Jesse Lingard

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lingard har altid været en elendig spiller. Han har aldrig været god nok. Hvis han ikke var opvokset i akademiet var han blevet solgt senest i 2016. Selv med Alexis, di Marias, Memphis, Obertans, Bebes og Pruniers præstationer for klubben så er Lingard stadigvæk den dårligste spiller jeg nogensinde har set været iklædt en Manchester United-trøje i en officiel kamp.

Han havde to måneder for fire år siden hvor han ramte en slutrunde-form og overpræsterede helt vildt og scorede halvdelen af sine mål i sin 10 årige karriere.

Han er simpelthen det perfekte billede på Uniteds nedtur. United vil aldrig vinde noget igen med ham på holdet. Nogle kalder hans spil i 2019 for en formnedgang. Men det er meget mere et billede på hans manglende kvalitet.

Og så får han nok ny kontrakt med en løn, der er cirka 50 gange mere end han fortjener (og da er jeg positiv).

I kort så er Lingard den største lortspiller i PL og burde være første mand på salgslisten (eller rettere så burde hans kontrakt blive revet over her og nu).
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Nja [mention]Elkey[/mention] , her må vi nok være enige om stor uenighet.

Lingard er også en av de spillerne som deler fansen, aldri noe godt tegn spør du meg.

Men sånn er det jo med Rooney også faktisk, selv om jeg da mener Rooney er en utenomjordisk spiller ift. Lingard. Så der motsier jeg mitt eget argument altså, haha.

Men jeg står på at om noen f.eks liker Lingard og misliker Rooney, ja da går jorda under hvert øyeblikk... :hah:

Jeg har likt ham en gang i tiden, men det begynner å bli ei stund siden, men for all del: Skulle han blomstre på ny så er det fint.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 01 Oct 2019, 23:44 Han havde to måneder for fire år siden hvor han ramte en slutrunde-form og overpræsterede helt vildt og scorede halvdelen af sine mål i sin 10 årige karriere.
Ja, jeg er nok på din side i Lingard-debatten.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Kyndilfan1 wrote: 01 Oct 2019, 23:44 Selv med Alexis, di Marias, Memphis, Obertans, Bebes og Pruniers præstationer for klubben så er Lingard stadigvæk den dårligste spiller jeg nogensinde har set været iklædt en Manchester United-trøje i en officiel kamp.
Jeg er enig i at Lingard ikke er god nok (og kanskje aldri har vært det), men at han ikke har vært bedre i United-drakta enn Obertan, Bellion, Bebe, Manucho eller Dong Fangzhou er direkte usaklig å påstå.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hehehe, moro med usakligheter innimellom da.

Dong (kult-figur) :hah: Er jo et av mange elendige kjøp av Ferguson...Tipper det genererte noen kinesiske fans og pund i kassa...Ren markedsføring...Men over til Lingard, han er nok hakket over den gjengen [mention]Kyndilfan1[/mention] nevner, men jeg mistenker Kyndil for å dra på litt for å understreke noen poenger, det er bare flott.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

For å ta opp punktet om at Lingard deler fansen [mention]Blodfink[/mention]. Om så er riktig, så ville jeg påstå at fansen deler seg i følgende 2 grupper:

1) Lingard er for dårlig for United, og er en av grunnen til hvorfor United er så dårlig som de er.
2) Lingard sin fraværende form skyldes at United som klubb har store problemer (hva nå det kan være), som påvirker spillerne negativt.

For å ta punkt 2). Lingard er jo ikke den eneste spilleren som har spilt dårlig. Mange har spilt dårlig. Og mange av de som har spilt dårlig - og som har forlatt klubben - spiller plutselig fantastisk. Memphis, Blind, Di Maria, Smalling, Evans. Så man føler at det er noe mer enn at Lingard spiller dårlig/er dårlig. Han er symptomet på en sykdom, som ingen vet hva er. Noe skjedde med United sommeren 2013. SAF gikk av - ja. Men hva var det egentlig han tok med seg ut av klubben...?

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg må virkelig indrømme, at jeg overdriver ikke eller noget. Den eneste forskel på Lingard og Obertan er, at Lingard kom igennem Uniteds akademi op på et hold, der var blevet dysfunktionelt og derfor har det været accetabelt, at han har spillet 175 kampe hvoraf han har været dårlig (i bedste fald) i ca. 160-165 af dem. Obertan derimod blev købt ind til førsteholdet, der var succesrigt med verdens bedste manager samtidig som holdet fungerede.

Og det er det som pisser mig mest af som United-fan. Ikke, at Lindeløf, Bailly, Jones, Rojo bliver i klubben fremfor Smalling selvom jeg mener, at Smalling er klart bedre end dem alle. Heller ikke, at resultaterne er så dårlige eller Woodward er en idiot. Men, at en så pissedårlig spiller kan få 175 kampe for en klub, der vil, og har den financielle kapacitet, til at konkurrere om mesterskabet og om CL.

IMO ville Lingard ikke engang være en profil i Superligaen. Og sandsynligvis heller ikke i Tippeligaen. Og når den gode dag når Lingard bliver solgt engang kommer så kan det godt være, at et hold som Everton er så dumme at købe ham, men han kommer hurtigt til at spille Championship-fodbold (igen i bedste fald). Han har nu været i United i 18 år og på førsteholdet i seks år. Og han burde have været solgt for 17 år siden (ok, det er så en overdrivelse). Men, at han ikke er blevet solgt for mindst fire år siden er et af de mærkeligeste ting i fodboldens historie. Jeg ved ikke hvad han har haft på LVG, Mourinho og nu har på OGS, men det er fuldstændig uforståeligt, at han overhovedet er på tale til at spille kampe. Jeg tror ikke Shola Shoretire (eller hvad efternavnet nu var), som lige er blevet 15 år, ville gøre det værre end Lingard på 1. holdet.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mye pisspreik fra deg nå, Kyndilfan1.

Vi har skjønt at du ikke har noe til overs for såkalte stallfyllspillere (bortsett fra Smalling, utrolig nok). Du hadde sikkert samme mening om squadspillere som Darren Fletcher, John O'Shea, Mikael Silvestre, Wesley Brown, Javier Hernandez og Ji-Sung Park. Noen supportere klarer ikke slike spillere, men en klubb er avhengig av spillere som ønsker å være i klubben til tross for at spilletiden uteblir. Nå har Jesse spilt regelmessig helt siden Mourinho tok over og under Mourinho sin første sesong var faktisk Lingard en av våre bedre spillere, eller hva? Han tok vare på de sjansene han fikk, men han klarte dessverre ikke følge opp med en ny god sesong.. men det var han ikke alene opp. De færreste spilte bra under Mourinho sin sesong nummer to.. og i den siste perioden.

Lingard fikk seg et lite løft da Solskjær tok over, men pådro seg en skade og etter skaden har han ikke funnet tilbake til den gode formen. Jeg er litt optimist og har troen på at Lingard viser seg fra en bedre side snart. Det er han nesten nødt til.. mtp all spilletiden han får.

Når det er sagt så har Lingard fått en alt for stor rolle i laget. Han er viktig for angrepet når vi prøver å presse høyt, noe det ser ut som Solskjær ønsker å gjøre. Vi har kun Mata i bakhånd og han passer ikke inn i den type fotball, men han har vist at han kan være god i en diamantformasjon med Martial og Rashford foran seg. Kanskje vi får se mer av denne fremover? Eller så får kanskje Lingard seg et løft når Martial returnerer? La oss håpe det.

Det siste alternativet er Gomes - som uheldigvis for han og laget har pådratt seg en liten skade (?) i en periode hvor han garantert hadde fått spilletid. Kanskje får vi se han mot AZ?

La oss krysse fingrene for at klubben får tak i en eller to angrepsspillere i januar som kan spille i tierrollen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Noen postet denne i går, viser hva Lingard har lykkes med og ikke i årets sesong:



Vi ser at han scorer høyt på driblinger og "retention" (sistnevnte betyr så vidt jeg vet at han sjelden mister ballen). Også ganske høyt på "advancing runs", dvs føring av ball framover i banen. Veldig lavt på alt annet.

Bekrefter jo inntrykket man får når man ser ham. God til å føre/drible, men helt uten sluttprodukt.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lingard wrote: 02 Oct 2019, 04:27 Mye pisspreik fra deg nå, Kyndilfan1.

Vi har skjønt at du ikke har noe til overs for såkalte stallfyllspillere (bortsett fra Smalling, utrolig nok). Du hadde sikkert samme mening om squadspillere som Darren Fletcher, John O'Shea, Mikael Silvestre, Wesley Brown, Javier Hernandez og Ji-Sung Park. Noen supportere klarer ikke slike spillere, men en klubb er avhengig av spillere som ønsker å være i klubben til tross for at spilletiden uteblir. Nå har Jesse spilt regelmessig helt siden Mourinho tok over og under Mourinho sin første sesong var faktisk Lingard en av våre bedre spillere, eller hva? Han tok vare på de sjansene han fikk, men han klarte dessverre ikke følge opp med en ny god sesong.. men det var han ikke alene opp. De færreste spilte bra under Mourinho sin sesong nummer to.. og i den siste perioden.

Lingard fikk seg et lite løft da Solskjær tok over, men pådro seg en skade og etter skaden har han ikke funnet tilbake til den gode formen. Jeg er litt optimist og har troen på at Lingard viser seg fra en bedre side snart. Det er han nesten nødt til.. mtp all spilletiden han får.

Når det er sagt så har Lingard fått en alt for stor rolle i laget. Han er viktig for angrepet når vi prøver å presse høyt, noe det ser ut som Solskjær ønsker å gjøre. Vi har kun Mata i bakhånd og han passer ikke inn i den type fotball, men han har vist at han kan være god i en diamantformasjon med Martial og Rashford foran seg. Kanskje vi får se mer av denne fremover? Eller så får kanskje Lingard seg et løft når Martial returnerer? La oss håpe det.

Det siste alternativet er Gomes - som uheldigvis for han og laget har pådratt seg en liten skade (?) i en periode hvor han garantert hadde fått spilletid. Kanskje får vi se han mot AZ?

La oss krysse fingrene for at klubben får tak i en eller to angrepsspillere i januar som kan spille i tierrollen.
Først af alt så var både Fletcher, O'Shea og Brown mine favoritter. For det andet må fans forstå, at Brown ikke var den samme slags spiller som f.eks. O'Shea var. Brown var ekstremt talentfuld og jeg mener, at det var Sir Alex, der i starten af Browns karriere forventede, at han blev en fremtidig kaptajn for både United og England. Desværre for Brown blev meget ødelagt af skader. Han fik en god karriere i United hvor han spillede rimelig meget, men pga. skader blev han sendt videre. Og som et kuriosum så havde Brown været udenfor med i tre år og to måneder, efter hans debut som 17 årig, da han var 23 år. Bl.a. havde han slidt korsbåndet i begge knæ. Meget undervurderet spiller.

Så er der forskellen mellem Lingard og de spillere du nævner. Ja, Lingard er nok ligeså glad for at sidde på bænken som dem. Men det er også den eneste lighed mellem dem. De andre havde nogle ting, som de gjorde godt. Nogle egenskaber, som kunne bruges i enkelte kampe.

Men Lingard er ikke bare ude af form. Disse her præstationer kommer ikke bag på mig overhovedet. Det her er hvad jeg har set i tæt på fem år (ligebortset fra ca. to måneder for fire år siden). Det er bare glædeligt, at flere og flere United-fans begynder at indse det.

Vidar Dale Fjeld

Lingard er som Dele Alli...oppbrukt.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Lingard, den evigunge og lokale spilleren vi hadde forhåpninger til.

Dessverre er han ikke god nok eller stabil nok. Løper og løper men det er også det.
Still dere spørsmålet, ville Lingard ha spilt fast i Spurs, City, Lfc eller Arsenal. Nei!
Ville han spilt fast i Everton - neppe.

Skal United opp og frem igjen, kan vi ikke satse på en Lingard. Han er rett og slett ikke god nok. Stallfyll, tror faktisk jeg hadde gått for andre alternativer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 02 Oct 2019, 01:48 For å ta opp punktet om at Lingard deler fansen
Ja, det er mange medlemmer av ditt punkt 1 etterhvert. Spesielt i England.

Men i Norge har han mange beundrere, rare greier...Tipper det er 50/50 her til lands

Jeg bryr meg ikke om at folk har annen mening enn meg, men jeg forstår det ikke, hehehe
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Lingard wrote: 02 Oct 2019, 04:27 Mye pisspreik fra deg nå, Kyndilfan1.

Vi har skjønt at du ikke har noe til overs for såkalte stallfyllspillere (bortsett fra Smalling, utrolig nok). Du hadde sikkert samme mening om squadspillere som Darren Fletcher, John O'Shea, Mikael Silvestre, Wesley Brown, Javier Hernandez og Ji-Sung Park
Uff da...Det der må jeg nesten ta tak i. Pisspreik er din mening @Lingard. Og sikkert flere som er enig i det utsagnet ditt der...Men ikke alle...Og når du i neste setning skriver "Vi har skjønt" osv. Så er det en generalisering...Hvem er vi? - Og: Jeg visste at @Kyndilfan1 likte f.eks Wes Brown. Fordi jeg leser alle poster, og da får man oversikt over tingene...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ser Lingard-debatten går etter Partizan-kampen i Partizan-tråden.

Det er som jeg har skrevet før fascinerende å se, hvor forskjellig man ser på spillere, Dette virker å være et sårt punkt for alle fans, at noen synes en favoritt-spiller eller en man i alle fall synes er en god spiller, er rævva...

Angående Jesse, så er i alle fall jeg glad for at Ole G ser ut til å mene som meg, Lingard er ikke god nok for tiden. Han er plassert på benken.

Om det blir bytter i pågående kamp mot Brighton, har jeg Greenwood og Mata foran i innbytter-køen.

Edit: Lingard kom inn først :hah:
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 10 Nov 2019, 16:24 Det er som jeg har skrevet før fascinerende å se, hvor forskjellig man ser på spillere, Dette virker å være et sårt punkt for alle fans, at noen synes en favoritt-spiller eller en man i alle fall synes er en god spiller, er rævva...
Det har vel også noe med hvordan man skjønner fotball. Å prestere å lire av seg at Lingard hadde et forferdelig innhopp mot Partizan sist liksom. Da må man reagere. Han hadde 1 feilpasning og et innlegg som ikke traff en medspiller. Og dette skal han slaktes for? Komisk.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 10 Nov 2019, 16:58 Det har vel også noe med hvordan man skjønner fotball. Å prestere å lire av seg at Lingard hadde et forferdelig innhopp mot Partizan sist liksom. Da må man reagere. Han hadde 1 feilpasning og et innlegg som ikke traff en medspiller. Og dette skal han slaktes for? Komisk.
Som jeg sa så er det fascinerende med hvor forskjellig man ser på spillere...

Lingard hadde et fint innhopp i dag mot Brighton, perfekt kamp for ham, store rom og flyt ellers i laget.

Jeg så ikke innhoppet mot Partizan, men registrerer at dere er mektig uenige ja...
LUHG!
Post Reply