José Mourinho's tredje sesong, skjebne sesongen

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Nå som oppvarmingen til sesongen er unnagjort, og det bare er noen få dager til sesongstart og transfer deadline så står klubben vår på svært ustabil grunn.

Ifølge media.
Og endel fans.
Og Jose Mourinho.

Det er veldig lenge siden det har vært såpass mye uvitenhet rundt Manchester United. Hva er det som egentlig skjer innad i klubben? Har vi ikke de midlene vi trodde vi hadde til spillerkjøp allikevel? Er det grådigheten som råder på toppen av klubben. Kan vi skylde på Mourinho, Glazers, Ed eller spillerene?

Jeg mener det er en kombinasjon av det, og helt sikkert flere ting også. Det er ikke bare Mourinho sin feil, slik som mange andre fans kanskje mener. Vi har en kjedelig spillestil med en altfor defensiv tankegang, det er han til dels skyldig i. Det problemet har vi hatt siden Sir Alex trakk seg, og Mourinho har skyld i at det ikke har forbedret seg i løpet av hans to år som sjef. Mourinho mener han trenger 4/5 nye spillere for å få maksimalt ut av troppen, jeg synes ikke han har fått nok ut av de spillerene han allerede har, men jeg er også enig i at det trengs forsterkning på flere plasser. Om spillet og resultatene da blir bedre er umulig å vite, det må styret ta stilling til. For dem er ethvert spillerkjøp som en investering. Vil 100, eller 200 millioner pund i spillerkjøp gi avkastning i form av mesterskapstitler? som igjen vil skape flere fans som igjen vil skape mer penger inn i klubbkassa og lommene deres. Glazers er ikke fotballmennesker, men pengemennesker.

Om midlene er der så bør forsvaret oppdateres. Både midtforsvar og høyre/venstrebacker. Vi har ikke hatt et stabilt midtstopperpar siden Rio og Vidic. Sir Alex signerte spillere som Smalling og Jones som skulle ta over etter dem, men de har ikke utviklet seg slik han så for seg. Valencia, Young, Shaw og Darmian er også kvalitetsmessig svakere enn veldig mange av våre motstandere. Tenk på hvor mange penger f.eks City har brukt på å finne riktig kombinasjon av vingbacker. Det må vi ta igjen for å komme opp på samme nivå. Vingbacker er to av de viktigste spillerne på et moderne fotballag.

Så er det denne klagingen fra Mourinho i media. Det er selvfølgelig ikke moro for oss fans å lese om konstant klaging og negative nyhetssaker fra alle verdens tabloider. Mourinho sin 3. sesong er jo dømt til å misslykkes på forhånd, og dette er bare starten? Se for dere overskriftene om vi taper på fredag.

Mourinho er faktisk vår første manager under Glazers som har turt å sagt fra når han ikke får det som han ønsker, det har han gjort to sommere på rad nå. Han fikk ikke Perišić i fjor, i år har han også klaget på mangel av spillerkjøp, selv om jeg tror det dukker opp hvertfall en spiller før torsdag natt.

La oss ikke dømme oss selv nord og ned før sesongen i det hele tatt har startet. Det har vært VM, og Premier League starter litt tidligere enn vanlig. Det har gjort det vanskelig. De som styrer klubben fra toppen har tross det valgt og sende klubben på en 3 ukers turne rundt i USA. Selv om de viste at mange spillere ville mangle. Utvilsomt for å øke de kommersielle inntektene. Hadde det ikke vært veldig mye smartere og holdt seg i Europa i sommer? Sånn sportslig sett. Også kunne dem heller tatt en tur til USA til neste sommer når stjerner som Pogba, Lukaku, De Gea osv også kan bli med.

Selv om det har vært en turbulent sommer med mye negativt lesestoff, så gleder jeg meg veldig til sesongen begynner. Tross alt det negative så har vi på papiret en sterk tropp, og burde klare å hamle opp med de aller fleste. Vi må bare få litt mer fart i spillet og tørre og sende folk fremover. Da kan det bli bra.

MKJacobsen
Posts: 2
Joined: 07 Aug 2018, 08:46

Skjebnesesong indeed...

Noen tanker jeg har er at Mourinho burde slutte å klage på stallen. Alltid bra med nye signeringer.
Men syns at nå må han legge større forventninger på de som er der og si at det er tid for å vise hva dere kan.
En av de beste tingene med SAF var at han fikk såkalte dårligere spillere til å overprestere for at han gav dem ansvar.
United har mange bra spillere som kan slå hardt fra seg i PL og CL så syns det er på tide å finne unnskyldninger...

Det blir nok en utrolig fet sesong.

Albii
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2018, 21:14

Skjebnesesong blir det, skjebneuke ligger innafor også.

Da Mourinho kom til klubben fikk jeg er håp i mitt United hjertet om at ting skulle bli bedre. Sesong 1 var godkjent. Ny taktikk, nye spillere måtte vende seg til klubben. Sesong 2 var skuffende ettersom vi ikke fikk noen trofeer.

Sesong 3 med Mourinho, er jeg redd The Special One allerede blir borte etter kampen mot Leicester ( Vis det går dårlig ).

Vi håper på det beste å støtter laget både på vonde og gode tider!

#GGMU
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 24048.html

Det begynner å se ut som Mourinho surner...
Det lover virkelig ikke godt, selv om det delvis er forståelig.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

aregran wrote: 11 Aug 2018, 10:32 https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 24048.html

Det begynner å se ut som Mourinho surner...
Det lover virkelig ikke godt, selv om det delvis er forståelig.
Helt enig med Jose her, han er manager og han burde få en bunke med penger hvert overgangsvindu som han bestemmer over helt selv.
User avatar

Sinderella86
Posts: 11
Joined: 09 Aug 2018, 00:12

https://www.vg.no/sport/fotball/i/KvA2A ... ted-jobben

Kan Zidane være en interessant mann for United? Vant iallefall en del med Real, gøy fotball er det og :)
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Siden det nå stort sett er #mouout over hele linja. Så lurer jeg på hvem som eventuelt er aktuelle. Jeg tror ikke dette er en jobb for Zidane nå. Når to Managere med solid CV som LvG og Mourinho ikke lykkes. Eller ikke for tilstrekkelig med tid til å lykkes, så tror jeg ikke Zidane er løsningen.
Jeg er ikke #mouout.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Personlig er jeg lei hele sirkuset rundt Mourinho. Om jeg er Morinho out varierer fra dag til dag. Vi er sannsynligvis ikke tjent med å sparke han nå uansett.

Zidane kom til dekket bord og laget var vel allerede klare for finale i CL når han tok over. 3 finale seire lar seg høre.
Men, jeg er meget skeptisk likevel.

Alternativer? Er helt blank selv. Massimilano Allegri er vel den heteste pr dags dato. 51 år og har trent Milan og senere Juventus siden 2010.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Har blitt stadig mer skeptisk til Mourinho.
Forventet aldri underholdende fotball, men trodde ikke det skulle bli så ille som nå.
Selv ikke defensivt henger laget sammen.

Er allikevel ikke Mourinho out - foreløpig.
Den fæle fotballen som serveres må han ta ansvaret for.
Men, det er andre problemer i klubben også.
Problemer som har vært der under tre strake
managerer.
Tilbakevendende problemer som også neste manager vil måtte slite med.

Jeg tror Ed Woodward er i ferd med å få litt for mange hatter i klubben.
Er tvilende til han som øverste sportslig ansvarlig.
Ser ingen sportslig rød tråd i arbeidet hans.
I flere år virker det som han er mest opptatt av å jakte ‘navn’, og ikke nødvendigvis spillere United trenger eller realistisk kan få kjøpt.
Om det stemmer at Varane var eneste alternativ på stopperplassen i sommer synes jeg egentlig synd på manageren i MUFC.
Om det er slik at Woodward skal trumfe manager på kjøp av spillere.
Mourinho har på langt nær kun kjøpt 29 åringer.
Pogba, Lukaku, Lindelöf, Bailly, Dalot og Fred er kjøp like mye for fremtiden som en quick fix.

Neste manager vil støte på de samme problemene.

På sikt vil jeg ha inn en sportsdirektør som har en langsiktig strategi.

Av managerer vil jeg ha inn en relativt ung mann.
En som har vist at han kan bygge et lag og
oppnå resultater basert på det.
Leonard Jardim er min favoritt.

Gjerne fra 1 juni 2019.

Zidane er jeg redd kan få jobben av Woodward bare pga navnet han har.
Kan godt være Zidane lykkes, men er redd Woodward ser vel så mye på navnet som på hva Zidane står for ved en evt ansettelse.

Når det gjelder Mourinho har jeg helt gitt opp selve fotballen han står for.
Det blir ikke bedre.

Ellers virker det som han virkelig prøver å endre mentaliteten til spillere som Shaw og Martial.
Virkemidlene han har brukt kan diskuteres.
Å ta skittentøyvask i pressen tror jeg har vært siste utvei for Mourinho med disse gutta.

Ser ikke for meg Mourinho som manager når 1919/20 sparkes igang.
Men, støtter han foreløpig.
Kanskje mest fordi jeg ikke ser noen alternativer nå.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jeg har mistet mye av tålmodigheten min til Mourinho jeg også. Hvis vi ser på enkeltspillere så er det kun Lingard, og kanskje Young, som har utviklet seg positivt under hans tid. Rashford og Martial var spesielt positive i 15/16 sesongen. Hva med de nå? Pogba, Sanchez, Martial, Mata, Rashford, Shaw, Valencia har alle blitt svakere under hans tid. Hvorfor det? Så mange gode (på papiret) angrepsspillere, også er det null angreps-villighet. Det er veldig lenge siden vi har opplevd en god kamp, og det virker som om det bare blir verre for hver kamp som spilles.

Jeg hadde ikke høye forventninger før sesongen, de er ihvertfall ikke høyere nå. Ikke pga 1 tap på 2 kamper, men pga hvordan vi spiller og fremtrer. Hater å bringe inn City, men der har de gjort mye riktig lenge. Det er ikke bare Pep som får det laget til å skinne.

Jeg vil alltid støtte laget, men er ferdig med Mourinho og styret.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Buchan wrote: 20 Aug 2018, 09:03 Siden det nå stort sett er #mouout over hele linja. Så lurer jeg på hvem som eventuelt er aktuelle. Jeg tror ikke dette er en jobb for Zidane nå. Når to Managere med solid CV som LvG og Mourinho ikke lykkes. Eller ikke for tilstrekkelig med tid til å lykkes, så tror jeg ikke Zidane er løsningen.
Jeg er ikke #mouout.
Jeg synes ikke navnet på manageren er så veldig viktig, langt viktigere er det å finne en mann som passer klubben. Mitt tips:

1) Få på plass et utvalg folk som skal identifisere hva United ønsker, rent sportslig sett. Dette bør inkludere Woodward, en sportsdirektør, kanskje en type som Bobby Charlton, og (optimalt sett men helt urealistisk) en representant fra fansen. Dette gjelder spillestil, overgangspolitikk og sportslige ambisjoner.
2) Utform en modell basert på dette.
3) Identifisér managere som passer inn i modellen, og la sportsdirektøren håndtere ansettelsesprosessen.
4) Ansett den beste av dem, og sørg for at denne personen aksepterer at han er trener, og har som jobb å trene spillerne opp til å bli best mulig.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Enig angående en sportsdirektør, jeg tror også mye ligger i ledelse av klubben. Jeg er så gammel og sta at jeg håper enda at Mourinho kan få laget til å fungere, og spille en fotball som er bedre en det som har blitt prestert. Men er redd han ikke får tiden som trengs. Ingen garanti for at han lykkes heller. Enig i mye av det du nevner @ Harry Greaves, men et slikt prosjekt tar tid. Og tolmodighet er vel ikke våres sterke side.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Jeg skrev for så vidt litt om dette i kamptråden for Brighton. Men kan vel egentlig si litt om hva jeg føler angående dette med tålmodighet og prosessen rundt hvordan jeg mener klubben bør styres. Jeg er veldig negativ til Mourinho av to grunner. Først og fremst er dette med hvordan han bruker media til å henge ut enkeltspillere. Mener at det er helt elendig filosofi og bruke media til dette. Mourinho har sin fulle rett til å kritisere spillere, men skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å gjøre innenfor lukkede dører. En ting er å teste psyken til spillere, men vil tro du får mye av samme effekten av å ta ting foran resten av spillerene som å si ting rett ut til media i egen person. Ting kommer alltid til å lekke ut, men fremstå i alle fall som en person som har ryggen sil spillerene sine offentlig. Nå skal det sies at han holdt seg i skinnet etter gårsdagens kamp.

Den andre og egentlig det jeg er mest bekymret over er det totalt manglende angrepsspillet vi har. Over tre sesonger så ser det ut som om vi ikke har en plan når vi angriper. Det blir spilt på tvers, det er generelt null bevegelse, ser så godt om ingen kombinasjoner på ét-to touch, og ballfører har stort sett ingen alternativer utenom å lempe ballen, spille på tvers/bakover eller miste ballen. Nå har han vært i klubben i to år og ting bør begynne å sitte mer når man ser på de offensive investeringene som er gjort under Mourinho. Hadde hatt null problemer med å være tålmodig hvis ting i det minste gikk i riktig retning, men for min del så kjennes det ut som om vi spiller dårligere nå enn vi gjorde når han kom inn døren.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

United ledelsen går ut og sier Mourinho har deres fulle tillit. Disse ordene har tidligere endt med sparken.
Tv2 (håpløs gjeng, jeg vet det) mener United burde gå for en type som Conté eller Allegri i stedet for Zidane som har blitt linket. Ser den selv. Zidane hatt Real Madrid, ingen andre klubber. Conte har erfaring fra Italia og senest Chelsea. Allegri med erfaring fra Milan og Juventus.

Nå er ikke jeg sikker på at Mourinho må gå, men det skal nok ikke altfor mange tapene til før styret og ledelsen har fått nok.

Hva tenker folket; skal vi la Mourinho få tilliten, eller gi han sparken før det på en måte er for sent? Når er det for sent?

Mufc have not discussed replacing Mourinho with Zinedine Zidane. Ed Woodward believes José can turn it around #mulive [espn]
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Må vel nesten være rekord når det snakkes om å sparke Manageren allerede etter to kamper. Nå er det sikkert mange som ville kvitte seg med han allerede etter forrige sesong. Mourinho er ikke en populær type, og når spillestil og resultater ikke er bra. Da eksploderer slik som nå. Ufattelig trist etter min mening. Mourinho ønsket nok denne jobben veldig, og jeg hadde håpet at Mourinho ville motbevise alle tvilerne. Tror nok det sitter langt inne å gi han sparken, da det vil være enormt kostbart. Ikke sikkert det er noe tema engang heller. Jeg tror ikke det.
Og hvem vil egentlig overta United når man ser på hvordan det gikk med Moyes og LvG. Og nå hvis Mourinho skulle få sparken.
Post Reply