Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Er bekymringsverdig, man tenker jo på en ny Morrison. Er veldig vanskelig i den alderen, de er umodne. Det som ofte skjer når de har den type problemer er at det går opp et lys for de men da er de over 25 og har kommet på bedre tanker.
Håper selvsagt ikke at det skjer, men skal du være med på dette nivået kreves det toppdisiplin. :)
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Alf banan wrote: 22 Oct 2020, 12:05
aregran wrote: 09 Sep 2020, 15:03 Han er 18 år gammel og kjeder seg på et hotellrom, og får muligheten til å få en miss universe-deltaker på besøk. Hvem her inne hadde sagt nei til det som 18-åring?

Jeg har normalt lav terskel for å la meg provosere av utenomsportslig klovning (ref all bitchingen min om Pogba), men her har jeg full forståelse for gutten.
Tror de færreste hadde sagt nei takk uansett alder. 😄
Skal ikke påstå at jeg hadde klart det, og det er noen år siden jeg var 18 :D

Vanskelig å vite hva man skal tro på. Media liker jo å blåse opp alt som handler om unge spillere som visstnok oppfører seg dårlig. Bare se på alt de har skrevet om Sterling. Solskjær har i hvert fall gått langt i å avkrefte ryktene om Greenwood. https://www.united.no/nyhetsarkiv/avvis ... dene-dine/
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

James Ducker er vel vanligvis ikke den som farer med "sladder", regner med han har gode kilder. Når det er sagt, Morrisson hadde vel større og mer alvorlige problemer enn at han kom litt for seint noen ganger.

Alle 18-åringer gjør dumme ting, sånn er det og det bør det være aksept for. På mange måter er det ganske umenneskelig å skulle leve 100 prosent profesjonelt i den alderen. Toppidrett er jævlig tøft og medfører mange forsakelser. Noen har det i seg naturlig, noen må lære det mens andre igjen aldri klarer å tilpasse seg det levesettet som kreves. Greenwood er i en alder da alt fortsatt er læring, mens det samtidig er naturlig å forsøke å tøye grenser. Håper og tror at dette er noe han vokser av seg.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det er ikke akkurat gode tegn som Greenwood viser her. Det å ikke holde seg innenfor regler gitt av lagledelser på grunn av at fristelser, uansett hvor store eller gode, er noe man egentlig forventer at toppidrettsutøvere klarer. Det å komme for sent til treninger, avreiser eller andre aktiviteter i regi av klubben er også noe man forvente av alle United spillere. Kravene er stort sett ufravikelige når det kommer det til arbeidsmoral og selvdisiplin i United, og de har generelt veldig få unntak.

Når det er sagt så tror jeg vi har en veldig dyktig man-manager i Solskjær. Så hvis det er noen som får skikk på det mentale så har jeg full tillit til at Solskjær er mannen for jobben. Nå er vel mye av disse problemene knyttet til at Greenwood fortsatt er i en modningsprosess og sånn sett kommer til å drite seg ut. "Fuck-up" kvoten hans er langt fra brukt opp, men samtidig så er det viktig at han ikke blir noen ny Ravel Morrison som ikke lyktes på grunn av mentale ferdigheter.

Jeg tror at Mason Greenwood kommer til å bli en kjempespiller selv om at han har noen voksesmerter på veien. Så lenge han lytter, tar lærdom, har arbeidsmoralen og selvdisiplinen så kommer han til å lykkes i United. For talentet er det ingenting i veien med!
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

messilingard wrote: 22 Oct 2020, 15:14 Det er ikke akkurat gode tegn som Greenwood viser her. Det å ikke holde seg innenfor regler gitt av lagledelser på grunn av at fristelser, uansett hvor store eller gode, er noe man egentlig forventer at toppidrettsutøvere klarer. Det å komme for sent til treninger, avreiser eller andre aktiviteter i regi av klubben er også noe man forvente av alle United spillere. Kravene er stort sett ufravikelige når det kommer det til arbeidsmoral og selvdisiplin i United, og de har generelt veldig få unntak.

Når det er sagt så tror jeg vi har en veldig dyktig man-manager i Solskjær. Så hvis det er noen som får skikk på det mentale så har jeg full tillit til at Solskjær er mannen for jobben. Nå er vel mye av disse problemene knyttet til at Greenwood fortsatt er i en modningsprosess og sånn sett kommer til å drite seg ut. "Fuck-up" kvoten hans er langt fra brukt opp, men samtidig så er det viktig at han ikke blir noen ny Ravel Morrison som ikke lyktes på grunn av mentale ferdigheter.

Jeg tror at Mason Greenwood kommer til å bli en kjempespiller selv om at han har noen voksesmerter på veien. Så lenge han lytter, tar lærdom, har arbeidsmoralen og selvdisiplinen så kommer han til å lykkes i United. For talentet er det ingenting i veien med!
Vet vi at dette stemmer? Engelsk media er fint i stand til å dikte opp slike historier ut av ingenting, ref bl a ryktene om Zaha og Moyes datter...
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@aregran Basert på journalisten som har meldt dette, James Ducker, så er ikke han en av de mest tabloide journalistene i britisk media. Betyr ikke nødvendigvis at jeg hadde kjøpt det om han melder at en spiller er klar, men i denne sammenhengen ser jeg det som lite sannsynlig at dette kommer frem uten en troverdig kilde fra klubben eller Greenwood sin side.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ryder wrote: 22 Oct 2020, 11:10 Nå vet vi jo ikke om det stemmer, men i så fall er det vel bra det skjer nå når han fortsatt formes som menneske. Ta det ved rota, så det ikke får utviklet seg. Ville vært synd og skam om han blir en ny Ravel Morrisson.
Solskjær avviste det ganske tydelig på en nylig pressekonferanse, men jeg la merke til ordbruken i forkant. "Not fit to play" eller noe slikt, som ga tolkningsrom for "ikke skaderelatert". Håper så inderlig at han tar talentet sitt seriøst (igjen) og jobber på den måten som kreves, og dermed ikke blir et nytt Ravel Morrison-tilfelle. Det hadde vært veldig, veldig trist når han er et slikt supertalent.

Vidar Dale Fjeld

Rykter er rykter, men det ser unektelig litt urovekkende ut med all viraken rundt Mason! Er han en av de unge, med et enormt talent som ikke klarer å takle søkelyset, penger, som ikke klarer å gi maks? Lidenskapen til fotballen må komme innenfra, om ikke er du "ferdig" på det øverste nivå. Egoet er en spillers farligste fiende, uansett klubb og talent.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Ja, det kan se litt Ravel Morrison-aktig ut, selv om problematikken ikke er dønn den samme. ,

Jeg forstår gutten godt, spillere er like forskjellige som folk ellers i samfunnet. (selv om man f.eks har samme arbeidsplass). Med det råe talentet er det jo veldig synd om han ikke klarer å fokusere på jobben han har, piker, vin og sang kan han jo unne seg, men til bestemte tider på året hehe. Han er vel foreløpig langt unna Solskjær, som har hatt 1 kjæreste (Så vidt jeg vet), og fortsatt har henne.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg har egentlig ikke noe særlig forståelse for Greenwood her. Nå har det vært såpass med rapporter her at man håper klubben tar noen grep. Det siste fra The Times er at han har vært såpass slapp på trening at han ble satt på plass av Bruno for resten (i så fall så får Bruno er stående applaus fra meg). Jeg er helt overbevist om at selv de største talentene innen all form for toppidrett vil mislykkes uten et minimum av de mentale ferdighetene som også kreves.

Nå har selvsagt ikke toget gått enda for Greenwood sin del, og er det én jeg har tro på at skal klare å sette hodet på plass er det Solskjær. Men samtidig så hadde det sikkert ikke vært så dumt å sende han på et par kamper med reservene utelukkende for å vise han at klubben er større enn enkeltindividene i United.

Det bør også nevnes at alle rapportene som har kommet ut ikke er bekreftet av klubben, men samtidig så begynner det å se ganske troverdig ut etter min mening.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Han har angivelig mistet en veldig god venn i selvmord nylig. Så kanskje man skal være litt forsiktig, enn så lenge.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Ja, det er nok en tung tid for gutten, scoringen mot RB Leipzig viser hvor preget han er, (i feiringen etterpå)
Det er så mye fotball i denne spilleren, kan bli en av de beste noensinne.

LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 10 Nov 2020, 16:09 Ja, det kan se litt Ravel Morrison-aktig ut, selv om problematikken ikke er dønn den samme. ,

Jeg forstår gutten godt, spillere er like forskjellige som folk ellers i samfunnet. (selv om man f.eks har samme arbeidsplass). Med det råe talentet er det jo veldig synd om han ikke klarer å fokusere på jobben han har, piker, vin og sang kan han jo unne seg, men til bestemte tider på året hehe. Han er vel foreløpig langt unna Solskjær, som har hatt 1 kjæreste (Så vidt jeg vet), og fortsatt har henne.
Viktig med litt kildekritikk når det gjelder alle skriveriene rundt Greenwood. Jeg stoler ekstremt lite på engelske sportsjournalister, de er fint i stand til å trykke rent oppspinn for å selge aviser.

"Greenwood er ikke i troppen - Nå får vi jææævlig mange klikk om vi kommer med et saftig rykte. Løp og skriv!"
"Konkurrenten skriver at Greenwood ikke spiller grunnet dårlige holdninger! - Vi må følge opp dette ellers ser det ut som vi er dårligere informert enn dem."

Som Solskjær så fint sa det: Det er en drøss med fotografer rundt Carrington, hadde Greenwood vært kronisk for sen hadde de klart å dokumentere det.

I min bok er engelske sportsjournalister ett hakk over fotallagenter - og under både eiendomsmeglere og bruktbilselgere - når det gjelder troverdighet. Stoler ikke på disse ryktene før det kommer noe fra en troverdig kilde.
post liked by: Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er stor forskjell på ulike journalister og medier, til og med i England. Noen har åpenbart null skrupler og regelrett finner på ting for å håve inn klikk (som Samuel Luckhurst i MEN), mens andre har gode kilder og jobber seriøst.

Hørte på United-podcasten fra The Athletic (abonnementsnettsted som ikke jakter klikk i like stor grad) i går, med Laurie Whitwell og Andy Mitten. De mente å ha mange og gode kilder i klubben på at det er en del issues rundt Greenwood og livsførselen hans, men at det ikke er snakk om veldig alvorlige ting. De mente også at han er i de beste hender med Solskjær.
post liked by: Blodfink, aregran

Vidar Dale Fjeld

Det er aldri røyk uten ild...og så kommer brannvesenet og får kontroll på dette. Men det er alltid fallgruver for unge fotballspillere i dag, enten det er i England eller Norge...en blir lett høy på seg selv. Du må ha selvdisiplin i treningsarbeidet...tenker at Ronaldo og Zlatan er to av de beste der.
post liked by: Blodfink
Post Reply