Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Uansett hvor han skal spille, vil han høre skjells ord fra tribunen. Også hvis han bytter klubb.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Fra TV2: Nytt materiale.....?
I denne saken har en kombinasjon av at nøkkelvitner har trukket seg og at nytt materiale er kommet frem i lyset, gjort at det ikke lenger var et realistisk utfall med en domfellelse. Under disse omstendighetene er det vår plikt å avslutte saken.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6596
Liker mottatt: 6960

messilingard wrote: 02 Feb 2023, 15:53 Påtalemyndighet kunne brukt tidligere avhør som bevis dersom anmelder ikke er villig til å vitne i en rettssak. Vanskelig å si noe om hvordan etterforskningen har vært eller hva slags beviser de har, men jeg vil tro at det kommer en reaksjon mot påtalemyndighetene her for å ha brukt så lang tid på en sak de henlegger. Det har tross alt fått enorme konsekvenser for de involverte.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 02 Feb 2023, 15:29 Leser på BBC at et nøkkelvitne har trukket seg. Blitt betalt av Greenwood?
Jeg tenker at det er noe man skal være forsiktig med å spekulere i. Selvfølgelig har rike personer muligheten til å betale et vitne rent økonomisk, men sett fra et etisk perspektiv så er det noe som aldri ville blitt akseptert av samfunnet som helhet. Juridisk sett så kan det sikkert også ha konsekvenser.
Helt klart. Men likevel et naturlig spørsmål pga det du selv skriver. Ronaldo gjorde jo det samme. Veldig mange andre kjente personer har gjort det. Men jeg vet selvsagt ikke. Kanskje de har funnet sammen igjen, og alt er på stell?
post liked by: messilingard, Cola2, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@Jan Erik

Forskjellen på Ronaldo (og Prince Andrew forøvrig) var at det var en sivilrettslig sak. Sivilrettslige saker fungerer slik at man kan oppnå enighet utenfor rettssystemet, ofte blir det også oppfordret til det av rettssystemet selv. Så kan man diskutere hvorvidt straffesaker bør kunne bli tatt opp i sivilrett. Men i en straffesak så er det andre krav osv, det er blant annet ikke anmelder, men påtalemyndighet som fører sak mot den siktede osv.

Er ikke noe jurist, så skal ikke hevde at jeg er noe ekspert på dette.
post liked by: Pancho P, Jan Erik, Cola2, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6596
Liker mottatt: 6960

Godt poeng. Nei, vi vet ikke hva som har skjedd annet enn at vitnt har trukket seg (sannsynligvis kvinnen?), så vi får bare se hva som skjer.
post liked by: messilingard, Pancho P, RedTrafford, Cola2, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Cola2 wrote: 02 Feb 2023, 16:20 Fra TV2: Nytt materiale.....?
Dette er eit viktig moment. Utan å spekulere altfor mykje, kan det verke som at dei to nemnde grunnane for henleggelse heng saman. Nytt materiale dukkar opp og "hovudvitnet" trekk forklaringa si. Uansett er det ei tragisk sak for dei involverte. Dersom Mason Greenwood har vorte anklaga og sikta på feil grunnlag og dermed fått øydelagt ein svært lovande karriere, er heilt sikkert ikkje siste ordet sagt i denne saka.
post liked by: Cola2, gjerik, RedTrafford, Blodfink, Belfastboy, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Dette er jo hyperinteressant, tydelig at det har tatt en vending i Greenwoods favør. Om dette står seg så blir det som noen nevner spennende å se hva United gjør. De uttaler at de vil "sette i gang sine prosesser", hva nå de består av.

Det blir vanskelig for Greenwood, men han skal få min support om United velger å få ham på banen igjen. Er ikke så bekymret for at at han ikke skal kunne ta nivået igjen fotballmessig, det er det mentale som blir avgjørende vil man tro. Han vil jo som nevnes av andre her bli slaktet fra tribunen, ikke av alle, men av flere enn nok...
Hva gjelder saken så må tolkningen bli at de første anklagene ikke er hele historien på langt nær, det virker jo ganske tydelig nå.
post liked by: Cola2, Belfastboy, RedTrafford, Pancho P, Pwint
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Rent fysisk så stiller han jo sterkere en enn som har vært skadet ett år. Det tror jeg går veldig fint.
Som det nevnes over her kan det mentale bli avgjørende.

Så lenge han er frikjent, og om United ønsker han med videre ser jeg ingen grunn til å ikke støtte det.
Kan jo bli klar til seriestart 23/24 da.

Uansett hva som skjer videre er dette en forferdelig trist sak.
post liked by: Cola2, Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Når utløper kontraktene?
https://www.united.no/nyhetsarkiv/nar-g ... aktene-ut/

2025: Mason Greenwood (forlengelsesopsjon til 2026)

Men vi vet jo ikke hva som står i kontrakten, så vi får bare vente å høre hva klubben kommer med
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vanskelig sak. For min del kan jeg egentlig stille meg bak det Dag Langerød skriver på United.no.

Han er/blir ikke dømt, men det betyr dessverre ikke at han helt sikker ikke har gjort noe galt. Jeg hørte opptakene, og de var ekstremt gufne. Med mindre det kommer for en dag at det var et slags «rollespill», så vil jeg helt ærlig ha problemer med å forholde meg til at Greenwood spiller for klubben min.

Han får sikkert tyn, samtidig ser vi at spillere som Partey og Bissouma har vært etterforsket for lignende forhold og «ingen» snakker om det. Sånn er det å spille for United.

Som Langerød skriver, er jeg glad jeg ikke skal fatte avgjørelsen om hva som skjer nå. Vi må jo anta at klubben vet mer enn det som kommer fram i mediene, på godt og vondt. Det har vel vært drypp om at klubben var bekymret for Greenwood også før denne saken sprakk for et år siden.

Jeg skal ikke sitte her og ønske at Greenwood ikke får spille fotball, han har også rettssikkerhet. Men blir - ut fra det vi vet og ikke vet akkurat nå - ikke lei meg om det skjer i en annen klubb enn vår.
post liked by: Mr H, Pwint, Cola2

Deleted User 430

Syns det er ganske spesielt av Tv2 og MFB å kun holde fokus på at nøkkelvitnet har trukket seg i artikkelen her.
https://www.tv2.no/sport/fotball/premie ... /15477140/

Virker litt som de ikke ønsker at han bli sett på som uskyldig..
I mitt tjukke hode er det ganske tydelig at det er de nye bevisene/materialene som er hovedårsaken til at saken faktisk henlegges.
Godt mulig jeg tar skammelig feil, og at tidligere avhør ikke kan brukes i engelsk rett uten vitnet tilstede, men vi snakker tross alt om full henleggelse her og ikke bortfall av noen av tingene han var siktet for.
Jeg må si jeg er mest nysgjerrig på rekkefølgen her. Trakk vitnet seg og så kom det nye beviser på banen eller motsatt? Det tror jeg kan ha stor betydning for hva United velger å gjøre fremover også.

For meg er ihvertfall Greenwood velkommen tilbake med dette, om alle parter ønsker det, uavhengig av hva Tv2 måtte mene.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Cola2, Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Trist og vanskelig sak, men jeg frykter at det ikke er noen vei tilbake for Mason. Jeg blir overrasket om vi noen gang får se han spille for United igjen, men som flere av dere allerede har vært inne på; om det skjer, så skal han få støtten min. Men han kommer nok alltid til å ha store deler av fanskaren mot seg og ikke minst vil det komme hatrop mot han i hver eneste match. Håper selvfølgelig jeg tar feil..

Helt rå spiller og med et talent som kunne gjort han til en av verdens beste fotballspillere de kommende årene. En spiller som fort kunne endt opp som en stor United-legende. Kanskje kunne han blitt vår nye nummer 9? Jeg er sikker på at ten Hag kunne fått det beste ut av han.. men kanskje blir Spania eller Italia neste stoppested i en klubb som Barcelona eller Juventus?

Vitner som trekker seg og nytt 'material' som har kommet frem. Jeg vet ikke hva det er snakk om, men jeg tviler på at det er godt nok til at United-fansen og fotballfans generelt vil endre meningen sin om han.

Jeg har faktisk ikke orket å høre lydklippet som ligger ute, men har sett bildene. Det verste er vel at de er sammen igjen nå`, og har vært det en stund?
Det er mye som kan løses med penger. :cash:
post liked by: Pwint, Cola2

Deleted User 430

Lingard wrote: 03 Feb 2023, 03:55 Det verste er vel at de er sammen igjen nå`, og har vært det en stund?
Seriøst?!? 😯 Det er ihvertfall ekstremt spesielt. Lurer på om Tv2 ville ha endret artikkelen sin om de fikk denne informasjon pluss valgte å vektlegge de nye bevisene litt mer..? Tvilsomt, men...

Når det gjelder det lydklippet og bildet som for alltid vil bli husket av offentligheten så var de selvsagt grusomme å se og høre på, men det er da også viktig å tenke på at man har sett og hørt på dette fullstendig uten kontekst. Klippet varte en brøkdel av hvor lang lydfilen viste den egentlig var, osv.

Jeg har null problem med å innrømme at jeg først var meget skeptisk til det som ble lekket da det kan være mye kinks og greier som foregår på diverse soverom om dagen. Spesielt siden lydfilen var klippet osv.
Samtidig tenkte jeg også etterhvert at gutten var skyldig mtp hvor hardt politiet kjørte på med dette og de landet på siktelse og rettssak.
Nå er jeg tilbake til det første igjen og at nytt materiale har gjort at de bevisene som ble postet nok ble tatt ut av kontekst.

Hadde saken blitt henlagt pga vitne som trekker seg tenker jeg også det ville vært som følge av betaling osv og da ville jeg vært mot at han skulle komme tilbake. For meg veier det faktum at politiet selv uttaler at det har kommet nytt materiale som gjør det umulig å få han dømt tungt..

Ikke godt å si hva som skjer fremover, men jeg regner med klubben har vært i loopen hele veien og fått greit med info fra det juridiske teamet til Greenwood. Uansett om gutten blir en toppspiller igjen eller ikke håper jeg klubben tar vare på det som nå er en uskyldig ung mann og hjelper han på beina igjen.
Om det er på OT eller ikke spiller liten rolle, sånn sett, men at de ihvertfall gir han sjansen til å bestemme selv hva han ønsker å prøve på.

Ang rop og få høre det fra tribunen. Det tror jeg ville ha skjedd uavhengig av om det ble en rettssak som frifant han eller ei. Han er offentlig dømt til evig tid i dagens samfunn, uansett..
post liked by: Cola2, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

Denne historien er bare trist, uansett utfall. Jeg skjønner at mange er uenige her, men for min del, ut ifra det vi vet akkurat nå, så håper jeg ikke han noen gang spiller for oss igjen. Bildene og lydopptakene sitter igjen i meg, og jeg kan ikke klare å se ham uten å tenke på disse tingene. Men det kan jo komme frem ting som endrer mitt syn etter hvert. Jeg håper bare ikke at vi lar det faktum at han er en god spiller, overskygge de tingene han har gjort (Om vi går ut ifra at det materialet som ble lekket er reelt). Om han får spille for oss igjen, så bør det komme frem et eller annet som endrer mitt syn på det. Kanskje kunne det hjulpet om han la seg paddeflat, innrømmet at han hadde vært psykopat, men at han nå får hjelp for å bli bedre. Psykisk sykdom kan forklare mye her.

Disclaimer: Mine uttalelser gjelder selvsagt ikke hvis det kommer frem et eller annet som renvasker ham fullstendig, eller viser at det som ble lekket ikke er reelt.
post liked by: Ryder, RedTrafford, urjan, Beta 2.0, Cola2, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Dette er egentlig det aller verste utfallet. Basert på det vi vet er han helt klart skyldig og burde aldri være å se på en fotballbane igjen uten å først legge ned mye arbeid med seg selv og med å forklare til offentligheten (uheldig forbilde som han nå er) hvor forferdelig handlingene hans var. Men, han er ikke dømt og har derfor alt å tape på å legge seg flat og innrømme hva som har skjedd, derfor vil ikke dette skje.

Samtidig er han ikke frikjent. Han er ikke dømt uskyldig. Derfor blir han aldri kvitt denne saken hvis han faktisk er uskyldig. Samtidig er en henleggelse noe mange vil være veldig ivrige etter å peke på som "bevis" på at han er offeret i denne situasjonen, uansett hvor sannsynlig det er at han er skyldig som bare det.
post liked by: Pwint, Pancho P, Cola2, Ryder
Post Reply