Jesse Lingard

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply

Deleted User 430

Blodfink wrote:16 Sep 2021, 23:39 At formen mulig skyldtes mye vanskeligheter på privaten er jo trist. At klubben støtter ham er jo bra. Lingard er rett og slett vanskelig å gjøre seg opp en mening om synes jeg.
Formen hans dalte lenge før familietragedien slo inn, dessverre. Vel og merke om han egne uttalelser om temaet har blitt gjengitt korrekt, og at det var hovedsakelig 19/20-sesongen som gikk åt skogen pga. dette.
Han hadde en helt rå periode med sykt spill og produksjon i ligaen over en 6-ukers tid mot slutten av 2017 (litt som de første 5-6 ukene i WH), men etter det har det jo vært ganske tamt. Det er ganske lenge siden nå og laget har utviklet seg siden den tid. Det føler jeg ikke Lingard har gjort, dessverre.

Det verste jeg vet som United-supporter er å se egenutviklede med potensiale forlate klubben fordi de ikke får ut det siste lille ekstra, uavhengig av årsak, men jeg føler tiden er overmoden for at han får spille regelmessig et annet sted. Han var et "beacon of hope" under en meget mørk tid for oss, og jeg var selv en av de som ble blendet og veldig oppildnet av avslutningen av 15/16-sesongen og begynnelsen av 17/18-sesongen, men det er en tid for alt.

Inntil da så er det bra, som du sier, at klubben støtter han. En selvfølgelig vil jeg si, og jeg håper også "fansen" i SoMe klarer å ta seg litt sammen. Grøsser med tanken på hva han må gjennomgå om han skulle signere en pre-contract med en annen klubb i januar..
post liked by: Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jesse er kultfigur, varierer i kvalitet, berg og dalbane på banen og utenfor, lager kremmerhus :fire:
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Han får i alle fall meg til å spise mine ord. Fortsetter han med å utgjøre en forskjell er han absolutt en å beholde i troppen. Jeg har ikke plass til gratispassasjerer, men de som utgjør en forskjell og bidrar er det selvsagt plass til.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Heller en ustabil Lingard som i glimt viser verdensklasse enn en stabilt svak van de Beek.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

@Mcilroy Skjønner ikke helt hva Van de Beek har med det her å gjøre. Han og Lingard er to ganske annerledes spillertyper. Lingard er i en mye større en kontringsspillet, mens Van de Beek er en bedre spiller i det etablerte. I alle fall i utgangspunktet. Van de Beek har heller aldri fått oppleve tilliten fra Solskjær som Lingard har fått gratis, mest sannsynlig siden at Lingard hadde Solskjær som trener i akademiet. Jeg personlig syntes Solskjær har behandlet Van de Beek litt vel kjølig, samtidig så vet ikke jeg hva som skjer på feltet og bak lukkede dører. Van de Beek kan også faktisk utvikles til å bli et alternativ som en av to sentralt på midtbanen. Det er en posisjon Lingard aldri vil kunne bekle.
post liked by: red, Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

messilingard wrote: 19 Sep 2021, 18:21 Han får i alle fall meg til å spise mine ord. Fortsetter han med å utgjøre en forskjell er han absolutt en å beholde i troppen. Jeg har ikke plass til gratispassasjerer, men de som utgjør en forskjell og bidrar er det selvsagt plass til.
Vi er nok flere som vurderer muligheten for det nå. Det vil i så fall glede meg om jeg må trekke tilbake alle ønskene om salg av Lingard. Kan det virkelig være så enkelt som at han bare måtte få selvtilliten og godfølelsen tilbake? To nydelige mål på to innhopp i serien, det siste etter at han kostet oss et poeng mot Young Boys.

Er det mulig at vi kan få se ham i den formen han var i under oppholdet i West Ham, heller enn da han ble vurdert som svakere enn Pereira i United før Bruno kom? I så fall vil det være som en ny signering, og vi vil virkelig ha et luksusproblem fremover.
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Jf. artikkel om brudd i kontraktsforhandlingene på United.no
https://www.united.no/nyhetsarkiv/kolla ... er-united/

Må si dette er dårlig håndverk av klubben, og spesielt OGS om resultatet blir at Lingard forlater oss.

Før sesongen var markedsverdien hans all time high, og kanskje også kunstig høy etter å ha prestert så til de grader bra i West Ham.

At klubben tilbyr en lønn som etter sigende er lavere enn den han hadde er i-og-for-seg ikke så unaturlig fra et forhandlingsperspektiv - spesielt om den inneværende kontrakten var bra i forhold til hans status i klubben.

...men at OGS lover han vesentlig mer spilletid enn han har fått i hans siste kontraktsår setter jo klubben rimelig sjakk matt.

Veldig kritikkverdig når markedsverdien var +£20 Mill i sommer!

Deleted User 430

Tipper han har blitt lovet muligheten for spilletid under visse forutsetninger. Hvis disse ikke er møtt av en eller annen grunn så er det ikke mye en manager kan gjøre.

I følge transfermarkt så var markedsverdien hans i sommer nøyaktig den samme som den er nå, og etter hva jeg kan huske var det kun WH som viste noen form for reell interesse. Det selv om verdien var nesten halvparten av det den var da han var god over tid.
Tror nok vi supportere, og media, hauser opp den gode starten hans i WH til å gjelde for hele perioden, kontra hva markedet virker å gjøre.

Alltid kjipt å miste spillere gratis, men tviler på at disse artiklene kommer etter info fra klubben. Her får jeg inntrykk av at det handler om å stille spilleren i bedre lys i forkant av en "siste store" kontraktsinngåelse og da er det alltid manager og klubb sin skyld.
post liked by: Pink Final, PAK
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ingen kan tvinge en manager til å bruke spillere som ikke presterer, uansett hva vedkommende har "lovet". Men synes jo det er merkelig at han ikke har fått sjansen til å prestere, de bittesmå innhoppene har jo vært lovende (bortsett fra blemmen mot YB, men der er han ikke alene).
Personlig er jeg skeptisk til om Lingard har det som skal til for å bli en sentral spiller for oss, og tror ikke det er noe enormt tap om han skulle dra. Men likevel litt merkelig å se ham spille så lite, med tanke på "lovnadene" satt opp mot hva de som velges foran ham har prestert.
post liked by: Pink Final, PAK
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Ser du har rett i at verdien var det dobbelte for noen år siden @Steinar Stenseth. Men da hadde han kanskje nettopp skrevet en lukrativ kontrakt også?

Informasjon kommer nok helt sikkert fra Lingard leiren ja, som er misfornøyde med spilletiden. Men Solskjær gjenga senest i dag at Lingard var en viktig spiller i troppen - og som @Ryder skriver er det da rart at han ikke er rotert inn hyppigere, spesielt mht kontraksituasjonen. For selv ikke Manchester United bør la £15-25 Mill bare forsvinne ut på free transfer. Hadde det vært kommunisert til spilleren at han var en backup hadde situasjonen vært en helt annen, men det er det åpenbart ikke i dette tilfellet.

Selv om det var rapportert at det kun var WH som var interessert i han i sommer er jeg nok ganske sikker på at hadde vært langt flere om klubben aktivt hadde prøvd å selge han.

Deleted User 430

Opprettholdt den verdien til ca halvveis inn i sin nåværende kontrakt, @PAK, men så begynte det å dale omtrent samtidig som prestasjonene han leverte de siste mnd av 18/19-sesongen ikke akkurat ble bedre påfølgende sesong.
Tiden han har igjen på kontrakten spiller helt klart inn, det samme gjør alder, men prestasjoner er vel så viktig. Ihvertfall virker det å være sånn ifølge den siden..
(Kessie, f.eks, er yngre, men også på utgående kontrakt. Verdien hans har aldri vært høyere enn nå.)

Jeg er enig i at det fremstår merkelig at han ikke har fått mer spilletid, men samtidig stusser jeg ikke over det OGS sier. Tar det som en selvfølge at en manager snakker opp spillerne sine så lenge de er i troppen. Lukaku var vel også uttalt å være en viktig spiller, om jeg ikke husker helt feil, selv om han ikke akkurat virket å være en del av planene til OGS.
Det er også forskjell på å være viktig for troppen kontra på banen. Mata er, etter hva jeg har forstått, en viktig spiller for troppen. Ikke like viktig på banen.

Hva som blir kommunisert til spilleren kontra til media tror jeg også kan være litt forskjellige ting. Rett og slett fordi det som sies i media også handler om å sende signaler til potensielle kjøpere.

At han har blitt fortalt at det er muligheter for spilletid hvis visse forutsetninger oppfylles både av lag og spiller tror jeg nok har skjedd, siden det ikke ble noen overgang i sommer, men at han har blitt direkte lovet spilletid tviler jeg meget sterkt på.
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy, Pink Final
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Er selvfølgelig helt enig i det du sier vedr. uttalelser til media @Steinar Stenseth. Man snakker jo ikke ned verdien til en spiller, og langt ifra vil vi ha Mourinho personalhåndtering. Men det er også forskjell på å snakke ned verdien og å si at det er andre fremfor i køen, eller lignende. Solskjær sier "han er en viktig spiller for oss". Hva legger han i det? Tydelig vis ikke det samme som Lingard.

Under forutsetning at spilleren ønsker å bli, samt at manageren ønsker spilleren, mener jeg - helt generelt, uavhengig av hvilken spiller det er med en viss markedsverdi - at man bør prioritere spilleren som er inne i sitt siste kontraktsår, på en måte som oppfyller forutsetningene i kontakt, eller kommunisert utenom - som rapportene sier det er gjort i Lingard tilfellet. Selvfølgelig gitt at spilleren er profesjonell, at det ikke er uforutsette faktorer inne i bildet, eller at han ikke er vesentlig dårligere enn andre alternativer/stallfyll.

Han er en viktig spiller (ref Solskjær), så det siste er utelukket. Hadde realiteten vært motsatt hadde Lingard forlatt United sist sesong, all den tid det var interesse. Er han ikke en viktig spiller, men fremdeles er i klubben på feil premisser, så tar han bare opp plass som kunne vært gitt i mer "The United Way" til en unggutt.

Om det er uforutsette omstendigheter i bildet bør dette da tydelig kommuniseres til spilleren om hvorfor ikke forutsetningene/forventningene kan innfris. Begge parter hadde
selvfølgelig vært misfornøyde, men også inneforstått med situasjonen. Rapportene i media - som i Lingard saken - hadde vært unngått, eller hvertfall tonen en annen (gitt at det ikke hadde vært Mino Raiola da 😉).

Om han er profesjonell (les: trener som han skal, møter opp til riktig tid, oppfører seg, osv), bekreftet Solskjær.

Og da er poenge at man ikke bare bør la £15-25 Mill forsvinne på free transfer.

NB! Ønsker spilleren seg bort inn i siste kontraktsår, som Herrera, er situasjonen en helt annen, og må ikke sammenlignes. Da var det bla. mangel på alternativer, og i så tilfelle naturlig å beholde spilleren.

Det er også tidligere rapportert fra de beste kilder (ref. Etter Liverpool kampen) om tilsvarende "lovnader" til andre spillere, som ikke er innfridd.

Jeg har tidligere lovpriset Solskjær for sin personalhåndtering, men denne sesongen synes jeg han har sviktet.

Uten å gå inn på Lukaku, så er jeg kjent med at han ønsket å forlate United, mens Solskjær ønsket han skulle bli. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.

Deleted User 430

Litt ferie og det første man gjør er å gå ut mot managerens uttalelser..

post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Ser ut som om han brukar Martial sitt PR-byrå🤔
post liked by: red
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blir så matt…
Kan de ikke bare holde kjeft og jobbe…
post liked by: Pancho P
Post Reply