskje en bedre spiller ved siden av seg enn McTominay? Selvsagt mulig å oppgradere Fred også, absolutt, men jeg mener han er det beste defensive (ish) spilleren vi har per nå, ettersom Matic synes å ha "mistet beina" som de sier på engelsk.

Se reprise av 1-0 igjen, bare fokuser på Fred, ikke ballen. Sjekk hvor raskt han leser den situasjonen og er oppe i press. Nydelig å se. Det vi trenger er på en måte flere Freds, slik at det blir et kollektivt press av den kvaliteten der, og ikke en og en som springer ut av posisjon. Mulig han er for hissig på grøten til tider og skaper hull bak seg, men jeg liker ofte det jeg ser vertfall.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Funker dette?

Fred hadde en god kamp i går og håper han klarer å følge opp med enda en god kamp mot Chelsea.
Det så ut som United spilte 4-3-3 med ball i går og 4-4-2 uten ball og da var det Fred som la seg ut til venstre på midtbanen. Interessant grep fra Michael Carrick og slettes ingen dum idé heller.
post liked by: PAK, Pink Final, Cola2, Belfastboy, Pancho P
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Må bare få sagt 🙌

Var forbanna over at han lobba fremfor å gi den til Ronaldo.

Men utrolig hvor hardt han alltid jobber og presser. Undervurdert spiller. Og ingen tvil om hvilket navn Rangnick kommer til å sette først på blokka når han tar over.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2, Ryder, Pangaea, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror Fred kan bli en veldig god rollespiller, og vil tjene på å ha mer definerte oppgaver. Være kleggen som skal stjele og irritere, og ikke en allround midtbanespiller med ansvar for å styre spillet.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Cola2, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Beklager hvis dette er som å banne i barneselskap, men Fred har begynt å seile opp som en favorittspiller hos meg. Mange å ta av selvsagt, men det er en slik herlig type! Jobber og sliter hver eneste kamp, og nå scorer han også med høyreslegga, hahahah. Glad han har fått litt mer skryt i det siste. Har tross alt variert ganske mye i årene i United, men synes han har blitt mer stabilt god nå, og lenge må det fortsette. Tror han kan bli en meget viktig spiller under Rangnick, og han var jo helt sentral for Solskjær også.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Ryder, Pwint, Pancho P, red, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er også glad i Fred og hatt en soft spot for ham hele tiden, hans mangler til tross. Gir alt i hver kamp, og har også noen ting han er bedre på enn noen andre på laget.

Vil komme mye bedre til sin rett framover.
post liked by: Pwint, Pancho P, Cola2, Pangaea
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Var moro for han med det målet. En grei kamp i dag. Men man kommer ikke bort i fra alle hans mangler og svakheter. Vi møtte et skikkelig bunnlag i dag så litt spesielt å ta av for det.

Jeg mener Fred ikke er god nok for oss om vi skal tilbake på toppen.

Vet det er flere Fred diggere som blir sure nå men sånn er det.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg har forsvart Fred (og McTominay) i lang tid, ikkje minst på United.no. Ikkje fordi eg nødvendigvis meiner at han er den beste spelaren i verda, men fordi han har fått latterleg mykje usakleg kritikk. OK, han hadde ein svak start på denne sesongen, men elles har han vist flott utvikling sidan han kom til klubben.

Det som irriterer meg mest har vore at ein har skapt eit bilde av Fred som ein spelar som ofte slår feilpasningar og som mister ballen altfor lett. Også at desse feila ofte fører til baklengsmål. All statistikk før denne sesongen viser at dette er feil.

Min kritikk mot Fred har gått på at han skaper for få sjansar og at han har eit mangelfullt pasningsrepertoar. Eg trur kanskje at han til no har spela for langt tilbake på bana. På landslaget ligg han høgare i bana og skaper langt meir. Synest han var langt betre enn ok i 2.omgang idag. I tillegg til dei sedvanlige tacklingane, hadde han mange konstruktive og presise pasningar på Palace sin banehalvdel.

Eg vil påstå at det negative synet mange har av Fred har bakgrunn i myter som oppsto tidleg i United-karrieren hans. Håpar fleire, iallefall United-fans, kan endre på dette synet.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pink Final, messilingard, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 108

Hva er alle hans mangler og svakheter da, som ikke passer inn i spillesystemet til Rangnick @Sir Alfie Rey
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, red
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Rangnick og Fred.
Professoren og pastoren.
Tror det blir et bra samarbeid mellom de.

Synes det er interessant hvordan det ofte er disse litt mer hardtarbeidende midtbanespillerne og backene som blir mest undervurdert: O'Shea, Park, Carrick (i mange år), Fletcher (frem til 2009), Valencia, Irwin, Butt.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Herlig mål fra Fred i dag.
Ser fram til et fruktbart samarbeid mellom de to som du nevner @red.
Digger når en av de "hatede" slår til og får tastaturkrigerne til å komme med sitt vanlige bla-bla-bla-snakk.
post liked by: Pink Final, Pancho P, red
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Ser det er fleire på united.no som tidlegare har slakta Fred og kalla han Championship-spelar som no hyllar han. No er det visst McTominay som ikkje er god nok. Fint at dei deler på å slakte spelarane😒
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply