Jesse Lingard

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Lingard wrote: 26 Jun 2019, 22:55 Får bare krysse fingrene for duoens del at de ikke legger ut bilde når de er ute og spiser eller noe, for det kommer ikke til å bli tatt godt imot.
:D Den var fin, Lingard er jo Lingard, jeg skal gi ham såpass, en glad gutt med drømmejobb og alt i sin hule hånd. Og når han innimellom er god, så er han meget god i grunn.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Lingard wrote: 26 Jun 2019, 22:55 Da har Lingard lagt ut flere treningsvideoer hver dag bare for å vise "haterne" at han faktisk trener også. Det samme gjelder Rashford. Fyren som la ut et bilde i bar overkropp på Instagram med noen smykker på... og dette fikk selvfølgelig også Lingard skylden for. Forstå det den som kan.
Kan ikke Lingard bare drite i å poste så mye på SoMe's?

Klart han trener, ingen sår tvil om det. At han bruker SoMe til å forsvare seg overfor fans i ettertid av den blemma, er bare akkurat like dumt som ellers. Fyren virker rett og slett helt kokt i hodet.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Harry Greaves wrote: 27 Jun 2019, 08:25 Kan ikke Lingard bare drite i å poste så mye på SoMe's?
Tror det ville vært lurt, absolutt.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg kan ikke hidse mig op om hvad han lægger ud på SoMe.

Han har aldrig været god nok til et hold, der skal kæmpe om mesterskabet. Heller ikke som reserve. Han har spillet så meget for United fordi det har stået så dårligt til på hans positioner.

Er der nogen person, der er billedet på Uniteds dårlige seks år siden Sir Alex stoppede, så er der ingen, der passer bedre end Lingard til det. Han er dårlig (eller i aller, allerbedste fald gennemsnitlig), tjener alt i verden for mange penge og har alt for megen fokus på alt andet end at gøre United bedre.

Jeg kan godt unde ham det da han virker som en rigtig sej fyr, der simpelthen bare lever drømmen. Men var han ikke kommet gennem ungdomsrækkerne i klubben eller var udlænding så var han for lang tid siden blevet smidt ud.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ja, han er gjennomgående for dårlig. Enkelte flotte øyeblikk på Wembley, og litt annet. Men ikke blant de jeg ville satsa på.
Tror OGS tar han fatt og finner ut av hvor hodet hans er .
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Blir mye bashing av Jesse, men det er vel sant at han ikke kan være vår playmaker, stats fra The United Stand:

Lingard the liability again!

Only midfielder/attacker not to have a shot
Least passes in the team
Least touches in the team
No dribbles

This is our number 10!
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Bissard statistikk. Spesielt med tanke på noen av målene han har scoret...

User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 01 Oct 2019, 20:06 Blir mye bashing av Jesse, men det er vel sant at han ikke kan være vår playmaker, stats fra The United Stand:

Lingard the liability again!

Only midfielder/attacker not to have a shot
Least passes in the team
Least touches in the team
No dribbles

This is our number 10!
Dessverre så er det mye sant i dette akkurat nå. I toppform så er Lingard meget god, men akkurat nå ser det ut som om det er et stykke dit. Det er bare å håpe at han greier å komme tilbake og begynner å utvikle seg mer. Han har en del merkelige valg på vei framover. Litt typisk for en med selvtillit som ikke er 100% - når han begynner å nærme seg mål, så leter han etter muligheter for å kvitte seg med ballen, og når han ikke finner dette så snur han og går bakover.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Tror han er over toppen, han er nå i sin prime...blir 27 år i desember. Har ikke trua, han er ikke god nok.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 01 Oct 2019, 20:06
Only midfielder/attacker not to have a shot
Least passes in the team
Least touches in the team
No dribbles

This is our number 10!
Ifølge statistikken jeg har sett, hadde både James (18), Pereira (13) og Rashford (12) færre fullførte pasninger enn Lingard (19).

Men hovedpoenget står, så klart. Bør være lenge til han får sjansen neste gang.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ryder wrote: 01 Oct 2019, 21:59 Bør være lenge til han får sjansen neste gang
Mulig det er hvile han trenger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ryder wrote: 01 Oct 2019, 21:59 Ifølge statistikken jeg har sett, hadde både James (18), Pereira (13) og Rashford (12) færre fullførte pasninger enn Lingard (19).
Det er sikkert korrekt, om man går inn på forskjellige sider finner man ulike tall ofte skal sies.

Men jeg ser aldri Lingard på banen på en måte...Jeg ser de 3 andre mye mer under kampene.

Mulig jeg er urettferdig mot gutten, men ser ikke for meg at vi bruker ham noe særlig mer når januar og sommervinduet er gjennomført.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For meg er Lingard nesten utelukkende en kontringsspiller, som plukker opp ballen, avanserer forbi en mann eller to, og dytter den videre. Der kan han være god.

Så snart tempoet faller og motstanderen ligger etablert, har han absolutt ingen nytte. Han oppsøker ikke mellomrommet, vil ikke ha ball, og når han får den vet han ikke hva han skal gjøre med den i trange situasjoner. Om han skal absolutt må inn på laget, bør det heller være som høyre kant med frihet til å gå innover. Kan også være en nyttig innbytter dersom United leder og jager kontringer.

Han er ikke en elendig fotballspiller, han er bare ikke god nok for Manchester United og slett ikke i rollen som 10-er.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Elkey wrote: 01 Oct 2019, 22:46 Mulig det er hvile han trenger.
Med all respekt:

Det tror jeg ikke hjelper noe særlig...Er han, vil han bli vår nr 10? Er det der vi skal legge lista?

Det som ville vært interessant om enn utopisk, var å kunne sett hvordan Lingard ville gjort det over tid i en annen klubb. Jeg tror han ville falt i gjennom i svakere lag, og blitt båret litt av bedre lagkompiser.

Altså: Han ville ikke hevet et dårlig lag, men kunne slengt med sånn halvgreit om det var spillere med litt bedre kvalitet? (Som MUFC). Litt søkt detta kanskje...Men det er sånne tanker jeg har om Lingard.

Men i topplag ville han kun vært innbytter tror jeg.

Ja, god analyse av ham det der synes jeg [mention]Ryder[/mention] .
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Nja [mention]Blodfink[/mention]. Det jeg finner så rart med Lingard sin sitasjon, er at han ikke sliter med tempoet, som var tilfellet med flere av "over-the-top"-spillerne United har hatt de siste årene. Da tenker jeg på van Persie, Rooney, Matic, Valencia, Vidic, Rio og Sanches i første omgang. Det som var felles for alle disse, var at de ikke taklet tempoet. Når du skal drible eller blir presset, så krever det at man innehar et tempo eller reaksjon, som er iht. nivået du spiller på. Men dette sliter jo ikke Lingard med. Han er fremdeles ganske så rask og kvikk.

Jeg er jo ikke uenig i at Lingard spiller dårlig - for han spiller dårlig. Men det virker jo å være noe annet enn at han er ferdig eller over-the-top. For meg ser det ut som at han mangler selvtillit, og kanskje er det ikke så rart; han har bestandig vært en hakkekylling, nesten uavhengig av hvordan han har prestert. Og kanskje dette er noe som følger med det å spille i United, og han derfor er ferdig fordi han ikke har den riktige mentale innstillingen.

Forhåpentligvis kommer han seg, selv om det er vanskelig å se at det skal skje.
Post Reply