Jesse Lingard

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det ryktes at unge talentfulle Amad Diallo skal inn i troppen som registreres for spill i ligaen (om jeg har forstått det riktig) og at det er Lingard som må vike. Evigunge Jesse som ikke har spilt ett eneste sekund i ligaen så langt. Man får tro det ligger et klubbskifte i form av lån eller salg innen kort tid. Synd for spilleren selv om han ikke kommer seg til en ny klubb i før overgangsvinduet stenger - i første omgang er det nok mest aktuelt med en låneavtale, vil jeg tro. Det kan jo være at han får bidra i Europa League når den tid kommer, men det virker ikke veldig sannsynlig mtp hvor lite vi har sett han denne sesongen.

Deleted User 429

Lingard wrote: 23 Jan 2021, 06:45 Det ryktes at unge talentfulle Amad Diallo skal inn i troppen som registreres for spill i ligaen (om jeg har forstått det riktig) og at det er Lingard som må vike.
Er ikke Diallo ung nok til å ikke måtte registreres?
post liked by: Pangaea
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Samuel Luckhurst som var ute og meldte dette, men det kan heldigvis virke som alt bare var oppspinn, ja.
Tiden vil vise, men litt spesielt at en så rutinert herremann som Luckhurst tar SÅ feil.. selv om han selvfølgelig har meldt mye rart tidligere også.
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Her snakket Lingard ut om problemene han har hatt. Glad på hans vegne at det går bedre for han. Samtidig er det en påminnelse for oss alle tastatur krigere, over hva vi lirer ut av oss, uten å ha kjennskap til alt.

https://www.theguardian.com/football/20 ... lth-issues
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jesse med 2 mål og 1 målgivende for England i gårsdagens 4-0 seier mot svake Andorra. England sendte ut B-laget og der fikk Lingard en sentral rolle i laget og nr 10 på ryggen. Sikkert stort for han å krone dagen med 3 målpoeng. Veldig gøy! (skal sies at det var ekstremt svakt keeperspill på 2. målet hans, men sånt skjer)

Jeg blir ikke overrasket om Lingard får tillit fra start mot Newcastle. Sjansene er der. Greenwood og Bruno er bankers, men de to andre plassene er veldig åpne.. spesielt om Pogba flyttes ned på midtbanen, noe jeg tror.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Veldig synd at han mista sesongstarten. Håper han får starte til helga. Har jo sett meget bra ut siden han gikk på lån til WH
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

I følge Solskjær på dagens pressekonferanse så er klubben i samtaler om å fornye kontrakten til Jesse Lingard. Etter min mening burde han vært solgt i sommer. En ny kontrakt til en spiller som er 28 år, fungerer som en backup for Bruno og på kantene, burde ikke skje. Jeg tror ikke at Jesse Lingard noen gang vil bli noen suksess i United. Han kunne blitt det i West Ham og fått seg en fin karriere. Og vi kunne ha solgt han når verdien hans var på topp denne sommeren.

Jesse Lingard virker som en fin fyr han, og han er sikkert en god person og ha i gruppen for å opprettholde en god stemning i troppen. Men det han har levert for banen for Manchester United har ikke vært godt nok til å forsvare en ny kontrakt etter min mening. Jeg frykter vi får en litt lignende situasjon som med Phil Jones. Ikke nødvendigvis at Lingard blir skadet, men at vi får en spiller på en dyr kontrakt som ikke spiller nok minutter og som vi kommer til å slite med å få solgt på grunn av kontrakten.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Vi snakker hele tiden om bredde i stallen, og slik det er nå så mener jeg at det er plass til Lingard. Ikke i første elleveren, men det er nok av kamper i løpet av sesongen.

Deleted User 108

Tror Lingard får flere kamper enn van de Beek. Lingard er nok en bedre fotballspiller enn nederlenderen også. Håper Solskjær bruker troppen, spesielt i de nasjonale cupene. Alltid likt Lingard og håper han får ny kontrakt.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard er ikke den første spilleren i stallen jeg vil bli kvitt - samtidig er jeg enig i at det antagelig hadde vært bra både for ham og klubben om han hadde blitt solgt i sommer. Tror aldri verdien hans vil overstige den han hadde etter halvåret i West Ham, og en ny kontrakt med enda høyere lønn (noe jeg regner med, ellers ville han ikke forhandlet om å fornye den) vil gjøre det enda vanskeligere å få solgt ham dersom han går nok en sesong som 3./4. valg og spiller 15 kamper.
West Ham kunne fått ham for 25-30 mill (en god pris med tanke på Uniteds historie med spillersalg), men valgte å kjøpe to andre spillere i nøyaktig samme prisklasse. De hadde nok utvilsomt lyst på ham etter den vårsesongen, så et eller annet skremte dem bort. Antagelig det de visste kom til å bli lønnskravet.

Deleted User 108

Hvor mye ville lønnskravet til Lingard blitt i West Ham da @Ryder ?
Har vel ca 70 000 pund i uka nå. Det samme som 4-5 andre på West Ham. Ryktes at Kurt Zuma fikk 120 000 pund i West Ham nå. Tviler sterkt på at Lingard krever bortimot det dobbelte han har i United selv om han nok fortjener minst like mye som Kurt'n
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

De kjøpte Vlasic, som spiller i nøyaktig samme posisjon, for 30 mill.

Men godt mulig de har sine fotballmessige grunner til å kjøpe ham fra russisk liga framfor en de VET fungerer i West Ham.
Synes uansett det var et snodig valg av West Ham, uansett hva som ligger bak.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ryktene for noen uker siden gikk på at det var Jesse selv som ikke ville til West Ham.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lingard kan godt få bli, jeg ville selge ham før utlånet til West H, fotballmessig gikk det utforbakke lenge. Samtidig som han dukker opp og scorer flotte mål til tider. At formen mulig skyldtes mye vanskeligheter på privaten er jo trist. At klubben støtter ham er jo bra. Lingard er rett og slett vanskelig å gjøre seg opp en mening om synes jeg. Foreløpig er han i United, og jeg får bare ønske ham lykke til.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Spørsmålet slik jeg ser det er om Jesse Lingard vil få noe særlig rolle i det hele tatt. På kantene har vi Rashford, Greenwood og Sancho. Bruno spiller stort sett alt, Pogba er fortsatt i klubben. I tillegg kommer spillere som Mejbri, Elanga, Diallo og Pellestri opp i løpet av de neste årene. Slik jeg ser det så ville det beste for klubben vært om vi hadde fått solgt han nå. Ville han ikke bort nå så er det for så vidt greit nok at han blir, men jeg frykter at vi får lite igjen for lønnen han vil motta ved en ny kontrakt.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply