José Mourinho's tredje sesong, skjebne sesongen

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Blir fort mye unnskyldninger fra Mourinho, selv om han har noen poeng angående personlige feil.

Kom til å tenke på boka «Father of Football - The story of sir Matt Busby».

Den forteller om en mann og manager som gjorde mye bra, men som på langt nær var feilfri.
Tror dog ikke han kom med så mange unnskyldninger som Mourinho.

Boka avsluttes med ordene til Bill Foulkes:
« You know that poem If by Rudyard Kipling. Of all the men I’ve met, I think Matt is that kind of fellow».

IF

If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you,
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or being lied about, don’t deal in lies,
Or being hated, don’t give way to hating,
And yet don’t look too good, nor talk too wise:

If you can dream—and not make dreams your master;
If you can think—and not make thoughts your aim;
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same;
If you can bear to hear the truth you’ve spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to, broken,
And stoop and build ’em up with worn-out tools:

If you can make one heap of all your winnings
And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings
And never breathe a word about your loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: ‘Hold on!’

If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with Kings—nor lose the common touch,
If neither foes nor loving friends can hurt you,
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds’ worth of distance run,
Yours is the Earth and everything that’s in it,
And—which is more—you’ll be a Man, my son!

Et nydelig dikt.
Tenk om Mourinho hadde passet denne beskrivelsen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Skriver mye det samme i kamptråden Crystal Palace...Om de tre neste kampene ikke gir 9 poeng, bør klubben gi JM de 250 millionene eller hva f...han har sikret seg, og jage ham på dør...fallskjermer som utbetales til toppledere som gjør rævva jobb, oppsummerer i grunn hvor råttent systemet er...men om vi vinner disse 3 og banker Arsenal i den fjerde så skal jeg prøve med positive briller til vi evt. går på ei mine igjen :P
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Ja, det ble ikke 9 poeng...Mourinho med et litt rart laguttak mot CP...trist forestilling.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Helt enig, her må Mourinho få kritikk for laguttaket. Matic har nok sine positive sider. Men jeg føler der blir lenger og lenger mellom de.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har nu samme forhold til Mourinho som jeg fikk til LVG før han fikk sparken, ser ikke noe løsning på den gampe og fotballen han serverer. Ønsker aldri at MU skal tape kamper, men vist jeg viste at Mou fikk sparken ved neste tap så er jeg nu kommet så langt at jeg har blitt glad med et tap. Smerter meg å skrive det her for jeg var beldig glad når Mou fikk jobben men ser jo nu at jeg tok skikkelig feil.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Samme her [mention]pixma[/mention] .
Jeg var fornøyd når Mourinho fikk jobben.
Brukte mye ressurser i det forrige forumet på å ‘forsvare’ ham.
I begynnelsen synes jeg det var ganske bra.
Eller i hvertfall bra nok etter to år med van Gaal
Ikke fantastisk fotball, men direkte fotball og mange avslutninger.
Selv om United i perioder også i starten av Mourinho’s tid slet med å skape store sjanser, så foregikk det meste av spillet rundt motstanders 16 meter i hjemmekampene.
Det var befriende etter fotballen under van Gaal som jeg følte var uten sluttprodukt.
Dessuten var det flott med en manager på sidelinjen som viste følelser.
Van Gaal satt der som en statue.
I begynnelsen kunne man også se Mourinho le og spørre de rundt seg hva fansen sang nå.
Etterhvert har Mourinho også blitt et steinansikt.

Jeg begynte å tvile på Mourinho i fjor høst.
Slik ting har utviklet seg er det ikke lenger noen tvil.
Han er ikke riktig mann, han heller.
Det er null plan i hvordan United spiller.
Eller, planen er vel å ligge dypt, og vente på feil hos motstander.
Det er ikke noe press, det er ingen innøvde offensive bevegelser.
Det er ingen (spille)glede å se.
Det eneste positive må være evnen til å trykke litt til når laget har kommet under.
Da er det lange baller opp på et fyrtårn, og litt kriging om nedfallsfrukten.

Dessverre, men José Mourinho har tatt laget bakover.
Per nå vil jeg si det er dårligere spill enn med det laget van Gaal forlot våren 2016.
Det sier sitt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det ser ikke bra ut dette, men hvem kan få det til å se bedre ut. Ser at enkelte vil ha Eddie Howe. Jeg tror ikke han er rett person. Usikker på Jardim også. Pochettino tror jeg kanskje går til Spania. Nei ikke lett å si. Føler litt at hvis de kvitter seg med Mourinho, så blir det litt slik som å pisse i buksa. Det er gått med engang, men det går fort over. Har ikke helt troen på at Mourinho for sparken enda.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Jeg har på United.no skrevet at Mourinho bør sitte ut sesongen, og at klubben i mellomtiden bør sondere terrenget.
Terrenget både for sportssjef og ny hovedtrener/manager.
Jeg er faktisk litt i tvil om ledelsen i klubben sonderer terrenget på en grundig måte.
Redd Woodward går etter et stort navn.
Altså en overfladisk måte å lete etter ny manager på.
Om ikke grunnjobben gjøres ordentlig denne gang, så blir det som å pisse i buksa....

Uansett så anser jeg nå Mourinho for å ‘leve’ på lånt tid som manager i Manchester United.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Tror fort du kan ha rett angående Woodward P.F.

Håper jo det finnes fotballfaglige med makt i klubben, men det ser ikke slik ut...jeg venter egentlig på markeringer fra MUST osv...Måten United blir drevet på og resultatene på banen, bør føre til reaksjoner fra fansen snart. Buing og piping på O.T er starten, det kommer nok mer.

Mourinho er jo ute å kritiserer innsatsen etter kampen (helt på sin plass det da, men mannen virker totalt resignert)..., men fikk vel sagt enda mer negativt om enkelte spillere i dette intervjuet som ble offentliggjort før gårsdagens kamp. Det tar jo aldri slutt denne offentlige kritikken. Mulig han har rett, og bortskjemte spillere er ikke noe man vil ha for mye av...men dette prosjektet virker helt villfarent nå. Ingenting henger på greip liksom, bare tull jo....
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Slik de fleste ser det så finnes det 2 alternativer. Men hva er klubben og deres supportere villige til å ofre.

Alt. 1:
Ung manager med en klar 3-4 årsplan. Kan koste stjernespillere og ikke minst CL for noen sesonger. Vil satse på en blanding av lokalt, ungt og pågangsmot. Kan bikke begge veier.
* for meg et dette ønskelig. Jeg vil ha spillere med teknikk og fart. Hvorfor kan ikke United finne typer som f.eks Son i Spurs?

Alt 2:
Hente en sær og erfaren manager. Får "store" spillere til klubben, beholder de større navnene. Kan fungere på kortsikt, men så tilbake til LVG og Mourinho fotballen på sikt.

Mitt poeng er at jeg sitter med en følelse at hver gang United kjøper en stjernespiller så går det til helvete.

Om Eddie Howe er et alternativ, er "god nok" vet ikke jeg. Er likevel lov til å se i tidligere egne rekker som f.eks Barcelona har lykkes med (ref. Giggs). Eller se til utlandet, Tyskland, Italia eller Spania er vel de heteste nasjonene.

Vi supporterne av United sitter med ganske mye makt. Er vi så sulteforet at vi må gå for et kortsiktig men garanti for medalje eller skal vi se for oss en langtidsplan.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Her inne er det jo en rekke gode idéer, og det viser jo også hvor langt styret er fra grasrota i klubben.

Det å hoppe over CL i noen år, som jeg gjerne gjør for å få en driftig og solid klubb på sikt, er helt uaktuelt for de høye herrer. Å sette CL-spill som et uttalt krav for treneren er katastrofalt, for den ordlyden kan glatt endres til: "Vi er fornøyde med en 4. plass, og når du ikke dette hver sesong, så får du sparken". Dette vil naturlig nok føre til hastekjøp, kortsiktig tenking og et fravær av langsiktig sportslig utvikling.
Ketil Cantona wrote: 26 Nov 2018, 22:08 Vi supporterne av United sitter med ganske mye makt. Er vi så sulteforet at vi må gå for et kortsiktig men garanti for medalje eller skal vi se for oss en langtidsplan.
For å identifisere hvilken makt vi har, så må du også identifisere hva som påvirker klubbens styre. Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at det er totalkapitalens rentabilitet som er utslagsgivende for Glazers: altså, de bryr seg først og fremst om hvor mye profitt som skapes av pengene de har investert i klubben. . Derfor klarer ikke jeg å se andre måter å bruke makta vår på, enn å slutte å investere pengene våre i Manchester United.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Dårlig beskrevet av meg. Når jeg mener vi som supportere så er vi mange på verdensbasis. Når denne massen først snur seg negativt mot ledelsen så setter det spor. Enn så lenge så får Mourinho applaus på vei ut av kamparenaen og Woddy føler vel støtte.

Han må for pokker begynne å holde seg kun til det økonomiske og la det sportslige bli tatt hånd om av kyndige personer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Jeg bruker ikke penger på United lenger, boikotter av full styrke, men her juger jeg litt...betaler til MUFC Scandinavian Branch...har sagt opp Sumo, Viaplay har jeg litt til...drar ikke til Manchester før det står minst 50 000 å brøler etter STORE forandringer...

Edit: Dette er jo en Mourinho-tråd, han må også forandre seg litt tror jeg...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Spillerne skal ta ansvar selvfølgelig, men ærlig talt folkens, JM virker totalt ustabil, det har han vært i andre klubber og det er han hos oss. Jeg synes oppriktig synd på ham, og det er også veldig synd at det går til helvete foreløpig denne sesongen.

Avansementet i CL forventet jeg, Young B og Valencia skal ikke være i nærheten, men de er jo ikke mye dårligere enn oss...Tabellen i gruppa vår er noe enhver idiot kunne spådd liksom.

Jeg vil ha han ut til sommeren, helst nå, men er ikke fan av å sparke noen i utg.punktet. Men det her går jo bare ikke...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Siste rykte: JM har kalt Pogba for et virus. Hotel Caesar fortsetter...
LUHG!
Post Reply