Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Deleted User 595

Videre utvikling i saken:

Nå er Mason Greenwood offisielt tiltalt av The Crown Prosecution Service for voldtektsforsøk, kontrollerende og tvingende atferd, og legemsbeskadigelse (vold).

Det betyr naturligvis at påtalemyndighetene mener det er nok bevis for domfelling. Selv om det ikke er sikkert han dømmes, ser det nå virkelig mørkt ut for Greenwood.

Saken går for Greater Manchester Magistrates' Court, og vil altså da avgjøres av distriktsdommeren, og ikke en jury.
Last edited by Deleted User 595 on 15 Oct 2022, 20:37, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

En skam for klubben! At han fremdeles mottar lønn er absurd!

Få det bort!!
post liked by: JørgenT
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fryktelig trist for alle parter, det er kroken på døra for unge Greenwood dette vil jeg tro.
post liked by: Pink Final, Can2, messilingard, Pancho P
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Basert på lignende saker så kan denne saken her dra ut i flere år. Så det endelige svaret får vi neppe med det første. Men ja, Mason Greenwood er nok ferdig som fotballspiller. En ting er at ingen klubber ønsker å bli assosiert med han så lenge denne saken holder på, det andre er at det begynner å bli en god stund siden at han har spilt fotball.

For klubben sin del så får de uansett ikke gjort noe før en eventuell dom er falt, og det kan ta en del tid.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

https://www.tv2.no/sport/fotball/premie ... /15289887/
Etter kort tid opplyste aktor at Greenwood-høringen utsettes til 10. februar 2023. Rettssaken skal offisielt starte 27. november 2023.

[…]
Ikke at jeg har mest sympati for han etter de lydopptakene. Men trist at det så ofte går veldig lang tid før en får en endelig dom. Ikke bra for noen av partene at en i flere år må leve livet sitt i limbo.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7638

Ja, om det var noen tvil om at karrieren hans var over, så forsvinner de mer og mer.
post liked by: Blodfink, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 661

Hva hvis Greenwood får to års fengsel? Starter dommen når dommen blir vedtatt eller fra når han ble anmeldt?
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Det vil nok være fra han får dommen, @StretfordEnd.
Hadde han sittet i varetekt så hadde det blitt trukket fra straffen.

Uansett er det trist at et sånt kjempetalent går nedenom og hjem. Han hadde alle forutsetninger for å få en fantastisk karriere.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Mest sannsynlig så får Mason Greenwood noe strafferabatt på grunn av lang tid mellom hendelse og dom. I alle fall om det er likt som det norske rettsvesenet noe jeg vil tro. En eventuell fengselsdom skal vel også være fra det tidspunktet hvor dommen faller, med et eventuelt fratrekk fra dager tilbragt i varetekt. Jeg er ikke noe advokat, og har enda mindre peiling på britisk juspraksis så understreker at dette ikke er noe fasit.

Rent karrieremessig så begynner det å se dårlig ut for Greenwood. Det begynner å bli lang tid uten fotball og det ser visst ut til å bli enda lenger.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4omw1 ... ne-droppet
ANKLAGER MOT UNITED-STJERNE DROPPET
Politiet har lagt bort etterforskningen mot Mason Greenwood. 21-åringen var siktet for voldtekt og fysisk vold mot en tidligere kjæreste.


Det opplyser politiet i Manchester.

– Med tanke på den betydelige mediedekningen av denne saken, er det bare rettferdig at vi deler nyheten om at den 21 år gamle mannen, som ble arrestert og siktet i forbindelse med en etterforskning åpnet i januar 2022, ikke lenger straffeforfølges for dette, sier Michaela Kerr i Greater Manchester Police.
Så hva skjer nå? Tar vi en Arsenal, eller er han fremdeles ferdig?
post liked by: messilingard, Pancho P, Belfastboy, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Da er anklagene mot Mason Greenwood henlagt. Det åpner vel for en mildt sagt interessant sak for Uniteds del. Bør Mason Greenwood implementeres inn i troppen, hvor mye har han tapt seg sportslig? Jeg har ikke nødvendigvis noe svar her, men tenker at det sportslige bør vektlegges i størst grad.

Han har kontrakt, og så lenge det ikke foreligger noe dom så blir det vanskelig for klubben å skulle gjøre noe.

Rent økonomisk så har vel også denne saken fått svært store konsekvenser for Mason Greenwood så en kan vel heller ikke se bort i fra at det blir stilt erstatningskrav mot påtalemyndigheter.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Han har vel fortsatt kontrakt med United, så eg reknar med at klubben held seg til den. Om Greenwood er mentalt eller fysisk i stand til å spele fotball på ei god stund er nok heller tvilsomt. Eg er prinsipielt forkjempar for at folk som har sona straffa si eller har blitt frikjent, skal få starte med blanke ark. Men eg trur det blir eit helvete for Mason Greenwood når eller dersom han kjem tilbake på bana.
post liked by: messilingard, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

Jeg lurer på hva som har skjedd? Rettssaken var jo berammet til november, det betyr jo at de ville straffe ham for dette. Nå er det altså henlagt?

Om han skal spille for United igjen? Skeptisk, og er det i det hele tatt mulig for ham når vi vet(sannsynligvis) hva han kommer til å få høre.

Leser på BBC at et nøkkelvitne har trukket seg. Blitt betalt av Greenwood?
Last edited by Jan Erik on 02 Feb 2023, 15:38, edited 1 time in total.
post liked by: red, Cola2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Påtalemyndigheten har vel sett i arbeidet sitt med saken at det å føre den for retten ikke ville ført til noen domfellelse.

Dette blir selfølgelig ren spekulasjon fra min side. Men jeg tipper at det er jenta selv som har valgt å ikke samarbeide med politiet. Da lydopptakene må være mer enn nok bevis for å dømme han, i tillegg til at dette er en profilert sak, så da legger de den ikke bare vekk uten videre.

Edit: Som Jan Erik skriver over her. Fra BBC: "The Crown Prosecution Service said the charges were discontinued after a key witness withdrew their involvement.". Så da hadde jeg rett. Er jo bare ett nøkkelvitne i denne saken.
post liked by: Jan Erik
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Påtalemyndighet kunne brukt tidligere avhør som bevis dersom anmelder ikke er villig til å vitne i en rettssak. Vanskelig å si noe om hvordan etterforskningen har vært eller hva slags beviser de har, men jeg vil tro at det kommer en reaksjon mot påtalemyndighetene her for å ha brukt så lang tid på en sak de henlegger. Det har tross alt fått enorme konsekvenser for de involverte.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 02 Feb 2023, 15:29 Leser på BBC at et nøkkelvitne har trukket seg. Blitt betalt av Greenwood?
Jeg tenker at det er noe man skal være forsiktig med å spekulere i. Selvfølgelig har rike personer muligheten til å betale et vitne rent økonomisk, men sett fra et etisk perspektiv så er det noe som aldri ville blitt akseptert av samfunnet som helhet. Juridisk sett så kan det sikkert også ha konsekvenser.
post liked by: Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply